КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/15641/14 Головуючий у 1-й інстанції: Кобилянський К.М. Суддя-доповідач: Грибан І.О.
У Х В А Л А
Іменем України
19 лютого 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючий-суддя Грибан І.О.
судді Беспалов О.О., Парінов А.Б.
за участі :
секретар с/з Печенюк Р.В.
пр-к позивача Малачли Н.Д.
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Україна Іновуд», Київської міжрегіональної митниці Міндоходів на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 листопада 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Україна Іновуд» до Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві, Київської міжрегіональної митниці Міндоходів про визнання бездіяльності протиправною, стягнення коштів -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві, Київської міжрегіональної митниці Міндоходів в якому просив:
- визнати бездіяльність Київської міжрегіональної митниці Міндоходів щодо повернення надмірно сплачених до бюджету коштів у загальній сумі 106 880,50 грн., а саме мито - 31 263,52 грн., податок на додану вартість - 75 616,98 грн.;
- стягнути з Державного бюджету України в особі Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві на користь позивача суму надмірно сплачених до бюджету коштів у загальній сумі 106 880, 50 грн., а саме мито - 31 263, 52 грн., податок на додану вартість - 75 616, 98 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 листопада 2014 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Київської міжрегіональної митниці Міндоходів щодо відмови в наданні висновку про наявність підстав для повернення надмірно сплачених платежів за результатами розгляду заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Україна Іновуд» від 03.07.2014 № 120. Зобов'язано Київську міжрегіональну митницю Міндоходів скласти та надати висновок Головному управлінню Державної казначейської служби України в м. Києві про повернення ТОВ «Україна Іновуд» надміру сплаченого податку на додану вартість в сумі 75 616,98 грн. та мита в сумі 31 263,52 грн., всього в сумі 106 880,50 грн. шляхом перерахування даних коштів на розрахунковий рахунок 26009500109091, відкритий в ПАТ «Креді Агріколь Банк», МФО 300614, код ЄДРПОУ 14361575.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції в частині зобов'язання Київської міжрегіональної митниці Міндоходів скласти та надати висновок Головному управлінню Державної казначейської служби України в м. Києві про повернення надміру сплачених коштів, позивач подав апеляційну скаргу, в якій вказує на порушення судом першої інстанції при ухваленні оскаржуваної постанови норм процесуального права, а тому просить її скасувати в цій частині та ухвалити нову якою стягнути з Державного бюджету України в особі Головного управління Державної казначейської служби надмірно сплачені кошти.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, в якій вказує на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, та просив оскаржуване судове рішення скасувати в частині задоволення позовних вимог скасувати та ухвалити нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційних скарг та заперечень на неї, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційні скарги не підлягають до задоволення виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається, що Київською міжрегіональною митницею винесено рішення про коригування митної вартості № 100250000/2013/600243/2 від 27.06.2013, заявленої декларантом - Товариством з обмеженою відповідальністю «Україна Іновуд», митної вартості товарів у сторону збільшення.
На підставі зазначеного рішення позивачем до бюджету додаткового сплачено мито в сумі 31263,52 грн. та ПДВ в сумі 75616,98 грн., всього в сумі 106 880,50 грн.
В подальшому постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.04.2014 по справі № 826/3196/14, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 04.06.2014 позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Україна Іновуд» задоволено повністю: визнані протиправними дії Київської регіональної митниці Державної митної служби України щодо коригування митної вартості товарів, згідно з рішенням про коригування митної вартості товарів від 27.06.2013 №100250000/2013/600243/2; скасоване рішення Київської регіональної митниці Державної митної служби України про коригування митної вартості товарів від 27.06.2013 №100250000/2013/600243/2.
03.07.2014 позивач звернувся до Київської міжрегіональної митниці Міндоходів із заявою № 120 про повернення коштів в якій, посилаючись на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.04.2014 року, просив повернути надміру сплачені кошти в загальній сумі 106 880,50 грн., в т.ч. ввізне мито - 31 263,52 грн., ПДВ - 75 616,98 грн.
Листом від 28.07.2014 року № 8589/1/26-70-52-02 Київська міжрегіональна митниця Міндоходів повідомила позивача, що оскільки питання повернення коштів не було предметом розгляду в рамках адміністративної справи № 826/3196/14, а тому правові підстави для повернення надміру сплачених коштів відсутні.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, вийшовши за межі позовних вимог з метою повного захисту прав позивача, виходив з того, що умовою повернення спірних коштів є ухвалення митним органом відповідного висновку щодо повернення надмірно сплачених митних платежів.
Разом з тим, суд першої інстанції, вважав вимоги позивача про стягнення на його користь з Державного бюджету України надмірно сплаченого податку на додану вартість та мита безпідставними з огляду на те, що повернення грошових коштів з бюджету можливе лише на підставі висновку митниці, який на адресу казначейської служби не надходив.
Колегія суддів апеляційної інстанції з даним висновком суду першої інстанції погоджується, враховуючи наступне.
Відповідно до частини шостої статті 264 МК у разі якщо після сплати декларантом податків і зборів (обов'язкових платежів) згідно з митною вартістю товарів, визначеною митним органом, буде прийнято рішення про застосування митної вартості, заявленої декларантом, сума надміру сплачених податків і зборів (обов'язкових платежів) повертається декларанту у місячний термін з дня прийняття рішення у порядку, передбаченому законодавством.
Відповідно до статті 301 Митного кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України. Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів.
Згідно зі статтею 43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.
Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові Державного казначейства України.
Процедура повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, визначена Порядком повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 № 618, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.09.2007 за № 1097/14364.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надміру сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою. Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.
До заяви додаються: аркуші з позначенням «3/8» комплектів бланків митних декларацій форм МД-2 і МД-3 і доповнення (у разі їх оформлення) або другий аркуш оформленої посадовою особою митного органу уніфікованої митної квитанції МД-1, за якою помилково та/або надмірно сплачено митні та інші платежі; документи, що підтверджують суму помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів; документи, що підтверджують право на перенесення граничних строків для подання заяв про повернення надмірно сплачених митних та інших платежів, у випадках, передбачених в абзацах третьому - восьмому цього пункту.
Згідно п.2, п.3, п.4, п.5 та п.6 розділу ІІІ вказаного Порядку визначений наступний порядок розгляду заяви платника: заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником або заступником керівника митного органу разом з пакетом документів передається до відділу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум. Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати. Керівник або заступник керівника митного органу на підставі результатів перевірки, в разі її проведення, підписує висновок про повернення, реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України - пакет документів на повернення коштів. Пакет документів на повернення коштів передається до загального відділу для реєстрації та відправки до органу Державного казначейства України.
Відповідно п.7 розділу ІІІ цього ж Порядку висновок про повернення платникам податків помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів повинен бути прийнятий митним органом не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платниками податків заяви.
Таким чином, за результатами розгляду такого звернення платника митним органом та за наявності підстав для повернення таких коштів Керівник (заступник керівника) митного органу підписує Висновок про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи згідно додатку № 1 до Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженим наказом Державної митної служби України, Державного казначейства України від 20 липня 2007 року № 611/147.
Як встановлено судом першої інстанції, підставою для відмови у поверненні коштів митний орган вказує на відсутність обов'язку, покладеного судовим рішенням, повернути надміру сплачені кошти. Разом з тим, не вказує на необґрунтованість заявлених товариством вимог повернути кошти або на недоліки поданих документів.
За таких підстав, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність з метою повного захисту прав, свобод та інтересів позивача вийти за межі його позовних вимог, визнавши протиправними дії Київської міжрегіональної митниці Міндоходів щодо відмови в наданні висновку про наявність підстав для повернення надмірно сплачених платежів за результатами розгляду заяви позивача та зобов'язавши скласти та надати висновок Головному управлінню Державної казначейської служби України в м. Києві про повернення надміру сплаченого податку на додану вартість та мита.
Доводи апеляційної скарги відповідача викладених вище висновків суду не спростовують.
Щодо обґрунтованості доводів апеляційної скарги позивача, то колегія суддів звертає увагу на наступне.
Відповідно до пункту 5 Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 787 від 03.09.2013 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.09.2013 за № 1650/24182, встановлено, що повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.
Подання подається до органу Казначейства за формою, передбаченою нормативно-правовими актами з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі на офіційному бланку установи за підписом керівника установи (його заступника відповідно до компетенції), скріпленим гербовою печаткою (у разі наявності) або печаткою із найменуванням та ідентифікаційним кодом установи, з обов'язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб'єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), сума платежу, що підлягає поверненню, дата та номер документа на переказ, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.
Пунктом 5 Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи затвердженого наказом Державної митної служби України, Державного казначейства України № 611/147 від 20.07.2007 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.09.2007 за № 1095/14362 встановлено, що митний орган на підставі заяви платника готує висновок про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - Висновок про повернення), форма якого наведена в додатку 1 до цього Порядку, та не пізніше п'яти робочих днів від дня прийняття керівником (заступником керівника) митного органу рішення про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, направляє його для виконання відповідному органу Державного казначейства України разом із супровідним листом, в якому вказується кількість висновків, загальна сума, яка підлягає поверненню, а також наводиться перелік висновків із зазначенням такої інформації: номера та дати висновку, найменування юридичної або ім'я фізичної особи - платника, ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ платника - юридичної особи або ідентифікаційного номера за ДРФО платника - фізичної особи (за наявності), суми, яка підлягає поверненню за кожним з висновків.
Згідно з пунктами 6 та 7 зазначеного Порядку висновки про повернення реєструються органами Державного казначейства України в журналі обліку висновків, наданих митними органами. Форму журналу наведено в додатку 2. На підставі отриманого Висновку про повернення відповідний орган Державного казначейства України готує платіжні документи на перерахування коштів з рахунку з обліку доходів державного бюджету на рахунок, зазначений у Висновку про повернення, та протягом п'яти робочих днів від дати отримання Висновку про повернення здійснює повернення коштів з бюджету.
Враховуючи, що обов'язок щодо перерахування відповідних коштів виникає у органу Державного казначейства України тільки після отримання від відповідного митного органу висновку про повернення складеного за результатами розгляду заяви платника податків у Головного управління державної казначейської служби України у м. Києві були відсутні підстави для здійснення повернення відповідних коштів з бюджету на користі позивача.
Доводи позивача вказаних висновків суду не спростовують.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з дотриманням норм матеріального та процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтверджених доказами, а доводи апеляційних скарг не спростовують висновки суду першої інстанції, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 200, 205, 206 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
Апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Україна Іновуд», Київської міжрегіональної митниці Міндоходів - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 листопада 2014 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий-суддя І.О.Грибан
Суддя О.О.Беспалов
Суддя А.Б.Парінов
Повний текст виготовлено - 23.02.2015 р.
.
Головуючий суддя Грибан І.О.
Судді: Беспалов О.О.
Парінов А.Б.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2015 |
Оприлюднено | 24.02.2015 |
Номер документу | 42806300 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Грибан І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні