221/12-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"04" липня 2006 р. Справа № 221/12-06
Суддя господарського суду Київської області Писана Т.О., при секретарі Шелест В.О., розглянувши справу
за позовомдержавної податкової інспекції у м. Ірпені
до
третя особавиробничого підприємства „Гудвіл” у формі товариства з обмеженою відповідальністю, м. ІрпіньВиконавчий комітет Ірпінської міської ради, м. Ірпінь
про скасування (припинення) державної реєстрації
за участю представників
від позивачаЗайцева І.В. –довіреність №3476/10/10-0 від 22.03.2006р.
від відповідачавід третьої особине з'явився не з'явився
Суть спору:
Заявлено позов державною податковою інспекцією у м. Ірпені (далі –позивач) до виробничого підприємства „Гудвіл” у формі товариства з обмеженою відповідальністю, (далі –відповідач) про скасування (припинення) державної реєстрації.
Ухвалою господарського суду Київської області було призначено розгляд справи на 04.07.2006р. та залучено у якості третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору виконавчий комітет Ірпінської міської ради.
Представник позивача в позовній заяві та усних поясненнях, наданих у судовому засіданні в обґрунтування заявлених позовних вимог посилається на Закон України “Про державну податкову службу в Україні”, на порушення відповідачем законодавства України про оподаткування. Позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.
Відповідач заперечення проти позовних вимог не надав, в судове засідання, яке відбулось 04.07.2006р. свого представника не направив, хоча про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Згідно ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Беручи до уваги, що господарський суд повідомляв відповідача про розгляд справи належним чином відповідно до п. 3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом Вищого господарського суду України від 10.12.2002р. за №75, і це підтверджується журналом вихідної кореспонденції канцелярії господарського суду Київської області та відповідною відміткою на першому примірнику ухвали про відкриття провадження у справі, що міститься в матеріалах справи, тому господарський суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача суд дійшов до наступного висновку.
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, органам державної податкової служби надано право звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою про скасування державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності –юридичних, фізичних осіб.
Як вбачається із матеріалів справи, виробниче підприємство „Гудвіл” у формі товариства з обмеженою відповідальністю зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа Ірпінським міськвиконкомом 26.12.1994р. за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Будьонного, 3.
Згідно нової редакції Статуту відповідача, зареєстрованої Ірпінським міськвиконкомом 15.06.2000р. за №154, юридичною адресою підприємства є: Київська область, м. Ірпінь, вул. Гостомельське шосе, 3.
Відповідач зареєстрований державною податковою інспекцією у м. Ірпені як платник податків та зборів 26.12.1994р. за №98, що підтверджується довідкою №723 від 15.05.2006р., яка міститься в матеріалах справи.
Згідно Інструкції „Про порядок обліку платників податків” затвердженої наказом ДПА України від 19.02.1998 р. № 80 (далі –Інструкція) платник податків - це юридична особа, на яку згідно із законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі). Відповідно до вимог зазначеної Інструкції при взятті на облік платника податків відділом ДПІ, у якому зареєстрована юридична особа , відкривається облікова справа платника податків, яка формується із звітних документів, які подаються платником у період його діяльності.
Підпунктом 2 п. 1 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування” від 25.06.1991 р. № 1251-ХІІ на платників податків і зборів (обов'язкових платежів) покладено обов'язок подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до вимог п. 8.6. Інструкції, керівнику органу державної податкової служби надано право у випадку неподання платником податків протягом року в орган державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, за відсутності у платника податків заборгованості перед бюджетом, звертатися до господарського суду із заявою (позовом) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно довідки державної податкової інспекції у м. Ірпені від 18.05.2006р. №6051/10/19-0, яка знаходиться в матеріалах справи, відповідач станом на 18.05.2006р. не має податкової заборгованості по платежам до бюджету.
Починаючи з ІІІ кварталу 2003 року відповідач не подає до державної податкової інспекції податкових декларацій, іншої звітності, передбаченої чинним законодавством України, що підтверджується довідкою державної податкової інспекції у м. Ірпені №5822/10/151 від 15.05.2006р., яка знаходиться в матеріалах справи.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач порушує встановлені законодавчими актами правила здійснення господарської діяльності (підпункт 2 п. 1 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування”).
Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Частиною 2 зазначеної статті передбачено, що види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом.
Скасування державної реєстрації, як один із видів адміністративно-господарської санкції передбачено ч. 1 ст. 247 ГК України та застосовується у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам.
При цьому скасування державної реєстрації суб'єктів господарювання проводиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкту господарювання відповідно до ст.59 ГК України.
Згідно із ч. 6, 7 ст. 59 ГК України суб'єкт господарювання ліквідується, зокрема, у разі скасування його державної реєстрації у випадках передбачених законом. Скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. Такий запис вноситься після затвердження ліквідаційного балансу відповідно до вимог ГК України.
Скасування державної реєстрації у разі неподання протягом року звітності, передбачено ст. ст. 38, 46 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”.
Згідно ч. 3 ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.
Проаналізувавши зазначені норми чинного законодавства та всебічно розглянувши матеріали справи, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позивачем позовних вимог.
За таких обставин, позовні вимоги щодо скасування державної реєстрації виробничого підприємства „Гудвіл” у формі товариства з обмеженою відповідальністю судом визнаються обґрунтованими та правомірними, тому підлягають задоволенню.
Відповідно до п. 1 ст. 98 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою. Відповідно до п 3. Прикінцевих та перехідних положень КАС України до набрання чинності законом, який регулює порядок сплати і розміри судового збору: судовий збір при зверненні до адміністративного суду сплачується у порядку, встановленому законодавством для державного мита. Розмір судового збору визначається відповідно до підпункту "б" пункту 1 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито".
Відповідно до ст. 94 КАС України, суд покладає судові витрати на відповідача.
Керуючись ст.2, 7, 17, 94, 98, 158, 161, 162, 163 та п.6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд Київської області, -
постановив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Скасувати (припинити) державну реєстрацію виробничого підприємства „Гудвіл” у формі товариства з обмеженою відповідальністю (08200, Київська область, м. Ірпінь,
вул. Гостомельське шосе, 3 код ЄДРПОУ 20612633, р/р 2600730062801 в АКБ „Росток Банк”, м. Київ Код банку 322692; р/р 2600228 у КФ ТОВ „Банк Фамільний” у м. Києві, код банку 300625), зареєстрованого Ірпінським міськвиконкомом за №.154.
3. Стягнути з виробничого підприємства „Гудвіл” у формі товариства з обмеженою відповідальністю (08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Гостомельське шосе, 3 код ЄДРПОУ 20612633, р/р 2600730062801 в АКБ „Росток Банк”, м. Київ Код банку 322692; р/р 2600228 у КФ ТОВ „Банк Фамільний” у м. Києві, код банку 300625) в доход державного бюджету України 3,40грн. судового збору.
4. Копію постанови надіслати сторонам по справі.
До державного реєстратора копію постанови надіслати після набрання нею законної сили.
Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України. Дана постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Писана Т.О.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2006 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 42827 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Грєхов А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні