Ухвала
від 05.02.2015 по справі 826/17295/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/17295/14 Головуючий у 1-й інстанції: Шулежко В.П. Суддя-доповідач: Шелест С.Б.

У Х В А Л А

Іменем України

05 лютого 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуюча суддя: Шелест С.Б.

Судді: Пилипенко О.Є., Романчук О.М.

За участю секретаря судового засідання: Коломійцевої А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОС-ТМ» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.14р. у справі №826/17295/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОС-ТМ» до Державної податкової інспекції у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправними дій відповідача щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕКОС-ТМ», результати якої оформлено актом від 16.06.14р. №477/26-57-22-01-10/38930409 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕКОС-ТМ» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.11.13р. по 30.04.14р.»; визнання протиправними дій відповідача щодо внесення до інформаційних баз даних АС «Податковий блок», АС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» інформації на підставі акту від 16.06.14р. №477/26-57-22-01-10/38930409 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕКОС-ТМ» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.11.13р. по 30.04.14р.»; зобов'язання відповідача вилучити з інформаційної бази даних АС «Податковий блок», АС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» інформацію, внесену на підставі акту від 16.06.14р. №477/26-57-22-01-10/38930409 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕКОС-ТМ» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.11.13р. по 30.04.14р.».

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.14р. у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаною постановою, позивач подав апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати постанову з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення про задоволення адміністративного позову.

Свої вимоги апелянт мотивує тим, що звірка проведена з порушенням вимог податкового законодавства, що порушує право позивача.

Заслухавши суддю-доповідача, представника апелянта, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу позивача, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, податковим органом складено акт від 16.06.14р. №477/26-57-22-01-10/38930409 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕКОС-ТМ» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.11.13р. по 30.04.14р.».

Згідно висновків акта, звіркою не підтверджено реальність здійснення господарських відносин позивача з суб'єктами господарювання - покупцями, задекларованими ТОВ «ЕКОС-ТМ» в деклараціях з ПДВ за період з 01.11.13р. по 30.04.14р., додатках №5 до декларації з ПДВ за період з 01.11.13р. по 30.04.14р., реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за період з 01.11.13р. по 30.04.14р.»; звіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг) за період з 01.11.13р. по 30.04.14р., які підпадають під визначення ст.44, ст. 134, ст. 138, ст. 185, ст. 198 Податкового кодексу України; податкові зобов'язання сформовані позивачем за період з 01.11.13р. по 30.04.14р. підлягають зменшенню до 0,0 грн., податковий кредит сформований ТОВ «ЕКОС-ТМ» за з 01.11.13р. по 30.04.14р. підлягає зменшенню до 0,0 грн.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані дії самі по собі не порушують прав та інтересів позивача у сфері публічно - правових відносин, матеріали справи не містять доказів та інформації про те, що висновки акта, дії по складанню якого оспорюються, відображені контролюючим органом у даних обліку платника податків.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право з метою отримання податкової інформації проводити зустрічні звірки суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктами 2, 3 Порядку про проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1232 (надалі по тексту - Порядок про проведення зустрічних звірок) зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Відповідно до пункту 4 Порядку про проведення зустрічних звірок орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Податкового кодексу України надано право платникам податків оскаржувати в порядку, встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб).

Диспозиція цієї статті передбачає оскарження: дій службової особи податкового органу, які пов'язані з порушенням порядку проведення перевірки; дій, які полягають у перевищенні повноважень службовою особою щодо обмеження прав у можливості ознайомлення з результатами контрольного заходу; дій щодо проведення перевірки без установлених законом підстав та/або з порушенням вимог чинного законодавства тощо.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 року № 236 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок. Відповідно до пункту 4.4 цих Методичних рекомендацій у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.

Зі змісту викладеного випливає, що дії з оформлення результатів зустрічної звірки актом про неможливість проведення зустрічної звірки є, по суті, виконанням службовими особами своїх обов'язків, а самі по собі висновки вказаного акту не створюють відносин владного підпорядкування, що є необхідною ознакою публічно-правових відносин. Проведення зустрічних звірок є лише процедурним заходом зі збору податковим органом інформації щодо дотримання платником податкового законодавства у рамках податкового контролю.

Як випливає зі змісту статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин, вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, якщо позивач вважає, що цими рішеннями, діями чи бездіяльністю його права чи свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав чи свобод.

Таким чином, у контексті наведених приписів до адміністративного суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено чи оспорюється. Однак обов'язковою умовою здійснення такого захисту судом є об'єктивна наявність відповідного порушення права або законного інтересу на момент звернення до суду.

Оскільки дії з проведення зустрічної звірки та складення акта про неможливість її проведення не відповідають критерію юридичної значимості, не створюють для платника жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують для нього будь-яких обов'язків, то відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними дій відповідача щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕКОС-ТМ», результати якої оформлено актом від 16.06.14р. №477/26-57-22-01-10/38930409, а тому висновок суду першої інстанції з цього приводу вірний.

Аналогічна правова позиція зі спірних правовідносин узгоджується з практикою ВАСУ викладеною у постановах від 28.08.14р. у справі №К/800/53328/13; від 23.07.14р. у справі №К/800/27922/14, від 08.09.14р. у справі №К/800/52215/13.

Матеріали справи не містять жодних доказів та інформації про те, що висновки акта, дії по складанню якого оспорюються, відображені контролюючим органом у даних обліку платника податків (картах особового рахунку, інформаційних базах співставлення податкового кредиту та зобов'язань, тощо), що може безпосередньо впливати та обсяг прав та обов'язків платника податків, що, у свою чергу, виключає наявність спірних правовідносин.

Враховуючи, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду доводами апелянта не спростовані, колегія суддів дійшла висновку про відсутність правових підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст.195, 196, 200, 205, 206 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд

У Х В А Л И В:

апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОС-ТМ» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.14р. у справі №826/17295/14 - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.14р. у справі №826/17295/14 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуюча суддя Шелест С.Б.

Судді : Пилипенко О.Є.

Романчук О.М.

Повний текст ухвали складений:05.02.15р.

.

Головуючий суддя Шелест С.Б.

Судді: Романчук О.М

Пилипенко О.Є.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2015
Оприлюднено06.02.2015
Номер документу42578009
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17295/14

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 20.01.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Постанова від 12.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 11.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 11.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні