Постанова
від 06.02.2015 по справі 809/509/15
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" лютого 2015 р. Справа № 809/509/15

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Черепія П.М.

при секретарі судового засідання Щербяк В.С.

за участю представників сторін:

позивача: Кічури Г.В., Маліновської М.В.,

відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду

подання Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області

до відповідача: Приватного акціонерного товариства "Ремонтно-будівельне підприємство"

про зупинення видаткових операцій на рахунках,-

ВСТАНОВИВ:

05.02.2014 року Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (надалі - заявник) звернулася до суду із поданням про зупинення видаткових операцій на рахунках Приватного акціонерного товариства "Ремонтно-будівельне підприємство".

Внесене подання мотивоване тим, що у платника податків наявна заборгованість в загальному розмірі 118398,01 грн., у зв'язку з чим у контролюючого органу виникло право податкової застави, однак, відповідачем в порушення підпунктів 16.1.7., 16.1.9. статті 16 Податкового кодексу України на вимогу заявника від 20.11.2014 року та від 28.01.2015 року не надано ДПІ у м. Івано-Франківську переліку ліквідного майна для опису податкової застави, яке може бути використане як джерело погашення податкового боргу та відмовлено у здійсненні опису майна у податкову заставу, що в свою чергу слугувало складенню акта відмови платника податків від опису майна у податкову заставу та звернення Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на підставі пункту 89.4 статті 89 Податкового кодексу України та статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України до суду із поданням про зупинення видаткових операцій на рахунках ПАТ "Ремонтно-будівельне підприємство".

Представники заявника в судовому засіданні подання підтримали. Просили його задовольнити в повному обсязі.

Представник ПАТ "Ремонтно-будівельне підприємство" в судове засідання не прибув. Ухвала про відкриття провадження та повістка про виклик його до суду було доставлено за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Поштову кореспонденцію залишено в дверях, що підтверджується актом про неможливість вручення повістки про виклик до суду. (а.с. 33).

З урахуванням наведеного, суд приходить висновку, що сторона подання повідомлена належним чином про дату, час та місце розгляду справи. Наданим правом на надання заперечення проти подання не скористалася. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи суду не було подано.

Відповідно до абзацу 3 частини 8 статті 183-3 КАС України, неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.

Розглянувши подання, заслухавши пояснення представників заявника, дослідивши в сукупності письмові докази, суд дійшов висновку, що внесене подання контролюючого органу є обґрунтованим та підлягає задоволенню з таких підстав.

30.05.1997 року ПАТ "Ремонтно-будівельне підприємство" зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. (а.с. 17 - 18) та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області як платник податків.

Судом установлено, що відповідно до постанови від 30.10.2014 року в справі № 809/3304/14, яка набрала законної сили, Івано-Франківським окружним адміністративним судом задоволено позов ДПІ у м. Івано-Франківську про стягнення з Приватного акціонерного товариства "Ремонтно-будівельне підприємство" податкового боргу в сумі 104036,62 грн. (а.с. 12 - 15).

Згідно частини 1 статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України (надалі - Кодекс) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 16.1.4. пункту 16.1. статті 16 Кодексу, платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи, що, у відповідності до статті 36 Кодексу, є податковим обов'язком.

За приписами підпункту 14.1.175. пункту 14.1. Кодексу, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

В судовому засіданні встановлено, що станом на 04.02.2015 року за ПАТ "Ремонтно-будівельне підприємство" рахується заборгованість по податку на додану вартість та по земельному податку в загальній сумі 118398,01 грн. (а.с. 39).

На виконання вимог абзацу 1 пункту 59.1. статті 59 Кодексу, Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області боржнику надіслана податкова вимога форми "Ю" від 04.01.2013 року за № 7, яка ним отримана 10.01.2013 року. (а.с.16).

Згідно пункту 87.2. статті 87 Кодексу, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

З метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу (пункту 88.1 статті 88 Кодексу).

Відповідно до пункту 88.2. статті 88 Кодексу, право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.

Згідно підпункту 14.1.155. пункту 14.1. статті 14 Кодексу, податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 89.1 статті 89 Кодексу визначено, що у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку, виникає право податкової застави. Право податкової застави виникає також з дня виникнення податкового боргу, у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом.

Право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.

За змістом пункту 89.3 статті 89 Кодексу, майно, на яке поширюється право податкової застави, оформляється актом опису. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

В судовому засіданні встановлено, що 20.11.2014 року в.о. начальника Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську прийнято рішення № 19929/10/25-150/9434 про опис майна у податкову заставу платника податків ПАТ "Ремонтно-будівельне підприємство". (а.с. 9).

Окрім зазначеного, відповідно до листа від 30.11.2014 року за № 19926/10/25/150/9432 та листа від 28.01.2015 року № 22525/10/25-150/651, заявником було запропоновано ПАТ "Ремонтно-будівельне підприємство" надати перелік ліквідного майна для опису податкової застави із зазначенням його залишкової вартості, яке може бути використане як об'єкт застави у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна або в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, але не менше суми податкового боргу. (а.с. 8, 11). Однак вказані листи залишені ПАТ "Ремонтно-будівельне підприємство" без реагування.

Судом встановлено, що посадові особи ПАТ "Ремонтно-будівельне підприємство" відмовилися у здійсненні опису майна в податкову заставу, про що 04.02.2015 року о 15:00 год. податковим керуючим складений акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу за № 22541/10/25-150/849. (а.с. 21).

За приписами пункту 89.4. статті 89 Кодексу, у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.

Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.

Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення цих актів, зобов'язаний надіслати банкам, іншим фінансовим установам, а також платнику податків рішення про складення актів, яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна.

За приписами підпунктів 20.1.31., 20.1.32. пункту 20.1. статті 20 Кодексу, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків, погашення податкового боргу), у тому числі при недопущенні посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень; звертатися до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до статтей 88-90, 92 та 93 розділу ІІ Кодексу, розроблено Порядок застосування податкової застави органами доходів і зборів, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 року № 572 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 31.10.2013 року за № 1841/24373, який визначає механізм застосування податкової застави органами доходів і зборів.

Пунктом 2.4. вказаного Порядку визначено, що у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу (додаток 4).

У такому випадку орган доходів і зборів звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборони відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.

Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня:

складення акта опису майна податковим керуючим;

складення акта про відсутність майна платника податків, що може бути описано у податкову заставу;

погашення податкового боргу в повному обсязі.

З системного аналізу норм Податкового кодексу України та Порядку застосування податкової застави органами доходів і зборів вбачається, що зупинення видаткових операцій платника податку є виключним засобом забезпечення виконання обов'язків податковим керуючим щодо опису майна такого платника у податкову заставу з метою забезпечення погашення податкового боргу в повному обсязі.

Доказів, які б свідчили про виконання вимоги заявника, погашення заборгованості, по якій заявник вимагає оформлення податкової застави або спростування наявності податкового боргу, боржник суду не надав.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить висновку, що вимоги заявника є обґрунтованими, а подання таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Подання задовольнити.

Зупинити видаткові операції на рахунках відкритих у банківських установах Приватного акціонерного товариства "Ремонтно-будівельне підприємство" (код ЄДРПОУ 13645980, знаходиться за адресою: 76023, м. Івано-Франківськ, с. Микитинці, вул. Юності, 10).

Постанова, відповідно до частини 8 статті 183-3 КАС України, виконується негайно.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: Черепій П.М.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2015
Оприлюднено11.02.2015
Номер документу42611629
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/509/15

Постанова від 06.02.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Черепій П.М.

Постанова від 06.02.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Черепій П.М.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Черепій П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні