Постанова
від 02.02.2015 по справі 821/105/15-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 02 лютого 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/105/15-а           Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтович І.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області до Львівського сільського житлово-комунального підприємства "Дніпро-1"  про стягнення коштів за податковим боргом, встановив: Новокаховська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів  у Херсонській області (далі - позивач) звернулася до адміністративного суду з позовом про стягнення з Львівського сільського житлово – комунального підприємства «Дніпро -1»  (далі - відповідач) 23299,63 грн. заборгованості зі сплати податку з доходів фізичних осіб. Свої вимоги мотивує тим, що підприємство є платником зборів і податків та має заборгованість до бюджету по податку з доходів фізичних осіб  в розмірі 23299,63 грн., яка відповідачем в добровільному порядку не сплачена. Представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи  в порядку письмового провадження без його участі. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи належним чином повідомлений, що підтверджується  рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.  Разом з тим, відповідач письмових заперечень проти позову не надав, причини неявки суду не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв. Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути  справу в порядку письмового провадження. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку про обгрунтованість позовних вимог з наступних підстав. Судом встановлено, що Львівське сільське житлово – комунальне підприємство «Дніпро – 1» зареєстровано в виконавчому комітеті Бериславської міської ради 28.02.2012 р. та включено до єдиного державного реєстру підприємств та організацій за номером 37858506. Перебуває на обліку в Новокаховській ОДПІ  на загальній системі оподаткування. Також, судом встановлено, що за результатами здійснення фінансово – господарської діяльності   відповідач станом на 25.11.2014 р. має податковий борг по податкам (зборам) та обов'язковим платежам,  а саме заборгованість з не перерахованого податку з доходів фізичних осіб за період з 01.01.2013 р. по 30.06.2014 р. в розмірі 23299,63 грн. Відповідач, який є працедавцем в даному випадку, є податковим агентом. Львівським СЖКП «Дніпро -1»  подавались до Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Херсонській області податкові розрахунки сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку форми № 1 ДФ, тобто, форми обліку податку з доходу фізичних осіб, але податкові зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб сплачувались несвоєчасно та не в повному обсязі. Так, за   І квартал 2013 року, ІІ квартал 2013 року, ІІІ квартал 2013 року,  ІV  квартал 2013 року, І квартал 2014 року, ІІ квартал 2013 року,    сума не перерахованого податку з доходів фізичних осіб становить 23299,63 грн. Статтею 168 Податкового кодексу України, передбачено, що податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 цього Кодексу. Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету (п. 168.2 ст.168 Податкового кодексу України). Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду (пп. 168.1.5 ст. 168 Податкового кодексу України). Для цілей цього розділу та п. 54.2 ст. 54 цього Податкового  кодексу України під терміном "граничний термін сплати до бюджету податку" розуміються строки сплати податку, визначені цим пунктом (пп. 168.1.6 ст. 168 цього кодексу). Крім того, згідно пп. 168.4.4 ст. 168 Податкового кодексу України, юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах Державного казначейства України за місцезнаходженням відокремлених підрозділів. Підпунктом 168.4.7  пункту 168.4 статті 168 Податкового кодексу України визначено, відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід. Таким чином, Львівське сільське житлово - комунальне підприємство «Дніпро - 1» в порушення вимог ст. 168 Податкового кодексу України не перераховано до бюджету утриманий з працівників податок на доходи фізичних осіб при виплаті їм оподатковуваного доходу за період з 01.01.2013 року по 30.06.2014 року в сумі 23299,63 грн. Пунктом 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України визначено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації або розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання вважається узгодженою. Згідно з п. 56.11. ст. 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків. Таким чином сума зазначена Львівським сільським житлово - комунальним підприємством «Дніпро - 1» в податковому розрахунку з податку на доходи фізичних осіб за І квартал 2013р. - II квартал 2014р. є узгодженою. Відповідно до пп. 14.1.175. ст. 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом. Відповідно п. 59.1, п.59.4, п.59.5 статті 59 Податкового кодексу України, платник податків який не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу. Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення- рішення. У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги. Оскільки узгоджена сума грошового зобов'язання у повному обсязі платником податків в установлені строки сплачена не була,  Новокаховська  ОДПІ  направила відповідачу податкову вимогу № 2389-25 від 03.11.2014 року, яка особисто отримана 03.11.2014 року. Вжиті Новокаховською ОДПІ заходи до погашення податкової заборгованості не призвели. Положеннями ст. 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Аналогічні положення містяться в пп. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України відповідно до якого платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Даний обов'язок відповідачем у визначенні законодавством строки не виконано. Положеннями ст. 41 Податкового кодексу України передбачено, що органами стягнення, є виключно контролюючі органи доходів і зборів, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Таким чином, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі. Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 128, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд - постановив: Позов задовольнити. Стягнути з Львівського сільського житлово – комунального підприємства «Дніпро -1» (код ЄДРПОУ 38020243) в дохід місцевого бюджету  с. Львове Бериславського району Херсонської області (р/р 33212802700048 в ГУ УДКСУ у Херсонській області, код ОКПО 37858658, МФО 852010, код призначення платежу 11010400) заборгованість по сплаті податку з доходів фізичних осіб в сумі 23299,63 грн. (Двадцять три тисячі двісті дев'яносто дев'ять гривень 63 коп.).   Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення.  В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була  подана  у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили  після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя                                                                                                       Войтович І.І. кат. 8.2.3

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2015
Оприлюднено09.02.2015
Номер документу42591208
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/105/15-а

Постанова від 02.02.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 16.01.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні