Ухвала
від 02.02.2015 по справі 807/2180/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 лютого 2015 р. Справа № 876/10881/14

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ільчишин Н.В.,

суддів Пліша М.А., Шинкар Т.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 14.10.2014 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Геральд» третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Ужгородське міськрайонне управління юстиції про визнання недійсними змін до установчих документів,-

ВСТАНОВИВ :

ДПІ у м. Ужгороді 02.07.2014 року звернулася в суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Геральд», про визнання недійсними змін до установчих документів ТОВ «Геральд» пов'язаних із зміною місцезнаходження з Одеської області, м. Одеса, Суворовський район, вул.Отамана Головатого, 58 на Закарпатська обл., м.Ужгород, вул.Швабська, 43 та зобов'язати Державного реєстратора Виконавчого комітету Ужгородської міської ради внести запис щодо відміни державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Геральд» пов'язані із зміною місцезнаходження з Одеської області, м. Одеса, Суворовський район, вул.Отамана Головатого, 58 на Закарпатська обл., м Ужгород, вул.Швабська, 43.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 14.10.2014 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись із зазначеним рішенням ДПІ у м. Ужгороді оскаржила його в апеляційному порядку. Просить зазначену постанову скасувати та прийняти нову, якою задовольнити позов повністю покликаючись на невірне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання апеляційного суду не з'явилися, а відтак на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до висновку, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Судом встановлено і підтверджується матеріалами справи, що загальними зборами учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Геральд» 25 вересня 2012 року прийнято ряд рішень (протокол №2/9) в тому числі й щодо змін складу засновників, та зміни місцезнаходження з Одеської області, м. Одеса, Суворовський район, вул.Отамана Головатого, 58 на Закарпатську область, м.Ужгород, вул.Швабська, 43, про що в Єдиному державному реєстрі 20.02.2013 року зроблено запис за № 15561050004045498.

Згідно довідки податкового органу про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків № 1359/7/07-01-07-04 від 22.05.2013 року за адресою: 88000, Закарпатська область, м.Ужгород, вул.Швабська, 43 знаходиться нежитлове приміщення.

Підпунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів звертатися до суду щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Як вбачається з вказаної норми контролюючі органи наділені правом звертатись у встановлених законом випадках з вимогою щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, натомість позивач в своїх позовних вимогах просить визнати недійсними зміни до установчих документів.

Таким чином ст. 67 Податкового кодексу України не передбачає право контролюючих органів звертатись до суду з приводу винесення судового рішення про визнання недійсними змін до установчих документів.

Відповідно до статті 4 Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Обов'язковій державній реєстрації підлягають зміни до установчих документів юридичної особи, шляхом внесення відповідних змін до записів ЄДР.

Статтею 16 Закону № 755 визначено, що Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.

Згідно із частиною 1 статті 17 Закону № 755 відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Частиною 3 статті 8 вищевказаного Закону встановлено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Отже, до повноважень державного реєстратора не відноситься здійснення перевірки інформації, що міститься в документах, наданих для державної реєстрації змін на предмет їх відповідності законодавству статутним документам та перевірка повноважень осіб, які приймали участь в установчих або загальних зборах. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи, тобто саме юридична особа зобов'язана надати державному реєстратору достовірні данні щодо реєстрації.

Стаття 29 Закону № 755 передбачає пакет документів, які подаються для проведення державної реєстрації змін до установчих документів. Державному реєстратору заборонено вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, які не передбачені цією статтею.

Порядок та умови внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені статтею 19 Закону № 755.

У разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

У разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

У відповідності до частини другої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, що відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області - залишити без задоволення.

Постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 14.10.2014 року у справі № 807/2180/14 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий Н.В. Ільчишин

Судді М.А. Пліш

Т.І. Шинкар

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2015
Оприлюднено11.02.2015
Номер документу42612757
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/2180/14

Ухвала від 10.09.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гебеш С. А.

Ухвала від 14.10.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гебеш С. А.

Ухвала від 02.02.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Н.В.

Ухвала від 27.11.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Н.В.

Постанова від 14.10.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гебеш С. А.

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гебеш С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні