cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 лютого 2015 року Справа № 876/10083/14
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Попка Я.С.
суддів Хобор Р.Б., Сеника Р.П.
за участю секретаря судового засідання Сідельник Г.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2014 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Український полімер» до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И В:
У серпні 2014 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Український полімер» звернулася до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області, в якому просить скасувати податкові повідомлення-рішення відповідача від 05.06.2014 року: № 0010631501, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість в сумі 9439,50 грн, в т.ч. за штрафними (фінансовими) санкціями - 6293,00 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями - 3 146,50 грн; №0010621501, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 243 707,00 грн за лютий 2014 року.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2014 року позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області від 05.06.2014 року № 0010631501 та №0010621501.
Постанова суду першої інстанції мотивована тим, що відповідно до абз.11 п.201.10 ст.201 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Відтак, вказаною нормою не передбачено будь-яких обмежень щодо можливості проведення продавцем товарів/послуг в порядку, передбаченому ст.192 ПК України, коригування суми податкового зобов'язання, у разі відсутності факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Не передбачено вказаних обмежень і п. 192.1 ст. 192 ПК України, згідно з п. 192.2 якої визначено, що норми пункту 192.1 цієї статті не поширюються на випадки, коли постачальник товарів/послуг не є платником податку на кінець звітного (податкового) періоду, в якому був поведений таких перерахунок.
За таких обставин, суд першої інстанції дійшов висновку, що позивач правомірно виписав розрахунок коригування № 1 від 02.08.2013 року до податкової накладної № 28 від 25.12.2012 року на суму 1 500 000,00 грн, в т.ч. ПДВ 250 000.00 грн та включив його до розділу 1 «Податкові зобов'язання» р.8.1 «коригування згідно зі статтею 192 розділу V Податкового кодексу України обсягів постачання та податкових зобов'язань» «Додатку 1 до декларації з податку на додану вартість за лютий 2014 року та визначив суму від'ємного значення в р. 19 декларації з податку на додану вартість за лютий 2014 року та суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду (р.25 декларації).
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, вважаючи її незаконною, прийнятою з неповним зясуванням обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушенням норм матеріального права, Державна податкова інспекція у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області оскаржила її, подавши апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2014 року та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги апелянт посилається на те, що відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення пода ткової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
ІІри цьому апелянт зазначає, що позивачем долучено копію розрахунку від 02.08.2013 року №1 коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної від 25.12.2012 року №28 на суму ПДВ в розмірі 250 000,0 грн, що не брала участі у формуванні податкових зобов'язань та не була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. Розрахунок від 02.08.2013 року №1 коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної від 25.12.2012 року №28 також не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим порушено вимоги п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення обставин справи, правильність їх юридичної оцінки, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав:
Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що Державною податковою інспекцією у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області проведено камеральну перевірку податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «Український полімер» з податку на додану вартість за лютий 2014 року, за результатами проведення якої складено акт від 26.05.2014 року №1085/15-01/32893090 від 26.05.2014 року.
В процесі проведення перевірки встановлено, що ТзОВ «Український полімер» порушено п.п.200.2, 200.3 ст.200 та 201.1 ст.201 розділу V Податкового кодексу України, а саме: занижено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду та сплачується до загального/спеціального фонду державного бюджету заявлених у податкових деклараціях з ПДВ за лютий 2014 року - р.25.1 - 6293,00 грн.
Вказане порушення, згідно з актом перевірки, полягає в тому, що при відображенні ТзОВ «Український полімер» у декларації (від 19.03.2014 року №9014555399) за лютий 2014 року у розділі 1 «Податкові зобов'язання» р.8.1 «коригування згідно зі статтею 192 розділу V Податкового кодексу України обсягів постачання та податкових зобов'язань» відображено суму коригування - 1 250 000 грн та ПДВ - 250 000,00 грн по ТзОВ «Лінкс Лабораторії» і.п.н. 338946513057. Однак, перевіркою встановлено, що відповідно до Додатку 1 до декларації з ПДВ за лютий 2014 року в розділі 1 «Коригування податкових зобов'язань» в таблиці 1 зазначено проведення коригування по податковій накладній від 25.12.2012 року №28, розрахунок коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної від 28.02.2014 року №1 на суму коригування ПДВ «-» 250 000,00 грн; податкова накладна від 25.12.2012 року №28 не включалась до податкових зобов'язань ТзОВ «Український полімер» для ТзОВ «Лінкс Лабораторії» у грудні 2012 року та не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних («Архіву електронної звітності»), тому корегування кількісних та вартісних показників до податкової накладної від 28.02.2014року не може бути виписаним на податкову накладну, яка не брала участі у формуванні податкових зобов'язань та не зареєстровану в Єдиному реєстрі.
На підставі вказаного акта Державною податковою інспекцією у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області винесено оспорювані податкові повідомлення-рішення від 05.06.2014 року: № 0010631501, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість в сумі 9439,50 грн, в т.ч. за штрафними (фінансовими) санкціями - 6293,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 3 146,50 грн.; №0010621501, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 243 707,00 грн за лютий 2014 року.
Встановлено, що між ТзОВ Український полімер», як комітентом, та ТзОВ «Лінкс Лабораторії», як комісіонером, 01.12.2012 року укладено договір комісії №12/12-1, згідно з умовами якого комісіонер зобов'язується від свого імені і за рахунок комітента здійснювати продаж продукції (товару), що належить комітенту нерезидентам України для експорту за межі митної території України.
На виконання умов договору комісії № 12/12-1 від 25.12.2012 року комітент передав, а комісіонер прийняв товар на загальну суму 1500 000,00 грн, в тому числі ПДВ 250 000,00грн, що підтверджується долученим до матеріалів справи актом №1 прийому-передачі товару на комісію від 25.12.2012року до договору комісії №12/12-1 від 01.12.2012року. До вказаного акта прийому-передачі позивач виписав податкову накладну від 25.12.2012 року №28, яка не була включена до зобов'язань з ПДВ та до Єдиного реєстру податкових накладних в грудні 2012 року. Вказані обставини підтверджуються долученим до матеріалів справи актом від 25.01.2014року №6/22-10/32893090 про результати планової перевірки ТзОВ «Український полімер» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011року по 31.12.2012 року та не заперечується позивачем.
На підставі вказаного акта перевірки ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області, у зв'язку із заниженням позивачем податкового зобов'язання з ПДВ у грудні 2012 року в сумі 250 000,00 грн, за рахунок невключення до бази оподаткування вартості переданого на комісію товару, винесла податкове повідомлення-рішення № 0000082201 від 07.04.2014 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем - 250 000,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) сумі 62 500,00 грн.
Встановлено, що реалізація продукції, згідно з договором комісії комісіонером не відбулася і комісіонер - ТзОВ «Лінкс Лабораторії» повернуло продукцію ТзОВ «Український полімер» (комітенту), що стверджується актом прийому передачі (повернення) продукції від02.08.2013 року.
Згідно з п. 200.1 ст.200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п. 200.2 ст.200 ПК України, при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
За змістом п. 200.3 ст.200 ПК України, при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Крім того, згідно з п. 200.4 ст.200 ПК України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Відповідно до вимог п. 201.1 ст. 201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до абз.11 п.201.10 ст.201 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Згідно п. 192.1 ст. 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню.
Відповідно до пп. 192.1.1. п. 192.1 ст.192 ПК України, якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то: а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок, та надсилає отримувачу розрахунок коригування податку; б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв'язку з отриманням таких товарів/послуг. Згідно п. 192.3 ст.192 ПК України, результат перерахунку податкових зобов'язань і податкового кредиту постачальника та отримувача відображається у складі податкової декларації за звітний податковий період у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Тобто, вказаною нормою не передбачено будь-яких обмежень щодо можливості проведення продавцем товарів/послуг в порядку, передбаченому ст.192 ПК України, коригування суми податкового зобов'язання, у разі відсутності факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Не передбачено вказаних обмежень і п. 192.1 ст. 192 ПК України, згідно з п. 192.2 якої визначено, що норми пункту 192.1 цієї статті не поширюються на випадки, коли постачальник товарів/послуг не є платником податку на кінець звітного (податкового) періоду, в якому був поведений таких перерахунок.
На думку апеляційного суду, суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про те, що позивач правомірно виписав розрахунок коригування № 1 від 02.08.2013 року до податкової накладної № 28 від 25.12.2012 року на суму 1 500 000,00 грн, в т.ч. ПДВ 250 000.00 грн та включив його до розділу 1 «Податкові зобов'язання» р.8.1 «коригування згідно зі статтею 192 розділу V Податкового кодексу України обсягів постачання та податкових зобов'язань» «Додатку 1 до декларації з податку на додану вартість за лютий 2014 року та визначив суму від'ємного значення в р. 19 декларації з податку на додану вартість за лютий 2014 року та суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду (р. 25 декларації), визнавши оспорювані податкові повідомлення-рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, а доводи апелянта на правомірність прийнятої постанови не впливають та висновків суду не спростовують.
Згідно ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ч.3 ст.160, ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2014 року у справі №813/5634/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Український полімер» до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Я.С. Попко
Судді Р.Б. Хобор
Р.П. Сеник
Повний текст ухвали виготовлено та підписано 04.02.2015 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2015 |
Оприлюднено | 06.02.2015 |
Номер документу | 42576569 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Попко Я.С.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні