ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2015 року 12 год. 30 хв. Справа № 808/8546/14 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Каракуші С.М.
за участю секретаря Рибакової М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу
за позовом: Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до: Закритого акціонерного товариства «УКР-ІНВЕСТ»
про: стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів,
ВСТАНОВИВ:
Дніпровське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач або Дніпровське ТУ НКЦПФР) звернулась із адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «УКР-ІНВЕСТ» (далі - відповідач або ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ») про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 1700 грн.
Представник позивача у судове засідання не прибув, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання також не прибув, про дату, час та місце розгляду справи відповідно до приписів частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається таким, що повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, заперечень чи будь-яких заяв до суду не надіслав, у зв'язку з чим суд визнав причину неявки представника відповідача неповажною.
Враховуючи подане клопотання представником позивача, відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - Закон № 448/96-ВР), державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно статті 6 Закону України № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до статті 9 Закону України № 448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
Уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право: безперешкодно входити на підприємства, в установи, організації за службовим посвідченням і мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки; вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв'язку з реалізацією своїх повноважень; залучати за погодженням з відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевої влади та самоврядування, підприємствами та об'єднаннями їх спеціалістів, депутатів місцевих рад (за їх згодою) для проведення перевірок та ревізій; відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, звертатися до правоохоронних органів щодо проведення досудового розслідування або вжиття інших заходів відповідно до законодавства; вимагати в межах своєї компетенції в посадових осіб підприємств, установ, організацій надання письмових пояснень.
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) регулюється Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1591 від 19.12.2006 (далі - Положення), який діяв на час виникнення спірних правовідносин.
Згідно з пунктом 2 Розділу І Положення його дія поширюється на емітентів цінних паперів. Дія цього Положення не поширюється на емітентів акцій та/або облігацій підприємств, які знаходяться у лістингу організатора торгівлі, емітентів державних цінних паперів, інвестиційних сертифікатів, акцій корпоративних інвестиційних фондів, які уклали договори про управління активами таких корпоративних інвестиційних фондів з компаніями з управління активами.
Відповідно до пункту 3 Розділу І Положення, емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку у такій послідовності Інформацію шляхом: розміщення на безоплатній основі в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії) або в її інформаційному ресурсі, поновлюваному у режимі реального часу (далі - стрічка новин); опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання); подання до Комісії.
Емітенти цінних паперів до моменту подання Інформації до Комісії розміщують її на власному веб-сайті (веб-сторінці) (далі - сторінка в мережі Інтернет) відповідно до вимог законодавства.
Розкриття регулярної річної інформації емітентами визначено Розділом V Положення.
Відповідно до пунктів 1, 2 Глави 1 Розділу V Положення, емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.
Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік.
Відповідно до пункту 1 Глави 7 Розділу V Положення, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Згідно пункту 5 Глави 7 Розділу V Положення, при поданні річної інформації до Комісії емітенти, які не визначені в пункті 4 цієї глави, подають (надсилають) річну інформацію до територіального органу Комісії згідно з їх місцезнаходженням.
Судом встановлено, що 20.12.2013 уповноваженою особою комісії Кучеренко Дмитро Васильовичем на підставі статті 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», рішення НКЦПФР від 11.09.2012 № 1239 «Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», у відношенні ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Керівнику або повноважному представнику ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» пропонувалось з'явитись на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 15.01.2014 об 11 год. 10 хв. за місцезнаходженням Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з реєстром відправленої рекомендованої кореспонденції від 24.12.2013, вказана постанова надсилалась на адресу відповідача.
За приписами пункту 2 розділу ІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470 (далі - Правила), уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Як вбачається з матеріалів справи, 15.01.2014 уповноваженою особою комісії Логвиненко Наталією Леонідівною, у відношенні ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» складено Акт № 14-ДН-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого встановлено, що ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» не розкрило річну інформацію шляхом подання до комісії, що є порушенням вимог частини 4 статті 40 Закону України «Про цінні папери та фоновий ринок» та пункту 4 Глави 4 Розділу ІІ Положення № 2826.
Керуючись пунктом 4 Розділу V, пунктом 1 розділу VI Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, уповноваженою особою позивача Логвиненко Наталією Леонідівною винесено постанову від 15.01.2014 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою розгляд справи відносно ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» призначено на 29.01.2014 об 11 год. 20 хв.
Судом встановлено, що Акт від 15.01.2014 № 14-ДН-1-Е та постанова від 15.01.2014 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів надсилались відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, про що свідчить надані позивачем копія реєстру направленої рекомендованої поштової кореспонденції від 16.01.2014 та копія фіскального чеку.
Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України № 448/96-ВР НКЦПФР має право, серед іншого, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з пунктом 1 Розділу ХVІІ Правил № 1470, за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.
Так, пунктом 7 статті 11 Закону України № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, позивачем було встановлено, що на момент розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» не усунуло виявлені порушення.
Відтак, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою комісії - Кучеренко Дмитром Васильовичем, 29.01.2014 винесено постанову № 30-ДН-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно якої, за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700 грн., який необхідно було перерахувати протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови.
Постанова від 29.01.2014 № 30-ДН-1-Е направлялась на адресу відповідача засобами поштового зв'язку, що підтверджується наданою позивачем копією реєстру відправлених рекомендованих листів від 30.01.2014 та копією фіскального чеку.
Відповідачем не надано суду доказів оскарження вказаної постанови.
За приписами статті 11 Закону України № 448/96-ВР, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідач не надав суду будь-яких нормативно та документально обґрунтованих заперечень або пояснень по суті заявлених позовних вимог, які б спростовували доводи позивача, викладені в адміністративному позові. Також відповідачем не надано суду доказів, які б свідчили про повну або часткову сплату суми штрафу.
Таким чином, на момент розгляду справи в суді, сума штрафу у розмірі 1700 грн. ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» не сплачена, відтак заборгованість перед бюджетом не погашена.
На підставі викладеного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів пункту 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись статтями 11, 71, 86, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «УКР-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 23880185) штраф у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. на користь Державного бюджету м. Бердянськ (р/р 31113106700011 в Управлінні Державної казначейської служби України в Запорізькій області, код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ 106, МФО 813015, код ЄДРПОУ 38042560, балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету»).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя С.М. Каракуша
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2015 |
Оприлюднено | 25.02.2015 |
Номер документу | 42806007 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні