Постанова
від 11.02.2015 по справі 816/254/15-а
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

11 лютого 2015 року м. ПолтаваСправа №816/254/15-а

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кукоби О.О.,

за участю секретаря судового засідання - Кльопової І.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Газтрейд Крим" про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування,

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві (надалі - позивач, Управління) звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Газтрейд Крим" (надалі - відповідач, ТОВ "Газтрейд Крим" про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за грудень 2010 року в розмірі 1056 грн.

Позивач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, надав до суду клопотання про розгляд справи без участі його представника, що судом задоволено.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце його проведення повідомлений належним чином; причин неявки суду не повідомив, заяв чи клопотань до суду не надав.

Враховуючи достатність наданих сторонами доказів, суд, керуючись положеннями частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе розглядати справу без участі відповідача.

Зважаючи на неявку в судове засідання жодної з осіб, які беруть участь у справі, відповідно до приписів частини першої статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні факти та відповідні до них правовідносини.

ТОВ "Газтрейд Крим" у встановленому законом порядку зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 35983637 /а.с.9-11/.

Відповідач у спірний період являвся суб'єктом солідарної системи пенсійного забезпечення та, як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, перебував на обліку в Управлінні /а.с.6/.

Відповідачем до Управління подано розрахунок суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за грудень 2010 року, в якому самостійно визначено належну до сплати суму страхових внесків в розмірі 5984 грн /а.с. 7а-8/.

Відповідачем частково сплачено заборгованість зі сплати страхових внесків в розмірі 4928 грн.

У картці особового рахунку відповідача відображено обов'язок останнього зі сплати страхових внесків за грудень 2010 року в розмірі 1056 грн /а.с. 36-37/.

Оскільки ТОВ "Газтрейд Крим" страхові внески за грудень 2010 року в добровільному порядку у повному обсязі не сплачено, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення недоїмки.

Надаючи правову оцінку обґрунтованості позовних вимог та відповідним доводам позивача, суд зазначає наступне

Відповідно до вимог статей 14, 15 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09 липня 2003 року №1058-IV (в редакції, чинній на момент виникнення та реалізації спірних відносин) ТОВ "Газтрейд Крим" являлось платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

За приписами статті 18 вказаного Закону страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство. Законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.

Згідно з частиною шостою статті 19 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески нараховуються на суми, зазначені в частинах першій та другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Розмір страхових внесків визначено Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26 червня 1997 року №400, а саме: 33,2% - від фонду оплати праці та 2 %, що утримуються із заробітної плати працюючих.

У відповідності до частини шостої статті 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Частиною першою статті 106 вказаного Закону визначено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків, страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку та розмірах, визначених цією статтею.

Абзацами 4-6 пункту 7 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачено, що cуми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Матеріалами справи підтверджено, що Управлінням сформовано та надіслано відповідачу вимогу про сплату боргу від 06 червня 2014 року №Ю20 /а.с.7/. Поштове відправлення повернулося до Управління із зазначенням причини невручення "за закінченням терміну зберігання" /а.с.38 зворотній бік/.

Докази оскарження вказаної вимоги у встановленому законом порядку в матеріалах справи відсутні.

Як визначено частиною п'ятнадцятою статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Згідно з частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

ТОВ "Газтрейд Крим" доказів, що свідчили б про погашення вказаної суми недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на день розгляду справи або ж спростовували доводи позивача, суду не надано.

Разом з тим, наявність у відповідача заборгованості зі сплати страхових внесків в розмірі 1056 грн підтверджено матеріалами справи в їх сукупності.

З огляду на викладене, вимоги позивача є правомірними і обґрунтованими. А відтак, позов необхідно задовольнити у повному обсязі.

За відсутністю документального підтвердження понесених сторонами судових витрат, питання щодо їх розподілу суд не вирішує.

Керуючись статтями 7-11, 41, 69-71, 86, 94, 122, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Газтрейд Крим" про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Газтрейд Крим" (код ЄДРПОУ 35983637; пров. Хоткевича, 7, кв. 37, м. Полтава, 36040) на користь управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві (код ЄДРПОУ 22529735; вул. Калініна, 30, м. Полтава, Полтавська область, 36040) недоїмку зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за грудень 2010 року в розмірі 1056 (одна тисяча п'ятдесят шість) гривень.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання її копії з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови складено 16 лютого 2015 року.

Суддя О.О. Кукоба

Дата ухвалення рішення11.02.2015
Оприлюднено20.02.2015
Номер документу42710443
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/254/15-а

Ухвала від 28.01.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Постанова від 11.02.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 28.01.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні