Постанова
від 16.02.2015 по справі 820/17990/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код за ЄДРПОУ 34390710

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 лютого 2015 р. № 820/17990/14

Харківський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді - Бідонька А.В.

при секретарі судового засідання - Кульчій А.М.

за участю:

представника позивача - Прасолова І.В.,

представника відповідача - Коваленка С.М.,

представника 3-ї особи - Максимовського С.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Гриф" до Управління Держземагентства у місті Харкові Харківської області, третя особа: Харківська міська рада про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Гриф", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Держземагентства у місті Харкові Харківської області, в якому, після уточнення позовних вимог, просив суд: визнати протиправними дії Управління Держземагентства у місті Харкові Харківської області в частині формування Витягу №245 із технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, яка розташована за адресою: вул. Клочківська, 259-Б, місто Харків та знаходиться у тимчасовому користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Гриф" на підставі договору оренди земельної ділянки від 02.08.2007 р. №140767100085; визнати незаконним та скасувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної діяльності №245 від 08.11.2013 року; зобов'язати Управління Держземагентства у місті Харкові Харківської області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0246 га, яка розташована за адресою: Клочківська, 259-Б, місто Харків та знаходиться у тимчасовому користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю "Гриф" на підставі договору оренди земельної ділянки від 02.08.2007 №14076100085 із застосуванням сукупного коефіцієнту Км3 у розмірі 0,99223, локальних коефіцієнтів на місцезнаходженні земельної ділянки у межах економіко планувальної зони відповідно до норм законодавства функціонального та коефіцієнту використання для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво -0,5.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на адресу позивача 19.08.2014 року надійшов господарський позов, в якому Прокурор Дзержинського району міста Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради просить господарський суд Харківської області прийняти рішення про внесення зміни до договору оренди землі від 02.08.2007 №140767100085, укладеного між Харківською міською радою та ТОВ фірмою "Гриф", шляхом визнання укладеною додатковою угоди до вказаного договору оренди землі у запропонованій Харківською міською радою редакції. Нова редакція договору передбачала, серед іншого, збільшення орендної плати земельної ділянки з 205976 грн. на рік до 24014,13 грн. на рік. До вказаного позову додавався розрахунок нової орендної плати, складений на підставі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №245 від 08.11.2013. Згідно вказаного Витягу нормативна грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий номер 6310136300:08:021:0029) загальною площею 0,0246 га складає 428827 грн.

Позивач не згоден з даними, зазначеними у Витязі, вважає, що відповідачем застосовано коефіцієнт функціонального використання, який не відповідає діючому законодавству, та вважає, що дані, зазначені відповідачем у Витязі, порушують права позивача як орендаря.

Представник відповідача в письмових запереченнях, наданих до суду, зазначив, що заперечує проти даного позову пояснюючи наступне. Зі змісту договору оренди землі від 11.06.2007 року вбачається, що даний договір укладено строком на період будівництва до 01.12.2007 року (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації), на період експлуатації - до 01.12.2030 року. Тобто, на момент видачі оскаржуваного витягу №245 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області, керуючись вказаним договором оренди землі, визначило цільове призначення вказаної земельної ділянки для експлуатації культурно-оздоровчо-розважального комплексу з прибудовою до існуючої будівлі та артезіанською свердловиною, за функціональним використанням-землі комерційного використання, про що й зазначило у відповідному витязі. Відповідач вважає, що твердження позивача про протиправність застосування розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки для будівництва та подальшої експлуатації спортивного комплексу за адресою : м. Харків, вул. Сумська, ріг Дерев'янко у Дзержинському районі, коефіцієнту Кф-2,5 є необґрунтованими.

Представник Харківської міської ради в письмових запереченнях, наданих до суду, зазначив, що заперечує проти позову та вважає вимогу позивача про зобов'язання Управління Держземагентства у м. Харкові видати новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціонального як для земельної ділянки змішаного використання з застосуванням коефіцієнтів земель комерційного використання (Кф0 2,5), земель громадського призначення (Кф-0,7) та інших відкритих (незабудованих) земель (Кф- 0,1) - необґрунтованою та безпідставною, оскільки виходячи із видів діяльності позивача його земельна ділянка відноситься до земель комерційного використання, а тому про розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки повинно бути застосовано значення Кф у розмірі 2,5.

Представник позивача в судове засідання прибув, адміністративний позов підтримав та просив задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання прибув, просив відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Представник третьої особи в судове засідання прибув, просив відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Суд, заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, встановив наступне.

Судом встановлено, що Рішенням Харківської міської ради від 28.09.2005 № 170/05 ТОВ «Гриф», надано в оренду строком 01.10.2030 р. земельну ділянку по вул. Клочківській, 259-Б, загальною площею 0,0246 га.

На підставі вказаного рішення між Харківською міською радою та ТОВ «Гриф» укладено договір оренди землі зареєстрований 11.06.2007 за № 140767100085 строком до 01.07.2030.

Згідно з пунктом 5 вказаного договору нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 205976 гривень (двісті п'ять тисяч дев'ятсот сімдесят шість гривень).

Матеріалами справи підтверджено, що Прокурор Дзержинського району міста Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради звернувся до господарського суду Харківської області з позовом в якому просить прийняти рішення про внесення зміни до договору оренди землі від 02.08.2007 №140767100085, укладеного між Харківською міською радою та ТОВ фірмою "Гриф", шляхом визнання укладеною додатковою угоди до вказаного договору оренди землі у запропонованій Харківською міською радою редакції. Нова редакція договору передбачала, серед іншого, збільшення орендної плати земельної ділянки до 24014,13 грн. на рік, що становить 5,6 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. До вказаного позову додавався розрахунок нової орендної плати, складений на підставі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №245 від 08.11.2013.

Вказаний Витяг було надіслано на адресу позивача разом з господарським позовом та отриманий останнім 19.09.2014 року. Згідно вказаного Витягу нормативна грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий номер 6310136300:08:021:0029) загальною площею 0,0246 га складає 428827 грн.

Позивач не погоджується з даними, зазначеними у Витязі, вважає, що відповідачем застосовано коефіцієнт функціонального використання, який не відповідає діючому законодавству.

Оцінивши встановлені обставини справи та дослідивши наявні у справі докази, суд зазначає наступне.

Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки, (пункт 288.5 статті 288 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 289.1 статті 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Преамбулою Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378 встановлено, що цей Закон визначає правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

У відповідності до положень статті 5 Закону України «Про оцінку земель» залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель та грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про оцінку земель» встановлено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

У відповідності до ст. 23 Закону України «Про оцінку земель», оформлюються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, який видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин є Державне агентство земельних ресурсів України (далі - Держземагенство»), яке відповідно до пункту 2 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів.

Відповідно до пп. 6 п. 4 Положення про Держземагенство України та пункту 21 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, територіальні органи Держземагентства, серед іншого, уповноважені видавати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Відповідно до ч.1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, а згідно з ст. 73 цього Закону акти ради сільського, селищного, міського голови, голови районної вмісті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ( у разі створення) ради, прийняті в межах наданих повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Матеріалами справи підтверджено, що Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.

Відповідно до п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 гри., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України. Пунктом 2 вказаного рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. застосовується з 01 січня 2014 року.

Тобто, попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 р. № 335/07 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року», рішень Харківської міської ради від 27.02.2008 року № 42/08 «Про затвердження «Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року» та була введена в дію з 01.03.2008.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 № 1269/13 «Про затвердження «Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013»» встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013» вводиться в дію з 01.01.2014.

Відповідно до пункту 2.2. рішення Управління Держземагентства у місті Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.

Комунальне підприємство «Міський інформаційний центр» є користувачем програмного комплексу «Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013» за договором з Департаментом земельних відносин, надає доступ до зазначеного програмного комплексу управлінню Держземагентства у м. Харкові Харківської області для надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, Департаменту земельних відносин для перевірки даних, що містяться у витягах, та виконання інших функцій у межах повноважень та Департаменту самоврядного контролю за використанням та охороною земель для здійснення відповідних контрольних повноважень (пункт 2.3 рішення).

Як було встановлено судом раніше, Рішенням Харківської міської ради від 28.09.2005 № 170/05 ТОВ «Гриф», надано в оренду строком 01.10.2030 р. земельну ділянку по вул. Клочківській, 259-Б, загальною площею 0,0246 га.

На підставі вказаного рішення між Харківською міською радою та ТОВ «Гриф» укладено договір оренди землі зареєстрований 11.06.2007 за № 140767100085 строком до 01.07.2030.

Згідно з пунктом 5 вказаного договору нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 205976 гривень (двісті п'ять тисяч дев'ятсот сімдесят шість гривень).

Зі змісту Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 245 від 08.11.2013 функціональне використання земельної ділянки, яка знаходиться у користування позивача - «землі комерційного використання» із застосування коефіцієнту за функціональне використання земельної ділянки (Кф) - 2,5, а сукупний коефіцієнт КмЗ становить - 1,17964.

Пунктом 3.10. Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі Порядок) встановлено, що вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою Цн = Цнз х Кф х КмЗ.

Значення коефіцієнта КмЗ визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати його значення на основі визначення частики площа, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Установлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу, не меншого, ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад цифрових 100 тисяч чолов. та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення КмЗ враховувати локальні фактори, наведені в додатку 1, таблиця 1.7" при чому добуток по факторних оцінок не повинен бути не повинен бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Враховуючи викладене, розрахунок значення коефіцієнтів КмЗ (локальні фактори) при наданні витягу з нормативної грошової оцінки окремих земельних ділянок у місті Харкові здійснюється із застосуванням програмного комплексу «Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013» в автоматизованому режимі, що є використанням ПС-технологій.

Таким чином вказане свідчить, що Управління Держземагентства не розраховує та не впливає на значення вказаного коефіцієнту.

Значення коефіцієнтів КмЗ (локальні фактори) було розраховано розробниками Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р. та затверджено вищевказаним рішенням Харківської міської ради і внесено до програмного комплексу.

У зв'язку з наведеним, суд не може зобов'язати Управління Держземагентства у місті Харкові Харківської області вчинити дії, що не належать до компетенції цього органу, оскільки відповідач наділений повноваженнями лише видавати витяг з наявної технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, яку в свою чергу, затверджує відповідний орган місцевого самоврядування. Тобто відповідач не наділений необхідними повноваженнями щодо зміни нормативно грошової оцінки земельних ділянок, які перебувають у його користуванні, та зміни коефіцієнта, який враховується під час визначення цієї нормативної грошової оцінки. (Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Вищого адміністративного суду України від 25.06.2014 р. К/800/50859/13)

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні адміністративного позову в частині позовних вимог, щодо зобов'язання Управління Держземагентства у місті Харкові Харківської області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0246 га, яка розташована за адресою: Клочківська, 259-Б, місто Харків та знаходиться у тимчасовому користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю "Гриф" на підставі договору оренди земельної ділянки від 02.08.2007 №14076100085 із застосуванням сукупного коефіцієнту Км3 у розмірі 0,99223, локальних коефіцієнтів на місцезнаходженні земельної ділянки у межах економіко планувальної зони відповідно до норм законодавства функціонального та коефіцієнту використання для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво -0,5.

Стосовно іншої частини позовних вимог, а саме визнання протиправними дії Управління Держземагентства у місті Харкові Харківської області в частині формування Витягу №245 із технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, яка розташована за адресою: вул. Клочківська, 259-Б, місто Харків та знаходиться у тимчасовому користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Гриф" на підставі договору оренди земельної ділянки від 02.08.2007 р. №140767100085 та визнання незаконним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної діяльності №245 від 08.11.2013 року, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Статтею 20 Земельного кодексу України визначено. що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Відповідно до пункту 3.5. Порядку №18/15/21/11 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (далі - Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією № 377 з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем. ба-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Згідно додатку 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку №18/15/21/11 Таблиці 1.1 визначені категорії земель за функцією використання та значення коефіцієнтів функціонального використання (Кф), які застосовується до цих категорій., серед яких: землі комерційного використання Кф=2,5;землі промисловості Кф=1,2; інші вільні (незабудовані) землі в межах населеного пункту Кф=0,1; землі змішаного використання - розрахункова.

Так, видами економічної діяльності позивача згідно довідки Харківського обласного управління статистики від 16.07.2001, яка є складовою частиною проекту землеустрою щодо відведення відповідної земельної ділянки, є: фінансовий лізинг (код діяльності КВЕД 65.21.0); здавання під найм власної та державної нерухомості невиробничого призначення (код діяльності КВЕД 70.20.2).

Згідно з Додатком 3 до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за № 788/3228, "Класифікація видів економічної діяльності на землях комерційного та іншого використання (у графі 42)", на підставі якої, згідно з п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. № 18/15/21/11, провадиться віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням, фінансовий лізинг належить до Розділу 65 (Фінансове посередництво) Секції J (Фінансова діяльність), що за функціональним використанням відноситься до земель комерційного використання.

До таких земель за функцією використання застосовується значення коефіцієнту функціонального використання Кф - 2,5, оскільки фінансовий лізинг згідно КВЕД-2005 належить до Розділу 65 (Грошове та фінансове посередництво) Секції 1 (Фінансова діяльність), що згідно табл. 1.1 Додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів відповідає значенню коефіцієнту функціонального використання (Кф) - 2,5.

Що стосується зазначеного у довідці Харківського обласного управління статистики виду економічної діяльності позивача - здавання під найм власної та державної нерухомості невиробничого призначення, то такий вид економічної діяльності також підпадає під визначення земель комерційного використання, оскільки згідно з Додатком 3 до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем) "Класифікація видів економічної діяльності на землях комерційного та іншого використання (у графі 42)" здавання під найм власної нерухомості належить до Розділу 70 (Операції з нерухомістю) Секції К (Операції з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам), що за функціональним використанням відноситься до земель комерційного використання.

Вказане значення коефіцієнту функціонального використання відповідної земельної ділянки (Кф) - 2,5, застосовувалося й під час визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки при укладенні договору оренди землі від 11.06.2007 року, що відображено у п. 5 вказаного договору .

Враховуючи викладене, суд вважає, що встановлений у Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 245 від 08.11.2013 року Кф у розмірі 2,5 повністю відповідає вимогам чинного законодавства.

З огляду на викладене, суд визнає дії Управління Держземагентства у місті Харкові Харківської області в частині формування Витягу №245 із технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, яка розташована за адресою: вул. Клочківська, 259-Б, місто Харків та знаходиться у тимчасовому користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Гриф" на підставі договору оренди земельної ділянки від 02.08.2007 р. №140767100085, такими що були вчинені у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а оскаржуваний витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної діяльності №245 від 08.11.2013 року таким, що складений у відповідності до норм чинного законодавства..

Відповідно до ч. 1 ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: 1) суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; 2) суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу .

Відповідно до ч. 2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, з урахуванням вимог, встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 3 статті 2 КАС України, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про не обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для відмови в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України у разі ухвалення судового рішення на користь сторони, яка є суб'єктом владних повноважень, сплачений судовий збір позивачу не повертається.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 11, 71, 72, 94, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Гриф" до Управління Держземагентства у місті Харкові Харківської області, третя особа: Харківська міська рада про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Суддя Бідонько А.В.

Повний текст постанови виготовлено 20.02.2015 року.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2015
Оприлюднено25.02.2015
Номер документу42787728
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/17990/14

Ухвала від 23.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 23.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 09.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 09.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Постанова від 16.02.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні