Ухвала
від 12.02.2015 по справі 918/1036/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"12" лютого 2015 р. Справа № 918/1036/14

Господарський суд Рівненської області у складі судді Бережнюк В.В. розглянувши подання відділу ДВС Рокитнівського районного управління юстиції про роз'яснення рішення суду

у справі

за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області

до відповідача 1 Масевицької сільської ради Рокитнівського району Рівненської області, відповідача 2 Товариства з додатковою відповідальністю "Рокитнівська ПМК-180" смт. Рокитне Рівненської області

про зобов'язання відповідача 2) передати та відповідача 1) прийняти в комунальну власність гуртожиток

Представники:

від позивача: Маланчук І.В.

від відповідача 1): не з'явився

від відповідача 2): не з'явився

від органу ДВС: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Рівненської області від 11 листопада 2014 року у справі №918/1036/14 позов задоволено: зобов'язано Товариство з додатковою відповідальністю "Рокитнівська ПМК-180" передати у комунальну власність територіальної громади с.Масевичі за актом прийому-передачі гуртожиток, що знаходиться за адресою: вул. Меліораторів, буд. 4, смт. Рокитне, Рокитнівський район, Рівненська область. Зобов'язано Масевицьку сільську раду прийняти у комунальну власність територіальної громади с.Масевичі за актом прийому-передачі гуртожиток, що знаходиться за адресою: вул. Меліораторів, буд. 4, смт. Рокитне, Рокитнівський район, Рівненська область. Стягнуто з Масевицької сільської ради на користь Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області 860 грн. 25 коп. витрат по сплаті судового збору. Стягнуто з Товариства з додатковою відповідальністю "Рокитнівська ПМК-180" на користь Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області 860 грн. 25 коп. витрат по сплаті судового збору. Стягнуто з Масевицької сільської ради до Державного бюджету України 357 грн. 75 коп. судового збору. Стягнуто з Товариства з додатковою відповідальністю "Рокитнівська ПМК-180" до Державного бюджету України 357 грн. 75 коп. судового збору.

На виконання рішення видано накази №918/1036/14 від 25 листопада 2014 року. Зокрема, наказ про зобов'язання Масевицьку сільську раду прийняти у комунальну власність територіальної громади с.Масевичі за актом прийому-передачі гуртожиток, що знаходиться за адресою: вул. Меліораторів, буд. 4, смт. Рокитне, Рокитнівський район, Рівненська область.

Відділ державної виконавчої служби Рокитнівського районного управління юстиції Рівненської області звернувся до господарського суду із заявою №425 від 23.01.2015 р., у якому просить роз'яснити:

- чи мають бути дотримані державним виконавцем при передачі даного гуртожитку вимоги до акту приймання-передачі передбачені Положенням про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій. Та відповідно - чи має бути передана разом з даним гуртожитком технічна документація та правовстановлюючі документи.

- від кого Масевицька сільська рада має прийняти гуртожиток, що знаходиться за адресою: вул.Меліораторів, буд.4, смт.Рокитне, Рокитнівського району, Рівненської області.

Представник відділу ДВС Рокитнівського районного управління юстиції у судове засідання не з'явився.

Представники відповідачів у судове засідання не з'явилися.

Про дату, час та місце розгляду даного подання повідомлені належним чином, що підтверджується наявними у справі поштовими повідомленнями про вручення рекомендованої кореспонденції адресату.

Представник Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області надав пояснення, згідно яких вважає, що відсутність будь яких документів, не може бути підставою для невиконання рішення суду.

На заяву органу ДВС про роз'яснення рішення від 11.11.2014 р. суд зазначає наступне.

Передача об'єктів права державної власності у комунальну власність регулюється Законом України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", Положенням про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженим постановою КМУ від 06.11.1995р. № 891 (далі Положення).

У останньому зазначено, що передає державний житловий фонд у комунальну власність підприємство, установа, організація які здійснюють господарське відання або оперативне управління вказаним житловим фондом.

Згідно пункту 8 Положення Передача відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться разом з відповідною технічною документацією на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документами, що встановлюють право на нього. У разі відсутності необхідної технічної документації вона відновлюється за рахунок підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд у комунальну власність.

Відповідно до ст.6 ЗУ "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" передача об'єктів здійснюється комісією з питань передачі об'єктів, до складу якої входять представники виконавчих органів відповідних рад, місцевих органів виконавчої влади, органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій, фінансових органів, підприємств, трудових колективів підприємств, майно яких підлягає передачі. У разі передачі об'єктів, закріплених за самоврядною організацією, або об'єктів, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, орендованого майна, акцій (часток, паїв), що належать державі або суб'єктам права комунальної власності у майні господарських товариств, до складу комісії з питань передачі об'єктів включаються представники відповідно самоврядної організації або державного органу приватизації. Утворює комісію з питань передачі об'єктів та призначає її голову: виконавчий орган відповідної сільської, селищної, міської, районної у місті ради, якщо інше не передбачено законом, - у разі передачі об'єктів у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах; відповідна районна, обласна рада або уповноважений нею орган - у разі передачі об'єктів у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст; орган, уповноважений управляти державним майном, - у разі передачі об'єктів у державну власність. Порядок утворення і роботи комісії з питань передачі об'єктів визначається: Кабінетом Міністрів України - у разі передачі об'єктів у державну власність; відповідними органами місцевого самоврядування - у разі передачі об'єктів у комунальну власність.

У пункті 9 Положення вказано, що акт приймання-передачі відомчого житлового фонду в комунальну власність складається в чотирьох примірниках, підписується членами комісії з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність та затверджується держадміністрацією або виконкомом, який утворив цю комісію.

Крім того, Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, містить додаток - типову форму акту приймання-передачі відомчого житлового фонду в комунальну власність.

Частиною 2 статті 2 Закону визначено, що не можуть бути об'єктами передачі з державної у комунальну власність: об'єкти, право власності на які не зареєстровано в установленому законом порядку (крім об'єктів житлового фонду та гуртожитків , нерухомого військового майна, яке вивільняється у процесі реформування Збройних Сил України).

Відтак, вказаною нормою прямо передбачено можливість передачі державного житлового фонду без правовстановлюючих документів на нього.

За умовами статті 89 ГПК України суддя за заявою сторони чи державного виконавця роз'яснює рішення, ухвалу, не змінюючи при цьому їх змісту, а також за заявою сторони або за своєю ініціативою виправляє допущені в рішенні, ухвалі описки чи арифметичні помилки, не зачіпаючи суті рішення. Про роз'яснення рішення, ухвали, а також про виправлення описок чи арифметичних помилок виноситься ухвала. Подання заяви про роз'яснення рішення суду допускається, якщо воно ще не виконане або не закінчився строк, протягом якого рішення може бути пред'явлене до примусового виконання. Заява про роз'яснення рішення суду розглядається протягом десяти днів. Неявка осіб, які брали участь у справі, і (або) державного виконавця не перешкоджає розгляду питання про роз'яснення рішення суду. Ухвала, в якій роз'яснюється рішення суду, надсилається особам, які брали участь у справі, а також державному виконавцю, якщо рішення суду роз'яснено за його заявою.

У пункті 9 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012р. №9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" роз'яснено, що відповідно до вимог статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" у разі якщо викладена у виконавчому документі резолютивна частина рішення або зміст наказу є незрозумілими, державний виконавець або сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про роз'яснення такого рішення чи змісту документа. Господарський суд першої інстанції, який видав виконавчий документ, зобов'язаний розглянути заяву державного виконавця у десятиденний строк з дня її надходження і за необхідності дати відповідне роз'яснення рішення чи змісту виконавчого документа, не змінюючи їх редакції. Роз'яснення рішення, ухвали здійснюється господарським судом за правилами статті 89 ГПК. В ухвалі про роз'яснення судових рішень господарський суд не може визначати порядок та умови здійснення виконавчого провадження.

Таким чином, процедура та порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду із наведенням переліку необхідних для цього документів відображені у Законі України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" та Положенні про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженим постановою КМУ від 06.11.1995р. № 891.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.11 ЗУ "Про виконавче провадження" державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Державний виконавець, зокрема, здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення (далі - виконавчий документ), у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом.

Отже, із наведених вище правових норм вбачається, що державним виконавцем при передачі даного гуртожитку мають бути дотримані вимоги до акту приймання-передачі, які передбачені Положенням про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій. Також має бути передана разом з даним гуртожитком технічна документація. У разі ж відсутності необхідної технічної документації вона відновлюється за рахунок підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд у комунальну власність, у даному випадку за рахунок ТзДВ "Рокитнівська ПМК-180". Щодо правовстановлюючих документів, то останні передаються лише у разі їх наявності, оскільки ч.2 ст.2 ЗУ "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" передбачено можливість передачі державного житлового фонду без правовстановлюючих документів на нього.

Згаданий гуртожиток, що знаходиться по вул.Меліораторів, 4 у смт.Рокитне Рівненської області, Масевицька сільська рада повинна прийняти у комунальну власність від підприємства, установи чи організації які здійснюють господарське відання або оперативне управління вказаним житловим фондом (згідно вимог Положення). Тобто у даному випадку від ТзДВ "Рокитнівська ПМК-180", на балансі у якого перебуває даний гуртожиток.

Відтак, заява №425 від 23.01.2015 р. відділу ДВС Рокитнівського районного управління юстиції про роз'яснення рішення суду підлягає задоволенню.

Окрім того, на викладене у поданій заяві зауваження органу ДВС про те, що в наказі від 25.11.2014 р. №918/1036/14 відсутня інформація щодо технічної документації та правовстановлюючих документів на гуртожиток, що суперечить вимогам Положення, суд звертає увагу, що зміст наказу відповідає вимогам чинного законодавства, оскільки за частиною 1 статті 117 ГПК України наказ має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим Законом України "Про виконавче провадження". Згідно ст. 18 останнього у виконавчому документі зазначаються: 1) назва і дата видачі документа, найменування органу, прізвище та ініціали посадової особи, що його видали; 2) дата прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ; 3) повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, власне ім'я та по батькові) (для фізичних осіб) стягувача і боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код суб'єкта господарської діяльності стягувача та боржника (для юридичних осіб), індивідуальний ідентифікаційний номер стягувача та боржника (для фізичних осіб - платників податків) або номер і серія паспорта стягувача та боржника для фізичних осіб - громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України, а також інші дані, якщо вони відомі суду чи іншому органу, що видав виконавчий документ, які ідентифікують стягувача та боржника чи можуть сприяти примусовому виконанню, зокрема, дата народження боржника та його місце роботи (для фізичних осіб), місцезнаходження майна боржника, рахунки стягувача та боржника тощо; 4) резолютивна частина рішення; 5) дата набрання законної (юридичної) сили рішенням; 6) строк пред'явлення виконавчого документа до виконання.

Із наказу №918/1036/14 від 25.11.2014 р. вбачається, що у ньому відображені усі відомості, зазначені у ст.18 Закону.

Положення ж про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затверджене постановою КМУ від 06.11.1995р. № 891, не встановлює вимог до виконавчого документу, а визначає процедуру та порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду.

Керуючись ст.ст. 86, 89 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

Заяву №425 від 23.01.2015 р. відділу ДВС Рокитнівського районного управління юстиції про роз'яснення рішення господарського суду Рівненської області від 11.11.2014 р. по справі №918/1036/14 задоволити.

Роз'яснити відділу ДВС Рокитнівського районного управління юстиції, що державним виконавцем при передачі гуртожитку, який знаходиться по вул.Меліораторів, 4 у смт.Рокитне Рівненської області, мають бути дотримані вимоги до акту приймання-передачі, які передбачені Положенням про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженим постановою КМУ від 06.11.1995р. № 891. Також має бути передана разом з даним гуртожитком технічна документація. Правовстановлюючі документи передаються у разі їх наявності.

Гуртожиток, що знаходиться по вул.Меліораторів, 4 у смт.Рокитне Рівненської області, Масевицька сільська рада повинна прийняти у комунальну власність від Товариства з додатковою відповідальністю "Рокитнівська ПМК-180" (34200, Рівненська область, смт.Рокитне, вул.Меліораторів, 6, код ЄДРПОУ 01037399)

Ухвалу відправити сторонам у справі та органу ДВС.

Суддя Бережнюк В.В.

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення12.02.2015
Оприлюднено14.02.2015
Номер документу42685868
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —918/1036/14

Постанова від 14.12.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Ухвала від 05.12.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Ухвала від 17.10.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Постанова від 04.08.2016

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 04.08.2016

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 21.07.2016

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 07.07.2016

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 14.06.2016

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Ухвала від 01.06.2016

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Ухвала від 11.09.2014

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Корсун В.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні