ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 січня 2015 р. Справа № 820/15562/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Бондара В.О.
Суддів: Кононенко З.О. , Калитки О. М.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ЧАС" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 10.10.2014р. по справі № 820/15562/14
за позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ЧАС"
про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИЛА:
Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів ( далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія «ЧАС» ( далі - відповідач) в якому просить суд стягнути з ТОВ "Компанія Час" (юридична адреса: 61052, м. Харків, вул. Славянська, 14, код ЄДРПОУ 34330473) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р\р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, в сумі 13835,00 грн. та пені у розмірі 691,25 грн.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 10.10.2014 року адміністративний позов Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ЧАС" про стягнення заборгованості - задоволено в повному обсязі.
Стягнено з ТОВ "Компанія Час" (юридична адреса: 61052, м. Харків, вул. Славянська, 14, код ЄДРПОУ 34330473) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р\р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, в сумі 13835,00 грн. (тринадцять тисяч вісімсот тридцять п'ять гривень 00 коп.) та пені у розмірі 691,25 грн. (шістсот дев'яносто одна гривня 25 коп.)
Відповідач, не погодившись із судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні адміністративного позову.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, посилаюється на прийняття оскаржуваної постанови з порушенням норм матеріального права, зокрема на порушення вимог Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Сторони в судове засідання не з'явились, були повідомлені належним чином.
Суд апеляційної інстанції розглядає справу згідно ч.4 ст. 196 КАС України та п.2 ч.1 ст. 197 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги , дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, щосередньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2013 році становила 16 осіб, з них середньооблікова чисельність інвалідів - штатних працівників на підприємства - 0 осіб, чисельність інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, встановленого ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі за текстом - Закон) становить 1 особу.
Відповідно до акту перевірки додержання суб'єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування Територіальної державної інспекції з питань праці у Харківській області №20-01-358/1101 встановлено порушення вимог законодавства, а саме: роботодавець не зареєстрований у Фонді соціального захисту інвалідів, роботодавець не подає звіти про зайнятість та працевлаштування інвалідів, не виконується норматив місць, призначених для працевлаштування інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівників в 2013 р. становила 16 осіб, а тому згідно ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2013 р. визначена - 1 місце.
Відповідно до листа Харківського міського центру зайнятості №ХМЦЗ-03-22944-22/14 від 20.08.2014 року ТОВ "Компанією "Час"" протягом 2013 року не надавалась інформація про попит на робочу силу (вакансії) за формою №3-ПН та не працевлаштовано жодної особи з обмеженими фізичними можливостями за направленням Харківського міського центру зайнятості.
Крім того, судом встановлено, що середньорічна заробітна плата штатного працівника відповідача за 2013р. становить 13835 грн., тому сума адміністративно - господарської санкції становить 13835 грн. (1 - (кількість робочих місць не зайнятих інвалідами) * 13835).
Останнім днем сплати вказаною адміністративно - господарської санкції було 15.04.2014р., в зв'язку з несплатою у вказаний термін відповідачем адміністративно - господарської санкції позивачем нарахована пеня за 125 днів прострочення термінів сплати за період з 16.04.2014р. по 18.08.2014р. у розмірі 691,25 грн., а саме 12,5%( ставка НБУ) х 120/100/365=0,04%(одноденний розмір пені). 13835х0,04%х125=691,25 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не були виконані вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо прийняття заходів для працевлаштування інвалідів.
Колегія суддів не погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи.
Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.
Таким чином, аналіз вищевказаних норм Закону дозволяє зробити висновок, що на підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю покладено обов'язок по перше: виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, по друге: надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, по третє: якщо середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, сплатити відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції.
Колегія суддів зазначає, що адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до учасника господарських відносин за порушення ним правил, встановлених законодавчими актами, при наявності в діях суб'єкту господарювання вини у вчиненні такого порушення та якщо ним не приймалися заходи, спрямовані на недопущення господарського правопорушення.
Таким чином, враховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що відповідачем порушено вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" у зв»язку з чим вимоги позивача про стягнення з ТОВ "Компанія Час" (юридична адреса: 61052, м. Харків, вул. Славянська, 14, код ЄДРПОУ 34330473) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р\р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів та пені є правомірними.
Разом з тим, надійшовши вірного висновку, щодо стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів та пені, суд першої інстанції дійшов до помилкового висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог в частині суми, а саме: стягнення з ТОВ "Компанія Час" на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів ( адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, в сумі 13835,00 грн. та пені у розмірі 691,25 грн. з огляду на наступне.
Так, як вбачається з матеріалів справи, розмір адміністративно - господарських санкцій за незайняті місця, призначені для працевлаштування інвалідів для відповідача становить середню річну заробітну плату.
За даними бухгалтерського обліку у 2013р. розмір середньої річної заробітної плати на підприємстві відповідача, відповідно до матеріалів справи, становив 13476,01 грн., а не 13835,00 грн.
Таким чином, колегія суддів зазначає, що розмір середньої заробітної плати Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія «ЧАС» становить 13476,01 грн. замість 13835,00 грн., як зазначено позивачем, то відповідно розмір пені складає 673,80 грн., замість 691,25 грн.
Відповідно до вимог п.1. ч.1 ст. 201 КАС України підставою для зміни постанови або ухвали суду першої інстанції є правильне по суті вирішення справи чи питання, але із помилковим застосуванням норм матеріального чи процесуального права.
Враховуючи наведене, постанова Харківського окружного адміністративного суду від 10.10.2014 року підлягає зміні резолютивної частини абзацу 2, а саме: стягнути з ТОВ "Компанія Час" (юридична адреса: 61052, м. Харків, вул. Славянська, 14, код ЄДРПОУ 34330473) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р\р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, в сумі 13476,01 грн. та пені у розмірі 673,80 грн.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ЧАС" задовольнити.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 10.10.2014р. по справі № 820/15562/14 змінити, виклавши абзац 2 постанови в наступній редакції :
Стягнути з ТОВ "Компанія Час" (юридична адреса: 61052, м. Харків, вул. Славянська, 14, код ЄДРПОУ 34330473) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р\р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, в сумі 13476,01 грн. та пені у розмірі 673,80 грн.
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя (підпис)Бондар В.О. Судді (підпис) (підпис) Кононенко З.О. Калитка О.М.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2015 |
Оприлюднено | 13.02.2015 |
Номер документу | 42665066 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бондар В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні