cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 лютого 2015 р.Справа № 820/17499/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Кононенко З.О.
Суддів: Бондара В.О. , Калитки О. М.
за участю секретаря судового засідання Запара Е.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 01.12.2014р. по справі № 820/17499/14
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт плюс"
до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області
про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт плюс", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області , в якому (з урахуванням уточненої позовної заяви) просив суд: визнати протиправними дії Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, які полягають у проведенні зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Харківенергоремонт плюс" (код ЄДРПОУ 31635956) щодо підтвердження господарських відносин із ТОВ "Грант Тайм" (код ЄДРПОУ 38123047) за період березень - вересень 2013року, листопад 2013 року, за результатами якого складено Акт № 974/20-38-22-01-04/31635956 від 26.06.2014 р. про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Харківенергоремонт плюс" (код ЄДРПОУ 31635956); зобов'язати Основ'янську об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області виключити інформацію внесену на підставі акта № 974/20-38-22-01-04/31635956 від 26.06.2014 р. про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Харківенергоремонт плюс" (код ЄДРПОУ 31635956) з інформаційних баз податкових органів з відповідним коригуванням показників.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 01.12.2014 року адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправними дії Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, які полягають у проведенні зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Харківенергоремонт плюс" (код ЄДРПОУ 31635956) щодо підтвердження господарських відносин із ТОВ "Грант Тайм" (код ЄДРПОУ 38123047) за період березень - вересень 2013року, листопад 2013 року, за результатами якого складено Акт № 974/20-38-22-01-04/31635956 від 26.06.2014 р. про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Харківенергоремонт плюс" (код ЄДРПОУ 31635956).
Зобов'язано Основ'янську об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області виключити інформацію внесену на підставі акта № 974/20-38-22-01-04/31635956 від 26.06.2014 р. про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Харківенергоремонт плюс" (код ЄДРПОУ 31635956) з інформаційних баз податкових органів з відповідним коригуванням показників.
Податковий орган, не погодившись із постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою у задоволені позову відмовити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга відповідача не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт плюс" пройшло передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, набуло правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, ЄДРПОУ 31635956.
26.06.2014 року Основ'янською ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області, згідно п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт плюс", скорочено ТОВ "Харківенергоремонт плюс" код ЄДРПОУ 31635956 щодо підтвердження господарських відносин із ТОВ "Грант Тайм" код ЄДРПОУ38123047 за період березень - вересень 2013 року, листопад 2013 року.
За результатами зазначених заходів складено акт № 974/20-38-22-01-04/31635956 від 26.06.2014 р. "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Харківенергоремонт плюс", код ЄДРПОУ 31635956 щодо підтвердження господарських відносин із ТОВ "Грант Тайм" код ЄДРПОУ 38123047 за період березень - вересень 2013 року, листопад 2013 року".
У висновках вказаного акту зазначено, що неможливо підтвердити реальність здійснення господарських операцій між ТОВ "Харківенергоремонт плюс" код ЄДРПОУ 31635956 та наступними підприємствами - постачальниками: з ТОВ "Грант Тайм" код ЄДРПОУ 38123047 на загальну суму сформованого податкового кредиту 247 212 грн., а саме: у березні 2013 року на суму 99 375 грн., у квітні 2013 року на суму 38 307 грн., у травні 2013 року на суму 36 584 грн., у червні 2013 року на суму 27 581 грн., у липні 2013 року на суму 10 534 грн., у серпні 2013 року на суму 13 117 грн., у вересні 2013 року на суму 20 588 грн., у листопаді 2013 року на суму 1 126 грн.; з наступними підприємствами - покупцями: з ТОВ НВФ "СТОМ" код ЄДРПОУ 21225223 на загальну суму сформованого податкового зобов'язання 79 370 грн., а саме: у березні 2013 року на суму 35 990 грн., у квітні 2013 року на суму 11 557 грн., у травні 2013 року на суму 31 823 грн.; з ПРАТ "ХКП "КОТЛОЕНЕРГОПРОЕКТ" код ЄДРПОУ 31631883 на загальну суму сформованого податкового зобов'язання 128 471 грн., а саме: у березні 2013 року на суму 31 090 грн., у квітні 2013 року на суму 26 457 грн., у червні 2013 року на суму 31 ('90 грн, у липні 2013 року на суму 10 467 грн., у серпні 2013 року на суму 3 733 грн., у вересні 2013 року на суму 23 967 грн., у листопаді 2013 року на суму 1667 грн.; з ПАТ "ХКМЗ" код ЄДРПОУ 24330995 на загальну суму сформованого податкового зобов'язання 58 063 грн., а саме: у березні 2013 року на суму 27 551 грн., у травні 2013 року на суму 5 516 грн., у липні 2013 року на суму 11 193 грн., у серпні 2013 року па суму 13 803 грн.; з ТОВ "ВОСТОКЄНЕРГОРЕМОНТ" код ЄДРПОУ 31438136 на загальну суму сформованого податкового зобов'язання 59 000 грн., а саме: у березні 2013 року на суму 14 720 грн., у квітні 2013 року на суму 29 400 грн., у травні 2013 року на суму 14 880 грн.; з ХАРКІВСЬКЕ ДЕРЖАВНЕ АВІАЦІЙНЕ ОРДЕНІВ ЖОВТНЕВОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА ТРУДОВОГО ЧЕРВОНОГО ПРАПОРУ ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО код ЄДРПОУ 14308894 на загальну суму сформованого податкового зобов'язання 3 454 грн., а саме: у березні 2013 року на суму 3 454 грн.; з ТОВ НВП "СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ" код ЄДРПОУ 32566758 на загальну суму сформованого податкового зобов'язання 39 276 грн., а саме: у березні 2013 року на суму 13 грн., у квітні 2013 року на суму 432 грн., у травні 2013 року на суму 20 365 грн., у червні 2013 року на суму 18 466 грн.; з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНК ЛТО "ФЕСЕНКО" код ЄДРПОУ 35407976 на загальну суму сформованого податкового зобов'язання 4 167 грн., а саме: у квітні 2013 року на суму 4167 грн.; з ТОВ "НОВИЙ РЯД ХАРКІВ" код ЄДРПОУ 35407976 на загальну суму сформованого податкового зобов'язання 683 грн., а саме: у вересні 2013 року на суму 683 грн.
Вказаний акт був внесений відповідачем до інформаційних баз податкових органів.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що податковим органом не доведено правомірності вчинення оскаржуваних дій.
Колегія суддів погоджується з вищезазначеним висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок передбачений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232.
Відповідно до пунктів 1, 2, 3, 4 цього Порядку, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. Проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту. Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
У випадку проведення зустрічної звірки органом державної податкової служби (ініціатором), відповідно до положень п. 3.3 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236, обов'язок здійснення відповідних заходів (направлення запитів, повторних запитів, здійснення моніторингу відповідей, що надходять, тощо) з метою забезпечення своєчасного та у повному обсязі проведення зустрічних звірок, у тому числі і по ланцюгу проходження ТМЦ (робіт, цінних паперів, нематеріальних активів тощо) покладається на орган ДПС - ініціатора. При цьому обов'язок направлення запиту на адресу суб'єкта господарювання та забезпечення проведення зустрічної звірки покладається на орган ДПС - виконавця, в якому такий суб'єкт господарювання перебуває на обліку (крім випадків, визначених у абзаці шостому п. 3.1 Методичних рекомендацій).
Згідно з п. п. 6, 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232 у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Аналізуючи наведені норми, можна зробити висновок про відсутність у податкового органу повноважень по здійсненню в рамках проведення зустрічних звірок контролю за додержанням податкового законодавства. Зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, в той час як функція податкового органу щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства реалізується шляхом проведення перевірок платників податків в порядку, визначеному Податковим кодексом України.
Таким чином, суд першої інстанцій дійшли вірного висновку, що дії контролюючого органу щодо проведення зустрічної звірки, в результаті якої було складено акт № 974/20-38-22-01-04/31635956 від 26.06.2014 р. "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Харківенергоремонт плюс", код ЄДРПОУ 31635956 щодо підтвердження господарських відносин із ТОВ "Грант Тайм" код ЄДРПОУ 38123047 за період березень - вересень 2013 року, листопад 2013 року є протиправними..
Зазначений етап контрольно-перевірочної роботи не передбачає здійснення податковим органом оцінки дотримання платником вимог податкового законодавства та аналізу змісту та характеру правовідносин, що стали підставою для формування даних податкового обліку платника. Адже питання правильності відображення платником в обліку проведених господарських операцій досліджуються податковим органом при проведенні податкової перевірки платника з дослідженням фінансово-господарських документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податку.
Висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до вказаної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.
У податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді включення в електронну базу даних показників на підставі акту перевірки) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку статті 54 Податкового кодексу України та його узгодження.
Отже, будь-які зміни до інформаційних баз мають визнаватися протиправними, якщо відповідні дані не співпадають з узгодженими сумами (або іншими показниками) податкового обліку.
Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 01.12.2014р. по справі № 820/17499/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Кононенко З.О. Судді (підпис) (підпис) Бондар В.О. Калитка О.М. Повний текст ухвали виготовлений 16.02.2015 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2015 |
Оприлюднено | 18.02.2015 |
Номер документу | 42725521 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Кононенко З.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні