ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
16.07.09 Справа №2а-5565/09/1/0170
Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при секретарі Дубініній А.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції у м. Ялта АРК
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кохта"
про припинення юридичної о соби
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим звернулася з позовом Державна податкова інспекція у м. Ялта АР Крим пр о припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відп овідальністю "Кохта" ( далі - ТОВ "Кохта"), зареєстрованого виконавчим комітетом Ялтинс ької міської ради АР Крим 24.10.2000 року, ідентифікаційний код 31 159077.
У судове засідання предста вник позивача не з`явився, пов ідомлений належним чином про час і місце судового засідан ня, надіслав клопотання про р озгляд справи за його відсут ності та підтримання позову у повному обсязі.
У судове засідання предста вник відповідача не з' явивс я, про місце, дату та час розгл яду справи повідомлений нале жним чином через засоби масо вої інформації, клопотання п ро розгляд справи за його від сутності, заперечень на позо в, будь - яких доказів до суду не надав.
Приймаючи до уваги, що у мат еріалах справи достатньо док азів для з`ясування обставин по справі , суд вважає можливи м на підставі ст. 124 КАС Україн и розглядати справу за відсу тності сторін.
Відповідно до част ини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господарювання визнаються у часники господарських відно син, які здійснюють господар ську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (су купність господарських прав та обов' язків), мають відокр емлене майно і несуть відпов ідальність за своїми зобов' язаннями в межах цього майна , крім випадків встановлених законом. Статтею 58 ГК України передбачено, що суб' єкт гос подарювання підлягає держав ній реєстрації як юридична о соба у порядку, визначеному з аконом. Згідно з п. 1 частини 2 ст атті 55 ГК України юридичні осо би, створені відповідно до Ци вільного кодексу України, пі дприємства, створені відпові дно до Господарського кодекс у України та зареєстровані в установлено законом порядку визнаються суб' єктами госп одарювання.
Порядок та підстави реєстр ації, припинення реєстрації визначаються Законом Україн и від 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців".
Відповідно до частини 1 стат ті 4 даного Закону державна ре єстрація юридичних осіб - це з асвідчення факту створення а бо припинення юридичної особ и, а також вчинення інших реєс траційних дій, які передбаче ні цим Законом, шляхом внесен ня відповідних записів до Єд иного державного реєстру.
Судом встановлено, що ТОВ "К охта" виконавчим комітетом Я лтинської міської ради АР Кр им 24.10.2000 року включено до ЄДР юр идичних осіб, місцезнаходжен ня фірми: 98677, м. Алупка, вул. Запа дна, 21, кв. 22, що підтверджується свідоцтвом про державну реє страцію юридичної особи сері ї А00 № 445303 та витягом з ЄДР юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців Серії АГ № 347506.
Відповідно до довідки стат истики № 102 від 18.03. 2009 року ТОВ "Ко хта" є юридичною особою, включ ено до ЄДРПОУ 24.10.2000 року, іденти фікаційний код 31159077.
Таким чином, судом встановл ено, що відповідач є суб' єкт ом господарювання, юридичною особою, зобов' язаний викон увати обов' язки, покладені на нього законами у зв' язку зі здійсненням господарсько ї діяльності та на нього розп овсюджується дія Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003, № 75 5-IV, у тому числі в частині перер еєстрації та припинення реєс трації.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Здійснюючі господарську діяльність юридичні особи - платники податків відповідн о до пунктів 2, 3 частини1 статті 9 Закону України “Про систему оподаткування”№ 1251-ХІІ від 25.06.1 991 року зобов' язані подавати до державних податкових орг анів та інших державних орга нів відповідно до законів де кларації, бухгалтерську звіт ність та інші документи і від омості, пов'язані з обчисленн ям і сплатою податків і зборі в (обов'язкових платежів); спла чувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платеж ів) у встановлені законами те рміни.
Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальними податковими закона ми. Так, згідно з пунктами а, в п ункту 19.1 статті 19 Закону Україн и "Про податок з доходів фізич них осіб" від 22.05.2003 № 889-IV платники податку зобов'язані вести об лік доходів і витрат у обсяга х, достатніх для визначення с уми загального річного опода тковуваного доходу, у разі ко ли такий платник податку зоб ов'язаний цим Законом подава ти декларацію; подавати декл арацію за встановленою формо ю у визначені строки у випадк ах, коли згідно з нормами цьог о Закону таке подання є обов'я зковим.
Відповідно до пп. а,б,в п. 4.1.4. с татті 4 Закону України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами" від 21.12.2000, № 2181-II податк ові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календар ному місяцю - протягом 20 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного місяця; календарному кв арталу або календарному півр іччю - протягом 40 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного к варталу (півріччя), та інше.
Таким чином, відповідач, яв ляючись суб' єктом господар ювання, зареєстрованим в уст ановленому законом порядку у якості платника податків, зо бов' язаний подавати деклар ації з податків щомісячно, що квартально та щорічно.
Судом встановлено, що ТОВ "К охта" з I кварталу 2008 року не зд ійснює підприємницьку діяль ність та не надає до податков их органів декларації про до ходи. Цей факт підтверджуєть ся наступними доказами, досл ідженими у судовому засідан ні.
Відповідно до довідки ДПІ у м. Ялта АР Крим № 2811/9/15-1 від 30.03.2009 р оку ТОВ "Кохта" не надавало з I кварталу 2008 року податкову з вітність до органів державно ї податкової інспекції.
Відповідно до довідки ДПІ у м.Ялта АР Крим станом на 27.03.2009 року ТОВ "Кохта" не має заборг ованості перед бюджетом, та з гідно довідки ДПІ у м. Ялта АР Крим №2568/9/29-0 від 23.03.2009 року ТОВ "Кох та" має відкриті рахунки:
- Кримський регіональ на філія ВАТ «Кредобанк», р/р 2 60093002142, МФО 324913;
- Кримська республіка нська філія АКБ «УСБ» м. Сімфе рополь, р/р 26002475422981, МФО 324010.
Таким чином, судом у становлено, що відповідач пі д час здійснення господарськ ої діяльності
не виконав вимог ст. 67 Консти туції України, пунктів 2, 3 част ини 1 статті 9 Закону України “ Про систему оподаткування № 1251-ХІІ від 25.06.1991 року; п. 16.4 статті 16 Закону України “Про оподатк ування прибутку підприємств ” від 22.05.1997 року № 283/97; пункту г, п. 4.1 .4. статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" від 21.12.2000, № 2181-II.
Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" від 15.05.2003 р. N 755-IV (далі - Закон) п ідставою для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов 'язано з банкрутством юридич ної особи, зокрема є неподанн я протягом року органам держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в фінансової звітності відпо відно до закону.
Приймаючи до уваги, що ТОВ "К охта" з I кварталу 2008 року декла рацій, документів фінансової звітності до органів держав ної податкової служби не над ає, у суду є підстави для припи нення юридичної особи та в ці й частині позов підлягає зад оволенню.
Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" органи державн ої податкової служби в устан овленому законом порядку маю ть право звертатись до суду з заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.98 року № 80 та зар еєстрованої в Міністерстві ю стиції України 16.03.98 року за № 172/26 12, якщо платник податків не ма є заборгованості перед бюдже том, та в разі неподання протя гом одного року в органи держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в податкової звітності, то ке рівник органу державної пода ткової служби приймає рішенн я у вигляді розпорядження ві дносно платника податків - пр о звернення до суду із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості, постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи.
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти, як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця на під ставі Закону України “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців” від 15.05.2003 року № 755-IV.
Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ”від 04.12.1990 року № 509-ХІІ, відповід но до якого до функцій податк ових органів належить контр олювання своєчасності подан ня платниками податків бухга лтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розр ахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням под атків, інших платежів, а також перевіряють достовірність ц их документів щодо правильно сті визначення об'єктів опод аткування і обчислення подат ків, інших платежів. Застосув ання наслідків, передбачених Законом України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємці в”від 15.05.2003 року № 755-IV за неподанн я декларацій та фінансової з вітності можливо лише на під ставі рішення суду.
Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 1 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.
Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.
Відповідно до статті 104 Циві льного кодексу України прип инення юридичної особи можли во у випадку її ліквідації. П унктом 2 частини 1 статті 110 ЦК У країни юридична особа лікві дується за рішенням суду про визнання судом недійсною де ржавної реєстрації юридично ї особи через допущені при їх створені порушення, які не мо жна усунути, а також в інших ви падках, встановлених законом . Як вже зазначалося, підстави постановлення судового ріше ння про припинення юридичної особи визначені частиною 2 ст атті 38 Закону України “Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб підприє мців”від 15.05.2003 року № 755-IV - до яки х відноситься неподання прот ягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.
Підстави припинення підпр иємницької діяльності визна чені у статті 51 Господарськог о кодексу України, відповідн о до якої до таких підстав не н алежать неподання звітності .
Таким чином, суд вважає, що в судовому засіданні знайшли підтвердження всі підстави д ля припинення юридичної особ и ТОВ "Кохта".
Частиною 2 статті 33 Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб підприємців”від 15.05.2003 р оку № 755-IV встановлено, що юриди чна особа є такою, що припинил ася з дати внесення до Єдиног о державного реєстру запису про державну реєстрацію прип инення юридичної особи.
Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. № 435-IV учасники ю ридичної особи, суд або орган , що прийняв рішення про припи нення юридичної особи, зобов 'язані негайно письмово пові домити про це орган, що здійсн ює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державно го реєстру відомості про те, щ о юридична особа перебуває у процесі припинення.
Відповідно до частини 1 стат ті 38 Закону України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб підприєм ців”від 15.05.2003 року № 755-IV суд, який постановив рішення про припи нення юридичної особи в день набрання таким рішенням зак онної сили направляє його ко пію державному реєстратору за місцем реєстрації юридичн ої особи для внесення до Єдин ого державного реєстру запис у про судове рішення щодо при пинення юридичної особи.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задов ольнити у повному обсязі.
2. Припинити юридичну о собу Товариство з обмеженою відповідальністю "Кохта", зар еєстроване виконавчим коміт етом Ялтинської міської ради АР Крим 24.10.2000 року, за адресою: 98677 , м. Алупка, вул. Западна, 21, кв. 22, і дентифікаційний код 31159077.
3. Копію постанови в де нь набрання нею законної сил и направити державному реєст ратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису про судове рішенн я щодо припинення підприємни цької діяльності юридичної о соби.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її пр оголошення, у разі неподання заяви про апеляційне оскарж ення (апеляційної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої, протягом 20 днів може бути подана апеляційна скар га.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4280073 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні