Справа № 815/7048/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 лютого 2015 року
09год50хв.
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Аракелян М.М.
Розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Біляївського районного центру зайнятості до Біляївської районної державної адміністрації Одеської області про стягнення коштів, -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адміністративна позовна заява Біляївського районного центру зайнятості, в якій позивач просить суд стягнути з Біляївської районної державної адміністрації Одеської області кошти виплачені як допомога по безробіттю внаслідок поновлення на роботі безробітного ОСОБА_1 за рішенням суду, що набрало законної сили, на користь Біляївського районного центру зайнятості на р/рахунок 37170300900111 в ГУДКСУ Одеської області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 20948971 - 12 149, 27 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 перебував на обліку в Біляївському районному центрі зайнятості з 28.04.2014 року по 24.09.2014 року та отримав допомогу по безробіттю в загальній сумі 12149,27 грн. Відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» зазначені кошти утримуються з роботодавця, оскільки ОСОБА_1 був поновлений на роботі за рішенням суду.
Відповідач заперечення на позов не надав, у судові засідання не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та завчасно, що підтверджується факсимільним звітом у матеріалах справи.
Відповідач у листі від 15.01.2015р. повідомив про отримання ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі та просив суд направити йому копію адміністративного позову з додатками у зв'язку з неодержанням цих документів.
Вказані твердження спростовуються наявністю в матеріалах справи описом до цінного листа з фіскальним чеком (а.с.32,33), що є доказами виконання позивачем вимог ч.3 ст.106 КАС України, у зв'язку з чим вказане клопотання визнано судом необґрунтованим.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, в клопотанні від 03.02.2015р. просив розглянути справу за відсутності представника центру зайнятості.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За клопотанням позивача у судовому засіданні 03.02.2015р. ухвалено розглянути справу в письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 працював на посаді начальника юридичного відділу апарату Біляївської районної державної адміністрації Одеської області (РДА).
Розпорядженням РДА від 27 березня 2014 року № 45/к-2014 відповідно до п.1 ст.40 КЗпП України ОСОБА_1 звільнено з посади начальника юридичного відділу апарату райдержадміністрації у зв'язку із скороченням.
31.03.2014 року ОСОБА_1 подав до Біляївського районного центру зайнятості заяву про надання статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю (а.с. 7).
Відповідно до наказу Біляївського районного центру зайнятості від 07.04.2014 року № НТ140407 ОСОБА_1 був наданий статус безробітного з 31.03.2014 року та призначено допомогу по безробіттю, з початком виплати з 07.04.2014 року по 01.04.2015 рік, що підтверджується витягом з наказів про прийняті рішення по даній особі від 29.09.2014 року ПК № 150714033100004 (а.с. 30).
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 01.07.2014 року ОСОБА_1 поновлено на роботі на посаді начальника юридичного відділу апарату Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, стягнуто з відповідача середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу з 27.03.2014 року по 01.07.2014 року у сумі 6910,15гривень, допущено негайне виконання рішення суду в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді начальника юридичного відділу апарату Біляївської районної державної адміністрації Одеської області та стягнення середнього заробітку за один місяць у розмірі 2232,51грн. (а.с. 11-19).
Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.09.2014р. постанову Одеського окружного адміністративного суду від 01.07.2014р. по справі №815/2558/14 залишено без змін.
Отже постанова адміністративного суду про поновлення на посаді набрала законної сили 10.09.2014р.
Розпорядженням Біляївської районної державної адміністрації Одеської області №150/к-2014 від 25.09.2014 року ОСОБА_1 поновлено на посаді начальника юридичного відділу апарату районної державної адміністрації з 26.09.2014 року, наказано відділу фінансово-господарського забезпечення апарату райдержадміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 заробітну плату за час вимушеного прогулу з 27.03.2014 року по день поновлення (а.с. 10).
Наказом Біляївського районного центру зайнятості № НТ140929 від 29.09.2014 року припинено реєстрацію ОСОБА_1 як безробітного з 25.09.2014 року, припинено виплату допомоги по безробіттю останньому з 25.09.2014 року та прийнято рішення про повернення коштів за рахунок роботодавця у встановленому порядку відповідно до абз. 2 п. 4 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» з 25.09.2014 року (а.с. 31).
29.09.2014 року Біляївським районним центром зайнятості видано наказ №133 про відшкодування коштів роботодавцем Біляївською РДА, згідно якого вирішено вжити заходи по відшкодуванню коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття з роботодавця Біляївської районної державної адміністрації в сумі 12149, 27 грн.
За період з 28.04.2014 року по 24.09.2014 року Біляївським районним центром зайнятості ОСОБА_1 була виплачена допомога по безробіттю в загальному розмірі 12149, 27 грн.
На адресу Біляївської районної державної адміністрації позивачем було направлено лист-претензію № 1845/15/02 від 30.09.2014 року з вимогою щодо добровільного повернення отриманої безробітним ОСОБА_1 допомоги по безробіттю у сумі 12 149, 27 грн., яка була отримана відповідачем 30.09.2014 року, проте на момент звернення до суду відповідач вказану суму коштів на рахунок центру зайнятості не перерахував та відповідь не надав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України , органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ч. 2 ст. Закону України «Про зайнятість населення» безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» , зокрема статтею 7, також передбачено такий вид забезпечення безробітного як допомога по безробіттю.
У передбаченому законом порядку ОСОБА_1 у зв'язку з його звільненням з роботи було присвоєно статус безробітного і призначено виплату допомоги по безробіттю.
Згідно з п. п. 2 п. 1 ст. 31 цього ж Закону виплата допомоги по безробіттю припиняється, в тому числі, у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.
Внаслідок поновлення ОСОБА_1 на роботі в Біляївській РДА на підставі постанови Одеського окружного адміністративного суду, дану особу було знято з обліку як безробітного та припинено здійснення виплати допомоги по безробіттю з 25.09.2014р.
Відповідно до ст.22 ЗУ «Про зайнятість населення» основними завданнями центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальних органів є: 1) реалізація державної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції; 2) внесення пропозицій Міністру - керівнику центрального органу виконавчої влади у сфері соціальної політики щодо формування державної політики у сфері зайнятості населення; 3) сприяння громадянам у підборі підходящої роботи; 4) надання роботодавцям послуг з добору працівників; 5) участь в організації проведення громадських та інших робіт тимчасового характеру; 6) сприяння громадянам в організації підприємницької діяльності, зокрема шляхом надання індивідуальних та групових консультацій; 7) участь у реалізації заходів, спрямованих на запобігання масовому вивільненню працівників, профілактика настання страхового випадку, сприяння мобільності робочої сили та зайнятості населення в регіонах з найвищими показниками безробіття, монофункціональних містах та населених пунктах, залежних від містоутворюючих підприємств; 8) організація підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації безробітних з урахуванням поточної та перспективної потреб ринку праці; 9) проведення професійної орієнтації населення; 10) додаткове сприяння у працевлаштуванні окремих категорій громадян, які неконкурентоспроможні на ринку праці; 11) здійснення контролю за використанням роботодавцями та безробітними коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань: 1) здійснюють управління та оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в межах затвердженого бюджету Фонду відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", управління майном; 2) забезпечують функціонування Єдиної інформаційно-аналітичної системи, зокрема, формують базу даних про вільні робочі місця (посади) на підставі інформації, що надійшла від роботодавців та суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні; 3) ведуть облік осіб, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні, та наданих їм послуг; 4) здійснюють реєстрацію безробітних, ведуть облік наданих їм послуг; 5) організовують професійне навчання зареєстрованих безробітних з урахуванням поточної та перспективної потреб ринку праці; 6) організовують роботу з підтвердження професійної кваліфікації за результатами неформального професійного навчання за робітничими професіями; 7) інформують населення, органи виконавчої влади та навчальні заклади про попит та пропонування робочої сили на ринку праці, права та гарантії у сфері зайнятості населення та у разі настання безробіття; 8) здійснюють в установленому законодавством порядку збирання, опрацювання, подання та поширення адміністративних даних про попит та пропонування робочої сили на ринку праці, надання соціальних послуг населенню та роботодавцям; 9) аналізують показники попиту та пропонування робочої сили і вносять центральному органу виконавчої влади у сфері соціальної політики пропозиції щодо прогнозування розвитку ринку праці; 10) беруть участь у розробленні основних напрямів реалізації державної політики у сфері зайнятості населення на середньостроковий період, територіальних програм зайнятості населення та їх виконанні; 11) сприяють працевлаштуванню безробітних на підприємствах, що залучаються до реалізації державних цільових програм та інфраструктурних проектів, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; 12) взаємодіють з роботодавцями з питань визначення поточної та перспективної потреби в робочій силі, професійного навчання населення та укомплектування вільних робочих місць; 13) ведуть перелік суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні; 14) здійснюють обмін інформацією з Пенсійним фондом України для забезпечення виконання вимог цього Закону та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"; 15) беруть участь у проведенні наукових досліджень з питань зайнятості населення, функціонування ринку праці та соціального захисту населення від безробіття, вивчають міжнародний досвід з метою запровадження інноваційних форм сприяння зайнятості населення, виступають замовником наукових робіт, досліджень і методичного забезпечення; 16) беруть участь у здійсненні міжнародного співробітництва для розв'язання проблем зайнятості населення, соціального захисту громадян від безробіття та трудової міграції; 17) видають роботодавцям дозволи на застосування праці іноземців та осіб без громадянства з веденням обліку таких дозволів; 18) проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом України. Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійного фонду України, а у разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників; 19) здійснюють контроль за використанням коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, застосовують в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладають адміністративні штрафи; 20) надають безоплатно підприємствам, установам та організаціям незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, фізичним особам, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, консультації з питань працевлаштування інвалідів; 21) забезпечують надання соціальних послуг та виплату матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та цього Закону.
Згідно з п.2 ч.1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №1533-ІІІ виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.
Згідно із абз.6 ч.1 ст.34 цього Закону Фонд має право стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду, а також незаконно виплачені безробітному суми матеріального забезпечення в разі неповідомлення роботодавцем Фонду про прийняття його на роботу.
Відповідно до ч.4 ст.35 цього Закону із роботодавця утримуються: сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду; незаконно виплачена безробітному сума забезпечення у разі неповідомлення про його прийняття на роботу; незаконно отримана сума допомоги по частковому безробіттю.
Згідно із п.37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013р. №198 (із змінами), п.п.2 п.5.5 розділу 5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000р. №307, з дня поновлення безробітного на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили, припиняється реєстрація безробітного та виплата йому допомоги.
Беручи до уваги те, що суму виплаченої допомоги по безробіттю відповідачем не повернуто, обов'язок повернення виплаченої допомоги підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ч.6 ст.128, ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Біляївського районного центру зайнятості до Біляївської районної державної адміністрації Одеської області про стягнення коштів задовольнити.
Стягнути з Біляївської районної державної адміністрації Одеської області (67600, Одеська область, м. Біляївка, проспект Жовтневої революції, 11, код ЄДРПОУ 04057095) кошти виплачені як допомога по безробіттю внаслідок поновлення на роботі безробітного ОСОБА_1 за рішенням суду, що набрало законної сили, на користь Біляївського районного центру зайнятості на р/рахунок 37170300900111 в ГУДКСУ Одеської області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 20948971 - 12149(дванадцять тисяч сто сорок дев'ять)грн. 27 коп.
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України .
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя М.М. Аракелян
Адміністративний позов Біляївського районного центру зайнятості до Біляївської районної державної адміністрації Одеської області про стягнення коштів задовольнити.
Стягнути з Біляївської районної державної адміністрації Одеської області (67600, Одеська область, м. Біляївка, проспект Жовтневої революції, 11, код ЄДРПОУ 04057095) кошти виплачені як допомога по безробіттю внаслідок поновлення на роботі безробітного ОСОБА_1 за рішенням суду, що набрало законної сили, на користь Біляївського районного центру зайнятості на р/рахунок 37170300900111 в ГУДКСУ Одеської області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 20948971 - 12149(дванадцять тисяч сто сорок дев'ять)грн. 27 коп.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2015 |
Оприлюднено | 10.02.2015 |
Номер документу | 42611626 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні