Постанова
від 30.01.2015 по справі 810/5949/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 січня 2015 року 810/5949/14

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" до Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Бориспільському районі Київської області Губара Миколи Андрійовича про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до державного кадастрового реєстратора Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області Губара Миколи Андрійовича та з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог просить суд:

- скасувати рішення відповідача від 06.10.2014 № РВ-3200082532014 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

- вважати таким, що присвоєний кадастровий номер 3220887000:03:002:0694 земельній ділянці загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту), а земельну ділянку з кадастровим номером 3220887000:03:002:0694 загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту), зареєстрованою з 06.10.2014;

- зобов'язати відповідача внести відомості про зареєстровану земельну ділянку з кадастровим номером 3220887000:03:002:0694 загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту) до Державного земельного кадастру;

- зобов'язати відповідача видати позивачу Витяг про реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 3220887000:03:002:0694 загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач неправомірно відмовив у внесенні до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, право на користування якої визнано за позивачем на підставі договору оренди, вказавши при цьому, як на підставу відмови у проведенні державної реєстрації, на факт невідповідності поданих документів вимогам законодавства та знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. Позивач наголошував на тому, що ним подано усі необхідні для здійснення відповідної реєстрації документи, у тому числі і технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди земельної ділянки ТОВ "АВК "СІЧ", та технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель та виготовлення кадастрового плану земельної ділянки ТОВ "АВК "СІЧ", згідно з якими було визначено кадастровий номер земельній ділянці.

Відповідач позов не визнав, надав суду письмові заперечення, в яких просив суд у задоволенні позову відмовити. В обґрунтування заперечень вказав, що оскаржуване рішення прийняте з урахуванням вимог чинного законодавства, оскільки за результатами перевірки поданих документів ним було встановлено, що земельна ділянка позивача накладається на інші земельні ділянки, що свідчить про знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. Стверджував, що розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини є підставою для відмови у державній реєстрації такої ділянки. Також в запереченнях вказував на те, що позивачем разом із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки було подано не проект землеустрою, як це визначено ст. 79-1 Земельного кодексу України, а технічну документацію щодо інвентаризації земель.

Відповідач у вказаних запереченнях на позов також просив суд здійснювати судовий розгляд даної справи за його відсутності.

Представник позивача у судове засідання, призначене на 30.01.2015, не з'явився.

Разом з цим, 30.01.2015 через канцелярію суду надійшло клопотання представника позивача про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, якщо всі особи, які беруть участь у справі заявили клопотання про розгляд справи за їх відсутності.

За таких обставин, судом визнано за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про часткову правомірність заявлених позовних вимог, виходячи з наступного.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, розпорядженням Бориспільської РДА Київської області від 28.09.2010 №2016 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та виготовлення кадастрового плану земельної ділянки ТОВ "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області" затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель та виготовлення кадастрового плану земельної ділянки; доручено ДП "Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" передати вищезазначену технічну документацію на зберігання до управління Держкомзему у Бориспільському районі Київської області; та доручено Управлінню Держкомзему у Бориспільському районі Київської області забезпечити внесення змін до державного земельного кадастру та забезпечити зберігання вищезазначеної технічної документації.

Розпорядженням Бориспільської РДА Київської області від 13.10.2010 №2261 "Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ", зокрема, затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди земельної ділянки ТОВ "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ"; передано ТОВ "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" земельну ділянку загальною площею 1082,1146 га в оренду строком на 49 років; рекомендовано ТОВ "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" протягом місяця укласти з Бориспільської РДА договір оренди земельної ділянки, зареєструвати його у встановленому порядку та засвідчити факт реєстрації; та Управлінню Держкомзему у Бориспільському районі Київської області забезпечити внесення відповідних змін до державного земельного кадастру та зберігання документації із землеустрою.

15 жовтня 2010 року між Бориспільською РДА Київської області та ТОВ "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" укладено Договір оренди земельної ділянки загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту).

Також матеріалами справи підтверджено, що розроблена Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель та виготовлення кадастрового плану по вище вказаній земельній ділянці, була передана Управлінню Держкомзему у Бориспільському районі, про що свідчить відмітка на першій сторінці Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та виготовлення кадастрового плану земельної ділянки Управління Держкомзему у Бориспільському районі Київської області про те, що кадастровий номер 3220887000:03:002:0694 сформовано - із підписом уповноваженої особи.

В подальшому, у зв'язку з затвердженням технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди земельної ділянки ТОВ "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ", вказана технічна документація із землеустрою була передана у Центр ДЗК, що підтверджується відміткою на першій сторінці Технічної документації про те, що обмінний файл було прийнято 21.10.2010 начальником БРВ КОФ Центру ДЗК з його власним підписом.

Таким чином, матеріалами справи підтверджено, що земельній ділянці загальною площею 1082,1146 га, яка передана ТОВ "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" в оренду строком на 49 років, сформовано кадастровий номер 3220887000:03:002:0694.

06 жовтня 2014 року з метою державної реєстрації земельної ділянки позивач звернувся до Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області із відповідною завою, в якій просив зареєструвати земельну ділянку площею 1082,1146 га, яка розташована в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту).

Як зазначив позивач, разом із заявою було подано до відповідача Технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель та виготовлення кадастрового плану по вище вказаній земельній ділянці та Технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди земельної ділянки ТОВ "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ".

За результатами перевірки документів позивача державним кадастровим реєстратором Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області Губаром М.А. винесено рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 06.10.2014 №РВ-3200082532014.

Підставою відмови у такому рішенні зазначено:

- невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України "Про Державний земельний кадастр" і Порядку ведення Державного земельного кадастру, а саме: для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: 1) заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; 2) оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації); 3) електронний документ;

- невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини з кадастровим номером 3220887000:03:002:0934 площа співпадає на 0,0091%, 3220882900:03:002:0295 площа співпадає на 0,003%, 3220887000:03:002:0778 площа співпадає на 0,0273%.;

- знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

З метою з'ясування всіх обставин у справі, ухвалою суду про забезпечення доказів від 10.11.2014 витребувано від Управління Держземагенства у Бориспільському районі Київської області: виписки з державного земельного кадастру щодо земельної ділянки з кадастровими номерами 3220887000:03:002:0934; 3220882900:03:002:0295; 3220887000:03:002:0778; належним чином завірені копії технічної та іншої документації, на підставі якої внесені відомості до Поземельної книги та/чи Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки з кадастровими номерами 3220887000:03:002:0934; 3220882900:03:002:0295; 3220887000:03:002:0778; викопіювання з кадастрової карти плану, або іншої картографічної документації земельного кадастру на якій відобразити межі земельних ділянок з кадастровими номерами 3220887000:03:002:0934; 3220882900:03:002:0295; 3220887000:03:002:0778 та земельної ділянки, що має намір зареєструвати позивач за кадастровим номером 3220887000:03:002:0694.

На виконання вимог зазначеної ухвали відповідачем було надано лише копію Витягу з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3220887000:03:002:0934, при цьому інших витребуваних документів суду надано не було у зв'язку з їх відсутністю.

Оцінюючи надані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи у їх сукупності, суд звертає увагу на таке.

За визначенням у статті 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" кадастровий номер земельної ділянки - це індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки (стаття 9 Закону України "Про державний земельний кадастр").

Згідно вимог статті 11 вказаного Закону відомості про об'єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об'єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.

За нормами статті 15 Закону України "Про державний земельний кадастр" до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування; опис меж; площа; міри ліній периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив'язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку тощо.

За змістом статті 16 цього Закону земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер; кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі.

За приписами статті 21 Закону України "Про державний земельний кадастр" відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру: на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні; на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України; на підставі проектів землеустрою щодо впорядкування існуючих землеволодінь - у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками.

Як передбачає стаття 23 цього Закону документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, подається органу, що здійснює внесення таких відомостей, також у формі електронного документа. Вимоги до змісту, структури і технічних характеристик електронного документа визначаються Порядком ведення Державного земельного кадастру. Електронний документ подається Державному кадастровому реєстратору, який здійснює внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру, разом із документацією, яка є підставою для такого внесення, у паперовому вигляді.

У відповідності до частин першої та другої статті 24 Закону України "Про державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа; документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки (частина третя статті 24 Закону України "Про державний земельний кадастр").

Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини (частина шоста статті 24 Закону України "Про державний земельний кадастр").

Аналогічні вищенаведеним приписам містяться та деталізовані у Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051.

Як вбачається з рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 06.10.2014 №РВ-3200082532014, підставою для відмови у державній реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, зокрема, вказано знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Як вже зазначалося вище, судом було витребувано у відповідача виписки з державного земельного кадастру щодо земельної ділянки з кадастровими номерами 3220887000:03:002:0934; 3220882900:03:002:0295; 3220887000:03:002:0778; належним чином завірені копії технічної та іншої документації, на підставі якої внесені відомості до Поземельної книги та/чи Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки з кадастровими номерами 3220887000:03:002:0934; 3220882900:03:002:0295; 3220887000:03:002:0778; викопіювання з кадастрової карти плану, або іншої картографічної документації земельного кадастру на якій відобразити межі земельних ділянок з кадастровими номерами 3220887000:03:002:0934; 3220882900:03:002:0295; 3220887000:03:002:0778 та земельної ділянки, що має намір зареєструвати позивач за кадастровим номером 3220887000:03:002:0694.

Проте вимоги ухвали суду щодо їх подання - не виконано, докази знаходження в межах земельної ділянки ТОВ "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" іншої ділянки або її частини - не подано.

Крім того, надана відповідачем копія Витягу з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3220887000:03:002:0934 не містить будь-яких даних, що підтверджує знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, земельної ділянки за кадастровим номером 3220887000:03:002:0934.

Також, суд вважає, що така підстава, як знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини, є необґрунтованою, оскільки з протоколу №ПП-3200037062014 проведення перевірки електронного документа від 06.10.2014 не вбачається, що в межах вказаної земельної ділянки площею 1082,1146 га, знаходиться інша земельна ділянка.

Доказів які б підтверджували знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини, суду не надано.

При цьому, стосовно такої підстави для відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, яку наводить відповідач у своїх запереченнях, як невідповідність документації із землеустрою статті 79-1 Земельного кодексу України, а саме позивачем не подано проект землеустрою, слід зазначити наступне.

Суд звертає увагу на те, що відповідач в оскаржуваному рішенні не навів жодних обґрунтувань того, який саме із поданих позивачем документів для проведення реєстрації земельної ділянки та якій нормі чинного законодавства такі документи не відповідають.

Судом не встановлено, а відповідачем не наведено, в чому полягає невідповідність поданих документів.

За нормами частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Разом із тим, у спірному випадку відповідачем не доведено правомірності своїх дій та дотримання положень частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до абзацу четвертого пункту 2 розділу VII Закону України "Про державний земельний кадастр" у разі якщо кадастрові номери земельних ділянок були визначені (в тому числі на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку), але не присвоєні до 1 січня 2013 року, такі кадастрові номери вважаються присвоєними, а земельні ділянки - зареєстрованими у Державному земельному кадастрі з моменту письмового звернення замовника документації із землеустрою, на підставі якої було визначено кадастровий номер земельної ділянки, без подання електронного документа та стягнення плати за державну реєстрацію земельної ділянки, у разі якщо така документація із землеустрою була затверджена до 1 січня 2013 року в порядку, встановленому законом.

Як було встановлено судом, земельній ділянці загальною площею 1082,1146 га, яка передана ТОВ "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" в оренду строком на 49 років, сформовано кадастровий номер 3220887000:03:002:0694, про що свідчить відмітка на першій сторінці Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та виготовлення кадастрового плану земельної ділянки Управління Держкомзему у Бориспільському районі Київської області.

Таким чином, оскільки позивачем було подано технічну документацію, згідно з якою було визначено кадастровий номер земельній ділянці позивача, відповідач мав зареєструвати земельну ділянку на підставі вищезазначеної правової норми "Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державний земельний кадастр".

Враховуючи викладене, відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено наявність у межах спірних правовідносин законодавчих підстав для відмови у про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, тому рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 06.10.2014 №РВ-3200082532014 є протиправним та підлягає скасування.

Стосовно інших вимог позивача про зобов'язання відповідача внести відомості про зареєстровану земельну ділянку з кадастровим номером 3220887000:03:002:0694 загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту) до Державного земельного кадастру та видати позивачу Витяг про реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 3220887000:03:002:0694 загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту), а також вважати таким, що присвоєний кадастровий номер 3220887000:03:002:0694 земельній ділянці загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту), а земельну ділянку з кадастровим номером 3220887000:03:002:0694 загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту), зареєстрованою з 06.10.2014, то суд зазначає наступне.

Так, прийняття рішення про реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі відноситься до виключної компетенції державного кадастрового реєстратора Управління Держземагентства, тому суд не може перебирати на себе дискреційні повноваження по проведенню реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі та зобов'язувати відповідача здійснити таку реєстрацію.

Разом із тим, належним способом захисту у цій ситуації суд вважає зобов'язати відповідача розглянути питання щодо внесення відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 3220887000:03:002:0694 загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту), до Державного земельного кадастру та видати позивачу Витяг про реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 3220887000:03:002:0694 загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту).

За нормами статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За правилами частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Це покладає на суб'єкта владних повноважень обов'язок аргументовано, посилаючись на докази, довести правомірність свого рішення, дії чи бездіяльності та спростувати твердження позивача про порушення його прав, свобод чи інтересів.

На підставі викладеного та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.

У відповідності до частини третьої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у сумі 292,32 грн., доказів понесення інших судових витрат не надано.

Таким чином, зважаючи на часткове задоволення позовних вимог, суд вважає необхідним присудити на користь позивача судові витрати щодо сплати судового збору у сумі 146,16 грн.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області Губара Миколи Андрійовича від 06.10.2014 № РВ-3200082532014 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру

Зобов'язати державного кадастрового реєстратора Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області Губара Миколи Андрійовича розглянути, з урахуванням висновків суду, питання щодо внесення відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 3220887000:03:002:0694 загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту), до Державного земельного кадастру та видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" Витяг про реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 3220887000:03:002:0694 загальною площею 1082,1146 га, що знаходиться в межах Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області (за межами населеного пункту).

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрно-виробнича корпорація "СІЧ" (код за ЄДРПОУ 35784286) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 146 (сто сорок шість) грн. 16 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Василенко Г.Ю.

Дата ухвалення рішення30.01.2015
Оприлюднено13.02.2015
Номер документу42629545
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/5949/14

Ухвала від 23.03.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Постанова від 30.01.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні