22/372-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
28.10.08р.
Справа № 22/372-08
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь", м. Запоріжжя
до Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
про стягнення 1448 грн. 82 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники
Від позивача: Лахматова К.Г. - дов. № 20-421 від 28.11.07.
Від відповідача: Шляєв І.В. - дов. № 63 від 01.01.08.
Селяков О.В. - дов. № 62 від 01.01.08.
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути з відповідача 1448грн. 82 коп. шкоди від недостачі упору за залізничною накладною № 41366322.
Відповідач доказів щодо спростування вимог не подав.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно вказаній накладній на адресу позивача від СП „Трейс” у вагоні № 53503850 прибули металеві піддони з упорами за вагою і навантаженням останнього, в накладній відправником вказана його маса 26130 кг , 10 піддонів з упорами.
За положеннями статті 129 Статуту залізниць України (далі - Статут) обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
У доповнення до акту № 7466 станції Запоріжжя –Ліве Придніпровської залізниці від 23.05.08 року щодо відсутності 1 упору в верхньому ярусі, на тій же станції 24.05.08 складений акт БН 755659/371, в якому зазначено, що фактично виявилося 10 піддонів 9 упоров, що менше документа на 1 упор. У технічному відношенні вагон справний, бездверний, люки зачинені. Навантаження на рівні бортів у 2 штабеля, в кожному штабелі по 5 металевих піддонів. Піддони №№6509, 6787, 6809, 6745, 6708, 6547, 6568, 6883, 6731 з упорами. Піддони з упорами з'єднані металевим тросом довжина 120см. Д= 3см, на піддони і упори нанесені номера фарбою. В першому штабелі в верхньому ярусі на піддоні № 6926 на тросі в місці троса є сліди пошкодження, упор відсутній.
Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
За обставин, зазначених в комерційному акті, оскільки вантаж прибув з ознаками втрати 1 упору, відповідальність за недостачу цієї кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника у відповідності зі статтею 110 Статуту залізниць України.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яка її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтею 314 Господарського кодексу України, статтями 105, 110, 129 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця” м. Дніпропетровськ на Відкритого акціонерного товариства "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь", м. Запоріжжя 1448 грн. 82 коп. основної суми, 102 грн. державного мита, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Суддя Л.Д.Пуппо
Рішення підписано 29.07.09.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2008 |
Оприлюднено | 11.08.2009 |
Номер документу | 4273632 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні