Постанова
від 04.02.2015 по справі 808/8605/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2015 року 16 год. 40 хв. Справа № 808/8605/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., за участю: секретаря судового засідання Філоненко Ю.М.; представника позивача - не прибув; представника відповідача - не прибув; розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Лєнвест» про стягнення суми штрафу.

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі іменується - позивач) до Закритого акціонерного товариства «Лєнвест» (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача суму штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 1700 грн. 00 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у відношенні ЗАТ «Лєнвест» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів, у якому зафіксовано порушення відповідачем частини 4 статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23.02.2006 № 3480-IV (далі іменується - Закон України №3480-IV), пункту 1 Глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженому Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за №97/13364 (далі іменується - Положення №1591). Вказує, що за результатами розгляду справи у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 23.01.2014 № 20-ДН-1-Е у розмірі 1700 грн. 00 коп. Позивач зазначає, що заборгованість відповідачем у добровільному порядку не погашена, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить позов задовольнити.

Ухвалою судді від 15.01.2015 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Позивач, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, у судове засідання, призначене на 04.02.2015, не прибув, проте подав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності його уповноваженого представника.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, до суду не прибув, не повідомив про причини неприбуття, та не подав до суду жодних заяв, клопотань чи письмових заперечень проти адміністративного позову (частина 11 статті 35 КАС України).

Керуючись приписами статті 128 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представників сторін, на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення спору по суті.

Відповідно до вимог частини 6 статті 12 та статті 41 КАС України, у зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Відповідно до статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Закрите акціонерне товариство «Лєнвест», пройшло процедуру державної реєстрації, а відтак набуло правового статусу суб'єкта господарювання в розумінні статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755-IV.

За результатами розгляду матеріалів справи встановлено порушення відповідачем вимог частини 4 статті 40 Закону України №3480-IV, а саме: не розкрито регулярну річну інформацію про результати фінансово-господарської діяльності емітента за 2012 рік, вказана інформація не розміщена у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, та винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 17.12.2013 №5851/03-01/03, у якій запропоновано керівнику ЗАТ «Лєнвест» з'явитись для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 09.01.2014. Зазначена постанова надіслана на адресу відповідача, що підтверджується списком рекомендованих листів від 19.12.2013, який міститься в матеріалах справи.

Актом №4-ДН-1-Е від 09.01.2014 про правопорушення на ринку цінних паперів зафіксовано нерозкриття відповідачем регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності емітента за 2012 рік, а саме: не розміщення вказаної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що є порушенням вимог частини 4 статті 40 Закону України №3480-IV, пункту 1 Глави 7 Розділу V Положення №1591.

Постановою від 09.01.2014 №0051/03-01/03 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Лєнвест» на 23.01.2014. Зазначена постанова разом із Актом №4-ДН-1-Е від 09.01.2014 надіслана на адресу відповідача, що підтверджується списком рекомендованих листів від 10.01.2014, який міститься в матеріалах справи.

Відповідно до Постанови №20-ДН-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 23.01.2014 за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700 грн. 00 коп. Зазначена постанова надіслана на адресу відповідача, що підтверджується списком рекомендованих листів від 24.01.2014, який міститься в матеріалах справи.

Несплата відповідачем штрафу у добровільному порядку стала підставою для звернення до суду із відповідним позовом.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96-ВР (далі іменується - Закон України №448/96-ВР), державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до статті 5 Закону України №448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

За приписами статті 6 Закону України №448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Частиною 1 статті 40 Закону України №3480-IV визначено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 2 статті 40 Закону України №3480-IV, звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

Згідно з частиною 4 статті 40 Закону України №3480-IV, річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) відповідно до частини 6 статті 40 Закону України №3480-IV встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно із пунктом 1 глави 7 розділу V Положення №1591, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Однак, Положення №1591 втратило чинність внаслідок того, що набрало чинності Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 року за №2180/24712, відповідно до вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ якого розкриття регулярної річної інформації здійснюється шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Проте, у зв'язку зі змінами в законодавстві, вказане вище діяння ЗАТ «Лєнвест» не втратило характеру правопорушення.

ЗАТ «Лєнвест» не розкрито регулярну річну інформацію про результати фінансово-господарської діяльності емітента за 2012 рік, вказана інформація не розміщена у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що зафіксовано у Акті №4-ДН-1-Е від 09.01.2014 про правопорушення на ринку цінних паперів.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із пунктом 14 статті 8 Закону України №448/96-ВР, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до статті 9 Закону України №448/96-ВР, уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Згідно з абзацом 1 пункту 6 частини 1 статті 11 Закону України №448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 5 статті 11 Закону України №448/96-ВР закріплено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідачем постанова №20-ДН-1-Е від 23.01.2014 в адміністративному чи судовому порядках оскаржена не була, доказів протилежного відповідач суду не надав. На момент розгляду справи, сума штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 1700 грн. 00 коп. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Питання щодо розподілу судових витрат судом не вирішується оскільки сплата судового збору була відстрочена до ухвалення судового рішення у справі, а позовні вимоги судом задоволені у повному обсязі.

Враховуючи наведене та керуючись статтями 2, 4, 7-12, 17, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задовольнити повністю.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Лєнвест» (код ЄДРПОУ 23790298, місцезнаходження: індекс 69014, Запорізька область, місто Запоріжжя, Шевченківський район, вулиця Димитрова, будинок №50-А) на користь Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку суму штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 (нуль) коп., яку зарахувати на р/р №31114106700009, банк: УДКСУ в Запорізькій області, код ЄДРПОУ 38025367, МФО 813015, одержувач: Державний бюджет у Шевченківському районі м.Запоріжжя, код бюджетної класифікації 21081100.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя К.М. Недашківська

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2015
Оприлюднено18.02.2015
Номер документу42706346
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/8605/14

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Постанова від 04.02.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Ухвала від 15.01.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні