Постанова
від 22.06.2009 по справі 2а-950/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                 

                                  

ЛЬВІВСЬКИЙ  ОКРУЖНИЙ  АДМІНІСТРАТИВНИЙ  СУД                                                                                                                                                                             

                                                                                  

                                 Справа

№ 2а-950/09/1370

                                                                                    

ПОСТАНОВА

                                                                     

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 

22

червня 2009року                                                                                                              

м. Львів

 

Львівський

окружний адміністративний суд в складі

          головуючого - судді                                  Сакалоша В.М.

         

при секретарі судового засідання              Лоза Ю.Я.

за

участю представників сторін:    

          від позивача -ОСОБА_1

          від відповідача - ОСОБА_2                         

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за

позовом Державної інспекції з контролю за цінами  Львівській області до Управління земельних

ресурсів у Дрогобицькому районі Львівської області про стягнення 825, 00 грн.

економічних санкцій, -  

                                                                

                   встановив:

Позивач Державна інспекція з контролю

за цінами  Львівській області звернулася

до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Управління

земельних ресурсів у Дрогобицькому районі Львівської області про стягнення 825,

00 грн. економічних санкцій.

Позовні вимоги мотивує тим, що

відповідно до ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» відповідачу

надіслано рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної

дисципліни цін, стосовно вилучення в дохід держбюджету Дрогобицького району

825, 00 грн., проте, вимоги вказаного рішення відповідачем не виконано, кошти

зазначеної економічної санкції не сплачені.  

 В судовому засіданні представник позивача

позов підтримав, просив задоволити 

позовні  вимоги з  мотивів наведених  в позовній 

заяві, матеріалах справи  та

поясненнях наданих в судовому засіданні.

Представник відповідача 

в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позовних вимог з

мотивів наведених у запереченні від 19 червня 2009 року № 2147, наданому в

судовому засіданні.

Суд розглядає справу в порядку статті 71 КАС України на

основі наявних доказів.

В судовому засіданні проголошено вступну і резолютивну

частину постанови.

В судовому засіданні було досліджено письмові докази, які

наявні в матеріалах справи.

            Суд, заслухавши пояснення

представників сторін в судовому засіданні, дослідивши  матеріали 

справи, та оцінивши  докази в їх

сукупності , встановив наступне.

   

Державною інспекцією з контролю за цінами  Львівській області здійснено перевірку

стосовно правомірності застосування тарифів на землевпорядні роботи та послуги,

за результатами якої складено акт перевірки від 07.10.2008 р. № 865, яким

встановлено, що відповідачем було вчинено порушення державної дисципліни цін.

Відповідно до ч. 3, ст. 8 Закону

України «Про дозвільну систему у сфері

господарської діяльності» від 6

вересня 2005 року N 2806-ІУ Адміністратор та дозвільні

органи  забезпечують  

безоплатне   консультування        з    

питань     отримання

відповідних     документів     дозвільного      характеру     за     

зверненням      суб'єкта

господарювання.

          Ст. 1 Закону встановлено, що

дозвільною системою у сфері господарської діяльності є сукупність урегульованих

законодавством правовідносин, які виникають між дозвільними органами,

адміністраторами та суб'єктами господарювання у зв'язку з видачею документів

дозвільного    характеру. У свою чергу,

дозвільними органами є  органи виконавчої

влади,   органи місцевого самоврядування, їх посадові

особи, а також підприємства, установи, організації, яки уповноважені відповідно

до закону видавати документи дозвільного характеру. До таких документів

відносяться дозволи, висновки, погодження,   свідоцтва тощо, тобто документи, які надають

суб'єкту господарювання право на провадження певних   дій  

щодо   здійснення господарської

діяльності.

         

Відповідно до ч 6 ст.  123

Земельного кодексу України    проект      відведення земельної ділянки погоджується

з органом    по    земельних   

ресурсах.

Таким чином відповідач - Управління

земельних ресурсів у Дрогобицькому районі Львівської області, згідно зазначених

вище норм є дозвільним органом, до повноважень якого, відповідно до п.6 ст. 123

Земельного кодексу України віднесено надання погодження проекту відведення

земельної ділянки, а висновок про погодження проекту відведення земельної

ділянки Управління є дозвільним документом. Не отримання вказаного документу

суб'єктам господарювання унеможливлює отримання у власність земельної ділянки

для здійснення ними господарської діяльності.

Як встановлено перевіркою, позивач

стягував із суб'єктів господарювання плату за надання консультацій з питань

отримання документів дозвільного характеру, а саме за консультації з питань

оформлення прав на земельні ділянки, які відповідно до ст. 8 Закону України

„Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» є безкоштовними, чим

порушено порядок застосування тарифів на землевпорядні роботи та послуги.

Внаслідок зазначених порушень,  відповідачем за надання   11 консультацій взято плату у розмірі 25

грн. за кожну консультацію,  за період з

04.10.2007 року до 07.04.2008 року. отримано необґрунтовану виручку  на суму 275,0 грн., що підтверджується

Розрахунком суми необґрунтованої виручки (додаток №12 до Акту перевірки),

довідкою відповідача від    25.09.08 р.,

НОМЕР_1

 

На підставі вимог ст. 14 Закону України « Про ціни та ціноутворення», п.

п.1.2, 1.3, 2.1, 3.1 Інструкції про порядок застосування економічних та

фінансових санкцій органами державного контролю за ціні затвердженої спільним

наказом Мінекономіки України .та Міністерства фінансів України від 03.12.01 р.

№ 298/519, Державною інспекцією з контролю за цінами  Львівській області прийнято рішення № 288

10.10.2008р. про застосування до Управління земельних ресурсів у Дрогобицькому

районі Львівської області економічних санкцій на суму 825,0 (275,00+(275,00х2)

грн., тобто, у розмірі суми порушення разом із штрафом в двократному розмірі.

Вказане рішення було надіслане відповідачу поштовим відправленням і вручено

17.10.2008 року. В той же час, згідно із статтею 222 ГК України, відповідачу

пред'явлена претензія 10.10.2008р. № 288 про перерахування на відповідні

рахунки бюджету економі санкцій, проте вказана претензія не задоволена.

Сума економічної санкції відповідачем

не сплачена.

Суд не приймає до уваги твердження

відповідача, стосовно того, що відповідно до вимог 125, 126 Земельного Кодексу

України здійснювати господарську діяльність на земельній ділянці можливо лише

після отримання державного акту, укладення договору оренди, оскільки відповідно

до ст.1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»

об'єкт, на  який видається документ

дозвільного характеру -земельна ділянка, споруда, будівля, приміщення,

устаткування, обладнання та механізми, що вводяться в експлуатацію або

проектуються, окрема операція, господарська діяльність певного виду, робота та

послуга.

Відповідно до вимог п.6 ст. 123

«Земельного Кодексу України» розроблений   

проект   відведення земельної

ділянки погоджується з територіальним органом виконавчої  влади 

з питань земельних ресурсів, органом містобудування і архітектури та

охорони культурної спадщини, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним  органами, а також з  відповідним територіальним органом виконавчої  влади 

з  питань  лісового 

або

водного господарства (у разі

вилучення (викупу), надання, зміни цільового  

призначення  земельних ділянок

лісогосподарського призначення чи водного фонду). А згідно положення п. 7 цієї

ж статті погоджений   проект  відведення 

земельної  ділянки  після одержання позитивного висновку

державної землевпорядної експертизи у 

випадках,  передбачених

законом,  подається разом з клопотанням

про   надання   земельної  

ділянки   до   відповідної державної адміністрації,  Ради 

міністрів  Автономної  Республіки 

Крим  або сільської,  селищної, 

міської,  районної,  обласної  

ради,   які розглядають його  в 

місячний  строк  і в межах своїх повноважень, визначених цим

Кодексом,  приймають рішення про

надання  земельної ділянки у користування.

Таким чином погодження у вигляді

висновку Управління земельних ресурсів у Дрогобицькому районі Львівської

області  проекту відведення земельної

ділянки є наданням певного дозволу субєкту господарювання для здійснення

певного виду господарської діяльності.

Відповідно до вимог ст.19 Конституції

України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові

особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень, та у спосіб, що

передбачені Конституцією та законами України.

Всупереч наведеним вимогам, відповідач як суб'єкт

владних повноважень не довів правомірності своїх дій.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку,

що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.

Враховуючи наведене, та керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19,

69-71, 86, 87, 158-163, 167  КАС України,

суд -  

ПОСТАНОВИВ:

            1. 

Позовні вимоги задоволити у повному обсязі.

2. Стягнути з Управління земельних

ресурсів у Дрогобицькому районі Львівської області, р/р 35224005001125 у ГУДКУ

у Львівській і області, МФО 825014, ЗКПО 23969399 в дохід держбюджету

Дрогобицького району   - р/р 31110106700109 в ГУДК Львівській

області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 25262988: код 21081100 економічну санкцію у

розмірі   825,00 грн.

Постанова набирає законної сили після

закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого

Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була

подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили

після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове

рішення,якщо його не скасовано, набирає законної  сили після закінчення апеляційного розгляду

справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що

постанова суду не набрала законної сили.

Заява про апеляційне оскарження та

апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції

через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія

апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду

апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої

інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна

скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів

після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути

подана без попереднього  подання заяви  про апеляційне оскарження, якщо скарга

подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови виготовлено 26 червня 2009 року.

                    Суддя                                                                                             

В.М. Сакалош

 

 

 

 

 

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2009
Оприлюднено11.08.2009
Номер документу4281054
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-950/09/1370

Постанова від 22.06.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні