ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
в порядку письмового провадження
м. Київ
16 лютого 2015 року № 826/573/15
За позовомДержавної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м.Києві доТовариства з обмеженою відповідальністю «Актив-Капітал Плюс» про застосування арешту коштів
Суддя: Кротюк О.В.
Обставини справи:
Державна податкова інспекція у Подільському районі Головного управління ДФС у м.Києві звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Актив-Капітал Плюс» про застосування адміністративного арешту коштів на рахунках останнього, а також тих рахунків, які можуть бути відкриті у майбутньому.
Відповідач заперечення проти позову не надав, явку свого представника в судове засідання не забезпечив, клопотань щодо розгляду справи не подавав, докази належного його повідомлення про розгляд справи знаходяться в матеріалах справи.
В порядку частини 6 ст.128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в письмовому провадженні.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
встановив:
У грудні 2014 року до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві надійшли скарги ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 (зава про злочин) на незаконні дії керівництва ресторану "Моцарелла" Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив-Капітал Плюс" по вул. Сагайдачного, 27-б щодо можливого порушення податкового законодавства, в яких вони просили провести позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив-Капітал Плюс" на предмет додержання вимог податкового законодавства (відрахування податків і зборів із заробітної плати) та перевірити факти неофіційної виплати заробітної плати.
29.12.2014 в.о. начальника ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м.Києві на підставі підпункту 78.1.13 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України видано наказ № 288 про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ «Актив-Капітал Плюс», а саме дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками, здійснення контролю за оподаткуванням податком на доходи фізичних осіб сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим особам, дотримання законодавства щодо повноти обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб з 29.12.2014 по 16.01.2015. Також 29.12.2014 Державною податковою інспекцією у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві видано головному державному ревізору-інспектору Вершиніну О.А. направлення на перевірку ТОВ «Актив-Капітал Плюс» № 1506.
На вказаних документах міститься відмітка про їх отримання представником ТОВ «Актив-Капітал Плюс» за довіреністю Свиридовським О.А. 29.12.2014.
Зазначеному представнику ТОВ «Актив-Капітал Плюс» того ж дня, - 29.12.2014, було вручено запит податкових інспекторів ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м.Києві про надання завірених належних чином копій первинних, бухгалтерських та інших документів.
Станом на 16.01.2015 запитувані документи ТОВ «Актив-Капітал Плюс» надані не були, будь-яких пояснень платника податків з цього приводу не надходило, тому 16.01.2015 було здійснено виїзд на підприємство за юридичною адресою: м.Київ, вул. Сагайдачного, 27-Б. Однак посадова особа підприємства відмовилася надати документи, - зазначені обставини зафіксовані у акті посадових осіб ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м.Києві №1/26-56-17-02-08 від 16.01.2015 про ненадання документів (копій документів) для проведення позапланової документальної перевірки посадовими особами Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс".
Аналізуючи викладені вище обставини, суд виходить із наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених ПК України та законами з питань митної справи.
Пунктом 61.1 статті 61 ПК України встановлено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється шляхом, зокрема, перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Згідно з підпунктом 78.1.13 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки.
У відповідності до пункту 78.4 статті 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Відповідно до пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;
- копії наказу про проведення перевірки;
- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
Згідно з п.81.2, у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
Пунктом 85.4 статті 85 ПК України передбачено, що при проведенні перевірок посадові особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пп. 20.1.9 п. 20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки. У разі відмови платника податків (його посадових осіб або осіб, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню, патентуванню та/або сертифікації) від проведення такої інвентаризації або ненадання для перевірки документів, їх копій (за умови наявності таких документів) застосовуються заходи, передбачені статтею 94 цього Кодексу;
Статтею 94 ПК України передбачено застосування адміністративного арешту майна. Вказаною нормою встановлено наступне.
Адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин:
- платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу (пп. 94.2.3 п.94.2).
Арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.
Арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.
Із змісту ст.94 ПК України вбачається, що підстави для застосування арешту коштів на рахунку платника податків передбачені п.94.2.
Таким чином, зважаючи на те, що ТОВ «Актив-Капітал Плюс», фактично, відмовилося від проведення документальної перевірки, оскільки не надало витребуваних для її проведення документів, про що складено акт від 16.01.2013 №1/26-56-17-02-08, за наявності законних підстав для її проведення (на підставі пп. 78.1.13 п. 78.1 ст. 78 ПК України, враховуючи факт вручення платнику 29.12.2014 копії наказу на проведення перевірки та направлення), суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування арешту коштів на рахунках ТОВ «Актив-Капітал Плюс».
Однак, позовні вимоги підлягають задоволенню в частині застосування арешту коштів на рахунках ТОВ «Актив-Капітал Плюс» та не підлягають задоволенню в частині застосування арешту коштів на рахунках, які можуть бути відкриті у майбутньому, оскільки такі вимоги є передчасними, а суд не вирішує спори на майбутнє.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити частково.
Накласти арешт на кошти на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «Актив-Капітал Плюс»(ідентифікаційний код 38669227).
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку і строки, встановлені ст.186 КАС України.
Суддя О.В. Кротюк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2015 |
Оприлюднено | 19.02.2015 |
Номер документу | 42748641 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні