Постанова
від 09.07.2009 по справі 2а-7041/09/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

09.07.09 Справа №2а-7041/09/1/0170

Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при секретарі Дубінінінй А.М. роз глянувши у відкритому судово му засіданні адміністративн у справу

за позовом Управління Пен сійного Фонду України в Залі зничному районі м. Сімферопо ля АРК до Державного підприє мства "Науково-дослідний тех нологічний інститут функціо нальної мікроелектроніки" НТ К "Інститут монокристалів" НА Н України"

про стягнення заборговано сті,

ВСТАНОВИВ:

До окружного адміністрат ивного Автономної Республік и Крим звернулося з позовом У правління ПФУ в Залізничном у районі м. Сімферополя АРК д о Державного підприємства "Н ауково-дослідний технологіч ний інститут функціональної мікроелектроніки" НТК "Інсти тут монокристалів" НАН Украї ни" про стягнення заборгован ості по відшкодуванню витра т, які складають різницю між с умою пенсії, призначеною за з аконом України “Про науку та науково-технічну діяльність ”і сумою пенсії, обчисленої в ідповідно до інших законодав чих актів, на яку має право осо ба, за квітень 2009 року в розмірі 18,57 гривень.

У судове засідання предста вник позивача не з' явився, п овідомлений належним чином п ро час, дату та місце розгляду справи, надіслав клопотання про розгляду справи за його в ідсутністю.

У судове засідання відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час, дат у та місце розгляду справи, пр о причини неявки суд не повід омив.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им розглядати справу у відсу тності представників позива ча та відповідача.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши доказів в їх су купності, суд вважає, що позов ні вимоги підлягають задовол енню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.

Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - пере даний на вирішення адміністр ативного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа або інши й суб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадов а чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вл адних управлінських функці й на основі законодавства, в тому числі на виконання де легованих повноважень.

Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 1 21/2001, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, провади ть збір, акумуляцію та облік с трахових внесків, інших надх оджень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує с воєчасне і в повному обсязі ф інансування та виплату пенсі й, а також забезпечує збиранн я та акумулювання коштів, при значених для пенсійного забе зпечення.

Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення п ро Управління Фонду) управлі ння Пенсійного фонду Україн и у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підв ідомчими відповідно головни м управлінням Фонду в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві та Севастопо лі, що разом з цими управління ми утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.

Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 1 ст атті 64, абзацом 8 частини 3 стат ті 106 Закону орган Пенсійного фонду має право звертатися д о суду з позовами про стягнен ня недоїмки

Таким чином, управління Пен сійного фонду в Залізничному районі м. Сімферополя АРК, реа лізуючи свої завдання та фун кції в правовідносинах з фіз ичними та юридичними особами виступає як суб' єкт владни х повноважень, який здійснює владну компетенцію.

Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 4 частини 1 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.

З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно відшкодува ння витрат на виплату пільго вих пенсій являється публічн о правовим та має розглядати ся в порядку адміністративно го судочинства.

Відповідно до частини 1 та 2 с татті 5 Закону України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування” № 1058-І V від 09.07.2003 року (далі - Закон) всі відносини, які виникають між суб' єктами системи загальн ообов' язкового державного пенсійного страхування рег улюються виключно зазначени м законом, яким також визнача ються порядок нарахування, о бчислення та сплати страхови х внесків, стягнення заборго ваності за цими внесками, орг анізація та порядок здійснен ня управління в системі зага льнообов' язкового державн ого пенсійного страхування.

Згідно з п.1 частини 1 статті 1 4 Закону страхувальниками ви знаються роботодавці - підп риємства, установи, організа ції незалежно від форм власн ості, виду діяльності та госп одарювання, які використовую ть працю фізичних осіб на умо вах трудового договору або н а інших умовах, передбачених законодавством, або за догов орами цивільно-правового хар актеру. Частиною 1 статті 15 Зак ону визначено, що платниками страхових внесків є страхув альники, зазначені у статті 14 Закону.

Судом встановлено, що Держа вне підприємство "Науково-до слідний технологічний інсти тут функціональної мікроеле ктроники" НТК "Інститут монок ристалів" НАН України" являєт ься юридичною особою, зареєс трованою виконавчим комітет ом Сімферопольської місько ї ради АР Крим згідно з витяг ом з Єдиного державного реєс тру підприємств та організац ій України Головного управлі ння статистики в АРК від 23.07.2008 р оку № 05.3-5/2304 (а.с.6).

Відповідно до витягу з Єдин ого державного реєстру підпр иємств та організацій Україн и Головного управління стати стики в АРК від 23.07.2008 року № 05.3-5/2304, і дентифікаційний номер підпр иємства - 14314587, станом на 23.07.2008 рок у перебувало на обліку в реєс трі, змін до Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в ідносно Державного підприєм ства "Науково-дослідний техн ологічний інститут функціон альної мікроелектроники" НТК "Інститут монокристалів" НАН України" не внесено.

Судом встановлено, що Держа вне підприємство "Науково-до слідний технологічний інсти тут функціональної мікроеле ктроники" НТК "Інститут монок ристалів" НАН України" зареєс тровано в управлінні Пенсійн ого фонду Залізничного район у м. Сімферополя АРК, тому явл яється страхувальником та пл атником страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування.

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни "Про пенсійне забезпеч ення" виплата пенсій здійсню ється за рахунок коштів ПФУ. В ідшкодуванню підлягають вит рати ПФУ на виплату і доставк у пенсій, призначених на піль гових умовах відповідно до ч .2 Прикінцевих положень Закон у України "Про загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування", в частині пенсій, при значених згідно п.б ст.13 Закон у України "Про пенсійне забез печення".

Відповідно до абзацу 2 пункт у 13 перехідних положень Закон у України "Про загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування" різниця між розміро м пенсії, на який має право осо ба відповідно до зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відпові дно до цього Закону фінансує ться за рахунок коштів, спрям ованих із джерел, визначених Законом України "Про наукову та науково-технічну діяльні сть"

Аналогічне правило передб ачене також статтею 24 Закону України "Про наукову і науков о-технічну діяльність", відпо відно до якої різниця між сум ою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчи сленої відповідно до інших з аконодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фі нансується для наукових (нау ково-педагогічних) працівник ів інших державних підприємс тв, установ, організацій та ви щих навчальних закладів III-IV рі внів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, уста нов, організацій та закладів , а також коштів державного бю джету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України . При цьому за рахунок коштів д ержавного бюджету науковим ( науково-педагогічним) праців никам оплачується з розрахун ку на одну особу 50 відсотків р ізниці пенсії, призначеної з а цим Законом.

Механізм фінансування різ ниці між сумою пенсії, призна ченої науковим (науково-педа гогічним) працівникам держав них небюджетних підприємств , установ, організацій та вищи х навчальних закладів III-IV рівн ів акредитації згідно із Зак оном України "Про наукову і на уково-технічну діяльність", т а сумою пенсії, обчисленою ві дповідно до інших законодавч их актів, на яку мають право за значені особи, визначається Порядком фінансування різни ці між сумою пенсії, призначе ної науковим (науково-педаго гічним) працівникам державни х небюджетних підприємств, у станов, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівні в акредитації згідно із Зако ном України "Про наукову і нау ково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою від повідно до інших законодавчи х актів, на яку мають право заз начені особи, затвердженим П остановою Кабінету Міністрі в України № 372 від 24.03.2004 року.

Відповідно до пунктів 2, 3 Пор ядку зазначено, що за рахунок коштів державного бюджету ф інансується 50 відсотків різн иці у розмірі пенсії наукови х (науково-педагогічних) прац івників державних небюджетн их підприємств, установ, орга нізацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитац ії у розрахунку на одну особу . Інша частина фінансується з а рахунок коштів цих підприє мств, установ, організацій та закладів. Фінансування різн иці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи н а кількох підприємствах, в ус тановах, організаціях та вищ их навчальних закладах III-IV рів нів акредитації незалежно ві д форми власності та фінансу вання, здійснюється пропорці йно зарахованому для признач ення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фін ансування, визначених законо давством для відповідних під приємств, установ, організац ій та вищих навчальних закла дів III-IV рівнів акредитації.

Відповідно до пункту 5 Поряд ку зазначено, що розмір витра т на фінансування різниці у р озмірі пенсії за рахунок кош тів державних не бюджетних п ідприємств, установ, організ ацій та вищих навчальних зак ладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фон ду до 20 січня поточного року т а протягом 10 днів з дня призна чення пенсії відповідно до З акону України "Про наукову і н ауково-технічну діяльність", про що відповідному підприє мству, установі, організації або закладу відразу надсила ється повідомлення встановл еного зразка.

Згідно з пунктом 6 Порядку у разі зміни розміру пенсії аб о виникнення обставин, які вп ливають на фінансування різн иці у розмірі пенсії (смерть п енсіонера, зміна місця прожи вання тощо), органи Пенсійног о фонду повідомляють про це в ідповідні підприємства, уста нови, організації та заклади у місячний строк з дня виникн ення таких обставин.

Судом встановлено, що 23.04.08 рок у Управлінням Пенсійного фон ду України в Залізничному ра йоні м. Сімферополя АР Крим ві дповідно до вимог Порядку № 372 надіслано відповідачу пові домлення про суми витрат на ф інансування різниці між сумо ю пенсії, призначеної відпов ідно до Закону України “Про н ауково - технічну діяльність ”і сумою пенсії, обчисленої в ідповідно до інших законодав чих актів на 2009 рік (з 1 квітня 2009 р оку по 31 грудня 2009 року), що підт верджується листом від 23.04.2008 ро ку № 4059/02-05 (а.с.10).

Судом встановлено, що відпо відно до повідомлення про су ми витрат на фінансування рі зниці між сумою пенсії, призн аченої відповідно до Закону України “Про науково - техніч ну діяльність”і сумою пенсії , обчисленої відповідно до ін ших законодавчих актів на 2009 р ік (з 1 квітня 2009 року по 31 грудня 2009 року) відповідач Державне п ідприємство "Науково-дослідн ий технологічний інститут фу нкціональної мікроелектрон ики" НТК "Інститут монокриста лів" НАН України" зобов' язан о відшкодувати Управлінню П енсійного фонду в Залізнично му районі м. Сімферополя за к вітень 2009 року різницю між сум ами пенсій, призначеними Бог атову Павло Миколайовичу в р озмірі 18,57 гривень.

Судом встановлено, що дане п овідомлення було отримане ві дповідачем 27.04.2009 року, що підтве рджується поштовим повідомл енням.

Відповідно до частини 2 пунк ту 5 Порядку підприємства, уст анови, організації та заклад и самостійно визначають суму , що підлягає до сплати у розра хунку на місяць, та щомісяця д о 25 числа перераховують орган у Пенсійного фонду за своїм м ісцезнаходженням відповідн і кошти для фінансування різ ниці у розмірі пенсії, призна ченої у минулому та поточном у роках.

Таким чином, відповідач пов инен відшкодувати понесені п озивачем витрати на виплату наукових пенсій за квітень 20 09 року у розмірі 18,57 гривень до 25 .04.2009 року, що також підтверджує ться доданими до справи розр ахунками заборгованості по в ідшкодуванню витрат на випла ту і доставку різниці між сум ою пенсії, назначеної праців никам державних не бюджетних установ та організацій у від повідності з Законом України “Про наукову і науково-техні чну діяльність”і сумою пенсі ї, призначеної у відповіднос ті з іншими законодавчими ак тами (а.с.8).

Суд враховує, що відповідно до частини 12 статті 20 Закону ст рахові внески підлягають спл аті незалежно від фінансовог о стану платника та мають прі оритет перед всіма іншими зо бов' язаннями, у тому числі і з сплати податків та інших об ов' язкових платежів.

Відповідно до п. 8 Порядку у р азі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розм ірі пенсії, органи Пенсійног о фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному з аконодавством.

Вищезазначені положення Закону України "Про наук ову і науково-технічну дія льність" та Порядку фінансув ання та виплати різниці між с умою пенсії, призначеної нау ковим (науково-педагогічним) працівникам державних бюдже тних установ і організацій, н ауковим (науково-педагогічни м) працівникам державних не б юджетних підприємств і орган ізацій не ставлять сплату рі зниці у розмірі між сумою зви чайної пенсії та сумою науко вої пенсії в залежність від р езультатів фінансово-господ арської діяльності підприєм ств, установ та організацій н а яких працювали наукові (нау ково-педагогічні) працівники .

Окрім цього, норми Закону Ук раїни "Про наукову і науково-т ехнічну діяльність" не містя ть положень, які передбачают ь підстави звільнення підпри ємства від обов'язку відшкод овувати Пенсійному фонду Укр аїни різниці між сумою призн аченої пенсії та сумою пенсі ї, обчисленою відповідно до і нших законодавчих актів, на я ку має право науковий праців ник.

Суд враховує, що відповідно відомостей довідки про суму заборгованості відшкодуван ню фактичних витрат на випла ту та доставку наукових пенс ій зазначені суми витрат ста ном на 09.07.09 року не погашені в по вному обсязі, тому позовні ви моги являються обґрунтовани ми, оскільки Законом України "Про наукову і науково-техніч ну діяльність" передбачено п орядок, згідно якого відпові дач фінансує різницю признач ених пенсій і не передбачає п ідстав звільнення від обов'я зку вказаного обов'язку, тому позов підлягає задоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,

ПОСТ АНОВИВ:

Позовні вимоги задовольни ти у повному обсязі.

Стягнути з Державного підп риємства "Науково-дослідний технологічний інститут функ ціональної мікроелектронік и" НТК "Інститут монокристалі в" НАН України" (ідентифікацій ний код 14314587) на користь Управлі ння пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Сімф ерополя АРК заборгованість по відшкодуванню фактичних в итрат на виплату і доставку н аукових пенсій у сумі 18,57грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її пр оголошення, у разі неподання заяви про апеляційне оскарж ення (апеляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої, протягом 20 днів може бути подана апеляційна скар га.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.07.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу4277968
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7041/09/1/0170

Постанова від 09.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні