cpg1251 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 лютого 2015 року № 813/5361/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гулкевич І.З.
за участю секретаря Капустинської Н.М.
за участю:
представника позивача Луцик М.Б.
представника відповідача Берник І.І.
представник третьої особи Сеньків А.І.
розглянувши у відкритому судовому з асіданні в залі суду в місті Львові справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Райффайзен Банк Аваль" до Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області, третя особа на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Наш Край-8" про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов»язання вчинити певні дії,-
Встановив:
Публічне акціонерне товариство "Райффайзен Банк Аваль" звернулось до суду з позовом до Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області, за участю 3-ї особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Наш Край-8" в якому просить:
- відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Наш Край-8" (код ЄДРПОУ 33092177, місцезнаходження: 82455, Львівська область, Стрийський район, с. Верхня Стинава, вул. Польова, 12) та визнати нечинним запис за № 14171120027002212 від 02.06.2014 року про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «НАШ КРАЙ-8» в ЄДРПОУ;
- зобов'язати Реєстраційну службу Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Наш Край-8" (код ЄДРПОУ 33092177).
Позивач уточнив позовні вимоги та просить суд:
- відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «НАШ КРАЙ-8» (код ЄДРПОУ 33092177), що була здійснена Реєстраційною службою Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області, шляхом внесення 02 червня 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису за№ 14171120027002212.
В обґрунтування позовних вимог позивач покликається на те, що 30 січня 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесено запис про припинення юридичної особи - ТОВ "Наш Край-8" (код ЄДРПОУ 33092177) за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу.
Встановлено строк для заявлення кредиторами своїх вимог до боржника - 10.04.2014 року.
11.04.2014 року загальними зборами учасників ТОВ "Наш Край-8" прийнято рішення про затвердження передавального акту у зв'язку з припиненням діяльності ТОВ "Наш Край-8", шляхом його перетворення в Приватне акціонерне товариство "ІДВОБС КОРПОРЕЙШН". Визнано ПрАТ "ІДВОБС КОРПОРЕЙШН" правонаступником всіх прав та обов'язків ТОВ "Наш Край-8" , згідно передавального акту станом на 11.04.2014 року.
02 червня 2014 року Реєстраційною службою Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області до Єдиного державного реєстру внесено запис за № 14171120027002212 про припинення ТОВ "Наш Край-8" внаслідок його ліквідації за рішенням засновників.
Позивач вважає, що державна реєстрація припинення (ліквідації) юридичної особи - ТОВ «НАШ КРАЙ-8» вчинена з порушенням вимог чинного законодавства України, встановлених ст.ст.104, 105, 107,110-112 Цивільного кодексу України та ст.11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та порушує його права та інтереси як кредитора.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав наведених в позовній заяві, просив задоволити позов.
Представник відповідача подав письмові заперечення на адміністративний позов, я ких зазначив, що у державного реєстратора не було підстав для відмови у проведенні державної реєстрації припинення в результаті перетворення ТОВ "Наш Край-8", тому керуючись ст.37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив з підстав наведених в запереченні.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Наш Край-8" в судовому засіданні заперечив проти позовних вимог з підстав викладених у письмових запереченнях. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що державна реєстрація припинення юридичної особи ТОВ "Наш Край-8" здійснена у повній відповідності з чинним законодавством України, а саме: ст.ст. 33-37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».Окрім того пояснив, що у позивача відсутнє право на звернення до суду з адміністративним позовом про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, оскільки оскаржуваними діями державного реєстратора непорушені його права.Додатково зазначив, якщо у позивача є обґрунтовані грошові вимоги до ТОВ "Наш Край-8" то вони повинні розглядатись в інших судах, а не в адміністративному.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що у задоволенні позову слід відмовити з огляду на таке.
Відповідно до витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців державним реєстратором за № 18413665 станом на 26.03.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців державним реєстратором Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області 30 січня 2014 року внесено запис про стан припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Наш Край-8" (ЄДРПОУ 33092177) за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу.
Згідно Витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців державним реєстратором за № 18776447 станом на 03.06.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців державним реєстратором 02.06.2014 року внесено запис за № 14171120027002212 про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ-8" внаслідок його ліквідації за рішенням засновників.
Так, 09 квітня 2014 року позивачем було направлено до TOB "НАШ КРАЙ-8" заяву за № 140-0-0-00/8/473 від 07 квітня 2014 року про визнання грошових вимог кредитора до боржника в сумі 96134728,76 грн.
Зазначена заява позивача з грошовими вимогами до третьої особи була вмотивована тим, що товариство не виконало зобов'язання перед ПАТ "Райффайзен Банк Аваль" за кредитними договорами в рамках Генеральної кредитної угоди № 010/08-11/1904 від 11 липня 2007 року та Генеральної кредитної угоди № 010/08-11/1806 від 17 квітня 2007 року, за якими TOB «НАШ КРАЙ-8» виступало, як позичальник за власними кредитними зобов'язаннями на суму 9 243 494,43 грн., так і поручителем (солідарним боржником) за договорами поруки.
З наявної в матеріалах справи копії рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення вбачається, що зазначена заява позивача про визнання грошових вимог кредитора була отримана представником третьої особи 25 квітня 2014 року, тобто після 10 квітня 2014 року - останнього дня строку, встановленого для заявлення кредиторами своїх вимог до третьої особи.
11 квітня 2014 року загальними зборами учасників TOB "НАШ КРАЙ-8" прийнято рішення про затвердження Передавального акту у зв'язку з припиненням діяльності TOB "НАШ КРАЙ-8" шляхом його перетворення в Приватне акціонерне товариство "ІДВОБС КОРПОРЕЙШН". Визнано ПрАТ "ІДВОБС КОРПОРЕЙШН" правонаступником всіх прав та обов'язків TOB "НАШ КРАЙ-8", визначених передавальним актом станом на 11 квітня 2014 року.
На підставі вказаного рішення, 02 червня 2014 року TOB "НАШ КРАЙ-8" було подано до відповідача відповідні документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті реорганізації, на підставі чого до Єдиного державного реєстру внесено запис за № 14171120027002212 про припинення TOB "НАШ КРАЙ-8" за рішенням засновників.
При цьому, відповідно до відомостей Передавального акту від 11 квітня 2014 року, TOB "НАШ КРАЙ-8" передало ПрАТ "ІДВОБС КОРПОРЕЙШН" поточні зобов'язання по довгострокових кредитах банків (код рядку 440) на суму 10 765,00 тис.грн.
Водночас, відповідно до заяви ПAT "Райффайзен Банк Аваль" з грошовими вимогами до "НАШ КРАЙ-8", обсяг відповідальності TOB "НАШ КРАЙ-8" перед позивачем становить 96134728,76 грн. за кредитними договорами в рамках Генеральної кредитної угоди № 010/08-11/1904 від 11 липня 2007 року та Генеральної кредитної угоди № 010/08-11/1806 від 17 квітня 2007 року, за якими TOB "НАШ КРАЙ-8" виступає як позичальник на суму 9 243 494,43 грн., так і в якості поручителя (солідарного боржника) за договорами поруки.
Згідно із ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Як передбачено ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Відповідно до ч. 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно ч. 1 статті 33 вказаного Закону юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Стаття 34 Закону встановлює перелік документів, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженим ними органом щодо припинення юридичної особи.
Для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою та другою цієї статті.
Якщо документи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця.
Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує повноваження такого представника.
Згідно ч.1 ст. 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.
Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; документи не відповідають вимогам, які встановлені частиною першою статті 8 цього Закону; рішення щодо припинення юридичної особи оформлено з порушенням вимог, які встановлені частиною третьою цієї статті; документи подані не у повному обсязі; рішення щодо припинення юридичної особи не містить відомостей про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), про порядок або строк заявлення кредиторами своїх вимог або якщо такий строк не відповідає закону.
Згідно статті 37 Закону, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинна подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення; підписаний головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірник оригіналу передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, чи розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу, або їх нотаріально засвідчені копії; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; документ про узгодження плану реорганізації з органом доходів і зборів (за наявності податкового боргу); довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.
У разі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення документи, які передбачені абзацами четвертим - сьомим частини першої цієї статті - довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; документ про узгодження плану реорганізації з органом доходів і зборів (за наявності податкового боргу); довідка відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідка відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування) державному реєстратору не подаються.
Згідно ч. 9 ст. 37 Закону, Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення за умови, що: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи подані не у повному обсязі; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону; передавальний акт або розподільчий баланс не відповідає вимогам, які встановлені частиною четвертою цієї статті; документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті;в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи.
Судом на підставі наявних у матеріалах справи доказів встановлено, що відповідачу для вчинення спірної реєстраційної дії було надано всі передбачені чинним законодавством України документи, що необхідні для її вчинення.
Отже, у відповідача були відсутні підстави для залишення цих документів без розгляду чи відмови у проведенні державної реєстрації вказаної вище юридичної особи.
Крім цього, відповідно до п. 6 ст.37 вказаного вище Закону державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення, якщо вони не передбачені цією статтею.
Як вбачається з матеріалів справи, для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення Товариство з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ-8" надало документи, а саме: 1) реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації); 2) передавальний акт від 11 квітня 2014 року (складений на підставі Протоколу Загальних зборів Учасників ТОВ "НАШ КРАЙ-8" від 11.04.2014 року № 11-04-14 про припинення діяльності ТОВ "НАШ КРАЙ-8" шляхом його перетворення в ПрАТ "ІДВОБС КОРПОРЕЙШН").
Отже, при проведенні реєстрації припинення юридичної особи були надані всі необхідні документи, у зв'язку з чим державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області правомірно було внесено запис № 14171120027002212 в Єдиний державний реєстр про припинення ТзОВ "НАШ КРАЙ-8" внаслідок його ліквідації за рішенням засновників.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 та ст. 11 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суб'єкти владних повноважень зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Статтею 70 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, Суд дійшов висновку, що проведена Реєстраційною службою Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області державна реєстрація припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ-8" проведена у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме: ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», а наявність боргу перед позивачем за кредитними договорами не може мати наслідком відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, оскільки процедура реєстрації відповідає вищенаведеним критеріям.
Окрім того, позивачем не надано суду жодних доказів, що свідчили б про обґрунтованість даного позову та порушення відповідачем норм чинного законодавства, зокрема ст.ст.33-37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».Відтак суд прийшов до переконання, що позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Райффайзен Банк Аваль" є безпідставними, а тому в задоволенні таких слід відмовити.
Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, такі зі сторін спору не належить стягувати.
Керуючись ст. ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 143, 128, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П о с т а н о в и в :
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлено 17 лютого 2015 року.
Суддя Гулкевич І.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2015 |
Оприлюднено | 27.02.2015 |
Номер документу | 42825518 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ліщинський Андрій Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні