Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
19 лютого 2015 р. № 820/20415/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Мельникова Р.В.,
за участю секретаря судового засідання Чиркіної А.А.,
за участю: представника позивача Дмитроняк А.С.,
представник відповідача не прибув.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Харківській області до Балаклійської районної державної лікарні ветеринарної медицини Харківської області про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна фінансова інспекція в Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним до Балаклійської районної державної лікарні ветеринарної медицини Харківської області, в якому, подавши заяву про зменшення позовних вимог, просить суд зобов'язати Балаклійську районну державну лікарню ветеринарної медицини Харківської області (код ЄДРПОУ 00705752) виконати вимогу від 04.08.2014 № 730-20/1545, а саме:
- забезпечити відшкодування недоотриманих доходів за надані платні послуги офіційного лікаря ТОВ "Курганський бройлер" на загальну суму 9912,34 грн., на спеціальний рахунок установи № 31253201101802 (код ЄДРПОУ отримувача 00705752, ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011) та у разі необхідності провести претензійно-позовну роботу
- забезпечити списання з балансу установи приватизованого житлового фонду, який не відповідає критерію визнання активом, на загальну суму 129641,00 гривень.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що сектором інспектування в Балаклійському районі Ізюмської МДФІ відповідно до п.2.12 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції України на ІІ квартал 2014 року, п.5.1.5.1 Плану контрольно-ревізійної роботи ДФІ в Харківській області в Харківській області на ІІ квартал 2014 року проведено планову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, Балаклійської районної державної лікарні ветеринарної медицини Харківської області (далі - Балаклійська РДЛВМ, лікарня, установа) за період з 01.01.2011 по 28.02.2014.
За результатами ревізії складено акт від 03.07.2014 №730-20/100, який підписано із запереченнями, що підтвердилися частково.
За результатами ревізії начальнику установи пред'явлено вимогу від 04.08.2014 № 730-15/1545 про усунення виявлених ревізією порушень в строк до 04.09.2014.
На теперішній час вимогу виконано не в повному обсязі, а саме залишаються не усунутими порушення на загальну суму 139553,34 грн., у зв'язку з чим позивач і звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
В судовому засіданні представник позивача, заяву про зменшення позовних вимог підтримав у повному обсязі.
Відповідач у судове засіданні свого уповноваженого представника не направив, про час, дату та місце судового засідання був повідомлений належним чином, про що в матеріалах справи свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення, причини неявки суду не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи чи слухання справи за відсутності представника відповідача суду не надавав.
Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, вважає що адміністративний позов підлягає задоволенню виходячи з таких підстав та мотивів.
Згідно ч.2 ст.2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", що державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування. В ч. 1 ст. 4 вказаного Закону передбачено, що інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
З положень наведеної норми чітко і безумовно слідує, що законодавець надав органам державного фінансового контролю повноваження по встановленню винних у допущенні фактів порушення законодавства посадових осіб та матеріально відповідальних працівників підконтрольної установи.
В п. 2 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, положення якого спрямовані на законодавчу деталізацію правовідносин з приводу реалізації органами державного фінансового контролю владних управлінських функцій контролю у спосіб проведення інспекцій також зазначено, що інспектування полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об'єкта контролю і проводиться у формі ревізії, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" органам державного фінансового контролю надано право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Відповідно п. 46 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, контролюючим органом у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження), надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.
Зі змісту наведених норм законодавства слідує, що письмова вимога органу державного фінансового контролю за своєю правовою суттю є рішенням суб'єкта владних повноважень, породжує для зобов'язаної особи правові наслідки у вигляді необхідності вчинення певних дій, а відтак, з огляду на приписи ст. 8 Конституції України, має, по-перше, містити чітке викладення суті владного припису, котре унеможливлює неоднозначне розуміння як змісту, так і порядку виконання висунутої органом управління вимоги, а по-друге, допускати реальну можливість виконання владного припису.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що сектором інспектування в Балаклійському районі Ізюмської МДФІ відповідно до п.2.12 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції України на ІІ квартал 2014 року, п.5.1.5.1 Плану контрольно-ревізійної роботи ДФІ в Харківській області в Харківській області на ІІ квартал 2014 року проведено планову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, Балаклійської районної державної лікарні ветеринарної медицини Харківської області (далі - Балаклійська РДЛВМ, лікарня, установа) за період з 01.01.2011 по 28.02.2014 року, за результатами якої складено акт від 03.07.2014 №730-20/100.
На підставі ч.7 ст.10 Закону України „Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", п.46 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 №550, за результатами ревізії начальнику установи пред'явлено вимогу від 04.08.2014 № 730-15/1545 про усунення виявлених ревізією порушень в строк до 04.09.2014 року (а.с.12-93).
У зв'язку із частковим виконанням вимоги від 04.08.2014 № 730-20/1545, Державною фінансовою інспекцією в Харківській області було зменшено позовні вимоги в частині забезпечення відшкодування недоотриманих доходів за надані платні послуги офіційного лікаря ТОВ "Курганський бройлер" на загальну суму 9912,34 грн., на спеціальний рахунок установи № 31253201101802 (код ЄДРПОУ отримувача 00705752, ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011) та у разі необхідності провести претензійно-позовну роботу та забезпечення забезпечити списання з балансу установи приватизованого житлового фонду, який не відповідає критерію визнання активом, на загальну суму 129641,00 гривень.
Як зазначено в пункті 1 вимоги, ревізією питання повноти надходження плати за послуги, що надаються офіційними лікарями ветеринарної медицини, по здійсненню контролю за дотриманням санітарних норм (гігієнічних вимог) та технологічних режимів на підприємствах, які виробляють м'ясо-молочну продукцію, встановлено, що Балаклійською районною лікарнею державної ветеринарної медицини (виконавець) укладено договори із 3-ма замовниками: від 23.01.2013 №1/13-66/КБ-10 із ТОВ «Курганський бройлер», від 20.02.2013 №4 із ТОВ «Балмолоко Екстра» та від 19.04.2014 №6 із ТОВ «Завод «Точмаш».
Ревізією повноти оплати за надані послуги трьома офіційними лікарями встановлено, що вказаними суб'єктами господарювання з моменту укладання договорів не в повному обсязі проводилось перерахування коштів Балаклійській РДЛВМ. Так, ТОВ «Курганський бройлер» не сплачено коштів за надані послуги за період з 23.01.2013 по 31.03.2013 на суму 20326,09 грн., ТОВ «Балмолоко Екстра» за березень 2013 року на суму 5414,10 грн., ТОВ «Завод «Точмаш» за період з 23.07.2013 по 31.08.2013 на суму 5998,32 грн., всього на загальну суму, що є порушенням наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження розмірів плати за послуги з питань ветмедицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, які надаються органами та установами, що входять до сфери управління Держветфітосанітарної служби» від 31.10.2012 №666 (на період чинності до 25.03.2013), від 13.02.2013 №96 (з 26.03.2013) та п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV (зі змінами та доповненнями). В результаті чого установою недоотримано доходу за надання послуг офіційними лікарями в загальній сумі 31738,51 грн. За даними бухгалтерського обліку установи станом на 01.01.2014, 01.03.2014 дебіторська заборгованість за вказаними товариствами не обліковується.
Внаслідок допущеного порушення Балаклійськоій РДЛВМ завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 31738,51 гривень.
Порушення виявлене шляхом звіряння відображених доходів по спеціальному рахунку установи з нарахуванням доходів відповідно до затверджених наказами по лікарні від 21.12.2012 №61 (введено в дію з 25.12.2012), від 25.03.2012 №28 (введено в дію з 26.03.2013) тарифів по «Прескуранту на послуги, пов'язані з проведенням експортно-імпортних операцій і транспортуванням територією України об'єктів державного ветеринарно - санітарного контролю і нагляду, перевірки ветеринарно - санітарного стану транспортних засобів та проведенням передзабійного клінічного огляду тварин та державної ветеринарно - санітарної експертизи після їх забою» та «Прейскуранту вартості послуг, що надаються уповноваженими (офіційними лікарями) ветеринарної медицини на м'ясопереробних, рибодобувних, рибопереробних та молокопереробних підприємствах, а також на підприємствах гуртового зберігання необроблених харчових продуктів тваринного походження (холодокомбінатах, холодильниках, спеціалізованих гартівнях)» згідно виписаних рахунків - фактур.
На час розгляду справи, на розрахунковий рахунок установи повернуто коштів на загальну суму 11412,42 грн., в т.ч. ТОВ «Балмолоко» на суму 5414,10 грн., ТОВ «Завод «Точмаш» на суму 5998,32 грн. ТОВ «Курганський бройлер» не сплачено коштів за надані послуги офіційного лікаря ОСОБА_2 за період з 23.01.2013 по 31.03.2013 на суму 9912,14 гривень.
В пункті 2 вимоги, зазначено що Балаклійською РДЛВМ укладені договори оренди нежитлових приміщень з 3-ма орендарями: від 21.01.2011 №1, від 19.01.2012 №1, від 23.01.2013 №1 із Управлінням ветеринарної медицини в Балаклійському районі Харківської області, від 01.07.2010 №37 із ВАТ Виробничо - науковим підприємством «Укрзоответпромпостач», від 11.11.2010 №7.1/10, від 01.11.2013 №7.10/13 із Харківською філією ПАТ «Укртелеком».
Відповідно до умов договорів від 21.01.2011 №1, від 19.01.2012 №1, від 23.01.2013 №1 Управлінню ветеринарної медицини в Балаклійському районі Харківської області надано в оренду нежилове приміщення загальною площею 64,4 м2 за адресою: м. Балаклія, вул. Савинське шосе, 6 для здійснення управлінської діяльності та телекомунікаційний засіб зв'язку (телефон за номером 2-63-94). Приміщення передано в оренду на підставі актів прийняття - передачі від 21.01.2011 б/н, від 19.01.2012 б/н, від 23.01.2013 б/н відповідно. Пунктом п.3.2 договору передбачено відшкодування використаної електроенергії, природного газу на опалення нежитлового приміщення, пропорційно займаної площі та вартості міжміських розмов на підставі рахунків - фактур Орендодавця. Відповідно до п.10 «Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786, орендна плата складає 1,00 грн на рік як для бюджетної установи.
З метою підтвердження відповідності площі, фактично зайнятої орендарем Управлінням ветеринарної медицини в Балаклійському районі Харківської області, та напрямку використання орендованого приміщення умовам договорів, під час ревізії проведено обстеження нежитлового приміщення, яке надано йому в оренду. За результатами проведеного обстеження випадку невірного визначення площі, яку фактично займає орендар, не встановлено. Обстеженням також встановлено, що службовий телефон лікарні 2-63-94 фактично знаходиться в кабінеті, який розташований на орендованій площі, та використовується у діяльності Управління ветеринарної медицини в Балаклійському районі Харківської області.
Ревізією повноти, своєчасності та правильності відшкодування орендарем Управлінням ветеринарної медицини в Балаклійському районі Харківської області, яке знаходиться в одній будівлі із лікарнею, витрат за спожиті комунальні послуги встановлено, що за період з 01.01.2011 по 28.02.2014 орендарем проводилося не в повному обсязі відшкодування спожитих ним комунальних послуг (електроенергія, природний газ, дрова хвойних порід). В результаті зазначеного Балаклійською РДЛВМ покрито витрати іншої юридичної особи на оплату спожитих і не відшкодованих орендарем в повному обсязі спожитих комунальних послуг та енергоносіїв, що призвело до необґрунтованих видатків лікарні на загальну суму 12277,92 грн (в тому числі за електроенергію на суму 1870,54 грн (за 2011 рік, січень - лютий 2014 року), природний газ - на суму 8967,45 грн (за 2011 - 2012 роки), дрова хвойних порід - на суму 1439,93 грн (за березень - квітень 2013 року, жовтень - грудень 2013 року, січень - лютий 2014 року). Зазначене є порушенням п.11 «Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного і комунального майна», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786.
На час розгляду справи управлінням ветеринарної медицини в Балаклійському районі Харківської області (орендарем) порушення відшкодовано в повному обсязі.
Тобто, не усунутими залишаються порушення на загальну суму 139553,34 гривень.
Окрім того суд зазначає, що в судовому засіданні від 04.02.2015 року, представник позивача визнав адміністративний позов щодо зобов'язання Балаклійської районної державної лікарні ветеринарної медицини Харківської області (код ЄДРПОУ 00705752) виконати вимогу від 04.08.2014 № 730-20/1545 забезпечивши відшкодування недоотриманих доходів за надані платні послуги офіційного лікаря ТОВ "Курганський бройлер" на загальну суму 9912,34 грн., на спеціальний рахунок установи № 31253201101802 (код ЄДРПОУ отримувача 00705752, ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011) та у разі необхідності провести претензійно-позовну роботу та забезпечивши списання з балансу установи приватизованого житлового фонду, який не відповідає критерію визнання активом, на загальну суму 129641,00 гривень, що відображено в журналі судового засіданні який міститься в матеріалах справи.
Відповідно до ст.136 КАС України, відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Згідно з ч.3 ст.112 КАС України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, підстав для неприйняття судом визнання позову відповідачем не встановлено, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Харківській області до Балаклійської районної державної лікарні ветеринарної медецини Харківської області про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Зобов'язати Балаклійську районну державну лікарню ветеринарної медицини Харківської області (код ЄДРПОУ 00705752) виконати вимогу від 04.08.2014 № 730-20/1545, а саме:
- забезпечити відшкодування недоотриманих доходів за надані платні послуги офіційного лікаря ТОВ «Курганський бройлер» на загальну суму 9912,34 грн., (дев'ять тисяч дев'ятсот дванадцять грн., 34 коп.) на спеціальний рахунок установи № 31253201101802 (код ЄДРПОУ отримувача 00705752, ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011) та у разі необхідності провести претензійно-позовну роботу
- забезпечити списання з балансу установи приватизованого житлового фонду, який не відповідає критерію визнання активом, на загальну суму 129641,00 грн., (сто двадцять дев'ять тисяч шістсот сорок одна грн.,).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Мельников Р.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2015 |
Оприлюднено | 04.03.2015 |
Номер документу | 42886057 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні