22/334-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
25.09.07р.
Справа № 22/334-07
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів", м. Нікополь
до -1: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
-2: Відкритого акціонерного товариства "Алчевськкокс", м. Алчевськ
про стягнення 1747 грн. 25 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники
Від позивача: Жарінова І.Ю.- дов.№16-4016 від 20.02.07
Від відповідача-1: Селяков І.В. № 785 від 20.07.07
Від відповідача-2: не з'явився
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути 1747 грн.25 коп. шкоди від недостачі коксового дріб'язку за залізничними накладними № 49387834, 49388196 ,49387920.
Відповідач-1 позов не визнав, пославшись на неправильне навантаження вантажу відправником.
Відповідач-2 позов не визнав, посилаючись на відсутність вини.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно вказаних накладних на адресу позивача від другого відповідача у вагонах № 65284010, 60860756, 65033672 прибув коксовий горішок за вагою і навантаженням останнього, в накладних відправником вказана його маса 65050 кг, 60250кг,54000кг.
За положеннями статті 129 Статуту залізниць України (далі - Статут) обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
У доповнення до акту № 6234 станції Запоріжжя Ліве від 20.03.07. щодо поглиблення, на станції Нікополь 21.03.07. складений комерційний акт БН 751112/53, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 49387834, вантажу у вагоні 65284010 виявилося на 1450 кг менше. Навантаження вище бортів 30см, шапкою, не маркований, над 1ми люками посередині вагону поглиблення розміром 80х80х40см. Вагон бездверний, люки зачинені, течі вантажу не було. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
У доповнення до акту № 6761 станції Запоріжжя Ліве від 30.03.07. щодо поглиблення, на станції Нікополь 31.03.07. складено комерційний акт БН 751125/66, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 49388196, вантажу у вагоні 60860756 виявилося на 2450 кг менше. Навантаження шапкою, вище бортів 20см, не маркований, над 5,6 ми люками є поглиблення розміром 150х120х70см, вагон бездверний, люки зачинені, течі вантажу не було. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
У доповнення до акту № 6284 станції Запоріжжя Ліве від 21.03.07. щодо поглиблення, на станції Нікополь 23.03.07. складено комерційний акт БН 751113/54, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 49387920, вантажу у вагоні 65033672 виявилося на 2200 кг менше. Навантаження шапкою, вище рівня бортів 20см, не маркований, над 4,5ми люками є поглиблення розміром 300х140х50см. Вагон бездверний, люки зачинені, течі вантажу не було. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
За обставин, зазначених в комерційних актах, оскільки вантаж прибув з ознаками втрати (поглиблення), відповідальність за недостачу цієї кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника у відповідності зі статтею 110 Статуту залізниць України.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яка її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Після перевірки розрахунку стягненню підлягають 1601грн. 46 коп. за мінусом тарифу, оскільки Статутом повернення тарифу не передбачено, пропорційно судові витрати.
Вина другого відповідача з матеріалів справи не вбачається.
Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтею 314 Господарського кодексу України, статтями 105, 110, 129 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця” м. Дніпропетровськ на користь Відкритого акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів" м.Нікополь 1601 грн. 46 коп. основної суми, 93 грн. 46 коп. державного мита, 108 грн. 15 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
В решті вимог і в позові до другого відповідача відмовити.
Суддя Л.Д.Пуппо
Рішення підписано 29.07.09.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2007 |
Оприлюднено | 11.08.2009 |
Номер документу | 4273575 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні