Постанова
від 12.02.2015 по справі 826/18726/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

12 лютого 2015 року 09:14 справа №826/18726/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Калужського Д.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомПублічного акціонерного товариства "Банк Національний кредит" до 1. Реєстраційної служби Конотопського міськрайонного управління юстиції Сумської області 2. Державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Конотопського міськрайонного управління юстиції Сумської області Цапа Юрія Олексійовича провизнання протиправною відмови,скасування рішення, зобов'язання вчинити дії ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Публічне акціонерне товариство "Банк Національний кредит" (далі по тексту - позивач, ПАТ "Банк Національний кредит") звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративними позовом до Реєстраційної служби Конотопського міськрайонного управління юстиції Сумської області (далі по тексту - відповідач 1, Реєстраційна служба), в якому просить: 1) визнати протиправною відмову Реєстраційної служби у здійсненні державної реєстрації права власності на будівлю молодіжно-культурно розважального центру з влаштуванням відділення банку, що розташований у м. Конотоп Сумської обл. по вул. Лазаревського, 6а, кадастровий номер земельної ділянки 5910400000:068:0002, за ПАТ "Банк Національний кредит" згідно рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень від 22 вересня 2014 року №15943901; 2) скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень від 22 вересня 2014 року №15943901; 3) зобов'язати відповідача 1 зареєструвати за позивачем право власності на будівлю молодіжно-культурно розважального центру з влаштуванням відділення банку, що розташований у м. Конотоп Сумської обл. по вул. Лазаревського, 6а, кадастровий номер земельної ділянки 5910400000:068:0002.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 грудня 2014 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/18726/14, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Конотопського міськрайонного управління юстиції Сумської області Цапа Юрія Олексійовича (далі по тексту - Державний реєстратор), закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні 15 січня 2014 року до участі у справі залучено Державного реєстратора, виключивши його з числа третіх осіб; представник позивача позовні вимоги підтримав; представник відповідача1 та відповідач 2 проти задоволення позовних вимог заперечили; сторонами заявлено спільне клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.

Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Враховуючи викладене, суд ухвалив здійснити розгляд справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до рішення Державного реєстратора про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень від 22 вересня 2014 року №15943901 за результатами розгляду заяви представника ПАТ "Банк Національний кредит" про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняту від 15 вересня 2014 року за №8150320, відмовлено у державній реєстрації права власності на молодіжний культурно-розважальний центр з відділенням банку, що розташований за адресою: Сумська обл., м. Конотоп, вул. Лазаревського, буд. 6а, кадастровий номер земельної ділянки 5910400000:04:068:0002, за ПАТ "Банк Національний кредит" на підставі статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та пунктів 20, 28 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року №868.

Зазначене рішення мотивоване тим, що після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення, а саме не подано документ - підставу для проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно, декларація про готовність об'єкта до експлуатації, відразу подана декларація про готовність об'єкта до експлуатації в частині реконструкції зазначеного об'єкта.

Позивач не погоджується з рішенням про відмову у державній реєстрації прав та зазначає, що ПАТ "Банк Національний кредит" подано всі необхідні документи для державної реєстрації права власності на об'єкт нерухомого майна, а відмова у державній реєстрації прав здійснена за відсутності правових підстав.

Відповідач 1 у письмовому запереченні зазначив про відповідність оскаржуваного рішення вимогам Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Відповідач 2 письмового заперечення проти адміністративного позову до суду не надав.

Окружний адміністративний суд міста Києва, виходячи зі змісту пред'явлених позовних вимог, звертає увагу на наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оцінюючи оскаржуване рішення Державного реєстратора на предмет його відповідності вимогам, встановленим частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд керується наступним.

Відповідно до частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що державний реєстратор, зокрема встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав.

Частина перша статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлює, що державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Відповідно до частин першої - четвертої, сьомої та одинадцятої статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень подається до органу державної реєстрації прав у паперовій або електронній формі у випадках, передбачених цим Законом. Реєстрація заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень проводиться в порядку черговості їх надходження. Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у паперовій формі подаються оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень, їх копії, засвідчені в установленому порядку. Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень не приймається у разі відсутності документа, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації прав та їх обтяжень. Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень не приймається у разі відсутності документа, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом.

Під час подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у паперовій формі фізична особа повинна пред'явити документ, що посвідчує її особу, а у разі подання заяви представником фізичної чи юридичної особи - також документ, що підтверджує його повноваження діяти від імені таких осіб. У випадках, установлених законом, представник іноземної особи пред'являє документи, легалізовані в установленому нормативно-правовими актами порядку.

Згідно частини першої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав проводиться на підставі: 1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом; 2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону; 3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; 4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; 5) рішень судів, що набрали законної сили; 6) інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.

Частина перша статті 22 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачає, що у разі якщо документи для державної реєстрації прав та їх обтяжень подано не в повному обсязі, передбаченому нормативно-правовими актами, державний реєстратор у строк, встановлений частинами п'ятою, сьомою і восьмою статті 15 цього Закону для розгляду заявлених прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і письмово повідомляє про це заявника.

Відповідно до пункту 5 4 частини першої статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення.

Згідно частини другої статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що за наявності підстав для відмови в державній реєстрації державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Наведені норми вказують, що державний реєстратор перевіряє документи, що подаються для державної реєстрації прав та встановлює факт відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; при цьому, у разі подання для державної реєстрації прав документів не в повному обсязі є підставою для зупинення розгляду заяви до усунення виявлених недоліків; у свою чергу не усунення заявником обставин, що стали підставою для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, надає державному реєстратору право прийняти рішення про відмову у держаній реєстрації прав та їх обтяжень.

Відповідно до пункту 49 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року №868 (далі по тексту - Порядок) у разі проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новозбудовані чи реконструйовані об'єкти нерухомого майна заінтересованою особою є замовник будівництва, крім випадків, передбачених цим Порядком. Для проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новозбудований об'єкт нерухомого майна заявник подає: документ, що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на земельну ділянку; документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта.

На підставі наданих відповідачем 1 копій матеріалів реєстраційної справи суд встановив, що за результатами розгляду заяви представника ПАТ "Банк Національний кредит" про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняту від 15 вересня 2014 року за №8150320, на об'єкт нерухомого майна - молодіжний культурно-розважальний центр з відділенням банку, що розташований за адресою: Сумська обл., м. Конотоп, вул. Лазаревського, буд. 6а, кадастровий номер земельної ділянки 5910400000:04:068:0002, Державним реєстратором прийнято рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 15 вересня 2014 року за №15797525, у зв'язку із неподанням заявником декларації про готовність об'єкта до експлуатації; заявником подано лише декларацію про готовність об'єкта до експлуатації в частині його реконструкції.

Згідно відмітки на рішенні Держаного реєстратора про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 15 вересня 2014 року за №15797525, вказане рішення отримано представником позивача 15 вересня 2014 року.

Оскільки, документи для усунення недоліків, визначених у рішенні про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, протягом п'ятиденного строку з дня отримання письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав позивачем не надано, Державний реєстратор, керуючись пунктом 5 4 частини першої статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" відмовив у державній реєстрації прав на об'єкт нерухомого майна - молодіжний культурно-розважальний центр з відділенням банку, що розташований за адресою: Сумська обл., м. Конотоп, вул. Лазаревського, буд. 6а, кадастровий номер земельної ділянки 5910400000:04:068:0002, за ПАТ "Банк Національний кредит".

Доказів надання документів для усунення недоліків, визначених у рішенні про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, або оскарження такого рішення, як незаконного, позивачем до суду не надано.

Доводи позивача про те, що подана ним декларація про готовність об'єкта до експлуатації є документом, достатнім для проведення державної реєстрації права власності молодіжний культурно-розважальний центр з відділенням банку, що розташований за адресою: Сумська обл., м. Конотоп, вул. Лазаревського, буд. 6а, не приймаються судом уваги, так як зазначене є приводом для оскарження рішення Держаного реєстратора про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 15 вересня 2014 року за №15797525; у свою чергу правомірність рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 15 вересня 2014 року за №15797525 не є предметом спору у даній справі.

Суд звертає увагу, що не усунення заявником обставин, що стали наслідком для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, після завершення п'ятиденного строку з дня отримання письмового повідомлення про таке зупинення, є безумовною підставою для відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень відповідно до пункту 5 4 частини першої статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", за наявності чинного рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав.

Таким чином, суд вважає, що Державний реєстратор, приймаючи рішення про відмову у державній реєстрації прав від 22 вересня 2014 року №15943901, діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Враховуючи викладене, позовні вимоги ПАТ "Банк Національний кредит" про визнання протиправною відмови, скасування рішення та зобов'язання вчинити дії нормативно і документально не підтверджуються.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачами доведена правомірність та обґрунтованість оскаржуваного рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ПАТ "Банк Національний кредит" задоволенню не підлягає.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Публічному акціонерному товариству "Банк Національний кредит" відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.02.2015
Оприлюднено16.02.2015
Номер документу42670520
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/18726/14

Постанова від 12.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 18.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 02.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні