Постанова
від 29.01.2015 по справі 820/19557/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"29" січня 2015 р. № 820/19557/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі

Головуючого судді Спірідонова М.О.

розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом

Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Добромир ЛТД" про стягнення податкового боргу ,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд: надати дозвіл Старобільській ОДПІ на погашення усієї суми податкового боргу у сумі 32 016,94 гри. (тридцять дві тисячі шістнадцять грн. 94 кой.), за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Добромир ЛТД», що перебуває у податковій заставі згідно акту опису майна №4 від 08.02.2012 - автомобіль Меrsedes-Benz 815D реєстраційний номер ВВ3544ВТ.

В обґрунтування позову вказано, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Добромир ЛТД" має податковий борг перед бюджетом на загальну суму 32016,94 грн.

В судове засідання представник позивача не прибув, надав суду заяву в якій позовні вимоги підтримав у повному обсязі, та просив їх задовольнити та розглянути справу без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день та час розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку, шляхом направлення поштової кореспонденції на адресу відповідача.

На підставі вищевикладеного, відповідно до положень ст.41, ч.6 ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Суд, перевіривши матеріали справи доходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Товариства з обмеженою відповідальністю "Добромир ЛТД" (код ЄДРПОУ 36369366) зареєстровано Новоайдарською районною державною адміністрацією Луганської області від 11.03.2009 року відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А 01 №444174, номер запису юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців 13711020000000356, відповідно до довідки про взяття на облік платника податків, знаходиться на податковому обліку в Старобільській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області з 13.03.2009 року.

Як встановлено судом, відповідач має податковий борг перед бюджетом на загальну суму 32016,94 грн., а саме:

1) з орендної плати за земельні ділянки з юридичних осіб у сумі 29949,87 грн., та пеня - 68,42 грн.

- нарахована у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з плати за землю за грудень 2012 року по строку сплати до 30.01.2013 року у сумі - 1424,97 грн.,

- сплата відповідача у сумі 4274,47 грн. в рахунок погашення заборгованості за 2012 рік за рішенням Луганського окружного адміністративного суду у справі №2а/1270/10018/2012 по строку сплати 05.02.2013 року, нарахована пеня за несвоєчасну сплату у сумі - 68,42 грн.

- нарахована у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з плати за землю за 2013 рік:

- за січень по строку сплати до 02.03.2013 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за лютий по строку сплати до 30.03.2013 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за березень по строку сплати до 30.04.2013 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за квітень по строку сплати до 30.05.2013 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за травень по строку сплати до 30.06.2013 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за червень по строку сплати до 30.07.2013 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за липень по строку сплати до 30.08.2013 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за серпень по строку сплати до 30.09.2013 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за вересень по строку сплати до 30.10.2013 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за жовтень по строку сплати до 30.11.2013 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за листопад по строку сплати до 30.12.2013 року у сумі - 1424,93 гри.,

- за грудень по строку сплати до 30.01.2014 року у сумі - 1424,97 гри.,

- нарахована у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з плати за землю за 2014 рік:

- за січень по строку сплати до 02.03.2014 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за лютий по строку сплати до 30.03.2014 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за березень по строку сплати до 30.04.2014 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за квітень по строку сплати до 30.05.2014 року у сумі - 1424,93 грн.,

- за травень по строку сплати до 30.06.2014 року у сумі - 1256,30 грн.,

- за червень по строку сплати до 30.07.2014 року у сумі - 1117,42 грн.,

- за липень по строку сплати до 30.08.2014 року у сумі - 1117,42 грн.,

- за серпень по строку сплати до 30.09.2014 року у сумі - 1117,42 грн.,

- за вересень по строку сплати до 30.10.2014 року у сумі - 1117,42 грн.,

2) з екологічного податку у сумі - 485,91 грн.

- нарахована у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з екологічного податку за 4 квартал 2013 рік (з урахуванням часткової переплати - 20,15 грн.) по строку сплати 19.02.2014 у сумі - 119,26 грн.,

- нарахована у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з екологічного податку за 1 квартал 2014 року по строку сплати 10.05.2014 року у сумі - 136,38 грн.,

- нарахована у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в уточнюючій податковій декларації з екологічного податку за 1 квартал 2014 року по строку сплати 20.05.2014 у сумі - 45,26 грн., 1,36 грн.,

- нарахована у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з екологічного податку за 2 квартал 2014 рік по строку сплати 19.08.2014 року у сумі - 183,65 грн.,

3) з податку на прибуток підприємств у сумі 1512,74 грн.

- нарахована, згідно наданої боржником податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2013 рік (з урахуванням часткової переплати - 0,28 грн.) по строку сплати до 11.03.2014 року на суму 1082,72 грн.

- нарахована на підставі визначеного контролюючим органом податкового повідомлення-рішення від 07.03.2014 року №0001061223 за затримку платежу у сумі - 430,02 грн. з граничним терміном сплати 17.03.2014.

Задекларовані підприємством та нараховані відповідно до податкових повідомлень-рішень суми податкових зобов'язань в порушення приписів законодавства на теперішній час до бюджету не сплачені.

Позивачем на адресу відповідача були направлена податкова вимога та вручено уповноваженою особою 11.01.2012 року, однак в адміністративному або судовому порядку боржником не оскаржувалась.

Таким чином, наведені обставини свідчать про невиконання відповідачем свого податкового обов'язку щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу, в якому - платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до ст.36 Податкового кодексу, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Виконання податкового обов'язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

У відповідності до п.п.88.1, 88.2 ст. 88 Податкового кодексу України визначено, що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.

Згідно з п.п.89.1.1 п. 89.1 ст.89 Податкового Кодексу України право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.

Відповідно до п.89.3 ст.89 Податкового Кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.

У разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу (п.89.4. ст. 89 ПК України).

Відповідно до положень ст.ст.88, 89 Податкового кодексу України, податковим керуючим був складений від 08.02.2012 року акт опису майна №4, а саме: автомобіль Mersedes-Benz 815D реєстраційний номер ВВ3544ВТ, номер шасі VIN WDB97 00151К455933 у задовільному стані, білого кольору всього залишковою балансовою вартістю на загальну суму 39800,83 грн., на яке поширюється право податкової застави.

Повноваження контролюючих органів визначені Законом України №509-XІІ, ст.10 визначено функції державних податкових інспекцій у тому числі щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) та забезпечують правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів.

Відповідно до п.п.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно з положеннями п.95.1 ст.95 Податкового Кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно п.п.95.3, 95.4. ст.95 Податкового Кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Судом встановлено, що на виконання вищевказаної норми Старобільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Луганській області зверталась до Луганського окружного адміністративного суду з позовом про стягнення податкового боргу з розрахункових рахунків відкритих відповідачем у банках.

Так, Постановою Луганського окружного адміністративного суду по справі № 812/1706/14 про стягнення суми боргу за рахунок коштів, які перебувають на наявних рахунках ТОВ "Добромир ЛТД" у банках, обслуговуючих його, на даний час стягнути кошти з рахунків не має можливості у зв'язку з відсутністю у необхідному розмірі грошових коштів на наявних у боржника розрахункових рахунках, але є майно на яке можливо звернути стягнення.

Виходячи з заявлених позовних вимог та наявних матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі у розмірі 32016,94 грн.

Керуючись ст.ст. 4, 7, 86, ч.1 ст.158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Харківський окружний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Добромир ЛТД" про стягнення податкового боргу -задовольнити в повному обсязі.

Надати дозвіл Старобільській ОДПІ на погашення усієї суми податкового боргу у сумі 32 016,94 (тридцять дві тисячі шістнадцять гривень дев'яносто чотири копійки) грн., за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Добромир ЛТД», що перебуває у податковій заставі згідно акту опису майна №4 від 08.02.2012 - автомобіль Меrsedes-Benz 815D реєстраційний номер ВВ3544ВТ.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.

Якщо суб'єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Спірідонов М.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2015
Оприлюднено12.02.2015
Номер документу42631282
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/19557/14

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Постанова від 29.01.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 08.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні