Ухвала
від 06.02.2015 по справі 289/79/15-ц
РАДОМИШЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/289/212/15

Справа № 289/79/15-ц

УХВАЛА

"06" лютого 2015 р. Радомишльський районний суд Житомирської області в складі:

головуючого Невмержицького І. М.

при секретарі Науменко І. В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.м. Радомишль цивільну справу за позовом ОСОБА_1,ОСОБА_2 до ОСОБА_3,ОСОБА_4 про визнання права власності на нерухоме майно та розподіл нерухомого майна, -

В с т а н о в и в :

Позивачі звернулися в суд з позовом до відповідачів про визнання права власності на нерухоме майно та розподіл нерухомого майна.

В судовому засіданні ОСОБА_1 та ОСОБА_2 свої позовні вимоги підтримали в повному обсязі та заявили клопотання про призначення у справі комплексної судової земельної та будівельно-технічної експертизи, виконання якої просили суд доручити спеціалістам-експертам Житомирського відділення Київського НДІСЕ( 10014 м.Житомир вул.Театральна,17/20).

Відповідачі в судовому засіданні частково погодилися з заявленими вимогами та не заперечили проти клопотання позивачів про призначення судом комплексної експертизи.

Земельні відносини в Україні регулюють Конституція України, Земельним кодексом України, а також прийняті відповідно до них нормативно-правові акти.

Земельна ділянка - частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, цільовим (господарським) призначенням та з визначеними щодо неї правами.

Згідно зі ст. 116 ЗК України, юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування або за результатами аукціону шляхом передачі земельних ділянок у власність.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальної власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки (ч. 1 ст. 124 ЗК України), що зумовлювало виникнення у відповідача зобов'язання по оформленню документів, які посвідчують передачу земельної ділянки в оренду.

Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації (ч. 2 ст. 125 Земельного кодексу України).

В разі переходу права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, з урахуванням прибудинкової території, сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно (п. 287.6 ст. 287 Податкового кодексу України).

Фактичне користування земельною ділянкою можливе після встановлення її меж в натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації (ч. З ст. 125 ЗК України).

Право оренди землі оформляється договором (ч. 2 ст. 126 ЗК України).

Згідно ст. 206 ЗК України, використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Згідно ж приписів ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» самовільне зайняття земельних ділянок - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Відповідно до чинного законодавства міська сільська, селищна) рада, як суб'єкт права на землі комунальної власності, використовує земельні ділянки шляхом передачі їх в оренду зацікавленим особам з метою отримання орендної плати.

Статтею 152 ЗК України встановлено, що Держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, у тому числі, шляхом відшкодування заподіяних збитків.

Оскільки відповідач заперечує проти позовних вимог та стверджує, що розмір збитків розраховано невірно, а суд має перевірити його вірність на правильність встановленої суми упущеної вигоди.

Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України від 29.12.1976 р. №11 (із змінами та доповненнями) «Про судове рішення» судове рішення є найважливішим актом правосуддя, покликаним забезпечити захист гарантованих Конституцією України прав і свобод людини, правопорядку та здійснення проголошеного Конституцією принципу верховенства права. Постановлене у справі рішення має бути гранично повним, ясним та чітким.

Відповідно до ст.ст. 8, 212 ЦПК України судове рішення є законним та обґрунтованим лише у випадку всебічного повного та об'єктивного розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності у відповідності з нормами матеріального та процесуального права

Статтею 1 Закону України «Про судову експертизу» судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні органів дізнання, досудового та судового слідства.

Необхідність судової експертизи в цивільному судочинстві викликана тим, що в процесі здійснення правосуддя суд стикається з необхідністю встановлення таких фактів (обставин), дані про які вимагають спеціальних досліджень. Експертиза - це науковий, дослідницький шлях до висновків, які формулюються у висновку експерта, про фактичні обставини справи.

Суд,дослідивши матеріали справи, вислухавши думку сторін, вважає що клопотання підлягає задоволенню.

Згідно з ч.1 ст. 143 ЦПК України - для з»ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд призначає експертизу за заявою осіб, які беруть участь у справі. Закон передбачає, у випадках коли майно в натурі поділити порівну не можливо, то при присудженні одному позивачу меншої частки ніж 1/2, а другому позивачу більшої ніж 1/2, то для чіткого визначення розміру часток або відповідної площі цих земельних ділянок, що утворюються при розподілі, необхідно призначити земельну експертизу експертизу.

У зв'язку з тим що для поділу перебудованих житлових будинків, господарських будівель і споруд та приватизованих земельних ділянок площею 0,2500 га та 0,2243 га в натурі між позивачами у справі та виділ часток у їх власність, необхідні спеціальні знання, тому з'явилась необхідність проведення комплексної земельної та будівельно-технічної експертизи.

Відповідно до ст.143 ЦПК України, для з'ясування обставин, що мають значення для справи І потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд призначає експертизу за заявою осіб, які беруть участь у справі.

Згідно з ст.202 ЦПК України, суд може за заявою особи, яка бере участь у справі, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку призначення судом експертизи.

На підставі викладеного,керуючись ст. ст. 143, 144 ЦПК України,суд - .

У х в а л и в :

Клопотання позивача ОСОБА_2 про призначення експертизи по справі - задовольнити.

Призначити по даній справі комплексну судову земельну та будівельно-технічну експертизу для визначення варіантів розподілу житлових будинків № 2 і № 3 з господарськими будівлями і спорудами та відповідний розподіл земельних ділянок площею 2500 га під ними та коло них, та площею 0,2243 га коло них, які знаходяться по вулиці Зарічна в селі Мала Рача Радомишльського району Житомирської області, проведення якої доручити фахівцям-експертам Житомирського відділення Київського НДІСЕ( 10014 м.Житомир ву.Театральна, 17/20).

Попередити фахівців-експертів про кримінальну відповідальність по ст. 384 , 385 КК України .

Поставити для вирішення фахівців-експертів наступні питання:

1 Який розмір земельної ділянки від площі 0,2500 га кадастровий номер якої - 1825080900:02:002:0048 має перейти у власність ОСОБА_1 при умові якщо у її власність перейде цілий житловий будинок № 3 (три) та 1/2 частина (або частина наближена до 1 /2-ої) належних до нього господарських будівель і споруд, які знаходяться по вулиці Зарічна в селі Мала Рача Радомишльського району Житомирської області?

2

Який розмір земельної ділянки від площі 0,2500 га кадастровий номер якої - 1825080900:02:002:0048 має перейти у власність ОСОБА_2 при умові якщо у його власність перейде цілий житловий будинок № 2 (два) та інша частина належних до житлового будинку № 3 (три) господарських будівель і споруд, які знаходяться по вулиці Зарічна в селі Мала Рача Радомишльського району Житомирської області?

3. Який розмір земельної ділянки від площі 0,2243 га кадастровий номер якої - 1825080900:02:002:0049 має перейти у власність ОСОБА_1 при умові якщо у її власність перейде цілий житловий будинок № 3 (три) та 1/2 частина (або частина наближена до 1/2-ої) належних до нього господарських будівель та і споруд, та відповідна частина земельної ділянки площею 0,2500 га, які знаходяться по вулиці Зарічна в селі Мала Рача Радомишльського району Житомирської області?

4. Який розмір земельної ділянки від площі 0,2243 га кадастровий номер якої - 1825080900:02:002:0049 має перейти у власність ОСОБА_2 при умові якщо у його власність перейде цілий житловий будинок № 2 (два) та інша частина належних до житлового будинку № 3 (три) господарських будівель і споруд, та відповідна частина земельної ділянки площею 0,2500 га, які знаходяться по вулиці Зарічна в селі Мала Рача Радомишльського району Житомирської області?

5. Зазначити можливі варіанти розподілу наявного спірного нерухомого майна і границю розмежування земельних ділянок площею 0,2500 га та площею 0,2243 га між двома позивачами.

Для проведення експертизи залучити фахівця з питання користування земельними ресурсами та дослідити інформаційний лист Державного агентства земельних ресурсів України № 5601/17-11/13 від 03.04.2013 року.

ЗобовВ»язати власника надати фахівцям- експертам вільний доступ на земельну ділянку у разі виникнення необхідності проведення відповідних обмірів та розрахунків.

Надіслати фахівцям-експертам матеріали цивільної справи.

Дозволити провести експертизу за відсутності сторін по справі.

Витрати по сплаті вартості експертизи покласти на позивача по справі - ОСОБА_2

Провадження по справі зупинити на час проведення експертизи.

Апеляційна скарга на рішення може бути подана до Апеляційного суду Житомирської області через Радомишльський районний суд протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які не були присутні під час його проголошення мають право оскаржити рішення протягом десяти днів з дня отримання його копії.

Суддя: ОСОБА_5

Ухвалу виготовлено суддею власноручно в нарадчій кімнаті

Суддя:

ОСОБА_5

СудРадомишльський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення06.02.2015
Оприлюднено12.02.2015
Номер документу42614350
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —289/79/15-ц

Ухвала від 01.12.2017

Цивільне

Радомишльський районний суд Житомирської області

Невмержицький І. М.

Ухвала від 03.10.2017

Цивільне

Радомишльський районний суд Житомирської області

Невмержицький І. М.

Ухвала від 04.09.2017

Цивільне

Радомишльський районний суд Житомирської області

Невмержицький І. М.

Рішення від 27.11.2015

Цивільне

Радомишльський районний суд Житомирської області

Невмержицький І. М.

Ухвала від 29.04.2015

Цивільне

Радомишльський районний суд Житомирської області

Невмержицький І. М.

Ухвала від 19.03.2015

Цивільне

Радомишльський районний суд Житомирської області

Невмержицький І. М.

Ухвала від 25.02.2015

Цивільне

Радомишльський районний суд Житомирської області

Невмержицький І. М.

Ухвала від 06.02.2015

Цивільне

Радомишльський районний суд Житомирської області

Невмержицький І. М.

Ухвала від 20.01.2015

Цивільне

Радомишльський районний суд Житомирської області

Невмержицький І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні