Ухвала
від 21.07.2009 по справі 2а-36701/08/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1

інстанції -  Могильницький М.С.   Суддя-доповідач - Горбенко К.П.

 

 

                               

                                                                                   

Україна

                                       ДОНЕЦЬКИЙ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                     

У Х В А Л А

                                           Іменем

України

 

21

липня 2009 року                                

справа № 2а-36701/08/0570

Колегія суддів Донецького

апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді:

Горбенко К.П.,

суддів:                       Юрченко В.П.,

                                   Радіонова

О.О.,

при

секретарі Фалін І.Ю.   розглянувши апеляційну

скаргу

    

  Товариство з обмеженою

відповідальністю «ПІК»

на

постанову Донецького окружного адміністративного суду   

 

від

22

квітня 2009 року

по

адміністративній справі 

2а-36701/08/0570 

за

позовом

Донецького

обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів

 до   третя особа   про 

 Товариство з обмеженою

відповідальністю «ПІК»   Красноармійський

міський центр зайнятості   стягнення

санкцій., - 

                                                        

 ВСТАНОВИЛА:

   

           Позивач звернувся до Донецького

окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариство з обмеженою

відповідальністю «ПІК» про стягнення санкцій.

          Постановою Донецького окружного

адміністративного суду від 22 квітня 2009 року у справі № 2-а-36701/08/0570

адміністративний позов Донецького обласного відділення фонду соціального

захисту інвалідів до Товариство з обмеженою відповідальністю «ПІК» про

стягнення санкцій - задоволено повністю.

            Відповідачем подана апеляційна

скарга, в якій він просить скасувати постанову суду та прийняти нове рішення,

яким відмовити в задоволені позову.

Доводи

апеляційної скарги обґрунтовує невірним застосуванням норм матеріального та

процесуального права.

Сторони

у судове засідання не зявились.

           

Колегія

суддів заслухавши суддю доповідача, дослідивши матеріали справи  вважає апеляційну скаргу такою, що не

підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як

вбачається з матеріалів справи Товариство з обмеженою відповідальністю «ПІК» є

юридичною особою, якій присвоєний код ЄДРПОУ 31650109. та має 19 штатних

працівників яке у 2007 році повинно було створити 1 робоче місце для

працевлаштування інвалідів. За невиконання нормативу робочих місць для

працевлаштування інвалідів у 2007 році Донецьким обласним відділенням фонду

соціального захисту інвалідів було застосовано адміністративно-господарська

санкція на суму 18 826.32 гр. яка потягнула 

за собою нарахування пені - станом на 28.11.2008 року у розмірі 1 709.31

гривень,

  що становить з

врахуванням пені 20 535.63 гривень.

      Відповідач 

позов не визнавав та у письмовому запереченнях (а/с 44)  зазначав, що норми Закону України «Про основи

соціальної захищеності інвалідів в Україні» не пов'язують факт створення

робочого місяця з терміном праці інваліда у звітному періоді та датою прийняття

на роботу в даному періоді. Закон тільки вказує на факт роботи інваліда на

підприємстві. В 2007 році з ТОВ «ПІК» перебувало в трудових відносинах 19

чоловік. Таким чином, на підприємстві повинно було бути створено 1 робоче місце

для працевлаштування інваліда. Фактично, на підприємстві в штатному розкладі

було передбачено 1 робоче місце для інваліда, а саме місце диспетчера. Згідно

Наказу № 15-к від 29.11.2007 року на роботу прийнято Воробйова В.І. на посаду

диспетчера.

Позивач наполягав у задоволені його позову та зазначав, що

підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації

громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману

працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування

інвалідів, відповідно до нормативу, встановленого ч. 1 статті 19 Закону України

«Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», і самостійно

здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць.

Постановою Кабінету

Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону

України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» та статтею 20

Закону встановлено обов'язок підприємств, установ, організацій, у тому числі

підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які

використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих

інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону,

самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося це

порушення, сплачувати відділенням Фонду соціального захисту інвалідів

адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається згідно ст. 20

Закону.

Відповідно до ст. 20 Закону та Постанови передбачено, що порушення

термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою  нарахування 

пені  у розмірі   120 відсотків річних облікової ставки

Національного банку України за кожний календарний день прострочення .

 Таким чином колегія суддів приходить до

висновку, що:

Статтею 43 Конституції

України задекларовано право кожного на працю, що включає можливість заробляти

собі  на життя працею, яку він вільно

обирає або на яку вільно погоджується. Виконання та реалізація зазначеної

конституційної норми забезпечується законами України, підзаконними актами та

актами ненормативного характеру, які встановлюють механізм реалізації права на

працю.

Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності

інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості

для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства,

створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний

спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, є Закон України

«Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991р. №

875-ХІІ

Одним

із аспектів соціальної захищеності інвалідів, відповідно до частини першої

статті 17 цього Закону, є право працювати на підприємствах, в установах,

організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю,

яка не заборонена законом.

Статтею 19 Закону «Про основи соціальної захищеності інвалідів в

Україні» встановлено для підприємств, установ і організацій нормативи робочих

місць, призначених для працевлаштування інвалідів.

Частиною першою статті 18

названого Закону передбачено, що працевлаштування інвалідів здійснюється

органами Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення

України, місцевими радами, громадськими організаціями інвалідів.

Поняття робоче місце

інваліда, спеціальне робоче місце інваліда визначено статтею 1 Закону України

«Про реабілітацію інвалідів в Україні» від 06.10.2005р. № 2961-IV (набрав

чинності з 01.01.2006), і розуміється як:

робоче місце інваліда -

місце або виробнича ділянка постійного або тимчасового знаходження особи у

процесі трудової діяльності на підприємствах, в установах і організаціях;

спеціальне робоче місце інваліда - окреме робоче місце або ділянка

виробничої площі, яка потребує додаткових заходів з організації праці особи з

урахуванням її індивідуальних функціональних можливостей, обумовлених

інвалідністю, шляхом пристосування основного і додаткового устаткування,

технічного обладнання тощо.

Таким чином, створеним робочим місцем є те, яке введено в дію

шляхом працевлаштування інваліда. Закон України «Про основи соціальної

захищеності інвалідів в Україні» зобов'язує відповідача відповідно до

4-відсоткового нормативу створити робочі місця для праці інвалідів і

інформувати центри зайнятості про вільні робочі місця для інвалідів, звітувати

перед відділеннями Фонду соціального захисту інвалідів про їх працевлаштування,

а органи працевлаштування - підібрати робоче місце і працевлаштувати інваліда.

Тобто, на підприємство хоча і не покладається обов'язок

працевлаштовувати інвалідів, але покладається обов'язок створювати та належним

чином атестувати робочі місця для працевлаштування інвалідів та інформувати про

таку кількість створених робочих місць органи працевлаштування інвалідів.

Отже, нормами чинного

законодавства щодо соціальної захищеності інвалідів в Україні конкретно

визначений порядок працевлаштування інвалідів.

Наказом Державного

комітету статистики № 244 від 06.07.1998р. затверджена форма статистичної

звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад)»,

яка подається підприємствами, установами та організаціями щомісячно на адресу

державної служби зайнятості

Постановою Кабінету

Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону

України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» та статтею 20

Закону встановлено обов'язок підприємств, установ, організацій, у тому числі

підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які

використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих

інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього

Закону, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому

відбулося це порушення, сплачувати відділенням Фонду соціального захисту

інвалідів адміністративно-господарські санкції.

Відповідно до ст. 20 Закону та Постанови передбачено, що порушення

термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою  нарахування пені у розмірі 120 відсотків

річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день

прострочення.

З урахуванням наведеного, середньооблікова чисельність інвалідів,

які працювали на ТОВ «ПІК», вираховується наступним чином: 1/12 = 0.083, тобто

відповідачем у 2007 році не було працевлаштовано 1 інваліда при нормативі - 1.

Таким чином відповідачем

не виконано покладений на нього чинним законодавством обов'язок по створенню

робочих місць для працевлаштування інвалідів та інформування щомісяця

відповідних органів, які займаються працевлаштуванням інвалідів, про створення

таких робочих місць.

Враховуючи

наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив

обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і

процесуального права.

Керуючись

ст. ст. 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу

адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

 

У Х В А Л И Л А :

 

Апеляційну

скаргу

 Товариство з обмеженою

відповідальністю «ПІК» - залишити без задоволення .

          Постанову  Донецького окружного адміністративного суду

від 22 квітня 2009 року у справі № 2-а-36701/08/0570 адміністративний позов

Донецького обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів до

Товариство з обмеженою відповідальністю «ПІК» про стягнення санкцій - залишити

без змін

.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути

оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом

одного місяця з моменту набрання законної сили судовим рішенням суду

апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті

160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня виготовлення повного

тексту.

 

Головуючий                                                                                                        К.П.

Горбенко

 

Судді                                                                                  

ПІДПИСИ                                                                 В.П. Юрченко

 

                                                                                                                                                                                 

О.О. Радіонова

 

З оригіналом згідно                                     К.П. Горбенко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.07.2009
Оприлюднено11.08.2009
Номер документу4280894
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-36701/08/0570

Ухвала від 21.07.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні