Рішення
від 06.02.2015 по справі 906/1651/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "06" лютого 2015 р. Справа № 906/1651/14

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Костриці О.О.

за участю представників сторін:

від позивача: Черкас С.К. дов. №38 від 21.01.2015р. (був присутній в засіданні суду 05.02.2015р.); Білоус А.В.- ліквідатор

від відповідача: Чернюк А.В. - дов. №26/1314 від 30.12.2014р.

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (м.Житомир)

до Житомирської міської ради (м.Житомир)

про зобов'язання прийняти у комунальну власність об'єкт житлового фонду без додаткових умов

Відповідно до ст. 77 ГПК України в засіданні суду 05.02.2015р. оголошувалась перерва до 06.02.2015р.

Позивачем пред'явлено позов про зобов'язання Житомирської міської ради прийняти у комунальну власність територіальної громади м.Житомир житловий будинок №10 по провулку Крилова в м.Житомир без додаткових умов.

28.01.2015р. на адресу суду від позивача надійшли письмові пояснення, в яких він детальніше обгрунтовує позовні вимоги.

Представником позивача в засіданні суду 05.02.2015р. було надано заяву про уточнення позовних вимог, в якій він просить суд зобов'язати Житомирську міську раду прийняти у комунальному власність територіальної громади м. Житомира від Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" - 5 та 6 під'їзди житлового будинку №10 по провулку Крилова в м.Житомир відповідно до акту приймання - передачі без додаткових умов.

Представниками позивача було пояснено, що внаслідок уточнення змісту позовних вимог, із обґрунтування позову виключається вимога щодо прийняття відповідачем у комунальну власність територіальної громади м.Житомира з першого по четвертий під'їзди житлового будинку №10 по провулку Крилова в м.Житомирі.

З урахуванням зазначеного представники позивача підтримали позовні вимоги в частині зобов'язання Житомирської міської ради прийняти у комунальному власність територіальної громади м. Житомира від Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" - 5 та 6 під'їзди житлового будинку №10 по провулку Крилова в м.Житомир відповідно до акту приймання - передачі без додаткових умов.

Оскільки заява про уточнення позовних вимог, не суперечать законодавству не порушує чиїх - небудь прав і охоронюваних законом інтереси, суд вважає за необхідне прийняти дану заяву.

В засіданні суду 22.01.2015р. представником відповідача було надано відзив на позовну заяву, в якому запропоновано позивачу по мірі фінансових можливостей підприємства вирішити питання щодо приведення двох під'їздів житлового будинку №10 по провулку Крилова в належний стан та підготувати для підписання акт прийому-передачі даного будинку до комунальної власності міста (а.с.19).

Представник відповідача в засіданні суду 05.02.2014р. підтримала позицію викладену у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа №906/533/13 про банкрутство Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство", порушена за правилами ст.ст. 1, 11, 12, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції від 22.12.2011р. №4212-VI).

Постановою господарського суду Житомирської області від 13.05.2013р. по справі №906/1651/14 було визнано банкрутом Підприємство споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (позивач по справі), відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців до 13 травня 2014р. включно, призначено ліквідатором Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" Білоуса Андрія Володимировича.

Ухвалою суду від 13.01.2015р. по справі №906/1651/14 було продовжено строк ліквідаційної процедури банкрута Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" та повноваження ліквідатора Білоуса А.В. до 13.04.2015р. включно.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.

Частиною 1 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим законом.

Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема, приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, тощо. З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута ( ч. 2,3 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").

Таким чином, з моменту відкриття ліквідаційної процедури повноваження щодо управління та розпорядження майном банкрута, виконання повноважень керівника (органів управління) здійснює ліквідатор боржника.

Судом встановлено, що згідно ч.1 ст.42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, що належать юридичній особі - банкруту, які передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Відповідно до ст. 4 ЖК України, житловий фонд включає: жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що належать державі (державний житловий фонд); жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що належать колгоспам та іншим кооперативним організаціям, їх об'єднанням, профспілковим та іншим громадським організаціям (громадський житловий фонд); жилі будинки, що належать житлово-будівельним кооперативам (фонд житлово-будівельних кооперативів); жилі будинки (частини будинків), квартири, що належать громадянам на праві приватної власності (приватний житловий фонд); квартири в багатоквартирних жилих будинках, садибні (одноквартирні) жилі будинки, а також жилі приміщення в інших будівлях усіх форм власності, що надаються громадянам, які відповідно до закону потребують соціального захисту (житловий фонд соціального призначення). До житлового фонду включаються також жилі будинки, що належать державно-колгоспним та іншим державно-кооперативним об'єднанням, підприємствам і організаціям. До житлового фонду не входять нежилі приміщення в жилих будинках, призначені для торговельних, побутових та інших потреб непромислового характеру.

За визначенням гуртожитки - це спеціально споруджені або переобладнані для цієї мети жилі будинки (ст.ст.127-131 ЖК України та п. 3 Примірного положення про гуртожитки, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР від 03.06.1986 року №208).

Як вбачається з матеріалів справи, згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майна від 16.09.2011р. виданого виконкомом Житомирської міської ради (а.с.10) позивачу належить 65 квартирний житловий будинок з гуртожитком на 131 місце по провулку Крилова,10 в м.Житомирі.

Позивач у своїх письмових поясненнях (а.с.27-28) зазначив, що відповідно до рішення Корольовського райвиконкому м.Житомира в 1970 р. 65 квартир (1-4 під'їзди) житлового будинку по вул.Леніна, 100-б (теперішній провулок Крилова,10) було передано в комунальну власність територіальної громади м.Житомира.

Згідно довідки Комунального підприємства "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство №9" Житомирської міської ради №3/232 від 31.03.2014р., під'їзди №1,2,3,4 будинку №10 по вулиці Крилова вже знаходяться на їх балансі з 1970р. (а.с.23).

Представник відповідача в судовому засіданні не надала заперечень відносно зазначених обставин.

З огляду на вищезазначене, станом на день розгляду справи, на балансі банкрута - Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство", перебуває 5 та 6 під'їзди житлового будинку (гуртожитку) по провулку Крилова,10, які не можуть бути включені до ліквідаційної маси та підлягають передачі до комунальної власності.

Так, рішенням тридцять третьої сесії шостого скликання Житомирської міської ради від 27.02.2014р. №646 було, зокрема, надано згоду на прийняття в комунальну власність територіальної громади м.Житомира житловий будинок №10 по провулку Крилова,10 в м.Житомирі, разом з інженерними мережами та вирішено після прийняття в комунальну власність територіальної громади м.Житомира зазначеного об'єкта - житловий будинок №10 по провулку Крилова передати на баланс КП "ВЖРЕП №9" Житомирської міської ради, зовнішні інженерні мережі водопостачання та водовідведення на баланс КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради, зовнішні інженерні мережі теплопостачання на баланс КП"Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради, що здійснюють їх утримання та обслуговування.

Статтею 19 Конституції України встановлено обов'язок органів державної влади та місцевого самоврядування діяти тільки на підставах, у межах повноважень і способів, які передбачені Конституцією і законами України.

Відповідно до ст.73 Закону України "Про місцеве самоврядування України" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

З метою виконання вищезазначеної норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та з урахуванням рішення Житомирської міської ради від 27.02.2014р. №646, 13.11.2014р. арбітражний керуючий ліквідатор Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" звернувся з листом №24 до в.о. Житомирського міського голови Цимбалюк Л.В. з проханням сприяти у вирішенні питання щодо передачі у комунальну власність територіальної громади міста Житомира, 5 та 6 під'їздів житлового будинку по провулку Крилова,10 (а.с.29).

На зазначене звернення було отримано лист-відповідь Житомирської міської ради від 12.12.2014р. №18/9955, в якому ліквідатору Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" було запропоновано привести два під'їзди житлового будинку №10 по провулку Крилова в м.Житомирі в належний технічний стан та підготувати для підписання акт-приймання передачі зазначених під'їздів (а.с.31).

Слід зазначити, що аналогічну відповідь було отримано на звернення ліквідатора Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" висловлене під час особистого прийому у заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кругляка Е.Б. (лист - відповідь №25/Б-6726 від 28.11.2014р. (а.с.30)).

14.05.2013р., 19.03.2014р. та 18.11.2014р. ліквідатор Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" звернувся з листами до Житомирського району електричних мереж з проханням вирішити питання щодо передачі внутрішніх електромереж 5 та 6 під'їздів житлового будинку №10 по провулку Крилова в м.Житомирі.

На вказані вище звернення було отримано листи-відповіді Житомирського району електричних мереж, в яких ліквідатору Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" було запропоновано здійснити технічну реконструкцію електричних мереж будинку (а.с.34-36).

14.10.2014р. ліквідатор Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" звернувся з листом до ПАТ "ЕК "Житомиробленерго" щодо переведення на прямі розрахунки за спожиту електричну енергію мешканців вищевказаного будинку (а.с.31).

Згідно отриманого листа - відповіді ПАТ "ЕК "Житомиробленерго" від 23.10.2014р. №013/13654-005764, переведення на прямі розрахунки мешканців можливе лише в разі приведення електричної мережі будинку в належний технічний стан(а.с.32).

19.03.2014 р. ліквідатор банкрута звертався до КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 9" з листом щодо приймання -передачі зовнішніх та внутрішніх інженерних мереж 5 та 6 під'їздів житлового будинку № 10 по провулку Крилова в м. Житомирі (а.с.38).

В листі-відповіді від 31.03.2014 р. №3/240 зазначено, що КП "ВЖРЕП № 9" не вправі приймати на власний балансовий облік будинок, зважаючи на велику кількість технічних недоліків (а.с.39).

З вищевикладеного вбачається, що позивачем вживалися всі необхідні заходи, спрямовані на передачу об'єкта комунальної власності, при цьому, Житомирська міська рада ухиляється від прийняття зазначеного об'єкта, який значаться на балансовому обліку банкрута, та затягує процес їх передачі, що унеможливлює завершення ліквідаційної процедури банкрута Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" та погіршує і без того скрутне становище останнього, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду.

При цьому, слід зазначити, що Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що у разі визнання боржника банкрутом об'єкти житлового фонду (у тому числі гуртожитки), що належать банкруту на праві власності або повного господарського відання, передаються до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов, тобто у такому ж стані і з тими самими недоліками, які існують на момент прийняття.

Таким чином, при наявності рішення тридцять третьої сесії шостого скликання Житомирської міської ради від 27.02.2014р. №646, фактичного прийняття Житомирською міською радою 5 та 6 під'їздів житлового будинку №10 по провулку Крилова, не відбулось, що є порушенням ч. 1 ст. 42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Окрім того, слід також зазначити, що ліквідаційна процедура у справі про банкрутство обмежена. Наявність на балансі банкрута майнових активів, які не підлягають включенню до ліквідаційної маси, перешкоджає завершенню ліквідаційної процедури.

Більше того, знаходження такого майна у ліквідатора потребує додаткових витрат на його утримання, що призводить до зменшення ліквідаційної маси, за рахунок якої відбувається погашення вимог кредиторів.

Доводи відповідача про можливість прийняття у комунальну власність 5 та 6 під'їздів житлового будинку №10 по провулку Крилова лише після усунення недоліків зовнішніх мереж електро-, тепло-, газо-, тощо, не засновані на законі та суперечать положенням Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

З огляду на вищевикладене, господарський суд вважає вимоги позивача про зобов'язання відповідача прийняти у комунальну власність територіальної громади м.Житомира від Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" - 5 та 6 під'їздів житлового будинку №10 по провулку Крилова в м.Житомирі відповідно до акту приймання - передачі без додаткових умов правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати Житомирську міську раду (10014, м.Житомир, майдан ім.С.П.Корольова, будинок 4/2, ідентифікаційний код 13576954) прийняти у комунальну власність територіальної громади м. Житомира від Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (10014, м.Житомир, вул.Кооперативна, буд. 7, ідентифікаційний код 36894098) - 5 та 6 під'їзди житлового будинку №10 по провулку Крилова в м.Житомирі відповідно до акту приймання - передачі без додаткових умов.

3. Стягнути з Житомирської міської ради (10014, м.Житомир, майдан ім.С.П.Корольова, будинок 4/2, ідентифікаційний код 13576954) на користь Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (10014, м.Житомир, вул.Кооперативна, буд.7, ідентифікаційний код 36894098) - 1218,00 грн витрат по сплаті судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено: 09.02.2015р.

Суддя Костриця О.О.

1-в справу;

2-позивачу (реком.)

3-відповідачу

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення06.02.2015
Оприлюднено10.02.2015
Номер документу42611676
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/1651/14

Рішення від 06.02.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 15.12.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні