cpg1251
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
09 лютого 2015 рокум. Ужгород№ 807/4139/14
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Гебеш С. А.
за участю секретаря судового засідання - Приходько Т.В.
сторони у судове засідання не з'явились;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Комунального підприємства «Міськсвітло» Ужгородської міської ради про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства «Міськсвітло» Ужгородської міської ради про стягнення податкового боргу, якою просить суд стягнути з відповідача на користь бюджету податковий борг в розмірі 107340,25 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про причини своєї неявки суд не повідомив, хоча про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, однак надіслав на адресу суду клопотання про розгляд даної адміністративної справи за відсутності представника інспекції. Позовні вимоги підтримав з мотивів наведених у позовній заяві та просив суд даний адміністративний позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився повторно, про причини своєї неявки суд не повідомив, письмових заперечень з доказами суду не надав, хоча про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, а за таких обставин, на підставі ст. 35 КАС України, сторона вважається належним чином повідомленою про дату, час та місце судового засідання.
Відповідно до частини 1 статті 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень КАС України розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Оскільки сторони в судове засідання не з'явилися, фіксування судового процесу не здійснюється.
Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Як встановлено судом в ході судового розгляду та вбачається з матеріалів справи, відповідач - Комунальне підприємство «Міськсвітло» Ужгородської міської ради відповідно до довідки №450153 з ЄДРПОУ та виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців знаходиться за адресою: 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Руська, 38, ідентифікаційний код - 03344591, що підтверджується копіями згаданих документів наявних в матеріалах справи.
Відповідно до довідки податкового органу форми №4-ОПП від 06.10.2011 року №75136 відповідач взятий на облік у ДПІ у м.Ужгород від 31.07.1991 року за №б/н, що підтверджується копією згаданої довідки наявною в матеріалах справи.
На день подання даного адміністративного позову за відповідачем рахується заборгованість по сплаті податку на прибуток в сумі 6317,04 грн., земельного податку на суму 5127,26 грн., податку з реклами в сумі 73,68 грн., комунального податку на суму 79,22 грн., екологічного податку на суму 1296,48 грн., та заборгованість по податку на додану вартість в сумі 94446,57 грн., що підтверджується довідкою № 1323/9/07-01-25 від 11.07.2014 року про суми податкового боргу станом на 11.07.2014 року за картаками особових рахунків, копія якої наявна в матеріалах справи.
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Крім цього, слід зазначити, що відповідно до ст.36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Вказана вище заборгованість у відповідача виникла з наступних підстав.
На підставі поданих податкових декларацій з податку на прибуток відповідач зобов'язувався сплатити наступні суми вказаного податку:
- декларація №57924 від 19.11.2012 року - 27,00 грн.;
На підставі поданих податкових декларацій з податку на додану вартість відповідач зобов'язувався сплатити наступні суми вказаного податку:
- податкова декларація №106515 від 09.12.2011 року - 8914,00 грн.;
- податкова декларація №116611 від 20.01.2012 року - 1151,00 грн.;
- податкова декларація № 1974 від 13.02.2012 року - 24037,00 грн.;
- податкова декларація № 4997 від 20.03.2012 року - 7311,00 грн.;
- податкова декларація № 10965 від 20.04.2012 року - 15512,00 грн.;
- податкова декларація № 22214 від 17.05.2012 року - 6565,00 грн.;
- податкова декларація № 23555 від 07.06.2012 року - 4115,00 грн.;
- податкова декларація № 24768 від 02.07.2012 року - 8533,00 грн.;
- податкова декларація № 75680 від 01.08.2012 року - 7417 ,00 грн.;
- уточнююча податкова декларація № 1300004920 від 18.03.2013 року - 407,00 грн.
На підставі поданих податкових декларацій з плати за землю відповідач зобов'язувався сплатити наступні суми вказаного податку:
- № 82096 за 2011 рік - 4303,12 грн., з яких сплачено 3585,9 грн., а борг становить 717,22 грн.
На підставі поданих податкових декларацій з плати за землю відповідач зобов'язувався сплатити наступні суми вказаного податку:
- № 2004 за 2012 рік - 4303,12 грн.
Так, працівниками ДПІ у м. Ужгороді 02.04.2012 року було проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток та дотримання відповідачем вимог податкового законодавства. За результатами проведеної перевірки складено акт №180/15-01 від 02.04.2012 року про порушення податкового законодавства. За наслідками проведеної перевірки та складеного акта прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002351540 від 18.04.2012 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з сплати частки податку на прибуток в розмірі 1020,00 грн. штрафних санкцій.
02.04.2012 року ДПІ у м. Ужгороді проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток та дотримання відповідачем вимог податкового законодавства. За результатами проведеної перевірки складено акт №181/15-01 від 02.04.2012 року про порушення податкового законодавства. За наслідками проведеної перевірки та складеного акта прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002331540 від 17.04.2012 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 170,00 грн. штрафних санкцій.
Також, 02.04.2012 року працівниками ДПІ у м. Ужгороді проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток та дотримання відповідачем вимог податкового законодавства. За результатами проведеної перевірки складено акт №182/15-01 від 02.04.2012 року про порушення податкового законодавства. За наслідками проведеної перевірки та складеного акта прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002341540 від 17.04.2012 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 2040,00 грн. штрафних санкцій.
02.04.2012 року ДПІ у м. Ужгороді проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток та дотримання відповідачем вимог податкового законодавства. За результатами проведеної перевірки складено акт №183/15-01 від 02.04.2012 року про порушення податкового законодавства. За наслідками проведеної перевірки та складеного акта прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002361540 від 18.04.2012 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з сплати частки податку на прибуток в розмірі 3060,00 грн. штрафних санкцій.
25.04.2013 року ДПІ у м. Ужгороді проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість та дотримання відповідачем вимог податкового законодавства. За результатами проведеної перевірки складено акт №1358/15-02 від 25.04.2013 року про порушення податкового законодавства. За наслідками проведеної перевірки та складеного акта прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004131502 від 17.05.2013 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 1020,00 грн. штрафних санкцій.
22.03.2013 року ДПІ у м. Ужгороді проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість та дотримання відповідачем вимог податкового законодавства. За результатами проведеної перевірки складено акт №876/15-02 від 22.03.2013 року про порушення податкового законодавства. За наслідками проведеної перевірки та складеного акта прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002121502 від 01.04.2013 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 3060,00 грн. штрафних санкцій.
20.12.2013 року ДПІ у м. Ужгороді проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість та дотримання відповідачем вимог податкового законодавства. За результатами проведеної перевірки складено акт №1625/07-01-22-02 від 20.12.2013 року про порушення податкового законодавства. За наслідками проведеної перевірки та складеного акта прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004552202 від 20.12.2013 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 2040,00 грн. штрафних санкцій.
23.05.2012 року працівниками ДПІ у м. Ужгороді проведено документальну невиїзну позапланову перевірку своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань до бютжету та дотримання відповідачем вимог податкового законодавства. За результатами проведеної перевірки складено акт №693/15-04 від 23.05.2012 року про порушення податкового законодавства. За наслідками проведеної перевірки та складеного акта прийнято податкові повідомлення-рішення:
- № 0002731543 від 05.06.2012 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з земельного податку у розмірі 35,86 грн. штрафних санкцій;
- № 0002741543 від 05.06.2012 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з земельного податку у розмірі 71,06 грн. штрафних санкцій;
- № 0002761543 від 05.06.2012 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з податку з реклами у розмірі 2,93 грн. штрафних санкцій;
- № 0002771543 від 05.06.2012 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з податку з реклами у розмірі 11,48 грн. штрафних санкцій;
- № 0002751543 від 05.06.2012 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з комунального податку у розмірі 71,4 грн. штрафних санкцій.
На підставі поданих податкових декларацій з екологічного податку відповідач зобов'язувався сплатити наступні суми вказаного податку:
- декларація № 127736 від 09.02.2012 року - 276,48 грн.;
Так, 22.12.2011 року працівниками ДПІ у м. Ужгороді проведено камеральну перевірку податкової звітності з екологічного податку та дотримання відповідачем вимог податкового законодавства. За результатами проведеної перевірки складено акт №3236/15-1 від 22.12.2011 року про порушення податкового законодавства. За наслідками проведеної перевірки та складеного акта прийнято податкове повідомлення-рішення № 0006091543 від 27.12.2011 року, яким відповідачу визначено зобов'язання з екологічного податку 1020,00 грн. штрафних санкцій.
Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення - рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове-повідомлення-рішення або податкова, вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначеннями причин невручення.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. Станом на день подання адміністративного позову Комунальне підприємство «Міськсвітло» Ужгородської міської ради вищезазначені податкові повідомлення-рішення не оскаржувало ні в адміністративному, ні в судовому порядку, та доказів про їх оскарження суду не надавалось.
Виходячи з вищенаведеного ДПІ у м. Ужгороді на підставі пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 було направлено на адресу відповідача податкові вимоги:
- № 1/876 від 03.09.2009 pоку;
- №2/961 від 03.10.2009 pоку.
Відповідно до ст. 129.1.2. ПК України нарахування пені розпочинається у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Відповідно до пп. 14.1.162. ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки; податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Підпунктом 129.1.1. ст.129 ПК України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу.
Нарахування пені розпочинається при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Погашення сум нарахованої та несплаченої пені здійснюється у загальному порядку, встановленому для погашення податкового боргу.
Станом на 12.02.2014 року відповідачу нараховано 4431,7 грн. пені, що підтверджується обліковими картками.
Відповідно до п.п.20.1.18. ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Нормами п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України зазначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини, що передбачено п.95.3 ст.95 цього Кодексу.
Згідно п.95.5 ст.95 ПК України вилучені відповідно до цієї статті готівкові кошти вносяться посадовою особою органу державної податкової служби до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. У разі неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним органом державної податкової служби.
Відповідно до пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідачем станом на день розгляду даної адміністративної справи не надано суду доказів про сплату вказаної заборгованості в добровільному порядку, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими, заявленими відповідно до чинного законодавства і такими, що підлягають задоволенню.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.
Виходячи з вищенаведеного та керуючись статтями 11, 70, 71, 86, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Комунального підприємства «Міськсвітло» Ужгородської міської ради про стягнення податкового боргу в розмірі 107340,25 грн. - задовольнити повністю .
Стягнути з Комунального підприємства «Міськсвітло» Ужгородської міської ради (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Руська, 38, ідентифікаційний код - 03344591) на користь бюджету податковий борг в сумі 107340,25 грн. (сто сім тисяч триста сорок гривень двадцять п'ять копійок) з рахунків у банках обслуговуючих такого платника податків.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
Суддя C.А. Гебеш
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2015 |
Оприлюднено | 14.02.2015 |
Номер документу | 42663971 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гебеш С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні