ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 05 лютого 2015 рокул Справа № 813/58/15 Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» про стягнення штрафу з Малого приватного підприємства «Комекс-», - в с т а н о в и в: До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Міністерство енергетики та вугільної промисловості України в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» з адміністративним позовом до Малого приватного підприємства «Комекс-», в якому просить стягнути з відповідача штраф у розмірі 8500,00 грн. на користь Державного бюджету України (банк отримувача ГУДКС України у Львівській області, МФО 825014, р/р 31117106700005, ЄДРПОУ 37965138, код платежу 21081100). Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної перевірки виконання позивачем припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Львівській області про усунення порушень законодавства про електроенергетику встановлено факт ухилення від виконання вищевказаного припису, про що складено акт від 11.07.2014 року та винесено постанову № 41 від 25.07.2014 року про накладення на відповідача штрафу за порушення законодавства про електричну та теплову енергетику в розмірі 3400,00 грн. Ухвалою суду від 12.01.2015 року відкрито скорочене провадження у даній справі та надано відповідачу строк для подання заперечення проти позову або заяви про визнання позову та роз'яснено наслідки такого неподання. Відповідно до ст.ч.11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) відповідач вважається належним чином повідомленим про розгляд справи в порядку скороченого провадження, оскільки надіслана на його зареєстроване місцезнаходження кореспонденція, повернулася на адресу суду із відміткою відділення поштового зв'язку: «За закінченням терміну зберігання» /а.с.22/. З врахуванням того, що на адресу суду від відповідача не надходило заперечень проти позову, суд вважає за можливе, відповідно до вимог ч. 4 ст. 183-2 КАС України, розглядати справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. Згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 4 ст.183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах, зокрема, щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим кодексом строк оскарження. ПАТ «Конвеєр» зареєстроване як юридична особа 12.08.1996 року з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи 05763754 /а.с.15-20/. Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, розподілом, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі визначаються Законом України «Про електроенергетику» № 575/97-ВР від 16.10.1997 року (далі – Закон України № 575/97-ВР). Статтею 5 Закону України № 575/97-ВР визначено, що державна політика в електроенергетиці базується на таких принципах, зокрема, створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, забезпечення відповідальності суб'єктів електроенергетики та споживачів. Згідно з ст. 9 Закону України № 575/97-ВР державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики. Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею, розподілом та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право, крім іншого - застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці. Відповідно до ст. 27 Закону України № 575/97-ВР суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці - за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Основні правові, економічні та організаційні засади діяльності на об'єктах сфери теплопостачання та регулює відносини, пов'язані з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії з метою забезпечення енергетичної безпеки України, підвищення енергоефективності функціонування систем теплопостачання, створення і удосконалення ринку теплової енергії та захисту прав споживачів та працівників сфери теплопостачання визначається законом України «Про теплопостачання» № 2633-IV від 02.06.2005 року (далі – Закон України № 2633). Згідно з ст. 31 Закону України № 2633 уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції - за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері енергозбереження, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. 26.03.2014 року державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Львівській області винесено припис № 03/23-48-124 на предмет державного енергетичного нагляду – «Обстеження з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії інших споживачів ІІІ категорії з надійності електропостачання, які не віднесені до високого та середнього ступеня ризиків» та приписано вчинити заходи щодо усунення виявлених порушень законодавства, визначених приписом /а.с.11/. 11.07.2014 року державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Львівській області проведено перевірку відповідача виконання суб'єктами господарювання вимог припису № 03/23-48-124 від 26.03.2014 року. За результатами проведеної перевірки складено акт № 03/23-48-498 /а.с.9/. Таким чином, оскільки вказаним актом зафіксовано ухилення від виконання вимог припису від 26.03.2014 року, державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Львівській області складено постанову про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання № 41 від 25.07.2014 року, згідно з якою на відповідача накладено штраф у сумі 3400,00 грн. Докази, які б підтверджували, що вказана постанова відповідачем оскаржувалась в справі відсутні, відповідно, визначені по ній зобов'язання є узгодженими. Стаття 70 КАС України встановлює правила належності доказів, які визначають об'єктивну можливість доказу підтверджувати обставину, що має значення для вирішення справи, а також правила допустимості доказів, що визначають легітимну можливість конкретного доказу підтверджувати певну обставину у справі. Предметом доказування, згідно з ч. 1 ст. 138 КАС України, є обставини (факти), якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі. Таким чином, заборгованість відповідача перед бюджетом становить 3400,00 грн., є узгодженою, та не погашена у встановлено законом порядку. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.06.1999 року «Про затвердження положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання» суб'єкт господарювання зобов'язаний сплатити штраф протягом 30 днів з дня прийняття постанови про його накладення. У випадку несплати штрафу у зазначений термін він стягується у судовому порядку. Відповідач жодних належних та допустимих доказів щодо спростування чи усунення виявлених порушень зазначених в акті перевірки та щодо постанови про накладення штрафу, або заперечень на позовні вимоги суду не надав. З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, підтверджені належними доказами у справі та належить задовольнити. Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись ст. ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 158-160-163, 183-2 КАС України, суд - п о с т а н о в и в : 1. Адміністративний позов задовольнити повністю. 2. Стягнути з Малого приватного підприємства «Комекс-» (м. Львів, вул. Перфецького, 2; ЄДРПОУ 13828516) на користь Державного бюджету України (банк отримувача ГУДКС України у Львівській області, МФО 825014, р/р 31117106700005, ЄДРПОУ 37965138, код платежу 21081100) штраф у сумі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп. 3. Судові витрати з відповідача не стягувати. 4. Постанова підлягає до негайного виконання. Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною. Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2015 |
Оприлюднено | 09.02.2015 |
Номер документу | 42593593 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні