cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.01.2015 р. Справа №917/2289/14
за позовом Прокурора Хорольського району, вул. Карла Маркса,82, м.Хорол, Полтавської області, 37800
до 1.Хорольської районної державної адміністрації Полтавської області, вул. 1 Травня, 4, м.Хорол, Полтавської області, 37800
2.Фермерського господарства "Третякове", пров. Мирний, 7, с.Вишняки, Хорольського району, Полтавської області, 37860
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Відділ Держземагенства в Хорольському районі, вул.К.Маркса, 88, м.Хорол, Полтавської області, 37850
про визнання недійсними розпоряджень, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки та повернення земельної ділянки
Суддя Солодюк О.В.
Представники сторін:
від позивача : Сорочинська О.М., посв. в протоколі
від відповідачів :1. Четверікова І.І., дов. в протоколі; 2. кер. Третяк Ю.В., паспорт в протоколі
від третьої особи: не з"явився
Суть спору: Розглядається позовна заява про визнання недійсними розпоряджень голови Хорольської районної державної адміністрації № 60 від 16.03.2011р. "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації по передачі в оренду земельної ділянки Третяку Юрію Володимировичу" та № 194 від 05.08.2011р. "Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою та надання її в оренду Третяку Юрію Володимировичу", визнання договору оренди земельної ділянки № 277 від 30.09.2011р. недійсним та повернення земельної ділянки до земель запасу Вишняківської сільської ради земельної ділянки.
Позивач на вимогах наполягає.
Відповідач 1 у запереченнях на позов та його повноважний представник в судовому засіданні позов не визнають, посилаючись на те, що Хорольська районна державна адміністрація при виданні зазначених розпоряджень діяла виключно та в межах наданих законодавством повноважень, керуючись, зокрема, статтею 6, пунктом 7 частини 1 статті 13, пунктом 2 статті 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», пунктом „а" статті 17, статтями 31,93,124,134 Земельного кодексу України, статтею 7 Закону України „Про фермерське господарство".
Відповідач 1 зазначає, що в обох розпорядженнях голови райдержадміністрації є посилання на ст. 124 Земельного кодексу України, ст. ст. 13, 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації».
Відповідно до положень статті 123 ЗКУ, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймаються на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону; надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).
Надання в користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
Відповідач 1 зазначає, що зміни цільового призначення не проводились.
Щодо визнання договору оренди земельної ділянки недійсним, відповідач 1 повідомив, що договір відповідає типовому договору, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220, а також зареєстрований у встановленому чинним законодавством порядку у відділенні Держкомзему в Хорольському районі від 16.01.2012 року, а тому, відсутні підстави для визнання його недійсним.
Відповідач 2 відзив на позов не надав. В судовому засіданні 30.01.15р. проти позову заперечує, посилаючись на його безпідставність та необґрунтованість.
Третя особа письмове пояснення не надала, клопотанням просить суд розглянути справу за відсутності її представника (вх. № 1144 від 29.01.15р.).
Строк вирішення спору продовжено згідно ч.3 ст. 69 ГПК України.
В судовому засіданні 20.01.15р. оголошено перерву до 30.01.15р. до 11-00 годин.
В судовому засіданні 30.01.15р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Повний текст рішення виготовлено та оформлено у відповідності до ст. 84 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд встановив:
16.03.2011 року головою Хорольською районної державної адміністрації винесено розпорядження № 60 «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації по передачі в оренду земельної ділянки Третяку Юрію Володимировичу».
Згідно п. 1 вищезазначеного розпорядження Третяку Юрію Володимировичу надано дозвіл через проектну організацію виготовити технічну документацію по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки площею 9 га (землі запасу), яка розташована на території Вишняківської сільської ради по передачі в оренду для створення фермерського господарства.
На підставі вищевказаного розпорядження за заявою Третяка Ю.В. було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою на умовах оренди для ведення фермерського господарства на території Вишняківської сільської ради Хорольського району Полтавської області.
Актом прийомки-передачі межових знаків від 06.05.11р. Решетилівською райдержадміністрацією здано під нагляд на збереження, а представником землекористувача гр. Третяк Ю.В. прийнято під нагляд на збереження 4 межові знаки довгострокового зберігання із закріплення меж земельної ділянки в натурі, на яку посвідчується право користування згідно Розпорядження голови Хорольської районної державної адміністрації №60 від 16.03.11р. для ведення фермерського господарства, розташованої на території Вишняківської сільської ради Хорольського району Полтавської області. Межі земельної ділянки визначені в натурі (на місцевості), що підтверджується актом визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) від 06.05.2011 р.
05.08.2011 року головою Хорольської РДА винесено розпорядження № 194 «Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою та надання її в оренду Третяку Юрію Володимировичу», яким затверджено технічну документацію із землеустрою, щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою на умовах оренди Третяку Юрію Володимировичу для ведення фермерського господарства «Третякове» та передано в оренду земельну ділянку площею 6,0043 га строком на 5 років.
На підставі розпорядження № 194 від 05.08.11 між Хорольською РДА в особі голови Хорольської райдержадміністрації Шевчуги В.М. та Фермерським господарством «Третякове» в особі голови Третяка Ю.В., 30.09.2011 р. укладено договір оренди № 227 земельної ділянки загальною площею 6,0043 га - ріллі, із земель запасу, кадастровий номер 53:248:812:00:000:29:0003, яка знаходиться на території Вишняківської сільської ради Хорольського району Полтавської області. Вказаний договір зареєстровано у відділі Держкомзему у Хорольському районі 16.01.2012р. за № 532480004001647. Договір укладено строком на 5 років.
Відповідно до п. 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 86 660,73 грн.
Прокурор Хорольського району в порядку ст. 2 Господарського процесуального кодексу України звернувся з позовом до суду, в якому зазначає, що розпорядження голови Хорольської РДА від 16.03.2011 року за № 60 та від 05.08.2011 року за № 194 винесені з порушенням вимог земельного законодавства.
Позивач посилається на ч. 2 ст.19 Конституції України, п. 2 ст. 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст.ст. 17, 116, 122-126, 181, 184 - 186 Земельного Кодексу України, ст. ст. 25, 26, 50, 55, 56 Закону України «Про землеустрій» (в редакції станом на дату прийняття розпорядження), ст. 7 Закону України «Про фермерське господарство», ст. 15 Закону України «Про оренду землі», які, на його думку, були порушені відповідачем 1 при винесенні даних розпоряджень.
Позивач зазначає, що всупереч вимогам вказаного законодавства головою Хорольської районної державної адміністрації не приймалось розпорядження про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення Третяку Ю.В. вищевказаної земельної ділянки, загальною площею 9 га, а тому проект землеустрою не виготовлявся та у визначеному законодавством порядку не затверджувався.
Незаконність вказаних розпоряджень, як зазначає позивач, підтверджується актом перевірки державного інспектора Державної інспекції сільського господарства в Полтавській області від 17.06.2014 року.
Крім того, позивач зазначає, що згідно змісту розпорядження голови Хорольської РДА № 60 від 16.03.2011 р., юридичному відділу апарату Хорольської райдержадміністрації в особі його керівника Потерайла М.М. доручено забезпечити підготовку та укладення попереднього договору оренди вказаної земельної ділянки із землекористувачем на період до виготовлення і затвердження технічної документації.
Проте, як зазначає позивач, чинне законодавство України, зокрема Закон України «Про оренду землі», не передбачає такого поняття, як укладення попереднього договору оренди земельної ділянки до виготовлення і затвердження землевпорядної документації. Навпаки, як стверджує позивач, вимогами ст. 18 цього Закону передбачено, що договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації. Можливість проведення державної реєстрації договорів оренди землі без виготовлення і затвердження необхідної землевпорядної документації законодавством не передбачена.
Позивач зазначає, що у зв'язку з тим, що на підставі вищевказаних незаконних розпоряджень укладено договір оренди землі № 227 від 30.09.2011 р., останній, відповідно до ст.ст.16, 203, 215 ЦК України ст.ст.20, 207 ГК України, ст.152 ЗК України, підлягає визнанню недійсним.
В зв"язку з цим, як зазначає позивач, земельна ділянка сільськогосподарського призначення загальною площею 6,0043 га, яка надана в користування Фермерському господарству "Третякове" в особі голови Третяка Ю.В. згідно вищевказаного договору оренди землі, підлягає поверненню до земель запасу Вишняківської сільської ради Хорольського район Полтавської області.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши додані докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно вимог ст.6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Розпорядження голів місцевих державну адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами за громадянами.
Згідно вимог ст.16 Закону України "Про оренду землі" (в редакції станом на дату прийняття спірних розпоряджень) укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.
Згідно ст. 116 Земельного кодексу України (в редакції станом на дату прийняття спірних розпоряджень) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Згідно ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Згідно ст. 123 вищезазначеного Кодексу надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
- зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону;
- надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).
Надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки).
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.
Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою.
Комісія протягом трьох тижнів з дня одержання проекту надає відповідному органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування свій висновок щодо погодження проекту або відмови у його погодженні. У разі відмови у погодженні проекту він повертається заявнику у зазначений у цій частині строк.
Підставою відмови у погодженні проекту може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається Комісією до відповідного органу земельних ресурсів для здійснення такої експертизи відповідно до закону.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:
затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності);
надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Відповідно до ст.125,126 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.
Згідно ст. 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок.
Порядок складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оренду землі» (в редакції станом на дату прийняття спірних розпоряджень) оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі (ст.2 Закону).
Відповідно до ч. 15 Закону України «Про оренду землі» невід'ємною частиною договору оренди землі є: план або схема земельної ділянки, яка передається в оренду; кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів; акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт приймання-передачі об'єкта оренди; проект відведення земельної ділянки у разі його розроблення згідно із законом.
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про фермерське господарство» (в редакції станом на 16.03.2011 р.) для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. Для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради.
У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додається рішення професійної комісії з питань створення фермерських господарств щодо наявності у громадянина достатнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сільськогосподарської кваліфікації.
Заяву громадянина про надання земельної ділянки у власність або в оренду районна або міська державні адміністрації або орган місцевого самоврядування розглядають у місячний строк і в разі її задоволення дають згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки.
Проект відведення земельних ділянок розробляється за рахунок Українського державного фонду підтримки фермерських господарств.
Проект відведення земельної ділянки погоджується та затверджується відповідно до закону.
Земельні ділянки для ведення фермерського господарства передаються громадянам України у власність і надаються в оренду із земель державної або комунальної власності.
Стаття 7 Закону України «Про фермерське господарство» (в редакції станом на 05.08.2011 р.) також передбачала обов'язковість виготовлення проекту відведення земельної ділянки для отримання її в оренду.
Розроблення проекту відведення земельної ділянки передбачалось також Порядком розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 677 від 26.05.2004 р. (Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ №154 від 20.02.2013 р.).
З матеріалів справи вбачається, що до прийняття спірних розпоряджень, межі земельної ділянки не були встановлені в натурі (на місцевості), розпорядження про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки для передачі її в оренду відповідачу 2 відповідачем 1 не приймалось, проект відведення земельної ділянки загальною площею 6,0043 га не виготовлявся та розпорядження про його затвердження не приймалось.
Суд також погоджується з доводами позивача на те, що чинне законодавство України, зокрема Закон України «Про оренду землі», не передбачає такого поняття, як укладення попереднього договору оренди земельної ділянки, як зазначено в розпорядження голови Хорольської РДА № 60 від 16.03.2011 р., оскільки згідно ст.ст.18, 20 Закону України «Про оренду землі» (в редакції станом дату прийняття спірних розпоряджень) договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації. Право оренди земельної ділянки виникає з дня державної реєстрації цього права відповідно до закону, що регулює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Згідно ч.1 ст. 21 Цивільного кодексу України (далі по тексту - ЦК України) суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про визнання недійсними розпоряджень голови Хорольської районної державної адміністрації № 60 від 16.03.2011р. "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації по передачі в оренду земельної ділянки Третяку Юрію Володимировичу" та № 194 від 05.08.2011р. "Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою та надання її в оренду Третяку Юрію Володимировичу" обґрунтовані, підтверджені наявними доказами і підлягають задоволенню.
Згідно ст. 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
За приписами ч.1 ст.203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, моральним засадам суспільства, а згідно ч. 1 ст.215 зазначеного Кодексу підставою недійсності правочину є недодержання в момент здійснення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Згідно ст. 207 ГК України господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.
Відповідно до пункту 2.26 Пленуму Вищого Господарського суду України № 6 від 17.05.2011 року "Про деякі питання, практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" визначено, що у вирішенні спорів про визнання недійсними договорів оренди земельної ділянки суди мають з'ясовувати наявність на момент укладення оспорюваного договору оренди рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки, оскільки його відсутність суперечить вимогам пункту 5 частини четвертої статті 15 Закону України "Про оренду землі" та пункту 3 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 N 677.
Оскільки Хорольською райдержадміністрацією розпорядження про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки не приймались, сам проект відведення земельної ділянки не виготовлявся, встановлено порушення порядку передачі земельної ділянки та визнано недійсними розпорядження голови Хорольської районної державної адміністрації № 60 від 16.03.2011р. "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації по передачі в оренду земельної ділянки Третяку Юрію Володимировичу" та № 194 від 05.08.2011р. "Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою та надання її в оренду Третяку Юрію Володимировичу", суд дійшов висновку, що вимога про визнання договору оренди землі № 277 від 30.09.11р. недійсним з підстав недодержання в момент його укладення вимог законодавства є обґрунтованою і підлягає задоволенню.
Статтею 152 ЗК України передбачено способи захисту прав на земельні ділянки, серед яких, зокрема, передбачено право визнати угоду недійсною та визнати недійсними рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав.
Враховуючи, що чинним законодавством заборонено користування земельними ділянками, що належать до державної власності без відповідного рішення органу виконавчої влади, а також на підставі недійсного правочину, позовні вимоги про зобов'язання Третяка Юрія Володимировича, як голову Фермерського господарства "Третякове", повернути до земель запасу Вишняківської сільської ради Хорольського району земельну ділянку, розташовану на території Вишняківської сільської ради площею 6,0043 га, кадастровий номер 53:248:812:00:000:29:0003 є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Отже, позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають задоволенню повністю.
Згідно ст. 49 ГПК України судовий збір покладається на відповідачів.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 43, 49, 82-85 ГПК України, суд -
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити.
2. Визнати недійсним розпорядження № 60 від 16.03.11р. Хорольської районної державної адміністрації "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації по передачі в оренду земельної ділянки Третяку Юрію Володимировичу".
3. Визнати недійсним розпорядження № 194 від 05.08.11р. Хорольської районної державної адміністрації "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою та надання її в оренду Третяку Юрію Володимировичу".
4. Визнати недійсним договір оренди № 277 від 30.09.11р. земельної ділянки, площею 6,0043 га, що знаходиться на території Вишняківської сільської ради Хорольського району Полтавської області, укладений між Хорольською районною державною адміністрацією та ФГ "Третякове", який зареєстровано у відділі Держземагенства в Хорольському районі 16.01.12р. за № 532480004001647.
5. Зобов"язати Третяка Юрія Володимировича як голову Фермерського господарства "Третякове" повернути до земель запасу Вишняківської сільської ради Хорольського району земельну ділянку, розташовану на території Вишняківської сільської ради площею 6,0043 га, кадастровий номер 53:248:812:00:000:29:0003.
6. Стягнути з Хорольської районної державної адміністрації Полтавської області, вул. 1 Травня, 4, м. Хорол, Полтавської області, 37800, р/р 33215812500483, МФО 831019, код ЄДРПОУ 04057267 в доход Державного бюджету України, отримувач коштів УДКСУ у м. Полтава (м. Полтава), 22030001, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38019510, рахунок отримувача 31214206783002, банк отримувача ГУДКСУ у Полтавській області, код банку отримувача 831019, код класифікації доходів бюджету 22030001 - 3 045,00 грн. судового збору.
7. Стягнути з Фермерського господарства "Третякове", пров. Мирний, 7, с.Вишняки, Хорольського району, Полтавської області, 37860, код ЄДРПОУ 37650896 в доход Державного бюджету України, отримувач коштів УДКСУ у м. Полтава (м. Полтава), 22030001, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38019510, рахунок отримувача 31214206783002, банк отримувача ГУДКСУ у Полтавській області, код банку отримувача 831019, код класифікації доходів бюджету 22030001- 1 827,00 грн. судового збору.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Текст рішення підписано 04 лютого 2015 року.
Суддя О.В.Солодюк
Примітка: Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 85 ГПК України та може бути оскаржене в порядку, визначеному ст. 93 ГПК України
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2015 |
Оприлюднено | 10.02.2015 |
Номер документу | 42628810 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Солодюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні