Справа № 815/6571/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 лютого 2015 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Біляївської райдержадміністрації Одеської області та Управління Держземагенства у Біляївському районі Одеської області про визнання нечинним розпорядження Біляївської райдержадміністрації Одеської області від 09.06.2006 року №832/2006, визнання нечинним та скасування Державного акту на право власності на земельну ділянку Серії ЯГ №915976 від 23.10.2006 року та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
З позовом до суду звернулась ОСОБА_1 до Біляївської райдержадміністрації Одеської області та Управління Держземагенства у Біляївському районі Одеської області про визнання нечинним розпорядження Біляївської райдержадміністрації Одеської області від 09.06.2006 року №832/2006 в частині передачі в приватну власність земельної ділянки НОМЕР_2 масиву НОМЕР_3 із земель Нерубайської с/р, ОСОБА_2 (кадастровий номер 5121084200:01:001:0289), визнання недійсним та скасування Державного акту на право власності на земельну ділянку Серії ЯГ №915976 від 23.10.2006 року та скасування державної реєстрації земельної ділянки, кадастровий номер: 5121084200:01:001:0289 та зобов'язання Біляївську районну державну адміністрацію Одеської області видати дублікат сертифікату на право на земельну ділянку (пай) серія №0541854 від 10 квітня 1998 року у землі, яка перебуває у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства ім.Леніна розміром 4,837 га, ОСОБА_1, як спадкоємцю за заповітом ОСОБА_2
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 16.06.2014 року позивач отримала лист від приватного нотаріуса про відмову щодо оформлення спадкових прав на земельну ділянку від ОСОБА_2, оскільки витяг з Державного земельного кадастру на земельну ділянку, на підставі якого здійснюється оформлення права на спадщину на земельну ділянку, Управлінням Держземагенства у Біляївському районі Одеської області не надано, оскільки програмне забезпечення виявило, що земельна ділянка з кадастровим номером 5121084200:01:001:0289, яка належала ОСОБА_2 знаходиться в межах іншої земельної ділянки, з кадастровим номером 5121084200:01:001:0323. Землевпорядна компанія ТОВ «Югстар» помилково виготовила технічну документацію на земельну ділянку НОМЕР_2 масиву НОМЕР_3 на ім'я ОСОБА_2, що в подальшому привело до незаконного прийняття розпорядження Біляївської райдержадміністрації Одеської області від 09 червня 2006 року №832/2006 та отримання державного акту. З технічної точки зору виникла накладка двох кадастрових номерів за якими закріплені дві земельні ділянки, що в свою чергу не дозволяє оформити позивачу за заповітом правовстановлюючи документи. Крім того, ОСОБА_2 отримав сертифікат на право на земельну ділянку (пай) №0541854 від 10.04.1998 року, згідно якого на підставі рішення Біляївської райдержадміністрації від 16.03.1998 року №84/98 було надано право на земельну частку (пай) у землі, яка перебуває у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства ім. Леніна розміром 4,837 га. Відповідно до протоколу загальних зборів пайовиків, співвласників земельних та майнових паїв, ОСОБА_2 дісталась земельна ділянка за НОМЕР_4 масиву НОМЕР_3. Факт володіння зазначеною земельною ділянкою підтверджується укладеними договорами оренди земельної ділянки, у зв'язка з чим представник відповідача просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідачі були сповіщені належним чином про день, час та місце слухання справи, але в судове засідання не з'явилися. Від представника Управління Держземагенства у Біляївському районі Одеської області надійшло клопотання про розгляд справи без їх участі (а.с.57) , представник позивача не заявив клопотань про витребування додаткових письмових доказів, допиту свідків чи експертів по цій справі, а тому суд на підставі положень ч.6 ст.128 КАС України ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження 06.02.2015 року за наявними в справі письмовими доказами.
Дослідивши наявні докази та давши їм оцінку, суд встановив наступне.
Відповідно до Державного акту на право власності на земельну ділянку, серія ЯГ №915976 від 23.10.2006 року, за ОСОБА_2 рахується земельна ділянка за місцем розташування: масив НОМЕР_3, діл. НОМЕР_2 на території Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області. (а.с.7)
Розпорядженням Біляївської районної державної адміністрації Одеської області від 09.06.2006 року №832/2006 року, відповідно до додатку до розпорядження від 09.06.2006 року №832/2006 року ОСОБА_2 передано із земель колективної власності колишнього КСП ім. Леніна Нерубайської сільської ради у власність для ведення товарно-сільськогосподарського виробництва земельну ділянку НОМЕР_2, масиву НОМЕР_3, загальною площею 4,69 га. (а.с.24-25).
Позивач просить визнати недійсними та скасувати Розпорядження Біляївської районної державної адміністрації Одеської області від 09.06.2006 року №832/2006 року та Державний акт на право власності на земельну ділянку, серія ЯГ №915976 від 23.10.2006 року, оскільки райдержадміністрація не відмінивши розпорядження від 09 червня 2006 року №832/2006 видала нове розпорядження від 14.06.2007 року №805/2007 , яким надало право власності на земельну ділянку НОМЕР_2 масиву НОМЕР_3 із земель Нерубайської сільської ради ОСОБА_4 Крім того Біляївський районний відділ земельних ресурсів не перевіривши документацію на замовлення ОСОБА_2 видав у 2006 році помилковий державний акт з присвоєним кадастровим номером останнього, а також у 2007 році видає ОСОБА_4 державний акт з іншим кадастровим номером але в межах однієї земельної ділянки.
Відповідач Головне Управління Держземагенство у Біляївському районі Одеської області, у своїх запереченнях на позов від 27.11.2014 року, зазначає що відповідач позбавлений повноважень щодо скасування в Поземельній книзі, а тим більше в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі, що на сьогоднішній день чинним законодавством не передбачено, та в державному земельному кадастрі запису про реєстрацію Державного акту, у зв'язку з чим просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Відповідач, Біляївська районна державна адміністрація Одеської області, у своїх запереченнях на позов від 16.12.2014 року, зазначає що землевпорядна документація виготовлялася на підставі заяви замовника гр. ОСОБА_2 та договору укладеного гр. ОСОБА_2 з компанією ТОВ «Югстар». Крім того, відповідно до відомостей розподілу земельних часток (паїв) на землях колективної власності колишнього КСП ім. Леніна Біляївського району Масив НОМЕР_3 за порядковим НОМЕР_5 зазначено, що ОСОБА_2 Паспорт НОМЕР_1 номер сертифікату 0541829 виділена земельна ділянка НОМЕР_4 масив НОМЕР_3 про що ОСОБА_2 під розпис ознайомлено, у зв'язку з чим відповідач просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Розглянувши оскарженні акти суб'єкту владних повноважень, суд виходячи з положень ч.3 ст.2 КАС України, приходить до висновку, що оскаржувані позивачем акти відповідають вимогам чинного законодавства, виходячи з наступного.
Частина 2 статті 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень
адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах
повноважень та й спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з
використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Пунктами 2.9 та 3.1 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, яка затверджена наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.05.1999 року № 43 (яка була чинною на момент прийняття оскаржуваних актів органів владних повноважень) заповнення державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою покладається на Державне підприємство "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" та його структурні підрозділи. Усі записи мають бути зроблені державною мовою, чітко і розбірливо, виправлення не допускаються. Заповнення вказаних документів здійснюється з використанням комп'ютерної техніки. Державні акти на право власності на земельну ділянку, на право постійного користування земельною ділянкою видаються структурними підрозділами Центру державного земельного кадастру при Держкомземі України.
Суд доходить висновку про необхідність відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 про визнання нечинним розпорядження Біляївської райдержадміністрації Одеської області від 09.06.2006 року №832/2006 в частині передачі в приватну власність земельної ділянки НОМЕР_2 масиву НОМЕР_3 із земель Нерубайської сільської ради, ОСОБА_2 (кадастровий номер 5121084200:01:001:0289), визнання недійсним та скасування Державного акту на право власності на земельну ділянку Серії ЯГ №915976 від 23.10.2006 року та скасування державної реєстрації земельної ділянки, кадастровий номер: 5121084200:01:001:0289, враховуючи наступне:
Так, відповідно до розпорядження Біляївської районної державної адміністрації Одеської області від 09.06.2006 року №832/2006 року та додатку до розпорядження від 09.06.2006 року №832/2006 року ОСОБА_2 передано із земель колективної власності колишнього КСП ім. Леніна Нерубайської сільської ради у власність для ведення товарно-сільськогосподарського виробництва земельну ділянку НОМЕР_2, масиву НОМЕР_3, загальною площею 4,69га.
Висновком Біляївського районного відділу земельних ресурсів від 13.06.2006 року №6247 встановлено, що: районний відділ земельних ресурсів погоджує технічну документацію із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на земельні ділянки (в тому числі ОСОБА_2) та вважає за можливе складання державних актів на право власності на земельні ділянки. (а.с.26)
23.10.2006 року було складено Державний акт на право власності на земельну ділянку, серія ЯГ №915976, ОСОБА_2 за місцем розташування: масив НОМЕР_3, діл. НОМЕР_2 на території Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області. (а.с.7)
Враховуючи, що ОСОБА_2 на законних підставах, відповідно до розпорядження Біляївської районної державної адміністрації Одеської області від 09.06.2006 року №832/2006 року та додатку до розпорядження від 09.06.2006 року №832/2006 року було передано із земель колективної власності колишнього КСП ім. Леніна Нерубайської сільської ради у власність для ведення товарно-сільськогосподарського виробництва земельну ділянку НОМЕР_2, масиву НОМЕР_3, загальною площею 4,69га. та відповідно до висновку від 13.06.2006 року №6247 правомірно складено Державний акт на право власності на земельну ділянку, серія ЯГ №915976 від 23.10.2006 року за ОСОБА_2 на земельну ділянку за місцем розташування: масив НОМЕР_3, діл. НОМЕР_2, які за життя останнього не оскаржувалися, суд доходить висновку про правомірність прийняття оскаржуваних актів суб'єктів владних повноважень та необхідності відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 про визнання нечинним розпорядження Біляївської райдержадміністрації Одеської області від 09.06.2006 року №832/2006 в частині передачі в приватну власність земельної ділянки НОМЕР_2 масиву НОМЕР_3 із земель Нерубайської с/р, ОСОБА_2 (кадастровий номер 5121084200:01:001:0289), визнання недійсним та скасування Державного акту на право власності на земельну ділянку Серії ЯГ №915976 від 23.10.2006 року та скасування державної реєстрації земельної ділянки, кадастровий номер: 5121084200:01:001:0289.
Крім того, суд доходить висновку про необхідність відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 про зобов'язання Біляївську районну державну адміністрацію Одеської області видати дублікат Сертифікату на право на земельну ділянку (пай) серія №0541854 від 10 квітня 1998 року у землі, яка перебуває у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства ім. Леніна розміром 4,837 га, ОСОБА_1, як спадкоємцю за заповітом ОСОБА_2 виходячи з наступного.
Пунктом 60 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. N 1051 встановлено, що запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду.
Пунктом 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру передбачено, що державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку. За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій: здійснює державну реєстрацію земельної ділянки: за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці; відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки); робить позначку про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до підпункту 2 пункту 75 цього Порядку; надає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру відомості, зазначені у підпункті 1 пункту 197 цього Порядку, відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування; приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі: невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства; розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини; розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.
Відповідно до п.3 та п.4 Порядку надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів Українивід 22 лютого 2012 р. N 118- надання інформації про зареєстровані земельні ділянки та про зареєстровані права здійснюється на центральному рівні Укрдержреєстром та Держземагентством в електронному вигляді телекомунікаційними каналами зв'язку з використанням електронного цифрового підпису. Технічна підтримка надання зазначеної інформації забезпечується адміністраторами Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав).
Враховуючи, що Порядок ведення Державного земельного кадастру не передбачає таку процедуру, як державна реєстрація державного акту, а визначає процедуру державної реєстрації земельної ділянки, а саме ведення Поземельної книги, то скасування державним кадастровим реєстратором запису в Поземельній книзі «Відомості про державну реєстрацію речового права на нерухоме майно», в тому числі про власника земельної ділянки, можливе лише при отриманні від органу реєстрації речових прав в Порядку надання інформації про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, - а саме після скасування речових прав на отримання державним кадастровим реєстратором, в електронному вигляді, інформації щодо ведення таких дій.
Статтею 126 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 рокуN 2768-III передбачено право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Враховуючи, що відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» єдиним органом, який здійснює державну реєстрацію права власності на земельні ділянки та скасовує її, є орган Державної реєстраційної служби України, суд доходить висновку про необхідність відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 про зобов'язання Біляївську районну державну адміністрацію Одеської області видати дублікат сертифікату на право на земельну ділянку (пай) серія №0541854 від 10 квітня 1998 року у землі, яка перебуває у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства ім. Леніна розміром 4,837 га, ОСОБА_1, як спадкоємцю за заповітом ОСОБА_2
З урахуванням вищевикладеного суд доходить висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 про визнання нечинним розпорядження Біляївської райдержадміністрації Одеської області від 09.06.2006 року №832/2006 в частині передачі в приватну власність земельної ділянки НОМЕР_2 масиву НОМЕР_3 із земель Нерубайської с/р, ОСОБА_2 (кадастровий номер 5121084200:01:001:0289), визнання недійсним та скасування Державного акту на право власності на земельну ділянку Серії ЯГ №915976 від 23.10.2006 року та скасування державної реєстрації земельної ділянки, кадастровий номер: 5121084200:01:001:0289 та зобов'язання Біляївську районну державну адміністрацію Одеської області видати дублікат сертифікату на право на земельну ділянку (пай) серія №0541854 від 10 квітня 1998 року у землі, яка перебуває у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства ім. Леніна розміром 4,837 га, ОСОБА_1, як спадкоємцю за заповітом ОСОБА_2 відмовити повністю, на підставі положень ч.1 ст.162 КАС України.
Судові витрати розподілити у відповідності до вимог ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст.94,158-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Біляївської райдержадміністрації Одеської області та Управління Держземагенства у Біляївському районі Одеської області про визнання нечинним розпорядження Біляївської райдержадміністрації Одеської області від 09.06.2006 року №832/2006 в частині передачі в приватну власність земельної ділянки НОМЕР_2 масиву НОМЕР_3 із земель Нерубайської с/р, ОСОБА_2 (кадастровий номер 5121084200:01:001:0289), визнання недійсним та скасування Державного акту на право власності на земельну ділянку Серії ЯГ №915976 від 23.10.2006 року та скасування державної реєстрації земельної ділянки, кадастровий номер: 5121084200:01:001:0289 та зобов'язання Біляївську районну державну адміністрацію Одеської області видати дублікат сертифікату на право на земельну ділянку (пай) серія №0541854 від 10 квітня 1998 року у землі, яка перебуває у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства ім. Леніна розміром 4,837 га, ОСОБА_1, як спадкоємцю за заповітом ОСОБА_2 - відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання повного тексту постанови.
Суддя Єфіменко К.С.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2015 |
Оприлюднено | 10.02.2015 |
Номер документу | 42592499 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні