cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"09" лютого 2015 р.Справа № 916/5090/14
Господарський суд Одеської області у складі:
Суддя Зайцев Ю.О.
при секретарі судового засідання Ошарін Д.С.
За участю представників сторін:
Від прокуратури: Врублевська О.О. (посвідчення № 028200 від 15.08.2014 р.);
Від позивача: не з'явився;
Від відповідача: Іспанюк Ю.О. (довіреність від 01.08.2014 р.);
Від третьої особи: Шкрібляк М.І. (довіреність № 01-36/11 від 20.01.2015р.).
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом заступника прокурора Приморського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Блек сі ріелті груп" за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент комунальної власності Одеської міської ради про внесення змін до договору оренди, суд -
ВСТАНОВИВ :
Суть спору : 18.12.2014р. заступник прокурора Приморського району м. Одеси звернувся в інтересах держави в особі Одеської міської ради до господарського суду Одеської області з позовом до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Блек сі ріелті груп" за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент комунальної власності Одеської міської ради про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 22.12.2014р. за вказаним позовом порушено провадження з призначенням справи до розгляду у відкритому судовому засіданні.
В судовому засіданні 02.02.2015р. представником відповідача надано заперечення на позовну заяву заступника прокурора Приморського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради (вх. ГСОО №3000/15).
09.02.2015 р. у судовому засіданні після повернення з нарадчої кімнати було проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду в порядку статті 85 ГПК України.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення, суд встановив:
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що прокуратурою Приморського району м. Одеси встановлено, що 28.01.2005р. між Одеською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Бізнес форум" був укладений договір оренди землі, загальною площею 6 515 кв.м., яка розташована за адресою: м, Одеса, вул. Пантелеймонівська, 21, терміном на 45 років, для експлуатації та обслуговування паркінгу на 696 м/місць з магазинами і складами, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Чужовською Н.Ю.
Відповідний договір зареєстрований 21.03.2005р. у Одеському міському управлінні Одеської регіональної філії Центр державного земельного кадастру за №040550500286.
Пунктом 2.1. Договору, встановлено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 6 515 кв.м., у тому числі угіддя: - під капітальною забудовою 4 366 кв. м.; - під проходами, проїздами, та площадками - 2 149 кв. м.
Як зазначено у п. 2.2. Договору, на земельній ділянці розташована будівля паркінгу на 696 машиномісць з магазинами та складами, яка належать Товариству з обмеженою відповідальністю "Бізнес форум" на підставі свідоцтва про право власності зареєстрованого в ОМБТІ та РОН 19.01.04 року. Інженерне забезпечення від існуючих міських мереж.
Відповідно до п. 2.3. Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 13 269 947 (тринадцять мільйонів двісті шістдесят дев'ять тисяч дев'ятсот сорок сім) гривень 00 копійок.
Згідно п. 3.1.Договору, договір укладено на 45 років (до 29.06.2049р.), для експлуатації та обслуговування паркінгу на 696 м/місць з магазинами і складами.
Пунктом 4.1. Договору, передбачено, що орендна плата, вноситься орендарем у грошовій безготівковій формі у розмірі:
- за земельну ділянку площею 6 515 кв. м.:
(40,74*2332)+(24,44*4183) = 1 972 238,20 грн. на рік;
Орендна плата вноситься за базовий податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця на протязі 30 календарних днів, слідуючи за останнім календарним днем звітного місяця на: Банк - ГУДКУ в Одеській областе МФО 828011, код ЄДРПОУ 223862106, на рахунок одержувача - УДК у м. Одесі, місцевий бюджет Приморського району № 33217812800008, код бюджетної класифікації 13050200. Орендна плата, враховуючи невиплачену, підлягає індексації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000 №783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель» (п.4.3. договору).
Відповідно до п.12.1. Договору, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін.
За приписами п.12.4. Договору, реорганізація юридичної особи - орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.
04.11.2004р. на виконання рішення Одеської міської ради від 11.10.2004р. №3258-IV між головним інженером проекту ТОВ фірми «Юрікс» Заславським В.Я., директором ТОВ "Бізнес форум" Подгорною І.Є. та представником Одеського міського управління земельних ресурсів Держкомзему України начальником управління Кузнецовим М.С., було підписано акт про встановлення (відновлення) в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки загальною площею 0,6515 га. наданої ТОВ "Бізнес форум", у довгострокову оренду, для експлуатації та обслуговування паркінгу на 696 м/місць з магазинами і складами.
21.03.2005р. між Одеською міською радою та ТОВ "Бізнес форум" було підписано акт прийому-передачі в оренду земельної ділянки за адресою: м.Одеса, вул. Пантелеймонівська, буд. 21.
Рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010р. № 41-VI «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси» введена в дію нова нормативна грошова оцінка земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати. Відповідно до цього,умов діючих договорів оренди підлягають перегляду в частині розміру орендної плати та доручено управлінню земельних ресурсів забезпечити перегляд умов договорів оренди землі щодо розміру орендної плати за землю.
Рішенням Одеської міської ради від 20.09.2011 № 1268-VI «Про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 28.12.2010 № 41-У1 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси» введена в дію нова нормативна грошова оцінка земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати.
Згідно наявного в матеріалах справи витягу з ЄРЮО та ФОП від 09.02.2015р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес форум" (65039, Одеська обл., м. Одеса, Приморський район, пр. Гагаріна, буд. 12-А; код ЄДРПОУ 26302885) 25.01.2013р. було припинено за рішенням засновників, а його правонаступником є Товариство з обмеженою відповідальністю «Блек сі ріелті груп» (65039, Одеська обл., м. Одеса, Приморський район, пр. Гагаріна, буд. 12-А; код ЄДРПОУ 32145683).
Відповідно до наявної в матеріалах справи копії витягу з державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 29.03.2013р. паркінг на 696 машиномісць з магазинами та складами розташованих за адресою: м.Одеса, вул. Пантелеймонівська, буд.21, зареєстровані за Товариством з обмеженою відповідальністю «Блек сі ріелті груп».
З метою приведення Договору у відповідність до положень ст. 21 Закону України «Про оренду землі», Департамент комунальної власності Одеської міської ради звернувся до ТОВ «Блек сі ріелті груп» з пропозицією від 25.07.2014р. № 01-13/5401 про внесення змін до вищезазначеного договору оренди земельної ділянки вчастині розміру орендної плати. Також, у пропозиції Департамент комунальної власності Одеської міської ради попередив ТОВ «Блек сі ріелті груп» про необхідність надання відповіді у встановлений законом термін та можливість вирішення зазначеного питання у судовому порядку, а також повідомив про час і місце особистого прийому юридичних, фізичних осіб-підприємців з питань внесення змін до договорів оренди, підписання та отримання розрахунків орендної плати за земельні ділянки.
У встановлений законодавством термін ТОВ «Блек сі ріелті груп» належним чином не відреагувало та не надало відповіді на вищезазначену пропозицію про внесення змін до договору оренди, укладеного з Одеською міською радою в частині розміру орендної плати, у зв'язку з чим, заступник прокурора Приморського району м. Одеси звернувся до господарського суду Одеської області з позовом з метою захисту інтересів держави в особі Одеської міської ради про внесення змін до договору оренди землі від 28.01.2005р., зареєстрованого в Одеському міському відділенні ОРФ ДП «Центр ДЗК»., про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 21.03.2005р. за №040550500286, яким Одеською міською радою передано ТОВ «Бізнес-форум», код ЄДРПОУ 26302885 земельну ділянку площею 6 515 кв.м., що розташована за адресою: м Одеса, вул. Пантелеймонівська, буд. 21, строком на 45 років та просить суд викласти п.2.3. Договору у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 6515 кв.м. становить 27 133 802,30 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 17.03.2014р. №30/П, складеного управлінням Держземагенства у м. Одесі Одеської області», викласти п.4.1. Договору у наступній редакції: «Орендна плата за земельну ділянку для експлуатації та обслуговування паркінгу на 696 м/місць з магазинами і складами, загальною площею 6515 кв.м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул.Пантелеймонівська, 21, розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 1 356 690,12 грн. на рік.», доповнити договір п.9.4.2 у наступній редакції: «Самостійно, щороку обчислювати суму орендної плати станом на 1 січня, з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки і не пізніше 20 лютого поточного року подавати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, визначеному Податковим кодексом України (з урахуванням нової нормативно грошової оцінки земель у разі введення її в дію)» та в договорі в частині назви підприємства замість слів Товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес форум" замінити на Товариство з обмеженою відповідальністю «Блек сі ріелті груп».
В судовому засіданні 02.02.2015р. представником відповідача надано заперечення на позовну заяву (вх. ГСОО №3000/15) відповідно до якого, відповідач просить суд відмовити в задоволенні позовної заяви заступника прокурора Приморського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Блек сі ріелті груп» про внесення змін до договору оренди землі у повному обсязі.
Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, суд дійшов наступних висновків.
До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським Кодексом України.
Згідно зі статтею 121 Конституції України одним із завдань прокуратури України є
представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Відповідно до статті 20 Закону України "Про прокуратуру" при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право, зокрема, звертатись до суду, з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.
Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненій прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Згідно частини 1 статті 2 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд порушує справи за позовними заявами, зокрема, прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень частини третьої цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Згідно з ст.1 ГПК України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням. У випадках, передбачених законодавчими актами України, до господарського суду мають право також звертатися державні та інші органи, фізичні особи, що не є суб'єктами підприємницької діяльності.
Господарський суд порушує справи за позовними заявами: підприємств та організацій, які звертаються до господарського суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів; державних та інших органів, які звертаються до господарського суду у випадках, передбачених законодавчими актами України; прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави, відповідно до ст. 2 ГПК України.
Відповідно до статті 14 Конституції України, частини 1 статті 148 Господарського кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави та об'єктом прана власності Українського народу. Від імені народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Статтею 140 Конституції України передбачено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і Законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради. Питання організації управління районами в містах належить до компетенції міських рад.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Ізмаїльська міська рада є представницьким виборним органом місцевого самоврядування, який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення. Право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
За вимогами пункту 5 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідна ради.
Згідно до статті 142 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є поряд з іншим земля й природні ресурси, що є у власності територіальних громад.
Відповідно до статті 143 основного Закону України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.
Відповідно до статті 80 Земельного кодексу України суб'єктами права власності на землю є, зокрема, територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності. Статтею 83 Земельного кодексу України передбачено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам міст є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності.
Підставою для набуття територіальною громадою в особі Приморської сільської ради права комунальної власності на землю є безоплатна передача їй землі державою. Оскільки право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів, кожне порушення закону щодо безпідставного заволодіння комунальною власністю є порушенням державних інтересів.
Згідно до статті 145 Конституції України права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку.
У даному випадку органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах є Приморська сільська рада, оскільки згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції сільський, селищних та міських рад відноситься вирішення питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до ст.509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язаний вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
У п.1 ч.2 ст.11 ЦК України встановлено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов'язків є договір, який в силу вимог ч.1 ст.629 ЦК України є обов'язковим для виконання сторонами.
Зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст. 628 ЦК України). Отже, уклавши договір сторони за цим договором домовилися щодо його умов.
За таких обставин, між сторонами за договором виникли правовідносини щодо користування зазначеною у договорі земельною ділянкою, які, у першу чергу, регулюються умовами договору, нормами земельного законодавства, а також загальними нормами матеріального права.
Встановлено, що ТОВ «Блек сі ріелті груп» на підставі договору оренди землі від 28.01.2005 року, укладеного з Одеською міською радою, використовується земельна ділянка загальною площею 6 515 кв.м., яка розташована за адресою: м, Одеса, вул. Пантелеймонівська, 21.
Згідно з вимогами ст.93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи. Відносини пов'язані з орендою землі, регулюються законом.
Статтею 1 Закону України "Про оренду землі" також встановлено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до вимог ст.21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендареві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюється за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
У статтях 5,13,15,18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років. За результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.
Положенням статей 20, 23 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що дані про нормативно грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Відповідно до наявної в матеріалах справи копії витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки м.Одеси, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 6 515 кв.м. орендованої ТОВ «Блек сі ріелті груп» складає 27 133 802,30 грн.
У ст. 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12% нормативно грошової оцінки.
У ст. 274.1. Податкового кодексу України ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.
Таким чином, внесення змін щодо розміру орендної плати у договір оренди земельної ділянки у зв'язку з проведенням нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідає, як вимогам чинного законодавства, так і умовам укладеного між сторонами договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ч. 1 ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до п.12.1. Договору, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін.
Статтею 11 ГПК України визначено, що підприємство, організація, які одержали пропозицію про зміну чи розірвання договору, відповідають на неї не пізніше 20 днів після одержання пропозиції. Якщо підприємства і організація не досягли згоди щодо зміни чи розірвання договору, а також у разі неодержання відповіді в установлений строк з урахуванням поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду.
Відповідно до ст. 188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Як вище встановлено судом, з метою приведення Договору у відповідність до положень ст. 21 Закону України «Про оренду землі», Департамент комунальної власності Одеської міської ради звернувся до ТОВ «Блек сі ріелті груп» з пропозицією від 25.07.2014р. № 01-13/5401 про внесення змін до вищезазначеного договору оренди земельної ділянки вчастині розміру орендної плати. Також, у пропозиції Департамент комунальної власності Одеської міської ради попередив ТОВ «Блек сі ріелті груп» про необхідність надання відповіді у встановлений законом термін та можливість вирішення зазначеного питання у судовому порядку, а також повідомив про час і місце особистого прийому юридичних, фізичних осіб-підприємців з питань внесення змін до договорів оренди, підписання та отримання розрахунків орендної плати за земельні ділянки.
В свою чергу, у встановлений законодавством термін ТОВ «Блек сі ріелті груп» належним чином не відреагувало та не надало відповіді на вищезазначену пропозицію про внесення змін до договору оренди, укладеного з Одеською міською радою в частині розміру орендної плати.
Таким чином, на момент звернення прокуратури в інтересах держави в особі Одеської міської ради до суду з даним позовом, між сторонами не було підписано відповідних змін до договору оренди, що свідчить про наявність між сторонами відповідного спору.
Статтею 632 ЦК України визначено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Відповідно до вимог ст.ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. При цьому, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Приймаючи до уваги вищевикладене, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог прокурора в повному обсязі.
Щодо посилань відповідача у відзиві на позовну заяву, щодо неотримання останнім пропозиції Департаменту комунальної власності Одеської міської ради від 25.07.2014р. №01-13/5401 про внесення змін до вищезазначеного договору оренди земельної ділянки, суд зазначає. Надсилання Департаментом комунальної власності Одеської міської ради пропозиції від 25.07.2014р. №01-13/5401 підтверджується наявною в матеріалах справи копією квитанції від 30.07.2014р. № 8525 та копією реєстру вихідної кореспонденції № 01-13/5394, а тому, враховуючи вищенаведене, вказані посилання відповідача є безпідставними та судом до уваги не приймаються.
Також не заслуговують на увагу посилання відповідача на неправильність встановлення процентної ставки у розмірі 5% від нормативно грошової оцінки, при розробці проекту додаткового договору про внесення змін до договору оренди землі.
Відповідно до п.5.1. Договору, земельна ділянка передається в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Бізнес-форум», для експлуатації та обслуговування паркінгу на 696 м/місць з магазинами і складами.
Пунктом №29 Переліку фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. Одесі, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 20.09.201р. №1267-VI «Про затвердження фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. Одесі» встановлено, що до об'єктів змішаного призначення, при неможливості розподілу території по різному функціональному призначенню, використовується найбільш високий коефіцієнт, який застосовується до даного комплексу.
Згідно п. 8 вищезазначеного переліку за використання земельної ділянки на якій, розташовано паркінги (2-х та більше 2-х поверхів) встановлено 3,0 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а згідно п. 10 того ж переліку, за використання земельної ділянки на якій, розташовано підприємства торгівлі - магазини, встановлено 5,0 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Таким чином з вищезазначеного вбачається, що Департамент комунальної власності вірно встановив процентну ставку у розмірі 5% від нормативно грошової оцінки, при розробці проекту додаткового договору про внесення змін до договору оренди землі.
Рішення прийнято на підставі наданих сторонами доказів, оскільки згідно із ст.33, 38 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона: повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; самостійно визначити і надати суду ті докази на підтвердження своїх доводів, які вважає необхідними, належними і достатніми. Докази витребовуються судом у ході розгляду справи лише у разі подання відповідного клопотання - на суд не покладено обов'язку вказувати стороні, які докази вона повинна подати на підтвердження свої вимог чи заперечень, або проводити розшук тих чи інших доказів з власної ініціативи.
При цьому суд приймає до уваги строк розгляду справи, достатність часу у будь-якої із сторін для надання доказів на підтвердження власних доводів, для спростування обставин чи доводів протилежної сторони та для подання суду клопотання про витребування таких доказів у інших осіб.
За при приписами ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Відповідно до ст.44, 49 ГПК України витрати позивача по сплаті судового збору покладаються на відповідача у справі.
Керуючись ст.ст. 32,33,34,38,43,44,49,82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд,
ВИРІШИВ:
1. Позов заступника прокурора Приморського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Блек сі ріелті груп" за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент комунальної власності Одеської міської ради про внесення змін до договору оренди - задовольнити.
2.Внести зміни до договору оренди землі від 28.01.2005р., зареєстрованого в Одеському міському відділенні ОРФ ДП «Центр ДЗК»., про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 21.03.2005р. за №040550500286, яким Одеською міською радою передано ТОВ «Бізнес-форум», код ЄДРПОУ 26302885 земельну ділянку площею 6 515 кв.м., що розташована за адресою: м Одеса, вул. Пантелеймонівська, буд. 21, строком на 45 років:
- викласти п.2.3. Договору у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 6515 кв.м. становить 27 133 802,30 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 17.03.2014р. №30/П, складеного управлінням Держземагенства у м. Одесі Одеської області»;
- викласти п.4.1. Договору у наступній редакції: «Орендна плата за земельну ділянку для експлуатації та обслуговування паркінгу на 696 м/місць з магазинами і складами, загальною площею 6515 кв.м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 21, розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 1 356 690,12 грн. на рік.»;
- доповнити договір п.9.4.2 у наступній редакції: «Самостійно, щороку обчислювати суму орендної плати станом на 1 січня, з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки і не пізніше 20 лютого поточного року подавати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, визначеному Податковим кодексом України (з урахуванням нової нормативно грошової оцінки земель у разі введення її в дію)»
- в частині назви підприємства замість слів «Товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес форум"» замінити на «Товариство з обмеженою відповідальністю «Блек сі ріелті груп».
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Блек сі ріелті груп" (65039, Одеська обл., м. Одеса, пр.. Гагаріна, буд. 12-А; код ЄДРПОУ32145683) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008 отримувач ГУ ДКСУ в Одеській області код ЄДРПОУ 37607526, банк отримувача ГУ ДКСУ в Одеській області МФО 828011 код класифікації: 22030001) судові витрати в розмірі 1 218,00 грн. /одна тисяча двісті вісімнадцять грн./
Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду, яка подається через місцевий господарський суд протягом 10-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо не буде подано апеляційну скаргу. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повний текст складено та підписано 14 лютого 2015 р.
Суддя Ю.О. Зайцев
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2015 |
Оприлюднено | 19.02.2015 |
Номер документу | 42749330 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Зайцев Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні