Постанова
від 05.02.2015 по справі 804/19488/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2015 р. Справа № 804/19488/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турової О.М.,

розглянувши в порядку скороченого провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Політичної партії Жовтневої районної організації народного руху України про припинення юридичної особи,-

В С Т А Н О В И В:

Криворізька північна об'єднана державна податкова інспекція Головного Управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Політичної партії Жовтневої районної організації народного руху України про припинення юридичної особи.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилався на те, що Політична партія Жовтневої районної організації народного руху України перебуває на обліку в Криворізькій північній об'єднаній державній податковій інспекції Головного Управління Міндоходів у Дніпропетровській області як платник податків та інших обов'язкових платежів, проте не подає звітність про отримані доходи, що не дає можливості контролюючим органам здійснювати контроль за додержанням вимог податкового та іншого законодавства, заборгованості по платежам до бюджету не має.

Згідно п. 3 ч. 5 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача. При цьому ч.3 цієї статті встановлено десятиденний строк з дня одержання відповідачем копії ухвали про відкриття скороченого провадження у справі на подання останнім заперечень проти позову у цій справі, або його визнання. Протягом встановленого терміну відповідачем не були подані заперечення проти позову та необхідні документи або заява про визнання позову. Зважаючи на приписи п.3 ч.1 ст.183-2 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку скороченого провадження за наявними у справі доказами, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про те, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав. Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Політична партія Жовтневої районної організації народного руху України (код ЄДРПОУ 23643189) перебуває на обліку в Криворізькій північній об'єднаній державній податковій інспекції Головного Управління Міндоходів у Дніпропетровській області як платник податків та інших обов'язкових платежів.

Згідно витягу є Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Політична партія Жовтневої районної організації народного руху України за своєю організаційно-правовою формою є політичною партією.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем складено акт перевірки з питання місцезнаходження за юридичною адресою відповідача від 14.08.2014 року, згідно якого було встановлено, що Політична партія Жовтневої районної організації народного руху України за адресою: місто Кривий Ріг, Дніпропетровська область, вул.Кропивницького,45/22 не знаходиться(а.с.4).

Разом з тим, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, наданого позивачем до позову, державним реєстратором не вносилося до Єдиного державного реєстру запису про відсутність Політичної партії Жовтневої районної організації народного руху України за означеною адресою(а.с.8-9).

Так, приписами п.16.1.11 ст.16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця.

Частинами 11, 12, 14 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV встановлено, що юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

У разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.

У разі надходження державному реєстратору від контролюючого органу повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Згідно ч.2 ст.38 «Про державну реєстрацію юридичних і фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003 року №755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

При цьому, звернення до суду з позовом про припинення юридичної особи є одним із заходів, спрямованих на запобігання порушенню податкового законодавства або його припиненню, однак не є засобом забезпечення обліку платників податків.

Тому суд звертає увагу на подані позивачем докази, які безпосередньо свідчать про порушення відповідачем виконання обов'язку платника податків щодо подання податкової звітності терміном понад рік.

Так, приписами п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Однак, всупереч означеному Політична партія Жовтневої районної організації народного руху України не подає податкову звітність з 01.01.2000 року.

Відповідач заборгованість по платежам перед бюджетом не має.

Так, згідно п.11.30 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011 року та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. №1562/20300, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі неподання протягом одного року до контролюючих органів податкових декларацій, документів податкової звітності, то керівник контролюючого органу приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

На виконання означеного позивачем надана довідка про відсутність заборгованості перед бюджетом Політичної партії Жовтневої районної організації народного руху України

та розпорядження начальника Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 11.08.2014 року №32-р(а.с.3,5-7).

Згідно довідки №14349/9/04/83-15-03 від 14.08.14р. Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Дніпропетровській області відповідач не подає декларації та документи бухгалтерської звітності, що є грубим порушенням чинного законодавства України та законних інтересів держави (а.с.3).

Відповідно до приписів Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" його дія поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.

Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

Так, відповідно до ст.2 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05 квітня 2001 року № 2365-III політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Згідно ч.4 ст.11 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05 квітня 2001 року № 2365-III встановлено, що після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи. Приписами ч.2 ст.38 «Про державну реєстрацію юридичних і фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV визначено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року контролюючим органам податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

З огляду на означене, норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05 квітня 2001 року № 2365-III, які встановлюють додаткові, специфічні підстави ліквідації політичної партії та не суперечать загальним нормам.

Крім того, згідно п.п.16.1.1 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України.

Відповідно до абз.2 п.1.3 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588, взяття на облік в контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов'язку щодо сплати того або іншого податку та збору.

Підпунктом 62.1.1 п.62.1 ст.62 16 Податкового кодексу України встановлено, що ведення обліку платників податків є одним із шляхів здійснення податкового контролю.

Згідно абз.2 п.67.2 ст.67 16 Податкового кодексу України у межах здійснення контрольних функцій контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.

Зазначеної правової позиції дотримується Вищий адміністративний суд України у своїй постанові від 16.09.2014 р. у справі №К/9991/76661/12.

За таких обставин, суд вважає обґрунтованими позовні вимоги позивача щодо припинення юридичної особи відповідача незалежно від її виду та організаційно-правової форми з підстави неподання протягом року контролюючому органу податкових декларацій, документів фінансової звітності, а отже, такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 183-2, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Політичної партії Жовтневої районної організації народного руху України про припинення юридичної особи - задовольнити.

Припинити юридичну особу - Політичну партію Жовтневої районної організації народного руху України (код ЄДРПОУ 23643189).

Копію постанови направити Реєстраційній службі Криворізького міського управління юстиції.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу, з урахуванням приписів ч.8 ст.183-2 цього Кодексу, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.М. Турова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2015
Оприлюднено09.02.2015
Номер документу42579242
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/19488/14

Постанова від 05.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 27.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні