Рішення
від 27.07.2009 по справі 09/1533
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

09/1533

                                   ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

----------------------------------------------------------------------------------------------------------- РІШЕННЯ            

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

          "27" липня 2009 р.                                                                         Справа №  09/1533

                    Господарський суд Черкаської області в складі головуючого - судді Курченко Н.М.,

при секретарі –Лавріненко С.І.,  за участю прокурора Кондра Г.О., представників сторін: позивача –Дюміна Т.В.  начальник відділу за довіреністю, відповідача –Мельник П.І. директор (паспорт НС058721), третьої особи –Коваль І.І. за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом прокурора міста Умані в інтересах держави в особі  Управління культури і туризму Черкаської обласної державної адміністрації м. Черкаси до Уманського обласного музичного училища ім.П.Д.Демуцького м. Умань, третя особа,  яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Контрольно-ревізійне управління у Черкаській області в особі Контрольно-ревізійного відділу у місті Умані та Уманському районі, про  стягнення 91938,44 грн., -

ВСТАНОВИВ :

Прокурором подано позов про стягнення з відповідача на користь позивача 91938,44 грн. коштів у якості незаконних витрат, які виникли внаслідок покриття витрат спеціального фонду за рахунок бюджетних коштів загального фонду, на підставі акту ревізії Контрольно-ревізійного відділу у місті Умані та Уманському районі  від 04.03.2009р. №02-17/19.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами ревізії встановлено, що у період з 01.02.2007 року по 31.12.2008 року за рахунок бюджетних коштів загального фонду допущено покриття витрат спеціального фонду за КЕКВ 1172 за відповідними напрямками, пов'язаних з наданням платних послуг з теплопостачання стороннім особам, на загальну суму 109 151,58 грн., та за цей же період за рахунок бюджетних коштів загального фонду допущено покриття витрат водопостачання та водовідведення і електроенергію орендаря підприємця Бабій О.В. на загальну суму 4786,86 грн. Протягом травня-квітня 2009 року відповідачем відшкодовано 22000,00 грн. перевитрат,  несплачений залишок становить 91938,44 грн. і підлягає стягненню у судовому порядку.

Відповідач у письмовому відзиві на позовну заяву проти позовних вимог не заперечив та вказав, що платіжним дорученням від 10.06.2009 року №92 було перераховано 1065,96 грн., і на даний час заборгованість становить 90872,48 грн.

У судовому засіданні:

- прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги;

- представник відповідача позовні вимоги визнав у сумі 90872,48 грн., пояснив, що кошти, які були одержані від орендарів в якості покриття витрат на теплопостачання, водопостачання, водовідведення і електроенергію, були направлені на потреби училища, також просив розстрочити виконання рішення суду на три роки;

- представник третьої особи підтримав висновки ревізії та вказав, що училище не вправі було самостійно використовувати кошти, які надійшли від орендарів у відшкодування  витрат на теплопостачання, водопостачання, водовідведення і електроенергію, а повинен був повернути їх до бюджету.

Згідно ст. 77 ГПК України у судовому засіданні оголошувалась перерва з 21 по 27 липня 2009 року для надання представнику позивача часу на перевірку рахунку, на який підлягають зарахуванню грошові кошти, та перевірку розміру несплаченої відповідачем суми. Після перерви прокурор, представники відповідача та третьої особи у судове засідання не з'явились, що не перешкоджає завершенню розгляду справи по суті.

Згідно ст. 85 ГПК України за згодою представника позивача у судовому засіданні оголошені вступна та резолютивна частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, представників сторін і третьої особи, судом встановлено наступне.

Відповідно до Статуту Уманське обласне музичне училище ім.П.Д.Демуцького (далі - Училище) є вищим навчальним закладом першого рівня акредитації, який проводить освітню діяльність, пов'язану зі здобуттям вищої освіти освітнього кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста за спеціальністю 5.020205 «Музичне мистецтво»і має відповідний рівень кадрового та матеріально-технічного забезпечення (п.1.1 Статуту).

Пунктом 1.6 Статуту встановлено, що Училище є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав, має обов'язки, може бути позивачем і відповідачем у суді, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в розпорядників за коштами загального та спеціального місцевого бюджету відділу Управління державного казначейства в Черкаській області, печатку із зображення Державного Герба України та зі своїм найменуванням, штампи, може запроваджувати власну символіку та атрибутику.

Згідно до п.3.2 Статуту Училище має право здавати в оренду або для тимчасового користування вільні приміщення або площі згідно з законодавством України.

У пункті 6.4 Статуту визначено, що фінансування Училища здійснюється з рахунок коштів обласного бюджету. В Училищі створюються: а) загальний фонд на підготовку молодших спеціалістів у межах державного замовлення та проведення науково-дослідних робіт; б) спеціальний фонд, який формується за рахунок джерел фінансування.

На виконання п.1.2.1.1 Плану контрольно-ревізійної роботи контрольно-ревізійного відділу у місті Умані та Уманському районі на І квартал 2009 року, на підставі направлень на проведення ревізії від 21.01.2009 року №№6, 7, 8 службовими особами третьої особи проведено планову ревізію виконання кошторису доходів та видатків, стану збереження і використання бюджетних коштів та майна, достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності Уманського обласного музичного училища ім.П.Д.Демуцького за період з 01.02.2007 по 31.12.2008, за результатами якої складено акт від 04.03.2009 №02-17/19 (далі - акт ревізії).

На аркуші 38 акту ревізії вказано, що ревізією наявності фактів покриття видатків, пов'язаних з наданням платних послуг за рахунок коштів загального фонду бюджету встановлено, що в порушення ст. 13 Бюджетного кодексу України від 21.06.01 №2542 та п. 3 Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх утворення та напрями використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 №659 (далі - Постанова №659), видатки на покриття витрат, пов'язаних з надання послуг з теплопостачання стороннім юридичним та фізичним особам котельнею, яка знаходиться на балансі Училища, за рахунок коштів спеціального фонду в повному обсязі не передбачались і відновлення касових видатків загального фонду за рахунок коштів спеціального фонду не здійснювалось.

Внаслідок відповідного порушення за період з 01.02.2007 по 31.12.2008 за рахунок коштів загального фонду допущено покриття витрат спеціального фонду за КЕКВ 1172 за відповідними напрямками, пов'язаних з наданням платних послуг з теплопостачання стороннім особам, на загальну суму 109151,58 гри., у тому числі:

- за період з 01.02.2007 - 44190,74 грн. (КЕКВ 1111 - 6518,25 грн., КЕКВ 1120 - 2359,59 грн., КЕКВ 1163 - 1672,34 грн., КЕКВ 1166 - 33640,56 грн.);

- за 2008рік - 64960,84 грн. (КЕКВ 1111 - 10415,79 грн., КЕКВ 1120 -3770,45 грн., КЕКВ 1162 –201,91 грн., КЕКВ 1163 - 202,17 грн., КЕКВ 1166 - 50370,52 грн.);

Аналогічно, в період з 01.02.2007 по 31.12.2008 за рахунок коштів загального фонду допущено покриття витрат на водопостачання та водовідведення і електроенергію орендаря - підприємця Бабій О.В. на загальну суму 4786,86 грн. (2007 рік - 1813,90 грн. (КЕКВ 1162 - 118,92 грн., КЕКВ 1163 -1694,98 грн.), 2008 рік - 2973,96 грн. (КЕКВ 1162 - 355,73 грн., КЕКВ 1163 - 2617.23 грн.).

Розрахунки за надані послуги отримувачами проведені в повному обсязі, станом на 01.01.2009 заборгованість відсутня.

Відповідні порушення призвели до матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 113938,44 грн.

Порушення допущено директором Училища Мельником ПЛ., яким, в порушення п. 3 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16.07.1999 року №996, не забезпечено фіксування фактів здійснення господарських операцій щодо використання власних надходжень та головним бухгалтером Кибою Н.А., якою не здійснено контроль за правильним відображенням відповідних господарських операцій.

Інших порушень в частині покриття видатків, пов'язаних з наданням платних послуг, за рахунок коштів загального фонду кошторису, не встановлено.

На усунення порушень, встановлених проведеною ревізією, відповідачем сплачено 23065,96 грн. (платіжні доручення №47 від 02.04.2009 року на суму 20000,00 грн., №75 від 12.05.2009 року на суму 2000,00 грн., та №92 від 10.06.2009 року на суму 1065,96 грн.). Залишок несплаченої суми становить 90872,48  грн. (113938,44 грн. –23065,96 грн.), що визнається відповідачем.

Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, суд вважає позовні вимоги підлягаючими частковому задоволенню, з огляду на наступне.

Засади бюджетної системи України, її структура, принципи, правові засади функціонування, основи бюджетного процесу і міжбюджетних відносин та відповідальність за порушення бюджетного законодавства визначаються Бюджетним кодексом України від 21 червня 2001 року №2542-III. 

Відповідно до ст. 13 Бюджетного кодексу України бюджет може складатися із загального та спеціального фондів.

Загальний фонд бюджету включає:

1) всі доходи бюджету, крім тих, що призначені для зарахування до спеціального фонду;

2) всі видатки бюджету за рахунок надходжень до загального фонду бюджету;

3) фінансування загального фонду бюджету.

Спеціальний фонд бюджету включає:

1) бюджетні призначення на видатки за рахунок конкретно визначених джерел надходжень;

2) гранти або дарунки (у вартісному обрахунку), одержані розпорядниками бюджетних коштів на конкретну мету;

3) різницю між доходами і видатками спеціального фонду бюджету.

Розподіл бюджету на загальний та спеціальний фонди визначається законом про Державний бюджет України. Джерела формування спеціального фонду визначаються виключно законами України.

Підставою для рішення відповідної ради про створення спеціального фонду у складі місцевого бюджету може бути виключно закон про Державний бюджет України.

Передача коштів між загальним та спеціальним фондами бюджету дозволяється тільки в межах бюджетних призначень шляхом внесення змін до закону про Державний бюджет України чи рішення відповідної ради.

Платежі за рахунок спеціального фонду здійснюються в межах коштів, що надійшли до цього фонду на відповідну мету.

Створення позабюджетних фондів органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та іншими бюджетними установами не допускається.

Відповідно до пунктів 2, 3 Постанови №659 власні надходження бюджетних установ поділяються на дві групи:

перша - плата за послуги, що надаються бюджетними установами.

Цю групу утворюють надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законами та нормативно-правовими актами. Такі надходження мають постійний характер і обов'язково плануються у бюджеті.

Перша група поділяється на такі підгрупи:

1) плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх функціональними повноваженнями, тобто це кошти, які надійшли бюджетним установам як плата за послуги, надання яких пов'язане з виконанням основних функцій та завдань бюджетних установ, а також за послуги із створення умов для початку реалізації інфраструктурних проектів;

2) надходження бюджетних установ від господарської та/або виробничої діяльності.

3) плата за оренду майна бюджетних установ. Бюджетні установи отримують у повному обсязі плату за оренду майна, що їм належить, якщо інше не передбачено законом;

4) надходження бюджетних установ від реалізації майна.

Власні надходження бюджетних установ використовуються відповідно до закону про державний бюджет чи рішення про місцевий бюджет за такими напрямами:

а) перша група:

підгрупа 1 - на покриття витрат, пов'язаних з організацією та наданням зазначених у підгрупі послуг, а також за погодженням з Мінфіном витрат капітального характеру, пов'язаних з наданням послуг із створення умов для початку реалізації інфраструктурних проектів;

підгрупа 2 - на організацію зазначених у підгрупі видів діяльності, а також на господарські видатки бюджетних установ;

підгрупа 3 - на утримання, обладнання, ремонт майна бюджетних установ;

підгрупа 4 - на ремонт, модернізацію чи придбання нових необоротних активів (крім будівель і споруд) та матеріальних цінностей, на покриття витрат, пов'язаних з організацією збирання і транспортування відходів і брухту на приймальні пункти, на преміювання осіб, які безпосередньо зайняті збиранням відходів і брухту, а також на господарські потреби бюджетних установ.

В порушення зазначених норм Бюджетного кодексу України та Постанови №659 видатки на покриття витрат, пов'язаних з надання послуг з теплопостачання стороннім юридичним та фізичним особам котельнею, яка знаходиться на балансі Училища, за рахунок коштів спеціального фонду в повному обсязі не передбачались і відновлення касових видатків загального фонду за рахунок коштів спеціального фонду не здійснювалось, внаслідок цього допущені перевитрати коштів бюджету в загальній сумі 113938,44 грн.

З огляду на викладене, суд вважає, що відповідач безпідставно отримав з бюджету зазначену суму бюджетних коштів та при отриманні відшкодування витрат за теплопостачання, водопостачання, водовідведення і електроенергію від сторонніх осіб  протиправно зарахував отримані кошти до спеціального фонду, тому відповідно до ст.1212 ЦК України зобов'язаний повернути вказані кошти до бюджету. Відповідач частину коштів повернув на рахунок вказаний КРУ, залишок несплаченої суми станом на час подання позову становить 90872,48  грн. (113938,44 грн. –23065,96 грн.), а не  91938,44 грн., що визнається відповідачем. Різниця виникла за рахунок того, що при поданні позову помилково не враховано платіжне доручення відповідача від 10 червня 2009 року №92 про сплату згідно акту ревізії від 04.03.3009 року  1065,96 грн.

Відповідно до ст. 49 ГПК України з відповідача в доход Державного бюджету України підлягають стягненню судові витрати: державне мито в сумі 180,00 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу  в сумі 118,00 грн.

Керуючись ст.ст. 49,  82-85 ГПК України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Уманського обласного музичного училища ім.П.Д.Демуцького, Черкаська область, м. Умань, вул.Садова, 25, ідентифікаційний код 02214886:

- в доход бюджету через Управління культури і туризму Черкаської обласної державної адміністрації, м. Черкаси, бул. Шевченка, 185, ідентифікаційний код 02226599 для зарахування на рахунок №31410544700001  в Головному управління Державного казначейства України в Черкаській області, МФО 854018  - 90872,48 грн. перевитрат коштів бюджету;

- в доход Державного бюджету України через Уманську об'єднану державну податкову інспекцію, м. Умань, пл. Леніна, 1, для зарахування на реєстраційний рахунок УДК в м. Черкаси №31117095700002 банк –ГУДКУ  в Черкаській області, МФО 854018, код 22809222, код бюджетної класифікації 22090200 символ звітності банку 095 –908,72 грн. державного мита;

- в доход Державного бюджету України через  відділ Державної виконавчої служби Уманського міського управління юстиції, м. Умань, вул. Тельмана, 4, для зарахування на реєстраційний рахунок №31210259700002 в ГУДКУ у Черкаській області, МФО 854018, код платежу 22050000 – 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

В решті позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Київського міжобласного апеляційного господарського суду.

          

                    СУДДЯ                                                                                Н.М.Курченко

          Повне рішення підписано 30 липня 2009 року.

Дата ухвалення рішення27.07.2009
Оприлюднено11.08.2009
Номер документу4274146
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —09/1533

Ухвала від 20.08.2009

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Курченко Н.М.

Рішення від 27.07.2009

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Курченко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні