Ухвала
від 20.02.2015 по справі 815/768/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/768/15

УХВАЛА

20 лютого 2015 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Соколенко О.М., розглянувши матеріали адміністративного позову державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до підприємства з іноземною інвестицією "Юг-Агротек" у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством, -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до приватного підприємства "Юг-Агротек" про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством.

Ухвалою суду від 04.02.2015 року позовну заяву залишено без руху, та позивачу наданий строк для усунення недоліків позовної заяви до 18.02.2015 року шляхом надання до суду: уточненого адміністративного позову з вірним повним найменуванням відповідача та засвідченої копії належного розпорядження на звернення до суду з позовом про припинення юридичної особи із кодом ЄДРПОУ 31545318.

Копію зазначеної ухвали отримано представником позивача 06.02.2015 року, про що свідчить відповідна відмітка на повідомленні про вручення поштового відправлення.

В свою чергу, на виконання вимог ухвали суду від 04.02.2015 року з боку представника державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області за довіреністю до канцелярії Одеського окружного адміністративного суду 09.02.2015 року надано уточнення до адміністративного позову із зазначенням у якості відповідача - підприємства з іноземною інвестицією "Юг-Агротек" у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю і докази направлення вказаних уточнень до позову на адресу відповідача, а також копії: розпорядження державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області № 2-р від 31.01.2015 року про звернення до суду з позовом про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством - підприємства з іноземною інвестицією "Юг-Агротек" у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю; виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 05.01.2015 року на ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області; наказу № 112-о від 24.12.2014 року про призначення ОСОБА_1 першим заступником начальника ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області та про покладення на нього виконання обов'язків начальника ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області та довіреності від 03.02.2015 року № 54/Л/15-53-10-01-17 на ім'я ОСОБА_2 на представництво інтересів ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, виданої в.о. начальника ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_1

Також, 17 лютого 2015 року представником ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 подано до суду клопотання, в якому остання просила суд замінити позивача на належного - ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області у зв'язку з реорганізацією ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, на підтвердження чого надала копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області.

Крім того, 18.02.2015 року до суду з боку представника ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 до суду надані додаткові пояснення стосовно подання уточнень до адміністративного позову саме ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, а також, надані копії: виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області; наказу ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області №1 від 05.01.2015 року «Про початок діяльності Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області» та наказу Міністерства доходів і зборів України від 26.12.2014 року №75 «Про реорганізацію окремих територіальних органів Міндоходів в Одеській області».

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КАС України, питання про відкриття провадження у справі суддя вирішує протягом трьох днів, з дня закінчення строку, встановленого для усунення недоліків позовної заяви, у разі залишення позовної заяви без руху.

Згідно ч. 2 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.

Суд вважає, що позивачем не виконано вимоги ухвали суду від 04.02.2015 року, у зв'язку із чим позовна заява підлягає поверненню позивачу, виходячи з наступного.

Так, з адміністративним позовом від 31.01.2015 року, який судом залишено без руху, до суду 02.02.2015 року звернулась державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області. Вказаний адміністративний позов підписаний головою комісії з реорганізації ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області ОСОБА_3 та поданий до суду представником ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області ОСОБА_2 за довіреністю від 11.12.2014 року із терміном дії протягом одного року.

При цьому, як вже зазначено судом, уточнений адміністративний позов від 09.02.2015 року подано до суду вже ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області та підписаний представником ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 за довіреністю від 03.02.2015 року.

Відповідно до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України», утворені юридичні особи публічного права - територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом реорганізації територіальних органів Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.

Так, додатком 2 до вказаної постанови визначено перелік територіальних органів Міндоходів, які реорганізуються, та, зокрема, Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів як територіальний орган Міндоходів, реорганізується шляхом приєднання до територіального органу ДФС - (Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області).

Відповідно до наказу Міністерства доходів і зборів України № 75 від 26.12.2014 року «Про реорганізацію окремих територіальних органів Міндоходів в Одеській області» визначено, зокрема: розпочати реорганізацію окремих територіальних органів Міндоходів в Одеській області; утворити комісії з реорганізації окремих територіальних органів Міндоходів в Одеській області встановити строк проведення реорганізації окремих територіальних органів Міндоходів в Одеській області - шість місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи. Згідно додатку до вказаного наказу, серед окремих територіальних органів Міндоходів в Одеській області, в яких утворюються комісії з реорганізації визначено, в тому числі, ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області із призначенням голови комісії - заступника начальника державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів ОСОБА_3

Із наданої представником ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданої 05.01.2015 року вбачається, що Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (ідентифікаційний код юридичної особи - 39565511) зареєстрована як юридична особа 25.12.2014 року.

Згідно наказу ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 05.01.2015 року №1 «Про початок діяльності Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області», з метою реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України», відповідно до Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, розпочато виконання Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області функцій і повноважень, визначених у Положенні про Державну податкову інспекцію у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, затвердженому наказом Державної фіскальної служби України від 27.08.2014 №81.

Відповідно до ч. 1 ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України суд першої інстанції, встановивши, що з адміністративним позовом звернулася не та особа, якій належить право вимоги, або не до тієї особи, яка повинна відповідати за адміністративним позовом, може за згодою позивача допустити заміну первинного позивача або відповідача належним позивачем або відповідачем, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи.

Згідно ст. 55 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником.

Залучення правонаступника відбувається ухвалою суду за заявою правонаступника або з ініціативи суду. Ухвала суду з цього питання оскарженню не підлягає. Суд може відмовити у допуску до участі у справі правонаступника, якщо не надано доказів правонаступництва.

В свою чергу, судом зроблено електронний запит від 18.02.2015 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, на який отримано Спеціальний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно позивача, згідно якого по юридичній особі - ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області (ідентифікаційний код 38723378) у графі «Дані про перебування юридичної особи в процесі припинення» 12.05.2015 року внесено відомості про те, що юридична особа знаходиться в стані припинення за рішенням засновників та у графі «Дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення» даного Спеціального витягу зазначено, що відомості відсутні.

Відповідно до ч.1 та ч.3 ст.48 КАС України, здатність мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).

Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їхнім посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).

Відповідно, особою, яка бере участь у справі, може бути лише особа, яка володіє процесуальною правоздатністю. Правоздатність юридичних осіб є елементом їх правового статусу. Тобто, кожна юридична особа має правоздатність як в матеріальних, так і в процесуальних правовідносинах. Статус юридичної особи засвідчується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи або витягом (довідкою чи випискою) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Згідно з ч. 4 ст. 91 ЦК України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. Відповідно до ч.1 ст. 92 ЦК України юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону.

Частинами 1 та 2 статті 104 Цивільного кодексу України визначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до частини 1 статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Згідно частини 2 цієї статті, юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Таким чином, як вбачається з викладеного, станом на теперішній час (строк, встановлений судом для усунення недоліків позовної заяви) ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області (ідентифікаційний код 38723378) не припинила свою діяльність як юридична особа, а отже, може виступати стороною у справі в порядку адміністративного судочинства, оскільки наділена адміністративною процесуальною правосуб'єктністю.

При цьому, як вже встановлено судом, ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області (ідентифікаційний код 39565511) зареєстрована як юридична особа 25.12.2014 року.

Тобто, як вбачається з викладеного, державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області зареєстрована як юридична особа ще до моменту звернення 02.02.2015 року ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до суду із адміністративним позовом від 31.01.2015 року.

Слід також зазначити, що розпорядження № 2-р від 31.01.2015 року про звернення до суду з позовом про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством - підприємства з іноземною інвестицією "Юг-Агротек" у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю, яке надано на виконання вимог ухвали суду, видано головою комісії з реорганізації ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області. Згідно цього розпорядження № 2-р від 31.01.2015 року начальника юридичного відділу Ющенко О.В. зобов'язано відповідно з нормами процесуального законодавства підготувати та направити позов до Одеського окружного адміністративного суду щодо припинення юридичної особи - підприємства з іноземною інвестицією "Юг-Агротек" у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю.

Тобто, до суду із вказаним позовом мала звертатись саме ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області.

При цьому, слід зазначити, що маючи змогу, обґрунтовані підстави та передбачене законодавством право подати уточнений адміністративний позов та інші визначені судом документи від імені ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, ОСОБА_2 на виконання вимог ухвали суду від 04.02.2015 року подала уточнення до адміністративного позову разом із іншими документами не як представник позивача, а як представник ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області.

Однак, враховуючи положення ст.52, ст.55 КАС України, ст.ст. 91, 92, 104 ЦК України, ст.33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", та зважаючи на те, що станом на даний час ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області не припинена як юридична особа та має адміністративну процесуальну правосуб'єктність, з урахуванням відсутності жодних відомостей щодо відкликання довіреності ОСОБА_2 від 11.12.2014 року, суд зазначає, що представник ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області ОСОБА_2, як і будь-який інший уповноважений представник позивача мали всі законодавчо встановлені підстави для надання до суду документів на виконання вимог ухвали суду від 04.02.2015 року саме від ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області.

Окрім того, слід зазначити, що Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, яка була зареєстрована як юридична особа ще 25.12.2014 року, у разі наявності на те законодавчо встановлених підстав, має цілковите право самостійно подавати адміністративні позови та відповідні документи до них.

Відтак, суд дійшов висновку, що позивачем - державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області не було виконано вимоги ухвали суду від 04.02.2015 року, оскільки на виконання вимог ухвали суду документи надані з боку ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, яка в розумінні положень діючого законодавства станом на 20.02.2015 року ще не є правонаступником державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області.

Враховуючи викладене, у суду відсутні жодні правові підстави для заміни позивача - ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області на ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області.

Отже, зважаючи на вищевикладене судом, усунення недоліків позовної заяви у такий спосіб не є належним виконанням ухвали суду від 04.02.2015 року про залишення позовної заяви без руху.

Разом з тим, суд зазначає, що позивачем не надавалось клопотання про продовження строку для усунення недоліків позовної заяви, які станом на 20.02.2015 року (з урахуванням строку, визначеного ч. 4 ст. 107 КАС України) позивачем не були усунуті.

Згідно з вимогами п. 1 ч. 3 статті 108 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивачем не усунуті недоліки позовної заяви, яку залишено без руху.

Враховуючи викладене, суд вважає, що за таких обставин, позов слід вважати неподаним та повернути його позивачу з усіма доданими до нього матеріалами.

Одночасно слід роз'яснити позивачу, що відповідно до ч. 6 ст. 108 КАС України повернення позовної заяви не позбавляє його права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Керуючись ст.ст.108,160,165 КАС України, суддя, -

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до підприємства з іноземною інвестицією "Юг-Агротек" у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством - повернути позивачеві.

Копію ухвали разом із позовною заявою та усіма доданими до нього матеріалами надіслати позивачеві.

Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом п'яти днів з дня отримання ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя О.М. Соколенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2015
Оприлюднено26.02.2015
Номер документу42803260
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/768/15

Ухвала від 20.02.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні