cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 10 грудня 2014 р. Справа № 804/18349/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіТурлакової Н. В. при секретаріЧудновській А.С. за участю: представників позивача представника відповідача Терещенко Ю.В., Дидюк О.В. Кисельова А.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій, рішення та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області з позовними вимогами, з урахуванням уточнень про: - визнання протиправними дій відповідача щодо проведення стосовно позивача документальної позапланової невиїзної перевірки з питань повноти нарахування орендної плати за землю за період з 01.05.2011р. по 31.12.2013р.; - визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0001702201 від 16.10.2014р. про збільшення грошового зобов'язання з орендної плати землі з юридичних осіб за основним платежем у розмірі 291261грн. та штрафних (фінансових) санкцій у сумі 67079грн.
В обґрунтування адміністративного позову, позивач зазначає, що за результатами документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» відповідачем складено Акт №1758/04-62-22-1-9-31543834 від 27.06.2014р., на підставі якого винесене оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0001702201 від 16.10.2014р. про збільшення грошового зобов'язання з орендної плати землі з юридичних осіб за основним платежем у розмірі 291261грн. та штрафних (фінансових) санкцій у сумі 67079грн. Позивач зазначає, що зміна розміру земельного податку згідно із Податковим кодексом України є підставою для перегляду установленого розміру орендної плати шляхом внесення відповідних змін до договору оренди землі його учасниками, однак не тягне автоматичного підвищення розміру орендної плати, встановленого в договорі оренди, а тому донарахування позивачеві оспорюваної суми податкового зобов'язання з орендної плати із застосуванням штрафних санкцій за оскарженим податковим повідомленням-рішенням було здійснено відповідачем неправомірно, у зв'язку з чим це рішення підлягає скасуванню, як таке, що прийняте не на підставі закону, що регулює порядок нарахування та сплати орендної плати. Крім того, позивач наголошує, що перевірка проведена незаконно, оскільки розпочата з порушенням п.78.4 ст.78 та п.79.1 ст.79 ПК України, а саме позивачу перед початком перевірки не вручено копію наказу про проведення перевірки та письмове повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки, при цьому вказаний наказ було отримано 30.06.2014р., тобто після проведення перевірки та складання акту, що є самостійною підставою для скасування оскаржуваного рішення. Таким чином, позивач вважає, що перевірка проведена неправомірно, акт перевірки складено з порушенням діючого законодавства, у зв'язку з чим, податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.
Від відповідача надійшло заперечення в яких він посилається на те, з метою приведення рішень Дніпропетровської міської ради та її виконавчого комітету у галузі земельних відносин у відповідність до вимог чинного законодавства у зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011 року ПК України, Дніпропетровською міською радою прийнято рішення від 02.02.11 № 216/8, яким встановлено річний розмір орендної плати за користування земельними ділянками у мінімальному розмірі орендної плати, визначеному ПК України, незалежно від мети використання. Підставою нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Перевіркою позивача встановлено заниження суми нарахованої орендної плати за землю за 2011 рік (починаючи з 01.05.2011 року) на 183 599,54 грн. (277 276,94 грн. - 93 677,40 грн.); за 2012 рік на 88 858,65 грн. (141 757,21 грн. - 52 898,56 грн.); за 2013 року - 41 752,43 грн. (65 445,12 грн. - 23 692,69 грн.). Таким чином, висновки викладені в Акті перевірки відповідають вимогам діючого законодавства України, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним.
У судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги у повному обсязі, просили позов задовольнити, з підстав зазначених у позовній заяві та доповненнях.
Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, у задоволенні позову просив відмовити, посилаючись на доводи викладені в запереченнях.
Заслухавши представників позивача та представника відповідача, дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.
Згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи А00 №401730 Товариство з обмеженою відповідальністю «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» зареєстровано 26.06.2001р. Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради та перебуває на обліку платника ПДВ у ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська з 02.07.2001р., що підтверджується Довідкою про взяття на облік платника податків №7346 від 04.07.2001р.
ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська керівнику ТОВ «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» направлено лист №6228/10-04-62-15-427 від 18.03.2014р., з метою встановлення достовірності та повноти нарахування податкового зобов'язання по орендній платі за землю на підставі п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20, п.73.3 ст.73, п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 ПКУ просимо Вас надати до ДПІ у Бабушкінському районі письмові пояснення щодо правомірності обчислення у 2011-2013 роках орендної плати за землю у розмірі, що не відповідає вимогам п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 ПКУ та рішення Дніпропетровської міської ради від 02.02.11 № 216/8, та копії документів, що підтверджують правильність нарахування орендної плати за землю на 2011-2013 роки (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності).
ТОВ «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» листом №1 від 09.04.14р. повідомило відповідача, що оскільки запит ДПІ №6228/10-04-62-15-427 від 18.03.2014р. не містить будь-яких законних підстав для його надання, то відповідно вимог п.73.3 ст.73 ПКУ ТОВ «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит. Також, товариство повідомило, що у договорах оренди земельних ділянок по вул.Героїв Сталінграда, 122 наданих Дніпропетровською міською радою в оренду ТОВ «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» не передбачено право орендодавця чи орендаря в односторонньому порядку змінювати умови договору. Діючим законодавством України також не передбачено такого права.
Судом встановлено, що з 16.06.2014 по 20.06.2014, на підставі Довідки №13365/10/04-62-04-031 від 20.05.2014р., згідно п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.1, п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78, п.79.1 та п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України та відповідно до Наказу №835 від 06.06.14р., відповідачем проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» з питань повноти нарахування орендної плати за землю за період з 01.05.2011р. по 31.12.2013р., за результатами якої складено Акт перевірки №1758/04-62-22-1-9-31543834 від 27.06.2014р.
Копія наказу №835 від 06.06.14р. та повідомлення від 06.06.2014р. № 15990/10/04-62 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» направлені поштою 06.06.2014 року (Розділ І акту).
Згідно висновку вказаного Акту перевірки: документальною позаплановою невиїзною перевіркою встановлено порушення п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 та п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України, рішення Дніпропетровської міської ради №216/8 від 02.02.11, внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельні ділянки, розташовані на території Бабушкінського району на 2011 рік (починаючи з 01.05.2011 року) на 183 599,54грн., 2012 рік - 88858,65грн., 2013 рік - 41752,43грн.
За результатами розгляду заперечень на Акт перевірки, ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська надано відповідь №15637/10/04-62-22-1-9 від 21.07.2014р., згідно якої висновки до акту перевірки залишаються без змін, але при винесенні податкового повідомлення-рішення до акту позапланової невиїзної перевірки від 27.06.2014р. №1758/04-62-22-1-9-31543834 ТОВ «СПЕЦ АТП» будуть враховані норми п.102.1 ст.102, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України.
На підставі вказаного Акту перевірки, ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0002562201 від 22 липня 2014р. про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб за основним платежем 449 819,7 грн. та штрафних (фінансових) санкцій на суму - 103 791 грн.
Головним управлінням Міндоходів у Дніпропетровській області 02.10.2014р. прийнято рішення №6972/10/04-36-10-08-09 про результати розгляду скарги, яким скасовано податкове повідомлення-рішення №0002562201 від 22 липня 2014р. в частині збільшення грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 195271грн. (основний платіж - 158559грн., штрафні (фінансові) санкції - 36712грн.), а в іншій частині скаргу платника на вказане податкове повідомлення-рішення залишено без задоволення.
16 жовтня 2014р. ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0001702201 про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб за основним платежем 291261грн. та штрафних (фінансових) санкцій - 67079грн.
17.10.2014р. ТОВ «Спец АТП» подало до Державної фіскальної служби України повторну скаргу №8, яка рішенням від 27.10.2014р. №5635/6/99-99-10-01-02-25 залишена без задоволення, а податкове повідомлення рішення ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська від 22.07.2014р. №0002562201 з урахуванням рішення Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 02.10.2014р. №6972/10/04-36-10-08-09 прийнятого за розглядом скарги - без змін.
03.04.2002р. між Дніпропетровською міською радою та ТОВ «СПЕЦ АТП» був укладений Договір оренди земельної ділянки, державна реєстрація якого відбулась 15.04.2002 року за №1863, копія якого наявна в матеріалах справи. Відповідно до Договору ТОВ «СПЕЦ АТП» прийняв в строкове платне користування терміном до 20.12.2026р. земельну ділянку по фактичному розміщенню виробничих будівель та споруд площею 1,8617га., яка знаходиться за адресою: м.Дніпропетровськ, Бабушкінський район, вул.Героїв Сталінграду 122 та зареєстровано в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за кодом 66061014.
Згідно п.3.1 вказаного договору, сума орендної плати за користування зазначеною земельною ділянкою на термін дії цього договору складає 744633,05грн. Відповідно п.3.2 Договору орендна плата сплачується у грошовій формі в розмірі земельного податку, вноситься на розрахунковий рахунок Держказначейства за місцем податкового звіту щомісячно (до 15 числа наступного місяця) і на майбутній період вноситься на термін не більше одного календарного року.
Даний Договір розірваний згідно Постанови Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 20.03.2012 року у справі №9/5005/15945/2011, копія якої наявна в матеріалах справи, у зв'язку з продажем будівель і споруд, розташованих на орендованій земельній ділянці на підставі договору купівлі-продажу від 12.06.2009 року.
13.08.2004р. між Дніпропетровською міською радою та ТОВ «СПЕЦ АТП» був укладений Договір оренди земельної ділянки, державна реєстрація якого відбулась 16.12.2004 року за №5938, копія якого наявна в матеріалах справи. Відповідно до Договору ТОВ «СПЕЦ АТП» прийняв в строкове платне користування терміном до 20.12.2026р., земельну ділянку по фактичному розміщенню виробничих будівель та споруд площею 0,3407га., яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, по вул.Героїв Сталінграду 122 (Бабушкінський район) та зареєстровано в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:02:162:0062. Код цільового використання землі за Договором (УКЦВЗ) 1.14.2 (Автомобільний транспорт).
Відповідно до п.4.1 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється в грошовій формі (у гривнях), у розмірі 1% від нормативної грошової оцінки та дорівнює розміру земельного податку.
Згідно договору оренди землі від 16.03.2005 року (державна реєстрація 08.04.2005 року № 040510400336) ТОВ «СПЕЦ АТП» надана в оренду земельна ділянка площею 0,0550га. по вул. Героїв Сталінграда, 122, яка зареєстровані в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:02:162:0074, строком до 20.12.2026 року. Код цільового використання землі за Договором (УКЦВЗ) 1.14.2 (Автомобільний транспорт).
До даного договору оренди землі укладено додатковий договір від 19.03.2010 року, державна реєстрація якого відбулась 07.05.2010 року за №041010400317.
Відповідно до вказаного Додаткового договору визначено наступне:
1. Внести зміни до договору оренди земельної ділянки у частині площі користування земельною ділянкою, визначивши її як 0,0157 га, присвоївши земельній ділянці кадастровий номер 1210100000:02:162:0105
4.1 Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі, у розмірі ставки орендної плати, встановленої Законом України «Про оренду землі».
5.2. Цільове призначення земельної ділянки: землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Також судом встановлено, що з метою приведення рішень Дніпропетровської міської ради та її виконавчого комітету у галузі земельних відносин у відповідність до вимог чинного законодавства Дніпропетровської міською радою в зв'язку з вступом в дію з 01.01.2011 року ПКУ було прийнято рішення № 216/8 від 02.02.11, яким встановлено річний розмір орендної плати за користування земельними ділянками у мінімальному розмірі орендної плати, визначеному ПКУ, незалежно від мети використання (Розділ 4 Акту).
Судом також досліджені надані докази, а саме: копії податкових декларацій з орендної плати за 2011р., 2012р.; копія уточнюючої податкової декларації з плати за землю (орендна плата за землі) за 2012р., дані Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для розрахунку плати за землю №4895 від 04.08.2010; копії рішень Дніпропетровської міської ради; Копії Витягу з Державного реєстру правочинів та Витягу про державну реєстрацію прав.
Згідно п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України, органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно пп.62.1.3 п.6.2.1 ст.62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється: - за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Аналогічні норми містить п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України яким передбачено, що документальна позапланова перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Пунктом 86.1 ст.86 Податкового кодексу України передбачено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт.
Згідно п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата)
Відповідно до п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПК України, плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до положень ст. 1 Закону України "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Граничний розмір орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, встановлено Законом України "Про оренду землі" та є обов'язковим при укладанні відповідних договорів.
Відповідно до частини першої статті 21 цього ж Закону орендна плата - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі").
Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Відповідно до ч. 1 ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 року № 220 затверджено Типовий договір оренди землі, пунктом 9 якого встановлено, що розмір орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності вноситься у грошовій формі та зазначається у відсотках нормативної грошової оцінки земельної ділянки або розміру земельного податку.
Розмір орендної плати за землю переглядається у разі зміни умов господарювання, передбачених договором, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, в інших випадках, передбачених законом (п. 13 Типового договору оренди землі).
З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, згідно п. 288.5.1 ст. 288 якого, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.
Відповідно до п. 276.5 ст. 276 Податкового кодексу України у разі надання в оренду земельних ділянок (в межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, у тому числі зазначеними у пунктах 276.1 та 276.4 цієї статті, іншим суб'єктам, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється відповідно до статті 274 цього Кодексу від нормативної грошової оцінки, визначеної з урахуванням застосування відповідного коефіцієнта функціонального використання цих площ залежно від виду економічної діяльності орендаря, та статті 275 цього Кодексу.
Згідно ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 і 278 цього Кодексу.
Відповідно до п. 275.3 ст. 275 Податкового кодексу України ставки податку за земельні ділянки (за винятком сільськогосподарських угідь та земель лісогосподарського призначення) диференціюють та затверджують відповідні сільські, селищні, міські ради виходячи із ставок податку, встановлених пунктом 275.1 цієї статті, функціонального використання та місцезнаходження земельної ділянки, але не більше трикратного розміру цих ставок податку, з урахуванням коефіцієнтів, установлених пунктом 275.2 цієї статті.
Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Згідно пп.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.
Пунктом 289.1. ст.289 Податкового кодексу України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Відповідно до абзацу першого пункту 286.1 статті 286 ПКУ підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру
Згідно вимог п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Таким чином розмір орендної плати за вказані ділянки є нормативно-регульованою ціною із визначеними мінімальною та максимальною межами. Тобто, починаючи з 01.01.2011 року, на адміністрування орендної плати та відносини, що виникають при оренді земельної ділянки комунальної та державної власності, поширюються приписи Податкового кодексу України з усіма правилами обрахування орендної плати та наслідками недотримання порядку нарахування та справляння даного обов'язкового платежу.
При цьому, законодавець не передбачив можливості орендаря впливати на порядок проведення оцінки орендованої земельної ділянки або можливі її результати, не зважаючи на двосторонній характер укладеного договору оренди.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем вказаний податок в податковій декларації з плати за землю було розраховано без врахування нормативної грошової оцінки землі, що набрала чинності з 01.01.2011 року.
Зважаючи на законодавче закріплення мінімального та максимального розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, суд вважає, що після набрання чинності Податковим кодексом України позивач мав самостійно перерахувати величину орендної плати на поточний рік з урахуванням обмежень пп. 288.5.1 та 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України та розміру нової грошової оцінки земельних ділянок.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправними дій відповідача щодо проведення стосовно позивача документальної позапланової невиїзної перевірки з посиланням на те що перед початком перевірки не вручено копію наказу про проведення перевірки та повідомлення про дату початку проведення такої перевірки, що на думку позивача є самостійною підставою для скасування оскаржуваного рішення, суд не приймає виходячи з наступного.
Так, згідно п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
На виконання вимог вказаної статті, 06.06.2014р. на адресу позивача засобами поштового зв'язку рекомендованим листом із повідомленням про вручення, направлена копія наказу №835 від 06.06.14р. та повідомлення від 06.06.2014р. № 15990/10/04-62 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Спеціалізоване автотранспортне підприємство», що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, та копією чека, копії яких наявні в матеріалах справи. При цьому з незалежних від відповідача обставин отримані представником позивача невчасно.
Суд також зазначає, що дії податкового органу по проведенню документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Спеціалізоване автотранспортне підприємство», за результатами якої складено Акт перевірки є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції. Самі по собі ці дії не тягнуть для особи будь-яких правових наслідків.
При прийнятті рішення судом також враховано, що наказ про проведення перевірки реалізовано і податковим органом проведено перевірку, про результати якої складено відповідний акт, та прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення.
Оскільки наслідком розв'язання публічно-правового спору по суті має бути захист порушеного права позивача, то у разі незгоди з діями чи рішенням контролюючого органу, вимога про визнання протиправними дій відповідача, в тому числі і по оскарженню наказу про проведенню перевірки вже після його фактичного виконання і складення акту перевірки, не буде мати своїм правовим наслідком захист прав позивача, адже таке право підлягає захисту виключно шляхом пред'явлення позову про скасування рішення контролюючого органу, яким визначено суму податкових зобов'язань чи штрафних (фінансових) санкцій, правом на яке позивач скористався. Вказане є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог в цій частині.
За таких обставин суд дійшов висновку про те, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» допущено заниження податкових зобов'язань по орендній платі за землю, відповідач при винесенні податкового повідомлення-рішення №0001702201 від 16.10.2014р., діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, правомірність своїх дій ним доведена, тому податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській є правомірним, а в задоволенні поданого адміністративного позову слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Спеціалізоване автотранспортне підприємство» до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій, рішення та скасування рішення - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст.186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Н.В. Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2014 |
Оприлюднено | 25.02.2015 |
Номер документу | 42786699 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Суховаров А.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні