Постанова
від 18.02.2015 по справі 819/219/15-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/219/15-a

18 лютого 2015 р.м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Баб'юка П.М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Тернополі адміністративну справу за позовом Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Будівельник» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, -

ВСТАНОВИВ:

Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі позивач) звернулось до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Відкритого акціонерного товариства «Будівельник» (надалі відповідач) про стягнення фінансових санкцій у сумі 5100,0 грн.

В обґрунтування заявлених вимог, позивач посилається на те, що за порушення законодавства на ринку цінних паперів на підставі статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до відповідача уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовані фінансові санкції відповідно до постанов від 22.07.2014 року № 232-ПР-3-Е, № 233-ПР-3-Е, № 234-ПР-3-Е на загальну суму 5100,0 грн. Постанови про накладення фінансових санкцій направлені відповідачу в установленому порядку рекомендованими листами, проте такі санкції добровільно відповідачем не сплачені. Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено примусове стягнення штрафу на підставі відповідного рішення суду. Позивач просить стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Будівельник» в дохід Держаного бюджету України фінансові санкції на суму 5100,0 грн. за вчинення правопорушень на ринку цінних паперів.

В судове засідання з'явилась представник позивача - Сопрун М.В.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча про дату час і місце розгляду справи, повідомлявся належним чином, заперечень проти адміністративного позову не надав.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Представник позивача подала заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Враховуючи наведене, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази по справі, з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, суд вважає, що позов підлягає до задоволення враховуючи наступне.

Судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство «Будівельник» зареєстроване як юридична особа, виступає емітентом цінних паперів.

22.07.2014 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - начальником Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акти № 232-ПР-З-Е, № 233-ПР-З-Е, №234-ПР-З-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, допущені відповідачем.

05.08.2014 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - т.в.о. начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 року за № 1855/22167, та вказаних актів про правопорушення на ринку цінних паперів були винесені постанови № 232-ПР-3-Е, № 233-ПР-3-Е, № 234-ПР-3-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів на відповідача у загальній сумі 5100,0 грн.

Вищевказані постанови надіслані відповідачу, про що свідчить копії поштових відправлень. Вказані постанови у встановленому законом порядку не оскаржені, фінансові санкції відповідачем не сплачені.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено в Законі України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР, з змінами і доповненнями (далі - Закон № 448/96-ВР).

Відповідно до статей 5, 6 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка виконує свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку згідно з пунктами 8, 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР, серед іншого, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства (пункт 15 частини другої статті 7 Закону № 448/96-ВР).

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) регулюється Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 року за № 2180/24712.

Відповідно до пункту 3 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку у такій послідовності Інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії; подання до Комісії.

Пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів визначено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 01 червня року, наступного за звітним.

Як встановлено судом, ВАТ «Будівельник» не було у встановленому порядку, який наведено вище, розкрито річну інформацію за 2013 рік, зокрема, не розміщено її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, не опубліковано в офіційному друкованому виданні та не подано до Комісії.

Відповідно до пункту 14 статті 8, пунктів 5-7 статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб, зокрема, фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за:

неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації;

нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно зі статтею 12 вказаного Закону № 448/96-ВР санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Частиною третьої статті 11 Закону № 448/96-ВР визначено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Таким чином, постанови уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - т.в.о. начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22.07.2014 року № 232-ПР-3-Е, № 233-ПР-3-Е, № 234-ПР-3-Е прийняті з дотриманням чинного законодавства, у встановленому законом порядку не скасовані. Разом з тим, відповідач добровільно санкції не сплатив, письмових заперечень проти позову не подав, а тому, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 5100,0 грн. підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Будівельник» (код ЄДРПОУ 14029935) 5100,0 грн. (п'ять тисяч сто гривень) фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, в дохід Державного бюджету України на рахунок управління Державної казначейської служби України у місті Тернополі Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області 31118106700002, МФО 838012, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106, код одержувача коштів 37977726.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Баб'юк П.М.

копія вірна

Суддя Баб'юк П.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2015
Оприлюднено23.02.2015
Номер документу42765233
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/219/15-а

Постанова від 18.02.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Ухвала від 11.02.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Ухвала від 31.01.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні