ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 15 січня 2015 року Справа № 808/8398/14ДО/808/1154/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Калашник Ю.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Дочірнього підприємства «Спеціалізоване управління № 451 Публічного акціонерного товариства «Донбаспромелектромонтаж» про стягнення заборгованості, ВСТАНОВИВ: Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі – позивач) звернулась до суду із позовом до Дочірнього підприємства «Спеціалізоване управління № 451 Публічного акціонерного товариства «Донбаспромелектромонтаж» (далі – відповідач, ДП «СУ № 451 ПАТ ДПЕМ») про стягнення заборгованості у розмірі 7250,01 грн. 15.01.2015 від представника позивача надійшла заява про розгляд справи у порядку письмового провадження. Представник відповідача в судове засідання також не з'явилась. Про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином. Судова повістка про виклик направлялась відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення на юридичну адресу внесену до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, але була повернута суду з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання». Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Отже, оскільки відповідач не прибув у судове засідання без поважних причин, а представник позивача заявив клопотання про розгляд справи за його відсутності, суд не вбачає підстав для відкладення розгляду справи та вважає можливим розглянути справу у порядку письмового провадження. У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося. Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне. Відповідач - Дочірнє підприємство «Спеціалізоване управління № 451 Публічного акціонерного товариства «Донбаспромелектромонтаж», відповідно до ст. 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 № 2240-ІІІ (далі - Закон України № 2240-ІІІ) перебуває на обліку в Краматорській міській виконавчій дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності як платник страхових внесків з страхувальником. Судом встановлено, що в період з 07.02.2014 по 07.02.2014 фахівцями виконавчої дирекції, згідно наказу № 25 від 05.02.2014 та направлення № 26 від 05.02.2014 проведено планову перевірку ДП «СУ № 451 ПАТ ДПЕМ» з питань дотримання порядку використання страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, направлених на виплату допомоги застрахованим особам за період з 01.07.2011 по 31.12.2013 своєчасності перерахування страхових коштів до Фонду та їх використання. За наслідками даної перевірки встановлено порушення порядку використання страхових коштів в період після 01.01.2011 у розмірі 4323,20 грн., про що відображено в Акті № 26 від 07.02.2014 перевірки по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. 17.02.2014 Донецьким обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено Рішення № 9 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, відповідно до якого до відповідача застосовано фінансові санкції в таких розмірах: - сума неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період з 01.01.2011 4323,20 грн.; - штрафні санкції у розмірі 50% за період після 01.01.2011 – 2161,60 грн. Вказане рішення отримано відповідачем 19.02.2014. Доказів його оскарження суду не надано. Крім того, Донецьким обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено Рішення № 29 від 19.03.2014 про застосування фінансових санкцій за не своєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відповідно до якого, за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів у розмірі 6484,80 грн. згідно з рішенням № 9 від 17.02.2014, яким відповідачу визначено суму штрафу у розмірі 648,48 грн. та нарахована пеня у розмірі 116,73 грн. Вказане Рішення було отримано відповідачем 19.03.2014. Доказів його оскарження суду не надано. Таким чином, загальна сума фінансових (штрафних) санкцій, що підлягає поверненню до органу Фонду відповідачем становить 7250,01 грн. Згідно з частиною 1 статті 3 Закону України № 2240-ІІІ, законодавство України, що регулює відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Кодексу законів про працю України, цього Закону та прийнятих відповідно до них інших нормативно-правових актів. Частиною 1 статті 9 Закону України № 2240-ІІІ встановлено, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів. Статтею 17 Закону України № 2240-ІІІ передбачено, зокрема, що державний нагляд у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, здійснюють центральні органи виконавчої влади, уповноважені Президентом України. Метою державного нагляду є контроль за дотриманням страхувальниками та страховиками законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням. Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 28 Закону України № 2240-ІІІ страховик має право, зокрема, проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників. Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України № 2240-ІІІ страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону. Статтею 30 цього ж Закону передбачено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. Розрахунок фінансових санкцій здійснюється після закінчення строку виконання рішення про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій за даними довідки, яка складається в довільній формі, на підставі рішення про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій на базі копій платіжних документів про перерахування зазначених коштів, виписок банку про надходження коштів на рахунки органів Фонду. Довідка, що фіксує факт несвоєчасного повернення страхових коштів і фінансових санкцій або повернення їх не в повному обсязі, із відповідним розрахунком, є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів, передбачених ст. 30 Закону України № 2240-ІІІ, за формою, наведеною у додатку 4 до Інструкції № 29. Як встановлено судом, Рішення № 9 від 17.02.2014 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та Рішення № 29 від 19.03.2014 про застосування фінансових санкцій за не своєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є чинними та у судовому порядку не скасовані, при цьому, відповідачем не виконані, у зв'язку з чим несплачена сума заборгованості у загальному розмірі 7250,01 грн. згідно чинного законодавства, підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку. Таким чином, суд дійшов висновку про наявність достатніх підстав для задоволення позовних вимог та стягнення з відповідача суми заборгованості у розмірі 7250,01 грн. Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 17, 160, 163 КАС України,суд - ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі. 2. Стягнути з Дочірнього підприємства «Спеціалізоване управління № 451 Публічного акціонерного товариства «Донбаспромелектромонтаж» (код ЄДРПОУ 33702788) на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (транзитний рахунок Краматорської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 25608161242001 у ПАТ КБ «Надра», м. Київ, Центр, ЄДРПОУ 26081941, МФО 380764 ) заборгованість по коштах Фонду в сумі 7250,01 грн. (сім тисяч двісті п'ятдесят гривень 01 копійка). Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Суддя Ю.В.Калашник
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2015 |
Оприлюднено | 13.02.2015 |
Номер документу | 42667529 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні