Постанова
від 31.03.2009 по справі 2а-9857/08/10
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

 

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

 

вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка

Крим, Україна, 95493

 

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

31.03.09

Справа №2а-9857/08/10

 

10:49                       м. Сімферополь

Окружний  адміністративний

суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді                              - Кудряшової А.М.

,

при секретарі судового засідання     - Кудінової О.М.,

за участю представників сторін:

прокурор - Куінджи М.О., посвідчення №09006,

від позивача - не з'явився,

від відповідача - не з'явився,

розглянув у відкритому судовому засіданні

адміністративну справу

за позовом  

прокурора Залізничного району м. Сімферополя АР Крим   в інтересах держави в особі   Регіонального управління Департаменту

контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових

виробів ДПА України в АРК   

до   Фізичної

особи-підприємця ОСОБА_1             

про стягнення фінансових санкцій

 

ВСТАНОВИВ:

 

Прокурор Залізничного району м. Сімферополя АР Крим

звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним

позовом в інтересах держави в особі Регіонального управління Департаменту

контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових

виробів ДПА України в АР Крим та просить стягнути з фізичної особи-підприємця

ОСОБА_1 фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 1700грн.00коп. за

зберігання, транспортування, реалізацію алкогольних напоїв з підробленими

марками акцизного збору.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від

19.12.2008 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено

підготовче провадження і справу призначено до судового розгляду.

Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у

повному обсязі з підстав, зазначених у позовній заяві, та просив стягнути з

відповідача вказану суму фінансових санкцій.

Представник позивача та відповідач у судове засідання не

з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином:

позивач - під розписку (а.с.23), відповідач - оголошенням в газеті "Южная

столица" №11 (895) від 20.03.2009 року (а.с.28), про причини неявки не

повідомили, представником позивача надано клопотання про розгляд справи без

його участі (а.с.27, 29), відповідач клопотання про розгляд справи без участі

його представника не надав.

Суд, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів

неможливості участі у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у

матеріалах справи його клопотання про неможливість розгляду справи без його

участі, на підставі статті 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу

на підставі наявних доказів, за відсутністю представника позивача та

відповідача по справі.

Заслухавши пояснення прокурора, який наполягав на

задоволенні позову, дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і

повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги,

об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і

вирішення спору по суті, судом встановлене наступне.

ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1, місце реєстрації: АДРЕСА_1)

зареєстрована Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради Автономної

Республіки Крим 17 грудня 1999 року як фізична особа - підприємець, дані

внесені до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України (номер

запису про державну реєстрацію НОМЕР_1 - а.с.9).

Судом встановлено, що працівниками Регіонального

управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту алкогольних

напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в

Автономній Республіці Крим 11 вересня 2008 року проведена перевірка магазину,

що знаходиться за адресою: АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська, буд.90 та

належить відповідачу, в ході якої виявлені порушення відповідачем вимог частини

4 статті 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту

етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від

19.12.1995 р. №481/95-BP (надалі - Закон №481), а саме: зберігання,

транспортування та реалізація алкогольних напоїв з підробленими марками

акцизного збору.

Перевірку було проведено згідно наказу позивача

№32-346/191 від 11.09.2008 року "Про проведення позапланової перевірки

дотримання СПД ОСОБА_1 норм ЗУ від 19.12.1995 р. №481/95-ВР" (а.с. 18) та

на підставі направлень на проведення перевірки №385 від 11.09.2008 року та №386

від 11.09.2008 року (а.с.19, 20), які були вручені продавцю відповідача

ОСОБА_2, в присутності зазначеного працівника відповідача. За результатами

перевірки складено акт №010319-176/32-314 від 11 вересня 2008 року (а.с.8), в

якому зафіксовано факт продажу 1 пляшки горілки "Пшенична"

(виробництва ПП "Альфа", код ЄДРПОУ 31193673, Одеська область, с.

Маяки) за ціною 09грн.50коп., оклеєної акцизною маркою №05 ААБК 129387 07/4 без

дати розливу, що викликає сумнів в її достовірності. Крім того, на місці

торгівлі знаходилося ще 5 пляшок зазначеної горілки виробництва ПП

"Альфа", оклеєні акцизними марками №05 ААБК 128189 07/4, №05 ААБК

129385 07/4, №05 ААБК 129493 07/4, №05 ААБК 129451 07/4, №05 ААБК 129386 07/4,

що викликали сумнів у їх достовірності. Зазначене порушення підтверджено також

поясненнями продавця Мустафаєвої С.С. (а.с.9), розрахунковою квитанцією від

11.09.2008 року (а.с.8, зворотний бік). Копія акту вручена ОСОБА_2

На підставі акту перевірки Регіональним управлінням

Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту алкогольних напоїв і

тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Автономній

Республіці Крим прийнято рішення №010302/01101-32 від 10 жовтня 2008 р. про

застосування фінансових санкцій в загальній сумі 1700грн.00коп. на підставі

абзацу 13 частини 2 статті 17 Закону №481 (а.с.10). Зазначене рішення надіслано

за місцем реєстрації відповідача, але повернуто поштою з позначкою "за

закінченням терміну зберігання" (а.с.10). Згідно з вимогами п.4.9 Порядку

направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень

платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій,

затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001

р. №253 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.07.2001 р. за

№567/5758) рішення про застосування фінансових санкцій №010302/01101-32 від 10

жовтня 2008 р. розміщено позивачем на дошці оголошень, що підтверджується актом

№36 від 25.11.2008 р. (а.с.9, зворотний бік).

Відповідно до статті 1 Закону №481 роздрібна торгівля -

діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим

споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми

розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших

підприємствах громадського харчування.

Частиною 1 статті 9 Закону №481 встановлено, що спирт

етиловий, коньячний і плодовий, спирт етиловий ректифікований виноградний,

спирт етиловий ректифікований плодовий, спирт-сирець виноградний, спирт-сирець

плодовий, алкогольні напої та тютюнові вироби повинні відповідати вимогам

затверджених і зареєстрованих у встановленому законодавством порядку

нормативних документів, які діють в Україні.

Згідно частини 4 статті 11 зазначеного Закону алкогольні

напої, яки виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну,

позначаються марками акцизного збору в порядку встановленому законодавством.

Відповідно до абз.2 ч.2 ст.7 Закону України „Про

акцизний збір на алкогольні напої і тютюнові вироби” від 15.09.1995 року

№329/95-ВР (зі змінами та доповненнями) забороняється ввезення, зберігання,

транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та реалізації на

території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів, на яких немає марок

акцизного збору встановленого зразка. Згідно статті 1 даного Закону марка

акцизного збору - спеціальний знак, яким маркуються алкогольні напої та

тютюнові вироби. Її наявність на цих товарах підтверджує сплату акцизного

збору, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.

Марки акцизного збору для алкогольних напоїв та тютюнових виробів, вироблених в

Україні, відрізняються від марок для імпортованих алкогольних напоїв та

тютюнових виробів дизайном та кольором відповідно до зразків, затверджених

Кабінетом Міністрів України.

Згідно з абзацом 2 пункту 5 Положення про виробництво,

зберігання, продаж марок акцизного збору з голографічними захисними елементами

і маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою

Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 року №567 зі змінами і

доповненнями, наскрізна нумерація на марках складається з двох цифр індексу

регіону України за місцезнаходженням виробника продукції, серії та окремого для

кожної марки номера; така нумерація наноситься паралельно довшій стороні марки;

індекси регіонів наведено у додатку 1. Відповідно до додатку №1 «Індекси

регіонів України» даної Постанови індекс Одеської області України - 15, індекс

Донецької області - 05.

Пунктом 20 даного Положення передбачено, що алкогольні

напої і тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог цього Положення або

марками, що не відповідають виду продукції та місткості тари та/або не

видавались безпосередньо виробнику (імпортеру) зазначеної продукції, вважаються

немаркованою.

Згідно листа Регіонального управління Департаменту

контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових

виробів ДПА України в Одеській області від 06.10.2008 року №2074/7/32-0309 для

отримання інформації стосовно зазначених марок акцизного збору необхідно

звертатися до РУ ДСАТ ДПАУ в Донецькій області, так як код регіону 05

відповідає Донецькій області (а.с.9, зворотний бік).

Таким чином, в судовому засіданні знайшов підтвердження

факт здійснення ОСОБА_1. зберігання, транспортування та реалізації алкогольних

напоїв з підробленими марками акцизного збору, оскільки на марках зазначено код

05, тоді як виробник продукції згідно відомостей, зазначених на марках,

зареєстрований в Одеській області, якій відповідає код 15.

Відповідальність за зберігання, транспортування та

реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв і тютюнових виробів, алкогольних

напоїв і тютюнових виробів без марок акцизного збору встановленого зразка або з

підробленими марками акцизного збору 

встановлена абзацом 13 частини 2 статті 17 Закону України “Про державне

регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового,

алкогольних напоїв і тютюнових виробів” у розмірі 100 відсотків вартості

товару, але не менш 1700грн.00коп.

Відповідно до Указу Президента України “Про посилення

державного контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і

тютюнових виробів” №510/2001 від 11.07.2001 року забезпечення реалізації

державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту,

алкогольних напоїв і тютюнових виробів, здійснення міжгалузевої координації у

цій сфері покладено на Державну податкову адміністрацію України.

Пунктом 6 Порядку застосування фінансових санкцій,

передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання

виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних

напоїв та тютюнових виробів", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів

України №790 від 02.06.2003 року, передбачено, що рішення про застосування

фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються

керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який

видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і

плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим

ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим,

алкогольними напоями і тютюновими виробами (Департамент контролю за

виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної

податкової адміністрації, його регіональні управління та їх територіальні

підрозділи, Мінекономіки), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ,

Державної податкової адміністрації, Держкомстату, Держспоживстандарту у межах

їх компетенції, визначеної законодавством.

Згідно з пунктом 11 статті 11 Закону України «Про

державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби мають

право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції,

стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у

випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України.

Таким чином, суд встановив, що позивачем правомірно

застосована фінансова санкція у розмірі 1700 гривень 00 копійок за зберігання,

транспортування, реалізацію відповідачем алкогольних напоїв з підробленими

марками акцизного збору.

Згідно з пунктом 10 Порядку застосування фінансових

санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання

виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних

напоїв та тютюнових виробів" у разі невиконання суб'єктом підприємницької

діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після

його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

На час розгляду даної справи у суду відсутні відомості

про оскарження відповідачем у встановленому законом порядку зазначеного рішення

про застосування фінансових санкцій. Також у порядку ст. 71 КАС України

відповідачем не надано доказів сплати заборгованості у повному обсязі.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги є

обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке відбулось 31 березня 2009

року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст

постанови виготовлений та підписаний 06 квітня 2009 року.

З урахуванням викладеного, керуючись ст.ст.160-163

Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1, місце реєстрації:

АДРЕСА_1) на користь Державного бюджету України (УДК в м. Сімферополі, р/р

№31112106700002, код платежу 21081100, в Головному управлінні ДКУ в АР Крим, м.

Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740798) фінансові санкції у вигляді штрафу в

сумі 1700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 копійок.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня

складання постанови у повному обсязі у разі неподання заяви про апеляційне

оскарження (апеляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження

апеляційна скарга не подана, постанова набуває законної сили через 20 днів

після подання заяви про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складання постанови у повному

обсязі до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний

адміністративний суд Автономної Республіки Крим може бути подана заява про

апеляційне оскарження, після подачі якої протягом 20 днів може бути подана

апеляційна скарга.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього

подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається в строк,

встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

 

Суддя  Окружного

адміністративного суду

Автономної Республіки Крим                                          Кудряшова А.М.

 

          

Дата ухвалення рішення31.03.2009
Оприлюднено11.08.2009
Номер документу4280273
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9857/08/10

Постанова від 31.03.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні