ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И місто Київ 29 січня 2015 року №826/33/15 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В. розглянув в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовомуправління охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до дочірнього підприємства «Компанія «Орсей Україна» простягнення заборгованості у розмірі 103 700,00 грн, ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Управління охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до дочірнього підприємства «Компанія «Орсей Україна» про стягнення заборгованості у розмірі 103 700,00 грн. Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем не сплачено в добровільному порядку фінансові санкції в розмірі 103 700,00 грн. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.01.2015 в адміністративній справі № 826/33/15 відкрито скорочене провадження та встановлено відповідачеві строк для подання заперечення проти позову та всіх доказів на їх підтвердження, а також повідомлено, що у разі визнання позову він може у десятиденний строк з дня одержання ухвали подати до суду відповідну заяву про визнання позову. Ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.01.2015 № 826/33/15 надіслано на адресу, за якою дочірнє підприємство «Компанія «Орсей Україна» внесено до Єдиного державного реєстру, проте поштова кореспонденція суду повернулась з відміткою пошти про відсутність підприємства за місцезнаходженням. Із врахуванням приписів статті 35 та абзацу другого частини третьої статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвала вважається врученою відповідачеві. Справу розглянуто після отримання судом інформації щодо повідомлення належним чином сторін про відкриття скороченого провадження у справі. Відповідно до статті 1832 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах, зокрема, щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження. Суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення. Оцінивши повідомлені позивачем обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд – ВСТАНОВИВ: Відповідно до рішення виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 27.01.1970 № 159 будинок на вулиці Ольгінській, 2/1 у Печерському районі міста Києва є пам'яткою історії місцевого значення. Представниками управління охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради 31.10.2014 проведено огляд та здійснено фотофіксацію об'єкта культурної спадщини за адресою: м. Київ, вул. Ольгінська, 2/1. За результатами огляду представниками позивача складено акт огляду від 31.10.2014 та винесено припис від 31.10.2014 № 172/п, яким приписано відповідачу припинити виконання будь-яких робіт; протягом п'яти днів з моменту отримання цього припису надати до управління на розгляд та погодження науково-проектну документацію з реставрації, реабілітації, ремонту, пристосування вказаної пам'ятки (її частини) та отримати дозвіл управління на виконання робіт на пам'ятці; до 08.12.2014 укласти з управлінням охоронний договір на зазначену частину пам'ятки за вказаною адресою. Крім того, управлінням охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради складено акт про вчинення правопорушення від 21.11.2014 №57, яким встановлено, що під час проведення огляду погоджена у встановленому законодавством порядку науково-проектна документація і дозвіл на проведення вказаних вище робіт на пам'ятці не надана, також дозвіл на виконання земляних будівельних робіт в управлінні не реєструвався. До того ж, в у управлінні відсутня інформація щодо укладення охоронного договору на зазначені приміщення пам'ятки. Замовником робіт на об'єкті є дочірнє підприємство «Компанія «Орсей Україна». На підставі акту огляду від 31.10.2014, припису від 31.10.2014 № 172/п, акту про вчинення правопорушення від 21.11.2014 № 57 позивачем винесено постанову від 04.12.2014 №39-14 про накладення фінансових санкцій в сумі 103 700,00 грн за порушення законодавства України в сфері охорони культурної спадщини. Вказану постанову направлено на адресу відповідача 05.12.2014. У зв'язку з несплатою дочірнім підприємством «Компанія «Орсей Україна» суми фінансових санкцій у добровільному порядку, управлінням охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) подано адміністративний позов про стягнення фінансових санкцій у примусовому порядку. Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне. Відповідно до пункту 3 Прикінцевих положень Закону України «Про охорону культурної спадщини» об'єкти, включені до списків (переліків) пам'яток історії та культури відповідно до Закону Української РСР "Про охорону і використання пам'яток історії та культури", визнаються пам'ятками відповідно до цього Закону. Згідно частини 1 статті 22 Закону України «Про охорону культурної спадщини» пам'ятки, їхні частини, пов'язане з ними рухоме та нерухоме майно забороняється зносити, змінювати, замінювати, переміщувати (переносити) на інші місця. Відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про охорону культурної спадщини» усі власники пам'яток, щойно виявлених об'єктів культурної спадщини чи їх частин або уповноважені ними органи (особи) незалежно від форм власності на ці об'єкти зобов'язані укласти з відповідним органом охорони культурної спадщини охоронний договір. Статтею 24 Закону України «Про охорону культурної спадщини» визначено, що власник або уповноважений ним орган, користувач зобов'язані утримувати пам'ятку в належному стані, своєчасно провадити ремонт, захищати від пошкодження, руйнування або знищення відповідно до цього Закону та охоронного договору. Використання пам'ятки повинно здійснюватися відповідно до режимів використання, встановлених органами охорони культурної спадщини, у спосіб, що потребує якнайменших змін і доповнень пам'ятки та забезпечує збереження її матеріальної автентичності, просторової композиції, а також елементів обладнання, упорядження, оздоби тощо. У разі виникнення загрози для збереженості пам'ятки її власник або уповноважений ним орган, особа, яка набула права володіння, користування чи управління, зобов'язані негайно повідомити про це орган охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій та орган місцевого самоврядування, на території якого розташована пам'ятка. Згідно частини 1 статті 26 Закону України «Про охорону культурної спадщини» консервація, реставрація, реабілітація, музеєфікація, ремонт, пристосування пам'яток місцевого значення здійснюються за наявності письмового дозволу органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до їхньої компетенції, на підставі погодженої з ними науково-проектної документації. Таким чином, підставою для проведення будівельних робіт на пам'ятці місцевого значення є письмовий дозвіл виданий Київською міською радою (Київською міською державною адміністрацією) на підставі погодженої з нею науково-проектної документації. Як вбачається з матеріалів справи, будівельні роботи в порушення вимог чинного законодавства виконувались за відсутності погодженої науково-проектної документації та без дозволу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на виконання будь-яких робіт на об'єкті, який є пам'яткою історії місцевого значення та розташований на вулиці Ольгінській, 2/1 у Печерському районі міста Києва, внаслідок чого було спотворено автентичний вигляд пам'ятки та внесено негативні зміни, які призвели до псування та часткового знищення її зовнішніх елементів. Крім того, всупереч статті 23 Закону України «Про охорону культурної спадщини» власником об'єкту, розташованого на вулиці Ольгінській, 2/1 у Печерському районі міста Києва не було укладено охоронний договір з відповідним органом охорони культурної спадщини. Статтею 44 Закону України «Про охорону культурної спадщини» встановлено, що відповідний орган охорони культурної спадщини накладає на юридичну особу, яка є власником або уповноваженим ним органом чи замовником робіт, такі фінансові санкції: - за проведення будь-яких незаконних робіт, що можуть завдати або завдали шкоди пам'ятці, її території, охоронюваній археологічній території, охоронним зонам, історичним ареалам населених місць, - у розмірі від тисячі до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; - за недодержання вимог щодо захисту, збереження, утримання, використання, реставрації, реабілітації пам'яток, у тому числі тих вимог, що передбачені охоронними договорами, умисне доведення їх до стану руйнації - у розмірі від тисячі до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; - за неподання, несвоєчасне подання або подання явно недостовірної інформації про виявлені у процесі земляних, будівельних, шляхових, меліоративних та будь-яких інших робіт об'єкти культурної спадщини - у розмірі від ста до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; - за ухилення власника пам'ятки або уповноваженого ним органу від підписання охоронного договору або за порушення ним режиму використання пам'ятки - у розмірі від ста до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до статті 45 Закону України «Про охорону культурної спадщини» фінансові санкції, передбачені статтею 44 цього Закону, накладаються керівником, заступниками керівника центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим, головою чи заступником голови обласної, районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, головою чи заступником голови відповідної місцевої ради після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення. Рішення про накладення фінансових санкцій приймається протягом 10 днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення фінансових санкцій оформлюється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено фінансові санкції. Доказів, які б свідчили відсутність зафіксованих позивачем в актах перевірок порушень або доказів сплати фінансових санкцій на день розгляду справи відповідач суду не надав. Враховуючи викладене, зважаючи на те, що дочірнім підприємством «Компанія «Орсей Україна» не надано суду доказів сплати суми фінансових санкцій, накладених постановою від 04.12.2014 № 39-1414 про накладення фінансових санкцій в сумі 103 700,00 грн за порушення законодавства України в сфері охорони культурної спадщини у добровільному порядку або оскарження її, суд дійшов висновку, що позовні вимоги управління охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про стягнення заборгованості в розмірі 103 700,00 грн є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Враховуючи викладене, керуючись статтями 14, 69, 70, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - П О С Т А Н О В И В: Позов задовольнити. Стягнути з банківських рахунків дочірнього підприємства «Компанія «Орсей Україна» (01001, місто Київ, вулиця Заньковецької, будинок 4/15, ЄДРПОУ 31604891) заборгованість у розмірі 103 700,00 грн (сто три тисячі сімсот гривень 00 копійок). Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Постанова суду, прийнята в порядку скороченого провадження виконується негайно. Суддя Літвінова А.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2015 |
Оприлюднено | 06.02.2015 |
Номер документу | 42579294 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Літвінова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні