Постанова
від 23.02.2015 по справі 813/8036/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 лютого 2015 року № 813/8036/14

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої-судді Потабенко В.А.,

за участю секретаря судового засідання Петрика Р.І.,

за участю:

представника позивача - Правосудька О.М., згідно договору,

представника відповідача - не з'явився,

розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Львові позовну заяву Релігійної громади Свідків Єгови Сихівського району м. Львова до Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Львівській області про визнання незаконною та скасування вимоги, -

в с т а н о в и в :

Релігійна громада Свідків Єгови Сихівського району м. Львова (надалі - позивач) звернулась через свого представника - Правосудька О.М. - до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Львівській області (надалі - відповідач) про визнання незаконною та скасування вимоги № 139 від 12.11.2014 року, якою зобов'язано позивача оформити спеціальний дозвіл на користування надрами, відповідно до вимог Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затв. постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 30.05.2011 року.

В обґрунтування своїх позовних вимог покликається на те, згідно чинного законодавства Релігійна громада Свідків Єгови Сихівського району м. Львова не належить до осіб, які зобов'язанні виготовляти/оформлювати спеціальні дозволи на користування надрами.

В судовому засіданні представник позивача Правосудько О.М. вимоги, викладені в позові, підтримав повністю, просив задовольнити.

В судовому засіданні 19.12.2014 року представник відповідача Сворень Р.Р. проти задоволення позову заперечив з підстав, наведених у запереченні на позов від 09.12.2014 року, суть якого зводиться до наступного. Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Львівській області ніколи не надсилало Релігійній громаді Свідків Єгови Сихівського району м. Львова вимоги за номером і датою, вказаними у позовній заяві - № 139 від 12.11.2014 року - та вимоги про необхідність оформлення спеціального дозволу на користування надрами. В зв'язку з чим у задоволенні позову просив відмовити.

В судове засідання представник відповідача не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи.

Суд вважає за можливе, згідно ст. 71 КАС України, розглядати справу у відсутності представника відповідача, на підставі матеріалів справи.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, суд приходить до висновку, що у задоволенні позову слід відмовити, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, на адресу Релігійної громади Свідків Єгови Сихівського району м. Львова надійшов лист № 139 від 12.11.2014 року «Про необхідність оформлення спеціального дозволу на користування надрами», складений на фірмовому бланку приватного підприємства «ГЕО-ТОПО-КАДАСТР» (ЄДРПОУ 34668036), скріплений печаткою та засвідчений підписом директора даного підприємства.

З аналізу вказаного листа випливає, що він містить рекламний характер та покликаний спонукати скористатись послугами ПП «ГЕО-ТОПО-КАДАСТР» при виготовленні пакету документів для отримання, продовження, переоформлення спеціального дозволу на користування надрами; підтриманні стану повного дотримання надрокористувачем чинного законодавства про надра; моніторингу змін до чинного законодавства про надрокористування, охорону природи, безпеки праці тощо; розробці та погодженні матеріалів робочого проекту розробки родовища корисних копалин.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 55 Конституції України передбачено, що кожному гарантується на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадови і службових осіб.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Частиною 1 ст. 6 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Поняття «суб'єкт владних повноважень» визначено у статті 3 КАС України - це органи державної влади, орган місцевого самоврядування, їхні посадові чи службові особи, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

З аналізу вищевказаних норм випливає, що захисту підлягає лише порушене рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень право чи інтерес фізичної чи юридичної особи.

В такому випадку виникає публічно-правовий спір, тобто спір, який виникає із публічно-правових відносин між суб'єктом владних повноважень з приводу прийняття ним рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності і саме в тих правовідносинах, учасником яких є фізична або юридична особа.

Матеріалами справи встановлено, що документ, який оскаржує позивач, складений /прийнятий/надісланий не суб'єктом владних повноважень - Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Львівській області, а суб'єктом господарювання «ГЕО-ТОПО-КАДАСТР» (ЄДРПОУ 34668036).

Відповідно, Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Львівській області не здійснювало щодо Релігійної громади Свідків Єгови Сихівського району м. Львова жодних управлінських функцій, пов'язаних з листом від № 139 від 12.11.2014 року .

Звідси, відсутнє порушене право позивача в публічно-правових відносинах, яке би підлягало захисту.

Тому, у задоволенні позову слід відмовити.

Згідно ст. 94 КАС України судові витрати в цій справі позивачу не відшкодовуються.

Керуючись ст.ст. 2, 7- 14, 18, 19, 69-71, 94, 128, 158-163, 167 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

у задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст.ст. 186, 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 24.02.2015 року.

Суддя Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2015
Оприлюднено27.02.2015
Номер документу42825651
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/8036/14

Ухвала від 28.05.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 07.04.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська З.М.

Постанова від 23.02.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 25.11.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні