Постанова
від 20.01.2015 по справі 808/9431/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2015 року о 10 год. 15 хв.Справа № 808/9431/14 Провадження №ДО/808/1319/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Шари І.В.

за участю секретаря судового засідання Панасенка О.О.

представників сторін:

позивача - не з'явився

відповідача - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області

до Первинної профспілкової організації Відкритого акціонерного товариства "Технологічне і спеціальне обладнання"

про припинення юридичної особи

ВСТАНОВИВ:

22 грудня 2014 року до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) надійшов адміністративний позов від Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - позивач) до Первинної профспілкової організації Відкритого акціонерного товариства "Технологічне і спеціальне обладнання" (далі - відповідач), в якому позивач просить припинити підприємницьку діяльність відповідача.

Позовні вимоги обґрунтовані ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІV (далі - Закон України від 15.05.2003 №755-ІV) та Податковим кодексом України. Позивач зазначає, що відповідач не надає більше року органам державної податкової служби податкові декларації та документи фінансової звітності. Просить позов задовольнити та припинити юридичну особу Первинну профспілкову організацію Відкритого акціонерного товариства "Технологічне і спеціальне обладнання".

Представник позивача в судове засідання не з'явився, 20.01.2015 від нього на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, клопотань та заяв від відповідача на адресу суду не надходило, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Як встановлено з матеріалів справи, Первинна профспілкова організація Відкритого акціонерного товариства "Технологічне і спеціальне обладнання" (код ЄДРПОУ 36582473) зареєстрована 24.03.2000 Виконавчим комітетом Краматорської міської ради Донецької області як юридична особа за адресою: 84313, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Орджонікідзе, буд.10В, - що підтверджується Свідоцтвом Серія А00 №607887 Про державну реєстрацію юридичної особи, копія якого міститься в матеріалах адміністративної справи (а.с.6).

Відповідно до Акту позивача від 20.11.2014 №68/02-15-15-02 «Про ненадання звітності» Первинна профспілкова організація Відкритого акціонерного товариства "Технологічне і спеціальне обладнання" не надає до податкового органу податкову звітність, пов'язану з нарахуванням та сплатою податків з 02.11.2012 (а.с.8).

Згідно з довідкою позивача заборгованість перед бюджетом станом на 17.11.2014 у відповідача відсутня (а.с.9).

Оцінивши надані матеріали, вважаю, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 8 ст. 19 Господарського кодексу України усі суб'єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс, зобов'язані вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.

За приписами п.п. 16.1.3 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - ПК України) платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно пп.. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Підпунктом 19-1.1.2. пункту 19-1.1 ст. 19-1 ПК України встановлено, що контролюючі органи контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

У свою чергу відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За правилами ч.2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» №755-IV від 15.05.2003 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; визнання судом юридичної особи - емітента такою, що відповідає ознакам фіктивності; неподання акціонерним товариством протягом двох років поспіль Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку інформації, передбаченої законом; нескликання акціонерним товариством загальних зборів акціонерів протягом двох років поспіль; неутворення органів акціонерного товариства протягом року з дня реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку звіту про результати приватного розміщення акцій серед засновників акціонерного товариства.

Судом не приймаються посилання позивача на приписи ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" в частині наявності підстав для припинення юридичної особи у зв`язку з неподанням відповідачем податкової звітності з 02.11.2012 з огляду на наступне.

Суд вважає, що неподання податкової звітності протягом року профспілковою організацією не є підставою для припинення профспілкової організації як юридичної особи, виходячи з приписів Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

Частинами 1, 2 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

При цьому суд наголошує, що діяльність профспілок, їх організацій, об'єднань профспілок, профспілкових органів і профспілкових представників у межах їх повноважень регулюється Законом України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності".

Тобто, вказаний закон є спеціальним щодо діяльності профспілок, порядку їх створення, діяльності та припинення.

За визначеннями, наведеними у статті 1 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» №1045-XIV від 15.09.1999 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності») професійна спілка (профспілка) - це добровільна неприбуткова громадська організація, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності (навчання).

Первинна організація профспілки - це добровільне об'єднання членів профспілки, які, як правило, працюють на одному підприємстві, в установі, організації незалежно від форми власності і виду господарювання або у фізичної особи, яка використовує найману працю, або забезпечують себе роботою самостійно, або навчаються в одному навчальному закладі.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» законодавство про профспілки складається з Конституції України, Закону України "Про об'єднання громадян", цього Закону, Кодексу законів про працю України та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них.

Закони та інші нормативно-правові акти не можуть бути спрямовані на обмеження прав і гарантій діяльності профспілок, передбачених Конституцією України, цим Законом, крім випадків, передбачених частиною другою статті 3 цього Закону.

Закон України "Про об'єднання громадян" застосовується до профспілок, якщо інше не передбачено цим Законом.

Законодавством встановлено вичерпний перелік підстав та процедуру припинення профспілок або їх об'єднань.

За правилами статті 18 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» профспілки, їх об'єднання можуть припинити свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

Рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) приймається з'їздом (конференцією), загальними зборами відповідно до статуту (положення) профспілки, об'єднання профспілок. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція), загальні збори приймають рішення про використання майна та коштів профспілок, їх об'єднань, що залишилися після проведення всіх необхідних розрахунків, на статутні чи благодійні цілі.

Діяльність профспілок, їх об'єднань, яка порушує Конституцію України та закони України, може бути заборонена лише за рішенням місцевого суду, а профспілок зі статусом всеукраїнських і республіканських та об'єднань профспілок з відповідним статусом - лише за рішенням Верховного Суду України.

Не допускається примусовий розпуск, припинення, а також заборона діяльності профспілок, їх об'єднань за рішенням будь-яких інших органів.

Аналізуючи вказану норму, суд зазначає, що нею визначений вичерпний порядок та спосіб припинення профспілки та їх об'єднання, а саме шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

Позивачем не враховано особливостей щодо підстав та порядку припинення юридичної особи - профспілкової організації, якою є відповідач, встановлених Законом України "Про об'єднання громадян", Законом України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності", які у даному випадку є спеціальною нормою стосовно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Наведене свідчить про відсутність в чинному законодавстві матеріально-правової підстави для звернення податкової інспекції до суду з вимогою про припинення профспілкової організації, яка не є в установленому законом порядку суб'єктом підприємницької діяльності, а відтак у позивача відсутнє право вимоги про припинення такої юридичної особи у зв'язку з неподанням податкової звітності.

Таким чином, судом дійшов висновку, що оскільки відповідач є профспілковою організацією, на яку розповсюджується дія спеціальних Законів України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" та "Про об'єднання громадян", тому підстави для припинення такої організації як юридичної особи, визначені Законом України "Про об'єднання громадян" та Законом України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" відсутні, а неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності не визначена цими законами як підстава для припинення об'єднання громадян, отже відсутні підстави для задоволення позову.

Згідно ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Первинної профспілкової організації Відкритого акціонерного товариства "Технологічне і спеціальне обладнання" про припинення юридичної особи - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя І.В. Шара

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2015
Оприлюднено13.02.2015
Номер документу42648511
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/9431/14

Ухвала від 25.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Постанова від 20.01.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні