Постанова
від 11.02.2015 по справі 817/3503/14
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2015 року Справа № 817/3503/14

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Александрової М.А.,

при секретарі судового засідання Веремчуку В.В.,

за участю представника позивача Бурець Л.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДУМКАМ-РЕЄСТР" про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

07 листопада 2014 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (Комісія) звернулася в Рівненський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДУМКАМ-РЕЄСТР" (ТзОВ "ДУМКАМ-РЕЄСТР") про стягнення штрафу, оскільки адреса місцезнаходження відповідача-юридичної особи була зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 33001, Рівненська область, місто Рівне, вулиця Дубенська, будинок 37 (а.с. 19, 2). Ухвалою судді від 13 листопада 2014 року провадження у справі відкрито (а.с. 1).

Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2014 року в адміністративній справі № 817/3503/14 за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДУМКАМ-РЕЄСТР" про стягнення штрафу відповідно до пункту 3 частини першої статті 22 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) справу передано на розгляд до Волинського окружного адміністративного суду, оскільки в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено 07 листопада 2014 року запис про зміну місцезнаходження юридичної особи: 43010, Волинська область, вулиця Дубнівська, будинок 23 (а.с. 61-65, 46).

Справа надійшла до Волинського окружного адміністративного суду 23 січня 2015 року і 26 січня 2015 року прийнята судом до провадження.

Позовні вимоги позивач обґрунтував наступними обставинами.

23 травня 2014 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт № 302-ЦА-УП-ЮО про порушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що відповідач як реєстратор власників іменних цінних паперів порушив вимоги абзацу 3 пункту 1 розділу ІІІ Положення про порядок складання адміністративних даних щодо здійснення діяльності з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 вересня 2012 року № 1220, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2012 року за № 1665/21977 (Положення № 1220), в частині неподання до Комісії адміністративних даних реєстратора власників іменних цінних паперів за IV квартал 2013 року, які він повинен подавати щоквартально не пізніше 15-го включно числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Пунктом 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено застосування до юридичних осіб фінансових санкцій у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 18 червня 2014 року № 326-ЦА-УП-ЮО, якою застосовано до відповідача фінансову санкцію у розмірі 850 грн.

Відповідно до статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Оскільки відповідачем фінансова санкція не сплачена, позивач просив стягнути її з відповідача до Державного бюджету України.

В письмових запереченнях проти адміністративного позову від 04 лютого 2015 року відповідач адміністративний позов не визнає з наступних мотивів та підстав (а.с. 59-60).

Відповідно до пункту 2 розділу І Положення № 1220 дія цього Положення поширювалась на юридичних осіб, які мають ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів та діяльності з ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів, у тому числі тих, які мали право відповідно до законодавства на провадження зазначеної професійної діяльності протягом періоду, за який подаються Дані.

Зазначене Положення № 1220 втратило чинність 01 вересня 2014 року на підставі рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 24 червня 2014 року № 811.

Відповідач здійснював виключний вид діяльності на ринку цінних паперів - ведення реєстрів власників іменних цінних паперів на підставі ліцензії серії АГ № 572004 від 28 жовтня 2010 року (термін дії ліцензії з 28 грудня 2010 року по 28 грудня 2015 року) - виключно до 12 жовтня 2013 року, оскільки з 12 жовтня 2013 року набрала чинності нова редакція Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Закон України "Про депозитарну систему України", відповідно до яких діяльність з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів перестала існувати у зв'язку із бездокументарною формою існування акцій.

Відповідно до частин першої і другої пункту 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про депозитарну систему України" ліцензії на провадження депозитарної діяльності депозитарію цінних паперів, депозитарної діяльності зберігача цінних паперів, діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів та розрахунково-клірингової діяльності, видані Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку до дня опублікування цього Закону, діють до дня набрання чинності цим Законом. З дня набрання чинності цим Законом Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку забезпечити анулювання ліцензій на провадження депозитарної діяльності депозитарію цінних паперів, депозитарної діяльності зберігача цінних паперів, діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів та розрахунково-клірингової діяльності.

Тому відповідач вважає, що з 12 жовтня 2013 року він не здійснював депозитарної діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів у зв'язку з анулюванням ліцензії на даний вид професійної діяльності і тому не підпадав в момент перевірки та прийняття рішення під дію Положення № 1220 і не ніс обов'язку подавати адміністративні дані за IV квартал 2013 року.

Крім того, відповідач посилається на те, що оскільки з 12 жовтня 2013 року анульована ліцензія, то ним було розірвано договірні відносини з клієнтами щодо надання послуг по веденню реєстрів власників іменних цінних паперів. Відповідач не здійснював господарської діяльності і не мав фінансової можливості оплачувати підтримку програмного продукту по наданню звітності до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

На підставі наведеного відповідач просив відмовити в задоволенні позову.

В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримує повністю з підстав, наведених у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не прибув; про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, що стверджується розпискою про вручення судової повістки (а.с. 54); подав до суду письмове клопотання про розгляд справи за його відсутності (а.с. 60).

Суд відповідно до правил пункту 3 частини першої, частини четвертої статті 128 КАС України вважає можливим вирішення справи за відсутності представника відповідача, який належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, подав до суду письмове клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.

Судом встановлено, що за порушення відповідачем вимог абзацу 3 пункту 1 розділу ІІІ Положення № 1220 в частині неподання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку адміністративних даних реєстратора власників іменних цінних паперів за IV квартал 2013 року 23 травня 2014 року уповноваженою особою Комісії складено акт № 302-ЦА-УП-ЮО про порушення на ринку цінних паперів (а.с. 11). Складенню акта передувала постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 13 травня 2014 року (а.с. 7), якою було зобов'язано відповідача прибути 23 травня 2014 року до Комісії для надання письмових пояснень та підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів. Копія постанови направлена відповідачу 13 травня 2014 року (а.с. 9). Постановою Комісії від 03 червня 2014 року призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів на 18 червня 2014 року, про що повідомлено відповідача шляхом надіслання йому 03 червня 2014 року копії акта про порушення на ринку цінних паперів від 23 травня 2014 року № 302-ЦА-УП-ЮО і копії постанови від 03 червня 2014 року (а.с. 12).

Постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18 червня 2014 року № 326-ЦА-УП-ЮО застосовано до відповідача фінансову санкцію у розмірі 850 грн. за неподання до Комісії адміністративних даних реєстратора власників іменних цінних паперів за IV квартал 2013 року (а.с. 14, 15). Копію постанови направлено відповідачу 20 червня 2014 року (а.с. 13,16).

Як вбачається з Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 46), Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 61-65), основним видом діяльності відповідача відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД) є 64.99 - надання інших фінансових послуг (крім страхування та пенсійного забезпечення), не віднесених до інших угруповань.

28 грудня 2010 року Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку видано ТзОВ "ДУМКАМ-РЕЄСТР" ліцензію серії АГ № 572004 на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів (а.с. 66). Строк дії ліцензії з 28 грудня 2010 року по 28 грудня 2015 року.

Відповідно до пунктів 1 і 2 розділу І Положення про порядок складання адміністративних даних щодо здійснення діяльності з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 вересня 2012 року № 1220, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2012 року за № 1665/21977, це Положення визначає склад, терміни та порядок подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (Комісія) адміністративних даних (Дані) реєстраторами власників іменних цінних паперів (Реєстратор) та емітентами, які здійснюють ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів (Емітент). Дія цього Положення поширюється на юридичних осіб, які мають ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів та діяльності з ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів, у тому числі тих, які мали право відповідно до законодавства на провадження зазначеної професійної діяльності протягом періоду, за який подаються Дані.

Згідно з абзацом 3 пункту 1 розділу ІІІ Положення № 1220 Реєстратор, Емітент подають Дані у строки: щоквартальні - не пізніше 15-го включно числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Відповідно до пункту 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Згідно з частиною п'ятою статті 11 Закону у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Судом встановлено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 вересня 2012 року № 1220 "Про затвердження Положення про порядок складання адміністративних даних щодо здійснення діяльності з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку" втратило чинність згідно з рішенням Комісії від 24 червня 2014 року № 811, яке набирає чинності з 01 вересня 2014 року, але не раніше дня його офіційного опублікування (офіційне опублікування в "Офіційному віснику України" № 60 за 2014 рік - 05 серпня 2014 року). Тобто, Положення № 1220 втратило чинність з 01 вересня 2014 року.

Отже, правопорушення, вчинене відповідачем - неподання Даних до Комісії за за IV квартал 2013 року не пізніше 15 січня 2014 року, мало місце під час дії Положення № 1220.

12 жовтня 2013 року набрав чинності Закон України "Про депозитарну систему України" № 5178-VI від 06 липня 2012 року відповідно до частин першої і другої пункту 6 Прикінцевих та перехідних положень якого ліцензії на провадження депозитарної діяльності депозитарію цінних паперів, депозитарної діяльності зберігача цінних паперів, діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів та розрахунково-клірингової діяльності, видані Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку до дня опублікування цього Закону, діють до дня набрання чинності цим Законом. З дня набрання чинності цим Законом Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку забезпечити анулювання ліцензій на провадження депозитарної діяльності депозитарію цінних паперів, депозитарної діяльності зберігача цінних паперів, діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів та розрахунково-клірингової діяльності.

Отже, ліцензія серії АГ № 572004 від 28 грудня 2010 року, видана відповідачу Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів діяла до 12 жовтня 2013 року.

Таким чином, ТзОВ "ДУМКАМ-РЕЄСТР" здійснювало професійну діяльність на фондовому ринку у IV кварталі 2013 року - до 12 жовтня 2013 року, а тому відповідно до Положення № 1220 зобов'язане було подати Комісії Дані до 15 січня 2014 року за IV квартал 2013 року.

Крім того, судом встановлено, що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку 18 квітня 2013 року прийнято рішення № 729 "Про затвердження Порядку передачі інформації, що міститься у системі реєстру власників іменних цінних паперів, до системи депозитарного обліку", яке зареєстроване в Міністерстві юстиції України 30 квітня 2013 року за № 704/23236 (Порядок № 729), пунктами 4 і 6 якого встановлено, що Реєстратори, які здійснюють ведення реєстрів власників іменних цінних паперів на підставі укладених з емітентами договорів на ведення реєстру, зобов'язані до 01 вересня 2013 року направити емітентам повідомлення про розірвання договорів на ведення реєстру з ініціативи реєстратора в односторонньому порядку з дня набрання чинності Законом України "Про депозитарну систему України". Таке повідомлення надсилається цінним листом з описом вкладеного на адресу емітента, що вказана в анкеті емітента.

Реєстратори, які на день набрання чинності Законом України "Про депозитарну систему України" зберігають документи систем реєстрів власників іменних цінних паперів (далі - документи систем реєстрів) відповідно до законодавства, протягом 5 робочих днів з цього дня мають забезпечити направлення повідомлення емітентам, документи систем реєстрів яких знаходяться на зберіганні у таких реєстраторів, що ці документи мають бути передані емітенту за рішенням його уповноваженого органу на визначену ним та узгоджену з реєстратором дату, яка повинна бути визначена протягом 30 календарних днів з дня набрання чинності Законом України "Про депозитарну систему України". У разі неприйняття уповноваженим органом емітента в установлений строк зазначеного рішення такий реєстратор має передати документи системи реєстру Центральному депозитарію.

Відповідно до пункту 1 розділу І Порядку № 729 цей Порядок визначає дії реєстраторів, які на день набрання чинності Законом України "Про депозитарну систему України" провадять професійну діяльність на фондовому ринку - депозитарну діяльність, а саме діяльність з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів.

Згідно з розділом ІІ Порядку № 729 Реєстратор, який здійснює ведення реєстрів власників іменних цінних паперів, має з дня набрання чинності Законом України "Про депозитарну систему України" вчинити визначені законодавством дії щодо закриття системи реєстру. Датою закриття реєстру є дата набрання чинності Законом України "Про депозитарну систему України". Протягом 10 календарних днів з дати закриття реєстру реєстратор має звернутися до Центрального депозитарію щодо необхідності призначення Центральним депозитарієм дати передачі інформації, що міститься у системі реєстру. Ця дата має бути призначена протягом 30 календарних днів з дати отримання Центральним депозитарієм звернення реєстратора.

Отже, з дати набрання чинності Законом України "Про депозитарну систему України"- 12 жовтня 2013 року - не просто закінчилася дія ліцензії на провадження відповідачем професійної діяльності на фондовому ринку, а відповідач зобов'язаний був вчинити ряд дій, визначених Порядком № 729, та подавати до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку адміністративні дані, визначені Положенням № 1220.

З наведених підстав суд вважає доведеним вчинення відповідачем правопорушення, за яке позивачем правомірно застосовано до відповідача фінансову санкцію у розмірі 850 грн. за неподання до Комісії адміністративних даних реєстратора власників іменних цінних паперів за IV квартал 2013 року, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись частиною третьою статті 160, статтями 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про депозитарну систему України", Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Положення про порядок складання адміністративних даних щодо здійснення діяльності з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11 вересня 2012 року № 1220, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ДУМКАМ-РЕЄСТР" (43010, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Дубнівська, будинок 23, ідентифікаційний код 23305133) до Державного бюджету України 850 грн. (вісімсот пятдесят гривень) штрафу.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, яка буде складена у повному обсязі 11 лютого 2015 року.. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя М.А. Александрова

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2015
Оприлюднено12.02.2015
Номер документу42648832
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/3503/14

Ухвала від 26.01.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Постанова від 06.02.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

Постанова від 11.02.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

Ухвала від 03.12.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні