Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 18 лютого 2015 р. № 820/383/15 Харківський окружний адміністративний суд головуючого судді - Бідонька А.В., при секретарі судового засідання - Кульчій А.М. за участю: прокурора – Овчарової А.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Прокурора Дзержинського району м. Харкова в інтересах держави в особі Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "ХЛІБ-1" про стягнення штрафу, - В С Т А Н О В И В: Прокурор Дзержинського району м. Харкова в інтересах держави в особі Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства "ХЛІБ-1" в якому просить суд стягнути з відповідача до Державного бюджету України на рахунок Управління Державної казначейської служби України у Комінтернівському районі м. Харкова за балансовим рахунком №31114106700005, "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37999680, штраф в сумі 5100 грн. В обґрунтування позовних вимог прокурор посилався на те, що ПАТ "ХЛІБ-1" не розкрило регулярну річну інформацію про емітента за 2013 рік згідно з вимогами розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентам цінних паперів та статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок". За вказане правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача були порушені справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за результатами розгляду яких уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку постановами від 16.10.2014 р. на товариство були накладені штрафні санкції на загальну суму 5100,00 грн. Станом на час розгляду даної справи вказана сума штрафних санкцій відповідачем не сплачена. Прокурор та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили суд адміністративний позов задовольнити у повному обсязі. Представник відповідача в судове засідання не прибув про час, дату та місце судового слухання повідомлений належним чином. Згідно ч.2 ст.128 КАС України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне. Судом встановлено, що відповідач, ПАТ "ХЛІБ-1", пройшов передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, набув статусу суб'єкта господарювання – юридичної особи, код 30427542, місцезнаходження: 61005, м. Харків, площа Повстання, буд. 2-А. Згідно з ч.4 ст.40 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті. Частиною 6 ст.40 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття. Відповідно до п.3 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 N 2826, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 р. за N 2180/24712 зазначено, що емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку в такій послідовності Інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії); опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання); подання до Комісії. Емітенти цінних паперів до моменту подання Інформації до Комісії розміщують її на власному веб-сайті (веб-сторінці) (далі - сторінка в мережі Інтернет) відповідно до вимог законодавства. Відповідно до п..7, п.8, п.9, п.10 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 N 2826 зазначено, що емітент має надавати Інформацію для розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії до особи, уповноваженої на розміщення Інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії. Емітент при оприлюдненні Інформації на сторінці в мережі Інтернет забезпечує вільний доступ до такої Інформації, а також повідомляє на вимогу заінтересованих осіб адреси сторінок в мережі Інтернет, на яких здійснюється оприлюднення Інформації. До моменту розкриття регулярної та особливої інформації емітентом шляхом оприлюднення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії розкриття такої Інформації іншими шляхами, у тому числі шляхами, передбаченими цим Положенням, не допускається. У разі якщо емітент несвоєчасно розкриває Інформацію, розкриття якої є обов'язковим відповідно до законодавства, в тому числі нормативно-правових актів Комісії, емітент повинен письмово повідомити Комісію листом з обґрунтуванням причин, що призвели до несвоєчасного розкриття Інформації, складеним у довільному вигляді та засвідченим підписом керівника та відбитком печатки емітента. Пунктом 5 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 зазначено, що уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції. Пунктом 6 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 зазначено, що структурним підрозділом Комісії згідно з цими Правилами є департамент, управління, відділ центрального апарату Комісії або її територіального органу, який здійснює функції щодо регулювання відповідного напряму діяльності на ринку цінних паперів. Пунктом 7 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 зазначено, що розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами Комісії у межах наданих повноважень. Пунктом 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 зазначено, що постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек. Пунктом 1 розділу ХІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 зазначено, що розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери (далі - розпорядження про усунення порушень) виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з прийнятим рішенням у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто. Матеріалами справи підтверджено, що 23.09.2014 року постановою № 10/01/04/2052 Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів щодо ПАТ "ХЛІБ-1" у зв'язку з тим, що у строк, встановлений п.4 Глави 4 розділу ІІ «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» відповідачем не розміщена регулярна річна інформація про емітента за 2013 рік у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів. Також, 23.09.2014 року постановою № 10/01/04/2053 Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів щодо ПАТ "ХЛІБ-1" у зв'язку з тим, що у строк, встановлений п.4 Глави 4 розділу ІІ «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» відповідачем не розміщена та неопублікована регулярна річна інформація про емітента за 2013 рік . Крім того, 23.09.2014 року постановою № 10/01/04/2054 Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів щодо ПАТ "ХЛІБ-1" у зв'язку з тим, що у строк, встановлений п.4 Глави 4 розділу ІІ «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» відповідачем не розміщена та неподана до Комісії регулярна річна інформація про емітента за 2013 рік . Вказані постанови було надіслано відповідачу у за адресою внесеною до ЄДР, що підтверджується реєстром згрупованих поштових відправлень та розрахунковим документом (а.с. 9), та викликано представника підприємства на 01.10.2014 р. для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень, однак представник підприємства для підписання актів не прибув, що відображено у вказаних актах. Оскільки відповідачем в порушення ч. 4 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" з урахуванням вимог пунктів 1 та 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентам цінних паперів, не розміщено інформацію у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк, встановлений Положенням, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено Акт № 375-СХ-1-Е від 01.10.2014 р. (а.с. 10). За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, постановою № 375-СХ-1-Е від 16.10.2014 р. на відповідача накладено штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700,00 грн. (а.с. 15). Також, оскільки відповідачем в порушення ч. 4 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" з урахуванням вимог пунктів 1 та 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентам цінних паперів, не опубліковано інформацію у строк, встановлений Положенням, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено Акт № 376-СХ-1-Е від 01.10.2014 р. (а.с. 11). За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за неопублікування інформації, постановою № 376-СХ-1-Е від 16.10.2014 р. на відповідача накладено штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700,00 грн. (а.с. 16). Оскільки відповідачем в порушення ч. 4 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" з урахуванням вимог пунктів 1 та 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентам цінних паперів, не подано інформацію до Комісії у строк, встановлений Положенням, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено Акт № 377-СХ-1-Е від 01.10.2014 р. (а.с. 12). За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за неподання інформації, постановою № 352-СХ-1-Е від 09.10.2014 р. на відповідача накладено штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700,00 грн. (а.с. 17). Вказані постанови були направлені на адресу відповідача листом від 17.10.2014 р. № 10/1/03/2287, що підтверджується реєстром згрупованих поштових відправлень та розрахунковим документом (а.с. 19). Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. На час розгляду справи вказана сума заборгованості відповідачем не сплачена та складає 5100,0 грн. Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову. При цьому, суд погоджується з тим, що наведені прокурором у позові мотиви представництва інтересів держави узгоджуються зі ст.121 Конституції України, ст.36-1 Закону України “Про прокуратуру” і є достатніми для захисту її інтересів шляхом вчинення процесуальної дії по зверненню до суду. Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 72, 94, 160– 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, – П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Прокурора Дзержинського району м. Харкова в інтересах держави в особі Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "ХЛІБ-1" про стягнення штрафу - задовольнити. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "ХЛІБ-1" (код ЄДРПОУ 30427542) до Державного бюджету України на рахунок Управління Державної казначейської служби України у Комінтернівському районі м. Харкова № 31114106700005, "Надходження до загального фону державного бюджету" по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37999680 штраф в сумі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень 00 копійок). Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили. Суддя Бідонько А.В. Повний текст постанови виготовлений 23.02.2015 року.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2015 |
Оприлюднено | 25.02.2015 |
Номер документу | 42807228 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бідонько А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні