Ухвала
від 10.02.2015 по справі 815/6734/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

10 лютого 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/6734/14

Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Аракелян М. М.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого - Ступакової І.Г.

суддів - Бітова А.І.

- Милосердного М.М.

(у зв'язку з неприбуттям у судове засідання сторін, справа

розглядається в порядку п.2 ч.1 ст.197 КАС України)

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2014 року по справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "НІКОН-ТОРГ" до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

Приватне підприємство "НІКОН-ТОРГ" звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправними дій ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області по збиранню податкової інформації, за результатом чого був складений лист ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38847/7/15-53-22-3-/17; визнання протиправними дій ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області по формуванню висновків у мотивувальній частині листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38847/7/15-53-22-3-/17, якими встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у контрагентів-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період жовтень 2014 року, в розумінні п.198.3, п.198.6 ст.198. ст.185, п.201.4, п. 201.6, п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України; визнання протиправними дій ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області по внесенню до діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформації, на підставі листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38847/7/15-53-22-3-/17.; зобов'язання ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38848/7/15-53-22-3-/17; скасування висновків у мотивувальній частині листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38847/7/15-53-22-3-/17, якими встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у контрагентів-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період жовтень 2014 року, в розумінні п.198.3, п.198.6 ст.198, ст.185, п.201.4, п. 201.6, п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2014 року адміністративний позов Приватного підприємства "НІКОН-ТОРГ" задоволений частково. Визнано протиправними дії ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області по внесенню до діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформації на підставі листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38847/7/15-53-22-3-/17. Зобов'язано ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38848/7/15-53-22-3-/17. В іншій частині позову відмовлено.

В апеляційній скарзі Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Вирішуючи справу суд першої інстанції встановив, що ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області згідно п. 74.2 ст. 74 Податкового Кодексу України зібрано податкову інформацію щодо неможливості проведення зустрічної звірки ТОВ «НІКОН-ТОРГ», код за ЄДРПОУ 39163934 за період жовтень 2014 року, про що складений лист від 17.11.2014 року за №38847/7/15-53-22-3-/17, адресований ДПІ у районах та містах.

Згідно вказаного вище листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області повідомляє, що від ОУ ДПІ у Приморському районі м. Одеси отримано довідку встановлення фактичного місцезнаходження платника податків ТОВ «НІКОН-ТОРГ», відповідно до якої, під час відпрацювання підприємства ТОВ «НІКОН-ТОРГ», було встановлено, що за юридичною адресою: м. Одеса, б-р Приморський, буд. 10, кв. 11 не встановлено. Також від ОУ ДПІ у Приморському районі м. Одеси отримано службову записку від 14.11.2014 року №1404-15-53-107 відповідно до якого в доповненняна запит № 506/15-53/15-2 від 14.11.2014 року, щодо встановлення місцезнаходження ТОВ «НІКОН-ТОРГ» (код ЄДРГІОУ 39163934) було повідомлено, що оперативним управлінням ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області в ході проведених заходів встановлено, що ТОВ "НІКОН-ТОРГ" не знаходиться за податковою адресою (місцезнаходження) про що складено довідку 1497/07-110 від 14.11.2014 року про не встановлення за податковою адресою платника податків.

Зустрічну звірку проведено не було у зв'язку з тим, що стан платника - 9 - (направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням).

Крім іншого, у зазначеному листі вказано, що згідно ЄРПН підприємством з початку жовтня 2014 року зареєстровано 82 податкові накладні на користь 19 підприємств на суму ПДВ 4819,8 млн. грн., 4 покупця перебувають на обліку в ДПІ у Приморському районі м. Одеси. Номенклатура товару різноманітна, а саме: лампа А60 10W, соя, заглушка, скоба, прут, освітлювальне обладнання, олія соняшника нерафінована, печінка яловича, світильники для освітлення, заготівка алюмінієва, труба гнучка двошарова електротехнічна тощо. Більшість товару с імпортним.

Основними покупцями ТОВ "НІКОН-ТОРГ" є: ТОВ "Дізфорс" код 38630980 ІНДУСТРІАЛЬНА ОДПІ М.ХАРКОВА, вид діяльності: неспеціалізована оптова торгівля, який має стан платника: 0 - платник податків за основним обліку. Номенклатура товару: олія соняшника нерафінована. Більшість товару є імпортним на загальну сум ПДВ 1022,6 тис грн.

TOB "ЕНОКС" код 38759205, вид діяльності: оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, який має стан платника: 0 - платник податків за основним обліку. Номенклатура товару соя, макуха соняшника на загальну сум ПДВ 297,8 тис грн.

ТОВ "Технічна компанія "ІНТЕХ" код 36987187, вид діяльності: неспеціалізована оптова торгівля, який має стан платника: 0 - платник податків за основним обліку. Номенклатура товару соя на загальну сум ПДВ 770,5 тис грн.

ТОВ "МАКСУС ЮКРЕЙН" код 39134112, вид діяльності: неспеціалізована оптова торгівля, який має стан платника: 0 - платник податків за основним обліку. Номенклатура товару Лампа MR 16 4W 3000К, світильник лінійний світлодіодний та інше на загальну сум ПДВ 1971,5 тис грн.

Згідно ЄРПН з початку жовтня 2014 року на користь підприємства ПП «Нікон- торг» було зареєстровано 16 податкових накладних на суму ПДВ 4306,5 тис. грн.. Номенклатура товару різноманітна: паливо дизельне, сироп глюкозний, фільтри для води, картріджи.

Основними постачальниками позивача є:

ТОВ "ВФС LTD" код 23737944, вид діяльності: оптова торгівля іншими товарами господарського призначення, який має стан платника: 0 - платник податків за основним обліку. Номенклатура п/н фільтр для води.Картридж Макстра на загальну сум ПДВ 720,5 тис грн.

ТОВ "ІНТЕРСТАРЧ УКРАЇНА" код 38307757, вид діяльності: виробництво крохмалів та крохмальних продуктів, який має стан платника: 0 - платник податків за основним обліку. Номенклатура п/н Сироп глюкозно-фруктозний ГФС-42 на загальну сум ПДВ 136,0 тис грн.

ТОВ "Укрнафтоопт" код 37180282, вид діяльності: оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами , який має стан платника: 3 -прийнято рішення про припинення (розпочато ліквідаційну процедуру).Номенклатура п/н Бензин А-95 SHATL на загальну сум ПДВ 3450,0 тис грн.

Виходячи з вище наведеного податковий орган робить висновок, що в жовтні 2014 року відбувся обрив ланцюга імпортного товару.

З урахуванням викладеної інформації, за результатом листа відповідача від 17.11.2014 року, адресованого всім податковим органам України, містяться висновки, що згідно баз даних АС «Податковий блок», «Перегляд результатів співставлення» ТОВ «НІКОН-ТОРГ» було встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у контрагентів-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період жовтень 2014 року, в розумінні п.198.3. п.198.6 ст.198. ст.185. п.201.4, п. 201.6, п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України.

На підставі зазначеного листа, до автоматизованих систем відповідачем були внесені коригування та зміни податкової звітності ТОВ «НІКОН-ТОРГ» в автоматизованих системах ДПІ.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про часткове задоволення адміністративного позову виходячи з наступного.

Статтею 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

Згідно пункту 1.3 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, затверджених наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 № 165, під час реалізації Методичних рекомендацій використовуються програмні продукти, зокрема, як підсистеми інформаційної системи «Податковий блок» - «Реєстрація ПП», «Обробка податкової звітності та платежів», «Податковий аудит», «Аналітична система», «Облік платежів».

Інформація податкової звітності з ПДВ, надіслана до центральної бази даних податкової звітності, підлягає співставленню засобами системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України. Платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, і прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. За відсутності зауважень до оформлення податкової звітності вона реєструється і вважається прийнятою.

В подальшому податкова служба здійснює зіставлення даних податкової звітності з ПДВ з інформацією, отриманою від митних органів та з інших джерел. При цьому враховуються результати автоматизованого зіставлення даних додатка 5 до декларації, реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, єдиного реєстру податкових накладних, та інше. Якщо виявляються розбіжності між податковими зобов'язаннями та/або податковим кредитом платника та його контрагентів податкова служба повинна повідомити про це платника, а останній має право протягом 10 днів після отримання письмового повідомлення уточнити податкові зобов'язання (збільшити суму податку до сплати та/або зменшити суму бюджетного відшкодування чи від'ємного значення суми податку на додану вартість); також податкова служба повідомляє платнику про отримання податкових накладних, виписаних особами, не зареєстрованими як платники податку в порядку, для формування та уточнення податкової звітності з податку на додану вартість, та вчиняє інші дії відповідно до наказу Міндоходів від 11.02.2011 № 85 "Про запровадження електронного сервісу для платників податків - юридичних осіб" .

Процес зіставлення даних податкової звітності з ПДВ у розрізі контрагентів є формальним рівнем податкового контролю, на стадії якого податковий орган фактично порівнює задекларовані контрагентами кореспондуючі суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з метою оперативного виявлення платників, що підлягають документальній перевірці. Податковий орган зобов'язаний відобразити показники декларацій у відповідних базах податкової звітності, а показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків, які відображаються в Базі співставлення, на підставі показників поданих таким платником податків податкових декларацій з ПДВ. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків на паперових (електронних) носіях, несуть відповідальність підрозділи, що приймають податкову звітність (наказ ДПС України від 14.06.12 № 516 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України"). Зазначений етап контрольно-перевірочної роботи не передбачає здійснення податковим органом оцінки дотримання платником вимог податкового законодавства та аналізу змісту та характеру правовідносин, що стали підставою для формування даних податкового обліку платника. Адже питання правильності відображення платником в обліку проведених господарських операцій досліджуються податковим органом при проведенні податкової перевірки платника з дослідженням фінансово-господарських документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податку.

В свою чергу, колегія суддів зазначає, що самостійна зміна податковою інспекцією в базі "Детальна інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" показників податкового кредиту та/або податкових зобов'язань позивача без зміни цих показників самим позивачем шляхом подання уточнюючих декларацій (розрахунків), порушує його права та інтереси, оскільки позивач, як платник податків, має право розраховувати на те, що задекларовані ним в податкових деклараціях показники податкового кредиту та податкових зобов'язань відповідають показникам з централізованої бази даних податкової звітності.

Відповідно до пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до абзаців 1 та 2 пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

Натомість, як вбачається з матеріалів справи, змін у податкових зобов'язаннях позивача за результатами складення листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38847/7/15-53-22-3-/17 не відбулося, з урахуванням чого, дії відповідача щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту позивача в інформаційній електронній базі даних "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів є такими, які суперечать вище наведеним положенням податкового законодавства.

За вказаних обставин, колегія суддів не приймає до уваги доводи апеляційної скарги, оскільки вони не містять спростувань вище наведених фактів порушення податковим органом порядку коригування податкових зобов'язань і податкового кредиту позивача в інформаційній електронній базі даних, у зв'язку з чим, є повністю обґрунтованим висновок суду першої інстанції про часткове задоволення адміністративного позову.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 197; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206; ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2014 року залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий: І.Г. Ступакова

Судді: А.І. Бітов

М.М. Милосердний

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2015
Оприлюднено18.02.2015
Номер документу42706538
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6734/14

Ухвала від 19.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 19.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 10.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Постанова від 26.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 03.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні