ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 січня 2015 року справа № 823/18/15
м. Черкаси
13 год. 35 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Каліновської А.В.,
при секретарі - Педані О.В.,
за участю:
представника позивача - Обідало О.М.;
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Інспекції з питань захисту прав споживачів у Черкаській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 про стягнення штрафних санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в Черкаський окружний адміністративний суд з вищезазначеним позовом, в якому просить стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 суму штрафних санкцій за постановою №112 від 28 липня 2014р. у розмірі 8500 грн. 00 коп. та перерахувати в повному обсязі до державного бюджету р/р 31114106700002, МФО 854018, ГУДКСУ у Черкаській області, УК у м. Черкасах, код ЄДРПОУ 38031150, код платежу 21081100.
Позов обґрунтовано тим, що постановою Інспекції з питань захисту прав споживачів у Черкаській області №112 від 28.07.2014р. до фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 застосовано штрафну санкцію у розмірі 8500 грн. 00 коп. за порушення вимог п. 2 ч. 2 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», яку відповідачем не сплачено у встановлений законодавством строк, а тому позивач просить стягнути суму штрафної санкції у судовому порядку.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, викладені в адміністративному позові, та просив задовольнити позов в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнав, зазначив, що порушення, зазначені в постанові, на підставі якої заявлено позов про стягнення штрафних санкцій, дійсно мали місце, однак у відповідача відсутні кошти для сплати вказаної суми штрафних санкцій.
Заслухавши пояснення сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.
Відповідач - ОСОБА_3, зареєстрований як фізична особа - підприємець 24.10.2003р., ідентифікаційний номер НОМЕР_1, що підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до п. 2 ч. 1 статті 26 Закону України "Про захист прав споживачів" № 1023-XII від 12.05.1991 спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в областях, містах Києві та Севастополі, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері захисту прав споживачів здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право: перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг; безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єктів.
Згідно п. 1 Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів, затвердженого указом Президента України № 465/2011 від 13.04.2011 (далі - Положення), державна інспекція України з питань захисту прав споживачів (Держспоживінспекція України) є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
Пункт 4 Положення визначає, що Держспоживінспекція України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів; здійснює державний ринковий нагляд у межах сфери своєї відповідальності; здійснює у межах своєї компетенції державний нагляд за додержанням технічних регламентів, стандартів, норм і правил.
Згідно п. 1 ч. 1 статті 24 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" № 2735-VI від 02.12.2010 (далі - Закон № 2735) органи ринкового нагляду проводять перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів: 1) планові - згідно із секторальними планами ринкового нагляду; 2) позапланові: а) за зверненнями споживачів (користувачів) відповідної продукції, а також органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, правоохоронних органів, громадських організацій споживачів (об'єднань споживачів), у яких міститься інформація про розповсюдження продукції, що завдала шкоди суспільним інтересам чи має недоліки, що можуть завдати такої шкоди, і відсутня інформація, за якою виробника такої продукції може бути ідентифіковано, але міститься інформація, за якою може бути встановлено розповсюджувача, у якого було придбано (виявлено) таку продукцію; б) у разі якщо під час перевірки характеристик продукції у виробника відповідної продукції виробник доведе що: він не вводив в обіг продукцію, що є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам; продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам внаслідок дій чи бездіяльності розповсюджувача (розповсюджувачів) такої продукції.
Відповідно до пп. "а" п. 1 ч. 2 ст. 24 Закону № 2735 під час проведення перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів на підставах, визначених п. 1 і пп. "а" п. 2 ч. 1 цієї статті на початковому етапі перевірки об'єктами перевірки є: наявність на продукції національного знака відповідності (у тому числі ідентифікаційного коду призначеного органу з оцінки відповідності), якщо його нанесення на продукцію передбачено технічним регламентом на відповідний вид продукції, та додержання правил застосування і нанесення національного знака відповідності.
Відповідно до абз. 4, 5 ч. 1 статті 1 Закону № 2735 національний знак відповідності - знак, що засвідчує відповідність позначеної ним продукції вимогам технічних регламентів, які на неї поширюються; неналежне застосування національного знака відповідності - це порушення правил застосування і нанесення національного знака відповідності, встановлених законами України, та виданих відповідно до них інших нормативно-правових актів, у тому числі технічних регламентів.
Як вбачається з матеріалів справи, 01 липня 2014 року наказом Інспекції з питань захисту прав споживачів у Черкаській області №91 затверджено план проведення перевірок суб'єктів господарської діяльності щодо дотримання законодавства про ринковий нагляд нехарчової продукції на III квартал 2014 року.
03 липня 2014 року позивачу вручено повідомлення № 111 від 03.07.2014р. про проведення перевірки, що підтверджується розпискою про отримання повідомлення про проведення перевірки, яка засвідчена особистим підписом ОСОБА_3
На підставі вищезазначеного наказу та відповідно до направлення № 147 від 15.07.2014р., відповідно до норм Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції", Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції", з 15.07.2014р. по 16.07.2014р. посадовими особами Інспекції з питань захисту прав споживачів у Черкаській області проведена планова виїзна перевірка магазину "Побутова техніка" фізичної особи - підприємця ОСОБА_3, що проводить господарську діяльність за адресою: АДРЕСА_2.
За результатами перевірки складений акт перевірки характеристик продукції від 16 липня 2014 року № 000116, в якому встановлено порушення п. 7, п. 10 Технічного регламенту № 1149 від 29.10.2009р., і п.п. 17, 24 Технічного регламенту № 785 від 29.07.2009р., а саме: відсутність Національного знаку відповідності на продукції п.п. 1-2 сторінки 3 акту перевірки (фен "Сатурн", виробник Китай, імпортер відсутній, модель ST-HC 7267; фен "Супра "Supra", виробник Китай, імпортер відсутній, модель PHS-1210), та порушення п. 24 Технічного регламенту № 785 від 29.07.2009р., а саме: неналежне застосування Національного знаку відповідності на продукції п. 3 сторінки 3 акту перевірки (електрочайник "Supra", виробник Китай, імпортер відсутній, модель KES-1735). Акт підписаний відповідачем без зауважень.
Також під час планової перевірки посадовими особами позивача складено протокол №000066 від 16.07.2014р. про виявлене порушення відповідачем вимог п. 2 ч. 2 ст. 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції", що полягає у введенні в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам. Від підпису даного протоколу та дачі пояснень фізична особа - підприємець ОСОБА_3 відмовилась.
Згідно листа від 17.07.2014р. № 01-21/1174 позивач зобов'язав відповідача надати прибуткові накладні на продукцію дрібна побутова техніка, на якій був відсутній Національний знак відповідності та на якій неналежно застосовано Національний знак відповідності, яка була виявлена в результаті планової перевірки ФОП ОСОБА_3 У разі ненадання відповідачем до 25.07.2014р. відомостей, що містять інформацію про походження продукції, до ФОП ОСОБА_3 будуть застосовані штрафні санкції, як до особи, яка ввела цю продукцію в обіг, у розмірі від 500 до 1500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Лист від 17.07.2014р. № 01-21/1174 отриманий особисто відповідачем 21.07.2014р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, копія якого міститься в матеріалах справи.
Проте, зазначена документація протягом зазначеного строку Інспекції з питань захисту прав споживачів у Черкаській області надана не була.
28 липня 2014 року позивач прийняв рішення №131, 132 про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, а саме: приведення продукції у відповідність встановленим вимогам та тимчасова заборона надання продукції до її приведення у відповідність встановленим вимогам.
На підставі акту перевірки характеристик продукції від 16 липня 2014 року № 000116 позивачем винесено постанову про накладення штрафних санкцій №112 від 28.07.2014 року за порушення позивачем п. 2 ч. 2 ст. 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" у розмірі 500 (п'ятсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 8500 грн. 00 коп.
Вищезазначена постанова отримана ФОП ОСОБА_3 12.08.2014р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, копія якого міститься в матеріалах справи.
В матеріалах справи відсутні докази щодо сплати відповідачем штрафних санкцій у сумі 8500 грн. 00 коп., а також докази щодо оскарження відповідачем постанови №112 від 28.07.2014р.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" до особи, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, застосовуються штрафні санкції у разі введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону), у тому числі нанесення Національного знака відповідності на продукцію, що не відповідає вимогам технічних регламентів, - у розмірі від п'ятисот до тисячі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф, - у розмірі від тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Тобто, законодавством передбачена правова норма щодо відповідальності особи, яка ввела продукцію в обіг або вважається такою, що ввела в обіг продукцію, яка не відповідає вимогам.
Правові та організаційні засади розроблення і застосування національних стандартів, технічних регламентів та процедур оцінки відповідності, а також основоположні принципи державної політики у сфері стандартизації, технічного регулювання та оцінки відповідності регулюються Законом України "Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності" від 01.12.2005р. № 3164-1У (у подальшому - Закон № 3164).
Статтею 13 Закону № 3164 передбачено, що відповідність введених в обіг в Україні продукції, процесів та послуг технічним регламентам є обов'язковою; вимоги, встановлені технічними регламентами, повинні відображати ризики стосовно споживачів, довкілля та природних ресурсів, які створюватиме невідповідність продукції, процесів і послуг. Відповідно до державної політики у сфері розроблення і застосування технічних регламентів вимоги технічних регламентів поширюються на товари вітчизняного та іноземного походження незалежно від їх походження.
Відповідно до ст. 32 Закону № 3164 виробник продукції складає декларацію про відповідність щодо всіх уведених в обіг товарів, які є об'єктами технічних регламентів, якщо інше не передбачено технічним регламентом. Форма декларації про відповідність визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері оцінки відповідності.
Згідно статті 33 Закону № 3164 Кабінет Міністрів України визначає зразок (опис) та затверджує правила застосування Національного знака відповідності, що використовується для засвідчення відповідності технічним регламентам. Національний знак відповідності, визначений у технічному регламенті, застосовується до всієї продукції, яка є об'єктом та відповідає вимогам цього технічного регламенту. Національний знак відповідності наноситься на упаковку або етикетку продукції та на рекламні матеріали для процесів або послуг, що відповідають вимогам технічних регламентів.
Відповідно до статті 34 Закону № 3164 виробники і постачальники повинні пропонувати та надавати лише послуги або застосовувати процеси чи вводити в обіг продукцію вітчизняного або іноземного походження, які є безпечними для життя та здоров'я людини, для тварин, рослин, забезпечують захист національної безпеки, охорону довкілля та природних ресурсів, запобігання недобросовісній конкуренції; Виробники і постачальники повинні забезпечити виконання всіх вимог відповідних технічних регламентів перед введенням в обіг об'єктів технічних регламентів; введення в обіг об'єктів технічних регламентів супроводжується декларацією про відповідність та/або сертифікатом відповідності, а також маркуванням продукції Національним знаком відповідності, якщо це передбачено відповідним технічним регламентом.
Правилами застосування національного знака відповідності, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.11.2001р. № 1599, передбачено, що Національний знак відповідності засвідчує відповідність позначеної ним продукції вимогам технічних регламентів, які поширюються на неї; наноситься тільки на ті види продукції, опис яких міститься в технічних регламентах. При цьому нанесення знака відповідності є обов'язковим; у разі підтвердження відповідності продукції призначеним органом з оцінки відповідності поряд із знаком відповідності наноситься ідентифікаційний номер цього органу згідно з державним реєстром таких органів; знак відповідності наноситься на продукцію безпосередньо її виробниками, якщо інше не передбачено відповідним технічним регламентом; наноситься на виріб та/або на етикетку, тару, пакування, експлуатаційну та товаросупровідну документацію тощо, якщо інше не передбачено відповідним технічним регламентом. Місце та спосіб нанесення (друкування, наклеювання, гравірування, травлення, штампування, лиття тощо) знака відповідності визначається виробником продукції; технічними регламентами можуть встановлюватися особливості застосування знака відповідності.
В акті перевірки характеристик продукції від 16 липня 2014 року № 000116 встановлено, що виробником фену "Сатурн", фену "Супра "Supra", а також електрочайника "Supra" вказано - Китай, тобто на згаданих товарах не зазначено конкретне підприємство, яке виготовило товар.
Суб'єкти господарювання зобов'язані надавати на вимогу органів ринкового нагляду документацію, що дає змогу ідентифікувати будь-якого суб'єкта господарювання, який поставив їм відповідну продукцію. У разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду, для цілей цього Закону особою, що ввела таку продукцію в обіг, вважається кожен суб'єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом узгодженого з органом ринкового нагляду строку (терміну) не надав документацію, що дає змогу встановити найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила суб'єкту господарювання цю продукцію.
Згідно з п. 7 ст. 8 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" у разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду, для цілей цього Закону особою, що ввела таку продукцію в обіг, вважається кожен суб'єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом узгодженого з органом ринкового нагляду строку (терміну) не надав документацію, що дає змогу встановити найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила суб'єкту господарювання цю продукцію.
На підставі вищевикладеного та враховуючи те, що ФОП ОСОБА_3, не надала на вимогу органів ринкового нагляду документацію, що дає змогу ідентифікувати суб'єкт господарювання, який поставив йому відповідну продукцію в узгоджений з органом ринкового нагляду строк, то до нього постановою №112 від 28.07.2014р. застосовані штрафні санкції відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції".
Враховуючи вищевикладене, суд погоджується з доводами позивача та вважає, що у відповідності до п. 2 ч. 2 ст. 44 Закону № 2735 постанова про накладення штрафних санкцій № 112 від 28.07.2014р. винесена правомірно та є законною.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, суд вважає доведеним право позивача на стягнення з відповідача штрафних санкцій у сумі 8500 грн. 00 коп., а тому позов підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 (18030, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь бюджету через Інспекцію з питань захисту прав споживачів у Черкаській області (18008, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Крупської, буд. 56, ідентифікаційний код 38031077) штраф в сумі 8500 (вісім тисяч п'ятсот) грн. 00 коп. згідно постанови Інспекції з питань захисту прав споживачів у Черкаській області №112 від 28.07.2014р. та перерахувати в повному обсязі до державного бюджету р/р 31114106700002, МФО 854018, ГУДКСУ у Черкаській області, УК у м. Черкасах, код ЄДРПОУ 38031150, код платежу 21081100.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя А.В. Каліновська
Повний текст постанови виготовлено 04 лютого 2015 року.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2015 |
Оприлюднено | 10.02.2015 |
Номер документу | 42578471 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Каліновська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні