Постанова
від 20.02.2015 по справі 821/200/15-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 лютого 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/200/15-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області до Приватного підприємства "Агро-Ніка Плюс" про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу,

встановив:

Державна податкова інспекція у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - позивач, ДПІ у м.Херсоні) звернулась з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Агро-Ніка Плюс" (далі - відповідач, ПП "Агро-Ніка Плюс"), у якому просить стягнути кошти з рахунків відповідача у банках, що його обслуговують, та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу в загальній сумі 777754,13 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що за результатами здійснення фінансово-господарської діяльності ПП "Агро-Ніка Плюс" має податковий борг в загальній сумі 777754,13 грн., з яких: по податку на додану вартість - 661837,82 грн., по податку на прибуток приватних підприємств - 115904 грн., по комунальному податку - 12,31 грн. Відповідач податковий борг не сплатив, а тому ДПІ у м.Херсоні просить стягнути заборгованість в судовому порядку.

Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив та заперечень на позовну заяву не надав.

Згідно із ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Пунктом 6 статті 128 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин суд вважає за можливе розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Приватне підприємство "Агро-Ніка Плюс" зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Херсонської міської ради 10.12.2001 р. та як платник податків перебуває на обліку в ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області.

Із наданого до суду розрахунку виникнення податкового боргу вбачається, що ПП "Агро-Ніка Плюс" має заборгованість в загальній сумі 777754,13 грн., з яких: по податку на додану вартість - 661837,82 грн., по податку на прибуток приватних підприємств - 115904 грн., по комунальному податку - 12,31 грн.

Щодо заборгованості відповідача по податку на додану вартість суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, у період з 18.01.2005 р. по 18.03.2005 р. з перервою з 16.02.2005 р. по 28.02.2006 р. фахівцями ДПІ у м.Херсоні проведено позапланову документальну перевірку з питань дотримання ПП "Агро-Ніка Плюс" вимог податкового законодавства за період з 01.01.2006 р. по 01.01.2005 р., за результатами якої складено акт від 21.03.2005 р. № 623/26-2/31760188.

Документальною перевіркою встановлено порушення:

1. пп.4.1.1, пп.4.1.6 п.4.1 ст.4 та пп.5.3.9 п.5.3, п.5.9 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", в результаті чого занижено податок на прибуток у сумі 64972 грн., у тому числі: ІІ квартал 2002 року у сумі 9150 грн.; ІІІ квартал 2002 року у сумі 3870 грн.; ІV квартал 2002 року у сумі 23550 грн.; за 2004 рік - 28402 грн.;

2. пп.7.2.1, пп.7.2.4, пп.7.2.6 п.7.2 та пп.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість", п.3.4 ст.3 Наказу Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997 р. № 166 "Про затвердження форми податкової декларації та Порядку її заповнення і подання", в результаті чого занижено податок на додану вартість на 335100 грн., в тому числі: серпень 2002 рік - 22499 грн., листопад 2002 року - 1925 грн., червень 2004 року - 134709 грн., липень 2004 року - 27643 грн., вересень 2004 року - 3175 грн., жовтень 2004 року - 63333 грн., листопад 2004 року - 7937 грн., грудень 2004 року - 73888 грн.;

завищено від'ємне значення податку на додану вартість у сумі 5518 грн., у тому числі: липень 2004 року - 4651 грн., листопад 2004 року -100 грн., грудень 2004 року - 767 грн.

3. ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки та збори", рішення сесії міської Ради народних депутатів № 202 від 02.04.1998 р., в результаті чого занижено комунальний податок у сумі 11,90 грн.

На підставі акта перевірки від 21.03.2005 р. № 623/26-2/31760188 контролюючим органом сформовано податкові повідомлення-рішення:

- від 23.03.2005 р. № 0000842600/0 про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість на 502650 грн., з яких за основним платежем на 335100 грн., за штрафними санкціями на 167550 грн.;

- від 23.03.2005 р. № 0000852600/0 про зменшення суми бюджетного відшкодування по податку на додану вартість на 5518 грн.;

- від 19.04.2005 р. № 0000952600/1 про зменшення суми бюджетного відшкодування по податку на додану вартість на 2325,50 грн.;

- від 19.04.2005 р. № 0000942600/1 про застосування штрафних санкцій по податку на додану вартість в розмірі 47926 грн.

Вказані рішення податкового органу директор ПП "Агро-Ніка Плюс" Сімонов П.М. отримав 28.03.2005 р. та 06.05.2005 р. відповідно.

Підпунктом 4.2.1 п.4.2 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (діяв на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон №2181) визначено, що якщо згідно з нормами цього пункту сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановленому цим Законом.

Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо: а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію; б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях; в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання. г) згідно з законами з питань оподаткування особою, відповідальною за нарахування окремого податку або збору (обов'язкового платежу), є контролюючий орган (пп.4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону № 2181).

Згідно із вимогами пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону № 2181 податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідачем до суду не надано жодних доказів оскарження податкових повідомлень-рішень від 23.03.2005 р. №№ 0000842600/0, 0000852600/0, від 19.04.2005 р. № 0000952600/1 та № 0000942600/1, а тому вони вважаються узгодженими з дня отримання ПП "Агро-Ніка Плюс".

З матеріалів справи вбачається, що підприємство частково сплатило узгоджену суму грошового зобов'язання в розмірі 1912,46 грн.

Пеня - плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання (п.1.4 ст.1 Закону № 2181).

Положеннями п.6.1 Закону № 2181 передбачено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми податкового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного цим Законом; б) при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Херсонської області від 28.07.2006 р. у справі № 5/149-Б-06 порушено провадження про банкрутство ПП "Агро-Ніка Плюс" та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Ухвалою від 27.02.2014 р. провадження у справі припинено, мораторій та всі заборони, введені ухвалою суду від 28.07.2006 р. скасовано.

Згідно з п.7.8 ст.7 Закону № 2181 з моменту прийняття ухвали судом про порушення провадження у справі про банкрутство платника податків порядок сплати податкового зобов'язання або погашення податкового боргу такого платника податків, зазначених у заяві, яка подається до суду, визначається згідно з нормами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", без застосування норм цього Закону.

Відповідно до наказу ДПА України № 820 від 27.12.2006 р. "Про затвердження Порядку погашення податкового боргу платників податків, щодо яких порушено справу про банкрутство та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів", у разі, якщо кредиторські вимоги органу державної податкової служби були заявлені та визнані боржником або судом, то після надходження до органу державної податкової служби відповідної ухвали суду про порушення провадження у справі про банкрутство і введення мораторію на задоволення вимог кредиторів зазначена ухвала реєструється в АІС "Облік податків та платежів" у режимі D.3.1 "Ведення справи про визнання банкрутом/реєстрація документів".

При цьому від дня винесення ухвали господарським судом про порушення провадження у справі про банкрутство суми податкового боргу, заявленої органом податкової служби як кредиторська вимога, фіксуються в картках особових рахунків, а їх погашення у порядку визначеному п.п.7.7 ст.7 Закону № 2181.

Положеннями п.4 ст.12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушенням провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до законодавства; не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).

Також з дати реєстрації ухвали суду у реєстрі D.3.1 припиняється автоматично нарахування пені, передбаченої ст.16 Закону № 2181 та застосування штрафних санкцій відповідно до п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 даного закону. Пеня та штрафні санкції, нараховані від дня винесення ухвали суду про порушення провадження у справі про банкрутство до дня її реєстрації в АІС "Облік податків та платежів", на підставі рішень керівника органу державної податкової служби скасовуються.

Як вбачається з розрахунку, долученого податковим органом до позовної заяви, у зв'язку з реєстрацією ухвали господарського суду Херсонської області від 28.07.2006 р. по справі № 5/149-Б-06 про порушення справи про банкрутство в АІС "Облік податків і платежів" у режимі D.3.1 "Ведення справи про визнання банкрутом/реєстрація документів" ДПІ у м.Херсоні відповідачу нараховано пеню в розмірі 105330,78 грн.

Таким чином, з урахуванням часткової сплати загальна сума заборгованості ПП "Агро-Ніка Плюс" по податку на додану вартість становить 661837,82 грн., з яких: основний платіж - 335100 грн., штрафні санкції - 221407,04 грн., пеня - 105330,78 грн.

Щодо заборгованості відповідача по податку на прибуток приватних підприємств суд вважає за необхідне зазначити наступне.

На підставі акта перевірки від 21.03.2005 р. № 623/26-2/31760188 ДПІ у м.Херсоні сформовано податкове повідомлення-рішення від 23.03.2005 р. № 0000832600/0, яким ПП "Агро-Ніка Плюс" збільшено суму грошових зобов'язань по податку на прибуток приватних підприємств на 97458 грн., з яких за основним платежем на 64972 грн., за штрафними санкціями на 32486 грн. Вказане рішення отримано директором Сімоновим П.М. 28.03.2005 р., про що свідчить його особистий підпис на корінці податкового повідомлення-рішення.

Оскільки відповідач не скористався своїм правом на оскарження рішення податкового органу, то за приписами пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону № 2181 грошове зобов'язання в розмірі 97458 грн. вважається узгодженим.

Крім того, у зв'язку з реєстрацією ухвали господарського суду Херсонської області від 28.07.2006 р. по справі № 5/149-Б-06 про порушення справи про банкрутство в АІС "Облік податків і платежів" у режимі D.3.1 "Ведення справи про визнання банкрутом/реєстрація документів" згідно наказу ДПА України № 820 від 27.12.2006 р. "Про затвердження Порядку погашення податкового боргу платників податків, щодо яких порушено справу про банкрутство та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів" ДПІ у м.Херсоні у відповідності до ст.16 Закону № 2181 підприємству нарахувала пеню в розмірі 18446 грн.

Таким чином, з урахуванням вказаних обставин загальна сума заборгованості ПП "Агро-Ніка Плюс" по податку на прибуток приватних підприємств становить 115904 грн., з яких: основний платіж - 64972 грн., штрафні санкції - 32486 грн., пеня - 18446 грн.

Щодо заборгованості відповідача по комунальному податку суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до п.1.11 ст.1 Закону № 2181 податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).

Так, 09.11.2005 р. ПП "Агро-Ніка Плюс" до ДПІ у м.Херсоні подано податковий розрахунок комунального податку за ІІІ квартал 2005 року. У вказаному розрахунку відповідачем самостійно визначено суму податку, що підлягає сплаті до бюджету, в розмірі 5,10 грн.

09.02.2006 р. відповідачем до контролюючого органу подано податковий розрахунок комунального податку за ІV квартал 2005 року. У вказаному розрахунку підприємство самостійно визначило суму податку, що підлягає сплаті до бюджету, в розмірі 5,10 грн.

Положеннями п.5.1 ст.5 Закону № 2181 визначено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Таким чином, грошові зобов'язання в загальній сумі 10,20 грн. є узгодженими та підлягають сплаті. У зв'язку із тим, що на обліковій картці платника податку рахувалась переплата, сума несплачених грошових зобов'язань становить 10,09 грн.

У зв'язку з реєстрацією ухвали господарського суду Херсонської області від 28.07.2006 р. по справі № 5/149-Б-06 про порушення справи про банкрутство в АІС "Облік податків і платежів" у режимі D.3.1 "Ведення справи про визнання банкрутом/реєстрація документів" згідно наказу ДПА України № 820 від 27.12.2006 р. "Про затвердження Порядку погашення податкового боргу платників податків, щодо яких порушено справу про банкрутство та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів" ДПІ у м.Херсоні у відповідності до ст.16 Закону № 2181 підприємству нарахувала пеню в розмірі 2,22 грн.

З огляду на викладені обставини загальна сума заборгованості ПП "Агро-Ніка Плюс" по комунальному податку становить 12,31 грн., з яких: основний платіж - 10,09 грн., пеня - 2,22 грн.

Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 59.1 статті 59 ПК України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

На виконання вимог податкового законодавства контролюючим органом було сформовано податкову вимогу форми "Ю" від 09.07.2014 р. № 8368-25 на суму 777754,13 грн.

Вжиті податковою інспекцією заходи не привели до погашення відповідачем податкового боргу.

Положеннями ст.67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законодавством.

За змістом п.95.1 ст.95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 ПК України визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків здійснюється за рішенням суду.

Згідно п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

За приписами ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Доказів виконання зобов'язання щодо сплати заборгованості в загальній сумі 777754,13 грн., заявленій до стягнення, відповідачем до суду не надано, доводи контролюючого органу щодо наявності такої заборгованості відповідачем не спростовані.

Приймаючи до уваги викладені обставини, суд вважає вимоги ДПІ у м.Херсоні обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.2, 7, 17, 94, 161-163 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Стягнути кошти з рахунків Приватного підприємства "Агро-Ніка Плюс" (код ЄДРПОУ 31760188) у банках, що його обслуговують, та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення заборгованості в загальному розмірі 777754 (сімсот сімдесят сім тисяч сімсот п'ятдесят чотири) грн. 13 коп., з яких:

- по податку на додану вартість 661837 грн. (шістсот шістдесят одна тисяча вісімсот тридцять сім) грн. 82 коп. до державного бюджету (код платежу 14010100, отримувач: УДКСУ у Херсонській області, код 37959779, банк ГУДКС МФО 852010);

- по податку на прибуток приватних підприємств 115904 (сто п'ятнадцять тисяч дев'ятсот чотири) грн. до державного бюджету (код платежу 11021000, отримувач: УДКСУ у Херсонській області, код 37959779, банк ГУДКС МФО 852010);

- по комунальному податку 12 (дванадцять) грн. 31 коп. до місцевого бюджету м.Херсона (код платежу 16010200, отримувач: УДКСУ у Херсонській області, код 37959779, банк ГУДКС МФО 852010).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 8.2.3

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2015
Оприлюднено24.02.2015
Номер документу42787334
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/200/15-а

Постанова від 20.02.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні