ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 лютого 2015 року № 813/175/15
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кедик М.В.
за участю секретаря судового засідання Щура В.Р.,
представник позивача - не прибув,
представник відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Дрогобичі та Дрогобицькому районі Львівської області до товариства з обмеженою відповідальністю "СУ 24 Енергоресурс-Монтаж" про стягнення заборгованості, -
встановив :
управління Пенсійного фонду України в м. Дрогобичі та Дрогобицькому районі Львівської області звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "СУ 24 Енергоресурс-Монтаж" (далі - ТзОВ "СУ 24 Енергоресурс-Монтаж") про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 6244,07 грн.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що заборгованість відповідача по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 2 за листопад-грудень 2014 року становить 6244,07 грн. Оскільки станом на день звернення до суду відповідач не відшкодував фактично понесених витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, просить суд стягнути їх з відповідача.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання від 16.02.2015 року вх. № 4779 про розгляд справи без його участі та зазначив, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, подав до суду письмові заперечення на позов від 12.02.2015 року вх. № 4451, в яких зазначає, що електрозварювальник ОСОБА_2 працював на підприємстві в період з 21.04.1980 року до 09.09.1982 року та з 09.06.1987 року до 31.12.1991 року і набув пільговий стаж до 01.01.1992 року, тобто до введення в дію Закону України "Про пенсійне забезпечення", а тому, в цьому випадку, пільгова пенсія призначається за законодавством, що діяло раніше і не підлягає відшкодуванню підприємством. Крім цього, особам, які не мають повного стажу роботи зі шкідливими і важкими умовами праці вік, необхідний для призначення пенсії відповідно до ст. 12 згаданого Закону, знижується пропорційно до наявного стажу, а тому товариство повинно відшкодовувати лише частину витрат на виплату пенсій. Зазначає, що ОСОБА_3 (майстер), який працював на підприємстві з 01.08.1978 року, підлягає відшкодуванню тільки 70,7 %, оскільки 29,3 % пільгового стажу ним набуто до 01.01.1992 року; ОСОБА_4 (газорізчик) і ОСОБА_5 (ел.зварювальник) невірно визначені частки відшкодування підприємством пільгових пенсій у розмірах 27% та 21%, а фактично підлягає відшкодуванню 22,7% і 17,1%.
За таких обставин суд вважає, що справу можливо розглядати за відсутності сторін у справі на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71, 128 КАС України.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі факти, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та надав їм правову оцінку.
Відповідно до п. 1, 2 ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є: суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.
Згідно з абз. 4 п. 1 ст. 2 зазначеного Закону для платників збору об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст. 12 цього Закону.
Відповідно до вимог ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи, зокрема, працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими i важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад i показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, i за результатами атестації робочих місць (далі - список № 2).
Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058 пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. При цьому до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату та доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, встановлено розділом шостим Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України"(далі - Інструкція). Відповідно до п. 6.1 Інструкції, витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах підлягають повному (100%) відшкодуванню.
Згідно п. 6.4 Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Відповідно до п. 6.8 Інструкції, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. В разі зміни розміру пенсії або настання обставин, що впливають на суму відшкодування, органи Пенсійного Фонду України повідомляють про це підприємство у місячний термін з моменту виникнення цих обставин.
ТзОВ "СУ 24 Енергоресурс-Монтаж" зареєстроване як юридична особа з присвоєнням ідентифікаційного коду 01415708.
У матеріалах справи знаходяться розрахунки заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за період з квітня 2014 року, з вересня 2014 року та на 2014 рік. Докази направлення та отримання відповідачем розрахунків з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій наявні в матеріалах справи.
Управління Пенсійного фонду України в м. Дрогобичі та Дрогобицькому районі Львівської області надано документи на підтвердження підстав для призначення пільгової пенсії працівникам ТзОВ "СУ 24 Енергоресурс-Монтаж" ОСОБА_3, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_2, ОСОБА_8, а саме копії довідок про розмір пільгових пенсій, копії довідок про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, копії протоколів про призначення пільгових пенсій.
З довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній виданій ОСОБА_2, вбачається, що пенсіонер набув частину пільгового стажу на ТзОВ "СУ 24 Енергоресурс-Монтаж" до 01.01.1992 року.
Пунктом п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", який вступив в силу з 01.01.2004 року, передбачено право працівників, віднесених до списків № 1 і № 2, вийти на пенсію на пільгових умовах. При цьому, такий вихід на пільгову пенсію повинен здійснюватися відповідно до окремого законодавчого акту через корпоративні та професійні фонди.
До введення в дію пенсійного забезпечення через корпоративні та професійні фонди, ОСОБА_2, який має право на призначення пільгової пенсії при наявності відповідного пенсійного віку і трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення", пільгова пенсія даному працівнику призначається за нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", який вступив в силу з 01.01.2004 року. При цьому, покриття витрат на виплату та доставку пенсій, здійснюється за нормами законодавства, яке діяло до вступу в дію згаданого вище Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Законодавством, яке діяло до 01.01.1992 року не було передбачено порядку відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за рахунок підприємств. Тому обґрунтованим є пропорційне відшкодування виплати та доставку пільгових пенсій, з врахуванням трудового стажу, набутого до 01.01.1992 року, тобто до введення в дію Закону України "Про пенсійне забезпечення", та після його вступу в законну силу.
Згадане вище, випливає також з пп. 1 п. 2 заключних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в якому зазначено, що покриття фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій таким особам, здійснюється за рахунок коштів підприємств і організацій, призначених на оплату праці, які перераховуються ними в Пенсійний фонд України.
Враховуючи те, що до введення в дію Закону України "Про пенсійне забезпечення", який вступив в силу з 01.01.1992 року, не було передбачено відшкодування фактичних витрат по виплаті та доставці пільгових пенсій за рахунок підприємств і організацій, на яких працювали ці особи, відповідач не вправі вимагати відшкодування згаданих вище витрат за період трудового стажу, набутого до введення в дію цього Закону, тобто до 01.01.1992 року, який передбачає таке відшкодування.
Аналогічна позиція висловлена в ухвалі ВАСУ від 04.11.2008 року.
Пропорційне відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, передбачено також п. 6.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року за № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за № 64/8663.
Тобто, до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, ОСОБА_2 пенсія призначається за нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", однак порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій зберігається той, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Такий висновок відповідає ст. 58 Конституції України, в якій зазначено, що закони та інші нормативні акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Провівши аналіз зазначених норм, суд приходить до висновку, що підприємство не відшкодовує витрати на виплати і доставку пільгових пенсій особам, пропорційні стажу, набутому на даному підприємстві до 01.01.1992 року. Відтак, позивач не вправі вимагати відшкодування підприємством фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період трудового стажу, набутого до 01.01.1992 року.
Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що відповідачем ТзОВ "СУ 24 Енергоресурс-Монтаж" не підлягають до відшкодування витрати на виплату і доставку пільгових пенсій особам, які працювали та набули частину пільгового стажу на даному підприємстві до 01.01.1992 року, зокрема ОСОБА_2В, а відтак в цій частині позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Щодо частки сплати відповідачем фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій призначених ОСОБА_3, ОСОБА_6 та ОСОБА_7, то такі управлінням визначені вірно - пропорційно стажу, набутому на даному підприємстві та складають 86%, 27% і 21% відповідно.
Позовні вимоги в частині стягнення з відповідача заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій особам, а саме ОСОБА_3, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, які працювали та набули частину пільгового стажу на підприємстві ТзОВ "СУ 24 Енергоресурс-Монтаж" після 01.01.1992 року підлягають до задоволення, оскільки розмір таких визначений позивачем пропорційно до стажу роботи цих працівників у відповідача після 01.01.1992 року.
Відповідно до розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій ОСОБА_3, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 за період листопад - грудень 2014 року загальний розмір таких становить 4561,49 грн.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З врахуванням вищенаведеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в м. Дрогобичі та Дрогобицькому районі Львівської області до ТзОВ "СУ 24 Енергоресурс-Монтаж" про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, підлягають до часткового задоволення, а саме в частині стягнення з відповідача в користь позивача заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період листопад - грудень 2014 року у розмірі 4561,49 грн.
У решті позовних вимог слід відмовити за безпідставністю та недоведеністю таких.
Щодо судових витрат, то відповідно до статті 94 КАС України, підстав для їх розподілу немає.
Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
постановив:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "СУ 24 Енергоресурс-Монтаж" (82100, Львівська область, м. Дрогобич, вул. Спортивна, 13, код ЄДРПОУ 01415708) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Дрогобичі та Дрогобицькому районі Львівської області (82100, Львівська область, м. Дрогобич, пл. Ринок, 3, код ЄДРПОУ 37893404) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у сумі 4561 (чотири тисячі п'ятсот шістдесят одну) гривню 49 копійок.
У решті позовних вимог відмовити.
Судові витрати з відповідача не стягуються.
Постанова суду першої інстанції може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Згідно ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього ж Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду першої інстанції, набирає законної сили у порядку та строки згідно ст. 254 КАС України.
Суддя Кедик М.В.
Постанова у повному обсязі складена 18.02.2014 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2015 |
Оприлюднено | 25.02.2015 |
Номер документу | 42782317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кедик Марія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні